Horloge / Horloges topic
- RVV
Re: Horloge / Horloges topic
Deepsea moet je ook niet als eerste Rolex kopen. Eerst in het merk groeien, beste met een instant klasieker. Explorer I is ook een mogelijkheid. Nieuwe zit bij kroonwatches op 2900 euro. 36 mm lijkt war klein maar IRL aan de pols gewoon prima in proportie.
-
Explorer I vind ik echt te suf
Nee, die Submariner nodate vind ik wel erg netjes. Zit wel erg tegen de 'veilige' kant maar kan em wel waarderen
Binnenkort eens wat meer over lezen, wat achtergrond/historie. Heb je ook ff een PB gestuurd.

Nee, die Submariner nodate vind ik wel erg netjes. Zit wel erg tegen de 'veilige' kant maar kan em wel waarderen

Binnenkort eens wat meer over lezen, wat achtergrond/historie. Heb je ook ff een PB gestuurd.
- RVV
PB reageer ik nog op Tom!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik heb er geen klik mee, met Rolex...................kwaliteit zal buiten kijf staan, maar nee, bij mij werkt het niet.....................
-
- Auto: Fun Damn Mentally
M'n pa had 2 Explorers (1...) topmodel, schitterend door de eenvoud, maar geen datum.En 'te klein'.
Je moet in je 'horlogegekte' soms door de zure appel heenbijten betr Rolex, maar ook bijv Breitling en Panerai bijvoorbeeld. Het zijn 'geschiedsschrijvers in de horloge historie, zonder dit soort merken is de geschiedenis niet compleet. Ik draag pas sinds 2000 een Rolex, vóór die tijd moest ik er niks van weten(behalve de Sub) en droeg ik dus IWC en Girard Perregaux. MAAR er iks ook nog zoiets als robuuste techniek, doordachtzaamheid, eigen manufacture, bepaalde patenten, ja dan kom je ook weer bij dat klote Rolex uit....
Je moet erin groeien wat Rico zegt. Prima verhaal btw over de Daytona, ik heb er 1 gehad, met zwarte plaat, gauw weer weggedaan, ik waardeer de techniek, maar niet het datumloze model. Er zijn echt veel mooiere chrono's verkrijgbaar, mijn oogappel de New Vintage Zenith, wat 'n ding, vind ik :

Ik haalde in 1994 een m'n eerste IWC een nieuwe Portofino met eta caliber(....), 3000(!!!) gulden toen, in 1995 gevolgd door een 7750 Fliegerchrono en daarna in '98 een van de mooiste:Doppelchrono IWC.(qua looks misschien het mooiste klokje dat ik ooit had denk ik)
En toch heb ik me later best bekocht gevoeld vanwege prijs/kwaliteit v/h uurwerkverhouding(ETA/Valjoux) tov andere merken(Omega bijv). Vandaar dat ik (en ivm de reclamecampagne van het merk en 'groen willen zijn' anno 2009, samenwerking met AMG....neh dan liever JLC met Aston samenwerking LOL
) niet gauw meer warmloop voor IWC, het is 'mijn merk'niet meer. Ik was te vroeg denk ik.

De merken die ik op dit moment erg waardeer in verschillende prijsklasses:
Oris, TagHeuer, Omega,, Rolex, Panerai, Zenith, Jaeger LeCoultre, Vacheron, Patek, AP.
Je moet in je 'horlogegekte' soms door de zure appel heenbijten betr Rolex, maar ook bijv Breitling en Panerai bijvoorbeeld. Het zijn 'geschiedsschrijvers in de horloge historie, zonder dit soort merken is de geschiedenis niet compleet. Ik draag pas sinds 2000 een Rolex, vóór die tijd moest ik er niks van weten(behalve de Sub) en droeg ik dus IWC en Girard Perregaux. MAAR er iks ook nog zoiets als robuuste techniek, doordachtzaamheid, eigen manufacture, bepaalde patenten, ja dan kom je ook weer bij dat klote Rolex uit....
Je moet erin groeien wat Rico zegt. Prima verhaal btw over de Daytona, ik heb er 1 gehad, met zwarte plaat, gauw weer weggedaan, ik waardeer de techniek, maar niet het datumloze model. Er zijn echt veel mooiere chrono's verkrijgbaar, mijn oogappel de New Vintage Zenith, wat 'n ding, vind ik :
Ik haalde in 1994 een m'n eerste IWC een nieuwe Portofino met eta caliber(....), 3000(!!!) gulden toen, in 1995 gevolgd door een 7750 Fliegerchrono en daarna in '98 een van de mooiste:Doppelchrono IWC.(qua looks misschien het mooiste klokje dat ik ooit had denk ik)
En toch heb ik me later best bekocht gevoeld vanwege prijs/kwaliteit v/h uurwerkverhouding(ETA/Valjoux) tov andere merken(Omega bijv). Vandaar dat ik (en ivm de reclamecampagne van het merk en 'groen willen zijn' anno 2009, samenwerking met AMG....neh dan liever JLC met Aston samenwerking LOL

Oris, TagHeuer, Omega,, Rolex, Panerai, Zenith, Jaeger LeCoultre, Vacheron, Patek, AP.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Met IWC heb ik dus wel een klik, niet met alle typen, maar toch, ik ben nog steeds in love met mijn eigen klokje........................blijft pracht ding............( mag ook voor de prijs)
Zo`n Panerai vond ik eerst nogal dubieus, maar ik moet zeggen dat ik hem steeds meer ga waarderen, een heerlijk rustige klok................
Ik houd van rustige uurwerken, hoe minder wijzers en streepjes, des te mooier...............
Zo`n Panerai vond ik eerst nogal dubieus, maar ik moet zeggen dat ik hem steeds meer ga waarderen, een heerlijk rustige klok................
Ik houd van rustige uurwerken, hoe minder wijzers en streepjes, des te mooier...............
-
Die van jouw heeft toch ook 'n wat 'drukkere'wijzerplaat, romo?
Niet dat het mij stoort, verre van, het hangt van de layout/compositie/grootte/symetrie van die dingen af. JLC, Zenith en Patek zijn daar-bij een aantal modellen- op 't moment waardeloos in(nieuwe modellen)imo.
Niet dat het mij stoort, verre van, het hangt van de layout/compositie/grootte/symetrie van die dingen af. JLC, Zenith en Patek zijn daar-bij een aantal modellen- op 't moment waardeloos in(nieuwe modellen)imo.
-
Van IWC vind ik de Aquatimer (in bepaalde kleurstelling) mooi. De Portuguese vind ik heel mooi maar past niet bij mij, te klassiek en mist stoerheid. Pilot's Watch is ook best mooi. Rest te anoniem of doet mij weinig.
- romo
Robin schreef:Die van jouw heeft toch ook 'n wat 'drukkere'wijzerplaat, romo?
Valt mee hoor, relatief rustig uurwerk..................het kan vele malen drukker (c.q. onzinniger)
- romo
Tom schreef:Van IWC vind ik de Aquatimer (in bepaalde kleurstelling) mooi. De Portuguese vind ik heel mooi maar past niet bij mij, te klassiek en mist stoerheid. Pilot's Watch is ook best mooi. Rest te anoniem of doet mij weinig.
Portugieser Automatic, 7 days power reserve.................tja, klassiek is ie zeker, mist zeker geen stoerheid( definieer stoerheid?) een eigen IWC caliber er in.............die klok past bij mij...................
Big Pilot, prachtig idd, maar idd teBIG
- RVV
Romo, dat is natuurlijk een prachtige klok, buiten kijf. Heb hem ook wel eens overwogen. Maar zoals ik al eerder schreef ik ben niet echt een IWC man. Niks ten nadele van IWC.. aan de andere kant een IWC met een ETA uurwerk ook al ogen de gewone Pilot watches mooi, wil ik ook niet.
Wat ik van veel merken jammer vind, en bv ook van IWC, maar ook Zenith en Omega hebben er "last" van, zijn de zwalkende collectie wisselingen van afgelopen 20 jaar. Constant zoekend naar de klasieke lijnen, maar steeds weer veranderen.. dat heb je bij Rolex weer niet. Natuurlijk komt Rolex met nieuwe modellen, maar in tegenstelling tot bv IWC die elk jaar 20 nieuwe sportmodellen introduceerd en ook nog eens allemaal van die gelimiteerde modellen.. komt Rolex gewoon met 1 nieuw sportmodel, en dan is het ook nog eens een model met de klasieke Rolex lijnen als basis.
Ik vind trouwens echt niet alle Rolexen mooi.
Even een lijstje van de Rolexen die mij aanspreken, alleen maar stalen modellen of witgoud (maar dat vind ik te kostbaar), Explorer, Explorer II, GMT II, Seadweller, Submariners, Deepsea, stalen Daytona, Yachmaster, Milgauss, eenvoudige Airking, Datejust met gladde bezel, day/date in platina (onbetaalbaar voor mij).. alle staal gouden, of geel gouden Rolexen met diamanten ed.. vind ik niet mooi. Wel weer voor dames maar dat is een ander verhaal.
Wat ik van veel merken jammer vind, en bv ook van IWC, maar ook Zenith en Omega hebben er "last" van, zijn de zwalkende collectie wisselingen van afgelopen 20 jaar. Constant zoekend naar de klasieke lijnen, maar steeds weer veranderen.. dat heb je bij Rolex weer niet. Natuurlijk komt Rolex met nieuwe modellen, maar in tegenstelling tot bv IWC die elk jaar 20 nieuwe sportmodellen introduceerd en ook nog eens allemaal van die gelimiteerde modellen.. komt Rolex gewoon met 1 nieuw sportmodel, en dan is het ook nog eens een model met de klasieke Rolex lijnen als basis.
Ik vind trouwens echt niet alle Rolexen mooi.
Even een lijstje van de Rolexen die mij aanspreken, alleen maar stalen modellen of witgoud (maar dat vind ik te kostbaar), Explorer, Explorer II, GMT II, Seadweller, Submariners, Deepsea, stalen Daytona, Yachmaster, Milgauss, eenvoudige Airking, Datejust met gladde bezel, day/date in platina (onbetaalbaar voor mij).. alle staal gouden, of geel gouden Rolexen met diamanten ed.. vind ik niet mooi. Wel weer voor dames maar dat is een ander verhaal.
-
Ik vind romo's IWC fantastisch serieus. Had 'm graag (als dresswatch) in staal met witte plaat.
Rico, betr dat zwalken van die merken:Mee eens.
Zenith is daarin de betreurenswaardige meester, maar ook bijv IWC met de nieuwe(2007?) Ingenieur(die stond/staat voor robuustheid en antimagnetisch robuust uurwerk), ik had daar 2(...) van in 2007. Prima.
Nu kwam IWC met die klassieke collectie en 'wat zien ik?' Weer 'n (prachtige hoor) Ingenieur, lederen band, meer dresswatch, ronde kast. Totaal anders dan 'de Ingenieur' en als klap op de vuurpijl MET OPEN GLAZEN ACHTERKANT!!! Idioten, 'n Ingenieur hoort potdicht antimagnetisch te zijn. Noem 'm dan geen Ingenieur....
(zoiets als 'n 997 GT3RS met rolkooi EN panoramadak EN aquariumpje in de middenarmsteun + notenhouten inleg in 't dashboard ofzo)
Dát vind IK de onnadenkendheid bij IWC en vele andere topmerken, erger ik me als horlogeliefhebber blauw aan en dan gaat 't hele merk bij mij naar de kloten(eigenlijk Zenith ook al)
Rico, betr dat zwalken van die merken:Mee eens.
Zenith is daarin de betreurenswaardige meester, maar ook bijv IWC met de nieuwe(2007?) Ingenieur(die stond/staat voor robuustheid en antimagnetisch robuust uurwerk), ik had daar 2(...) van in 2007. Prima.
Nu kwam IWC met die klassieke collectie en 'wat zien ik?' Weer 'n (prachtige hoor) Ingenieur, lederen band, meer dresswatch, ronde kast. Totaal anders dan 'de Ingenieur' en als klap op de vuurpijl MET OPEN GLAZEN ACHTERKANT!!! Idioten, 'n Ingenieur hoort potdicht antimagnetisch te zijn. Noem 'm dan geen Ingenieur....
(zoiets als 'n 997 GT3RS met rolkooi EN panoramadak EN aquariumpje in de middenarmsteun + notenhouten inleg in 't dashboard ofzo)
Dát vind IK de onnadenkendheid bij IWC en vele andere topmerken, erger ik me als horlogeliefhebber blauw aan en dan gaat 't hele merk bij mij naar de kloten(eigenlijk Zenith ook al)
- RVV
Inderdaad Robin, dat zijn de dingen waar je je aan gaat ergeren als je de markt al wat langer volgt. Ik las trouwens in een Duits horlogeblad dat Zenith een nieuwe baas heeft. Zenith wil weer terug naar de basis, betaalbare manufactures op basis van de El Primero en Elite.. Zentih was onder de ego tripper Nataf ook compleet de weg kwijt..Die zag liever zijn eigen kop in de bladen, alsof hij de Hans Wildorf (Grondlegger van Rolex) van Zenith persoonlijk was

Head Of Zenith Watches Departs: Farwell Thierry Natafby Ariel Adams (RSS feed) Apr 24th 2009 at 9:01PM
Since 2001 the very flamboyant Thierry Nataf has been at the helm of Zenith watches, part of the LVMH luxury group. He has undoubtedly had a profound effect on the brand, though his 'touch' has been controversial, especially in terms of marketing and the focus on extremely niche products for what was supposed to be a more mainstream luxury brand. The recent economic downturn has effectuated in an over 25% decrease in Zenith watch sales - something no one is happy about.
The reason for Nataf's departure from the CEO position at Zenith watches is unclear, and rumors indicate that he will remain at LVMH, but in a different group (who watch brands include Tag Heuer, Hublot, Dior, and Louis Vuitton). The successor who will lead Zenith through this difficult economic period has not yet been announced. It will no doubt take sometime before the new leader's effect on the brand is observable, but I hope that LVMH is wise enough to place someone capable of reinvigorating Zenith's former glory
-
Wat is leuk rond de 2k?
Moet eigenlijk wel een beetje opvallen. Vind Rolex redelijk anoniem en vaak niet mooi.
Robin?
Moet eigenlijk wel een beetje opvallen. Vind Rolex redelijk anoniem en vaak niet mooi.
Robin?
-
Rico totaal mee eens betr die kwal van 'n playboy Nataf, wat 'n arrogante lul(heb 'm 1 keer de hand mogen schudden en kort praatje mee gemaakt, nou Jezus was wedergekeerd, maar hij had me toch 'n groep lekkere medewerksters daar in Basel 2001) Blij dat ie vertrokken is, zelfingenomen wannabe acteur, alsof ie Antonio Banderas II is.
Een leuke Oris Nandor, voor 18/1900 een leuke chrono met wat carbonaccenten, prima waar voor je geld.
Ilja lieverd, je hebt 'n pb Sinterkloasgedicht terug m'n taaipopje.

Een leuke Oris Nandor, voor 18/1900 een leuke chrono met wat carbonaccenten, prima waar voor je geld.
Ilja lieverd, je hebt 'n pb Sinterkloasgedicht terug m'n taaipopje.

- dale vito
in de laatste armbanduhren wordt uigebreid stilgestaan bij het El Primero jubileum, met daarin ook deze modellen.Robin schreef:M'n pa had 2 Explorers (1...) topmodel, schitterend door de eenvoud, maar geen datum.En 'te klein'.
En toch heb ik me later best bekocht gevoeld vanwege prijs/kwaliteit v/h uurwerkverhouding(ETA/Valjoux) tov andere merken(Omega bijv). Vandaar dat ik (en ivm de reclamecampagne van het merk en 'groen willen zijn' anno 2009, samenwerking met AMG....neh dan liever JLC met Aston samenwerking LOL) niet gauw meer warmloop voor IWC, het is 'mijn merk'niet meer. Ik was te vroeg denk ik.
![]()
Ik vind hem niet verkeerd maar wel wat aan de prijs...

IWC is inderdaad wat vreemd bezig.. het was een super merk, no-nonsense. Nu is het wat minder.. Ik ben zelf aan het twijfelen over een mkxii, die mooie flieger met (nog) het JLC kaliber.
-
^^^
Klopt de mag ligt hier voor me.
MkXII=top, 10 j ofzo terug hadden we zo'n ding...verkocht helaas. Wel wat 'klein' , maar wel top.
Klopt de mag ligt hier voor me.

MkXII=top, 10 j ofzo terug hadden we zo'n ding...verkocht helaas. Wel wat 'klein' , maar wel top.
- frankv
een paar weken geleden ben ik op zoek gegaan naar mooie horloges en ik heb nu besloten dat het een omega aqua terra moet gaan worden met een stalen band en zwarte wijzerplaat
http://www.omega.ch/index.php?id=281&de ... no_cache=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.precisiontime.co.uk/omega-25 ... p-645.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik kan nu een hele mooie 39mm versie kopen via Ebay, maar ik twijfel nog over het formaat, de 36mm versie kom je 2ehands nauwelijks tegen en de 42mm versie lijkt me hoe dan ook te groot voor mijn pols
de 42mm: http://www.omega.ch/index.php?id=281&de ... no_cache=1" onclick="window.open(this.href);return false;
de 39mm: http://www.omega.ch/index.php?id=281&de ... no_cache=1" onclick="window.open(this.href);return false;
de 36mm: http://www.omega.ch/index.php?id=281&de ... no_cache=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb al jaren geen horloge meer, het enige horloge dat ik laatst gepast heb is een 36mm oris, die paste ok, maar deze 39mm versie is dus iets groter
is er een vuistregel in horlogeland over de verhouding van pols vs horlogeformaat?
http://www.omega.ch/index.php?id=281&de ... no_cache=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.precisiontime.co.uk/omega-25 ... p-645.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ik kan nu een hele mooie 39mm versie kopen via Ebay, maar ik twijfel nog over het formaat, de 36mm versie kom je 2ehands nauwelijks tegen en de 42mm versie lijkt me hoe dan ook te groot voor mijn pols
de 42mm: http://www.omega.ch/index.php?id=281&de ... no_cache=1" onclick="window.open(this.href);return false;
de 39mm: http://www.omega.ch/index.php?id=281&de ... no_cache=1" onclick="window.open(this.href);return false;
de 36mm: http://www.omega.ch/index.php?id=281&de ... no_cache=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb al jaren geen horloge meer, het enige horloge dat ik laatst gepast heb is een 36mm oris, die paste ok, maar deze 39mm versie is dus iets groter
is er een vuistregel in horlogeland over de verhouding van pols vs horlogeformaat?
- dale vito
nee, enkel smaak.
echt te groot is het als de bandaanzetten over de pols heen hangen.. de band staat dan recht naar beneden als het ware.
39mm is echt een prachtige maat, zeker voor alledag. Groot wordt al snel 'flashy'.
Ik heb zelf 2 40mm Rolex maar ook daartussen zit een enorm verschil! De 5513 (70ties submariner) oogt niet overdreven groot, de nieuwe Milgauss oogt daarentegen echt fors..

echt te groot is het als de bandaanzetten over de pols heen hangen.. de band staat dan recht naar beneden als het ware.
39mm is echt een prachtige maat, zeker voor alledag. Groot wordt al snel 'flashy'.
Ik heb zelf 2 40mm Rolex maar ook daartussen zit een enorm verschil! De 5513 (70ties submariner) oogt niet overdreven groot, de nieuwe Milgauss oogt daarentegen echt fors..
- frankv
grappig, ik was net in de rolexi ? verzeild geraakt en vroeg me af of ik een rolex aan zou durven ipv een omega en zo kwam ik via via op de vintage rolex site terecht waar ik dale vito rechtsboven zag staan en zowaar post hij hier een antwoord, gekker moet het niet worden
deze is prachtig: http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewto ... =a&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
deze is prachtig: http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewto ... =a&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
Wat vind je van de Milgauss ?
- frankv
ik? zeker mooi, maar de bliksem secondenwijzer is niet mijn ding en ik wil graag een datumaanduidingRico schreef:Wat vind je van de Milgauss ?
- RVV
Datum verhaal kan ik me voorstellen, als dan toch een tip mag geven, pak een mooie datejust 36mm ipv die Omega. Die Omega lijkt wel leuk, maar het is een beetje een oyster look a like, ook op die manier on de markt gezet. Moeilijk te slijten als je er weer af wil. En je eerste klok kan beter een Rolex wezen
Tom is ook al bijna zover 

-
Rico schreef: Tom is ook al bijna zover

- RVV
Je had een Rolexfoldertje opgehaaldTom schreef:Rico schreef: Tom is ook al bijna zover