BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- Knot
Re: BMW E36 328i sedan [Uitlaatspruitstuk gescheurd/vervange
Over die Eibach pro kit weet ik het ook nog niet zeker. Vond de hoogte van je auto precies goed Joy, alleen heb ik het met Bas even over de veerweg gehad, die vond hij nogal kort (immers gehalveerd) geworden na het verlagen, verhaal dat de dempers hun werk niet meer goed kunnen doen en je vaak op de bumpstops terecht komt. Zouden eigenlijk een keer een minimeet moeten doen om elkaars auto eens een stukje te rijden. Wellicht vind ik het een prima oplossing.
- Martijn_bmw
wbt de kosten snap ik je uiteraard!
Heb je verhalen over de auto's altijd met gezonde jalourzie gelezen maar idd ook altijd gedacht waar haal je het geld vandaan om zoveel uit te kunnen geven aan 2 hobby auto's!
maar je hebt nu iig een mooie tijd met de auto's gehad dat neemt niemand je meer af
Heb je verhalen over de auto's altijd met gezonde jalourzie gelezen maar idd ook altijd gedacht waar haal je het geld vandaan om zoveel uit te kunnen geven aan 2 hobby auto's!
maar je hebt nu iig een mooie tijd met de auto's gehad dat neemt niemand je meer af
- GarreTT
Als je de auto verlaagt komen de dempers wel buiten hun normale werkgebied. Ik had dus Eibach i.c.m. Billstein B8. Die zijn wel gemaakt voor lagere auto's. Bumpstops heb ik geen last van gehad tijdens normale omstandigheden. Hoogstens als je er een keer hard afgaat op Papenburg, maar dat is dan niet zo gek.
-
- Auto: M3P, 130i
Anders een H&R Cupkit Rody. Gisteren had je wel even kunnen rijden... 

- Knot
Dan gaat mij trucje van de bewaarde standaarddempers alleen niet op en moet ik die alsnog weggooien en kan ik beter voor een B14 kit gaat (die ik overwoog ipv AST in het begin).GarreTT schreef:Als je de auto verlaagt komen de dempers wel buiten hun normale werkgebied. Ik had dus Eibach i.c.m. Billstein B8.
Was jij aan t slijpen en lassen dan??? Had je moeten zeggen, ik ken ook niet iedereen!indobesar schreef:Anders een H&R Cupkit Rody. Gisteren had je wel even kunnen rijden...
-
Heb intresse in je AST set mocht je hem verkopen
Heb zelfs mits intresse van jou kant een 3 maanden en 1500 KM oude B14.

- Joy
In de straatkilometers die ik er mee maak heb ik eigenlijk geen last van een te korte veerweg. Met AST raakte ik nooit de bumpstop maar zweefde de auto geregeld over hobbels omdat de veerweg veel te kort was. De wielen blijven nu beter aan de grond. Het is altijd een compromis. Maar als de auto klaar is geef ik je wel even een seintje dan kun je er mee rijden.
-
- Auto: M3P, 130i
Nee, ik woon in Veghel, 10 minuten van Oss.Knot schreef:Dan gaat mij trucje van de bewaarde standaarddempers alleen niet op en moet ik die alsnog weggooien en kan ik beter voor een B14 kit gaat (die ik overwoog ipv AST in het begin).GarreTT schreef:Als je de auto verlaagt komen de dempers wel buiten hun normale werkgebied. Ik had dus Eibach i.c.m. Billstein B8.
Was jij aan t slijpen en lassen dan??? Had je moeten zeggen, ik ken ook niet iedereen!indobesar schreef:Anders een H&R Cupkit Rody. Gisteren had je wel even kunnen rijden...

- MartijnGizmo
StanceWorks Zero Clearance Coilovers moet je hebben natuurlijk! 

- Knot
Misschien dat ik het toch maar eens moet proberen, 150 a 160 euro voor die veren klintk leuker dan weer een heel onderstel aan te schaffen.Joy schreef:In de straatkilometers die ik er mee maak heb ik eigenlijk geen last van een te korte veerweg.
De waarden die de Eibach Pro-Kit heeft zijn voor 35mm en achter 30mm verlaging. Ik neem aan dat ik hier de M sport waarden af moet halen dus t.o.v. mijn standaard M onderstel veren ga ik nog maar 15 en 10mm omlaag?
E2033-140
320i, 323i, 325i, 328i, 318tds, 325td, 325tds
Eibach Pro-Kit
Verlaging voor 35 mm
Verlaging achter 30 mm
http://eibach.verlagings-veren.nl/contents/nl/d91.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
Ik ga denk voor de Eibach verenkit. Als je mijn AST set wil moet je na de Nordschleife trackday even contact opnemen met Bas Roos, dan ga ik de boel namelijk terugwisselen.Royke schreef:Heb intresse in je AST set mocht je hem verkopenHeb zelfs mits intresse van jou kant een 3 maanden en 1500 KM oude B14.
-
Denk idd dat je moet rekenen op 10/15mm tov M Sport, auto komt ermee zeker niet te laag te liggen maar is wel gelijk een stuk stugger zonder dat het een stuiterbal wordt of je elke vorm van comfort verliest. Ik vind het voor op straat een heerlijke setup, doe je veel trackdays dan is het idd wat te soft zelfs.Knot schreef:Misschien dat ik het toch maar eens moet proberen, 150 a 160 euro voor die veren klintk leuker dan weer een heel onderstel aan te schaffen.Joy schreef:In de straatkilometers die ik er mee maak heb ik eigenlijk geen last van een te korte veerweg.
De waarden die de Eibach Pro-Kit heeft zijn voor 35mm en achter 30mm verlaging. Ik neem aan dat ik hier de M sport waarden af moet halen dus t.o.v. mijn standaard M onderstel veren ga ik nog maar 15 en 10mm omlaag?
Wat de bumpstops betreft: dat klopt wel, eigenlijk moet je van de standaard bumpstops (voor een onverlaagde auto) een randje af halen. Ik heb Bilsteins geplaatst dus geen bumpstops voor, maar achter wel, ook om die kokers te kunnen plaatsen. En achter hing de auto met z'n kont steeds op de bumpstops als je een driftje wilde doen en dat stuurt niet lekker

- Knot
Re: BMW E36 328i sedan [Eibach Pro-Kit?]
Die trackdays heb ik wel even gezien voorlopig, kan je een leuke E90 voor halen inmiddels!
Wat me wel opvalt, met de AST set staat de auto (natuurlijk net hoe je m instelt kwa hoogte) alleen voor lager dan het standaard Msport onderstel, achter is nagenoeg gelijk gebleven.

Aan de voorkant mag ie zeker nog wel 15mm omlaag maar achter is het eigenlijk al best goed. Toch denk ik dat ik het iets lagere voor lief moet nemen omdat ie anders te slap zou zijn ivm de voorkant. Lijkt me dat je rondom de Eibach veren moet plaatsen anders wordt het een zooitje.
Je kunt naast de 35/30 verlaging ook nog een 45-50/30 verlaging krijgen van Eibach maar dan loop je denkik wel tegen het probleem aan de de dempers hun werk echt niet meer kunnen doen. Maargoed dat is de insteek ook niet. Het moet comfortabeler op de weg worden, net wat lager dan origineel Msport, afentoe nog eens een avondje wat driftjes maken.
Wat me wel opvalt, met de AST set staat de auto (natuurlijk net hoe je m instelt kwa hoogte) alleen voor lager dan het standaard Msport onderstel, achter is nagenoeg gelijk gebleven.
Aan de voorkant mag ie zeker nog wel 15mm omlaag maar achter is het eigenlijk al best goed. Toch denk ik dat ik het iets lagere voor lief moet nemen omdat ie anders te slap zou zijn ivm de voorkant. Lijkt me dat je rondom de Eibach veren moet plaatsen anders wordt het een zooitje.
Je kunt naast de 35/30 verlaging ook nog een 45-50/30 verlaging krijgen van Eibach maar dan loop je denkik wel tegen het probleem aan de de dempers hun werk echt niet meer kunnen doen. Maargoed dat is de insteek ook niet. Het moet comfortabeler op de weg worden, net wat lager dan origineel Msport, afentoe nog eens een avondje wat driftjes maken.
- Knot
Was vrijdag 4 november nog even bij Bas geweest voor de laatste checkup (tussendoor nog ff met vakantie) voor de Nordschleife DF dag.
- Fris setje Hawk HPplus voor geplaatst
- Stofhoes rechtsvoor was gefrituurd en gescheurd, vervangen
- Kantelde iets bij vlot wegrijden, bleek de motorsteun links die lag in 2 delen, ook maar vervangen.
Net nog een rondje gedaan (was lekker glad by the way) en ruim 100km ingeremd. Rest moet maandagmiddag maar het laatste stukje B257.
- Fris setje Hawk HPplus voor geplaatst
- Stofhoes rechtsvoor was gefrituurd en gescheurd, vervangen
- Kantelde iets bij vlot wegrijden, bleek de motorsteun links die lag in 2 delen, ook maar vervangen.
Net nog een rondje gedaan (was lekker glad by the way) en ruim 100km ingeremd. Rest moet maandagmiddag maar het laatste stukje B257.
-
M5 al verkocht? zag dat 'ie was gereserveerd op MP....
- Knot
Wellicht woensdag, dan heb ik er 2 mensen voor.... dubbel gevoel, net nog 50km gereden, blijft een machtig apparaat maar kost gewoon veel geld.
Zal dan met de 328i verder moeten vrees ik...
-
Knot schreef:Wellicht woensdag, dan heb ik er 2 mensen voor.... dubbel gevoel, net nog 50km gereden, blijft een machtig apparaat maar kost gewoon veel geld.
Veel geld? hangt er ook vanaf hoe je met je m5 omgaat he, knot?
Ah oke, dan hoef ik a.s. weekend ook niet jouw m5 te bezichtigen?
Volgens mij zou jij mij bellen na je vakantie?
Dan maar op zoek naar een andere m5!
- Knot
Klopt, ik zou bellen, maar in mijn vakantie heeft de huidige eigenaar de auto al mondeling ongezien gekocht, dat is voor mij ook zekerheid. Je was me voor met mailen gisteravond maar inmiddels duideiljk hoop ik.
Succes met de zoektocht, zijn nog meer nette M5's te vinden alleen goed zoeken.
Succes met de zoektocht, zijn nog meer nette M5's te vinden alleen goed zoeken.
- Knot
Afgelopen week 2x met een maat van me meegeweest, zijn 328i touring is terug van een motorswap. Ligt nu een fris blok in (160.000km) en dat is nog aangepast ook. Moet zeggen dat ik het standaardonderstel ideaal vond zolang je geen circuit pakt. Nou kan ik toch niet meedoen met de echte jongens en ik zie steeds meer bekooide racers meedoen dus dat wil ik een beetje gaan laten. Voor geinen/driften op straat is een standaard (of iets in die richting) onderstel alleen maar beter. Als ik zag hoe hij over bultjes, putten etc door kon driften, de auto danst dan gewoon in zijn drift, waar ik allang geremd had om de auto/ast/doorscheurschade te beperken. Denk dat de Eibach pro-kit dus prima aansluit die 35/30 verlaging tov origineel.
Hij rijdt nog met het 2.93 diff (ik heb een 3,15 sper), mijn auto is beslist geen stakker maar toen hij de eerste keer doorhaalde zat er voor mijn gevoel zeker 20-30pk meer in zonder op de tellers te kijken etc, en dat zelfs met het 7% langere diff eronder!
Ben altijd huiverig geweest voor de M50 mod, slangetjes die net niet pasten/verlengen etc en arm lopen. Nou zit op zijn auto dus de M50 mod, een raceland uitlaatspruitstuk (was 400 ofzo, t.o.v. 1000 euro voor supersprint) maar de truc zit m volgens mij in de grotere injectoren die geplaatst zijn. Heb met meer M50 mod auto's (mee)gereden maar geen voelde als deze. Verder niet afgesteld of op de bank gehad, gewoon op de gok (Molenaar) denkik de juiste erin gezet.
Zullen binnenkort eens filmpjes maken naast elkaar, kijken wat het verschil is. Zeker als hij ook een 3,15 diff neemt dan ben ik volgens mij helemaal nergens meer.
Hij rijdt nog met het 2.93 diff (ik heb een 3,15 sper), mijn auto is beslist geen stakker maar toen hij de eerste keer doorhaalde zat er voor mijn gevoel zeker 20-30pk meer in zonder op de tellers te kijken etc, en dat zelfs met het 7% langere diff eronder!
Ben altijd huiverig geweest voor de M50 mod, slangetjes die net niet pasten/verlengen etc en arm lopen. Nou zit op zijn auto dus de M50 mod, een raceland uitlaatspruitstuk (was 400 ofzo, t.o.v. 1000 euro voor supersprint) maar de truc zit m volgens mij in de grotere injectoren die geplaatst zijn. Heb met meer M50 mod auto's (mee)gereden maar geen voelde als deze. Verder niet afgesteld of op de bank gehad, gewoon op de gok (Molenaar) denkik de juiste erin gezet.
Zullen binnenkort eens filmpjes maken naast elkaar, kijken wat het verschil is. Zeker als hij ook een 3,15 diff neemt dan ben ik volgens mij helemaal nergens meer.
- Dennis Cavallino
Was jij gisteren met je 328 aan 't driften in Waddinxveen? Klonk goed, 2 km verderop. 

- Knot
Nee, ik was lekker thuis maar er rijden nog een stuk of 5 bekenden rond met 325i/328i/S13's etc die met regelmaat los gaan 
Ben er trouwens uit hoe het zit met de Bilstein B12 kits... er is een B12 Pro-Kit, dat is de lange B6 demper met pro-kit veren en er is ook een B12 Sportline-Kit dat is de ingekorte B8 demper met sportline veren (50/30 verlaging ipv 35/30).
Nog 1 servicelampje uitdriften en dan gaan we het ast demonteren en terug naar sachs dempers.

Ben er trouwens uit hoe het zit met de Bilstein B12 kits... er is een B12 Pro-Kit, dat is de lange B6 demper met pro-kit veren en er is ook een B12 Sportline-Kit dat is de ingekorte B8 demper met sportline veren (50/30 verlaging ipv 35/30).
Nog 1 servicelampje uitdriften en dan gaan we het ast demonteren en terug naar sachs dempers.
-
B12 Pro-Kit all the way!
- Tommy
Ook in de prokit B12 zitten B8 dempers Rody, ik heb mijn setje voor de Z inmiddels al in huis.
- Knot
Apart, het kan natuurlijk wel, ingekorte dempers maar is dat ook echt beter bij een verlaging van 35/30mm?
- Tommy
op zich heb je voor dan nog steeds veel meer uitgaande slag dan met de AST's natuurlijk, je rijdt iig nietheel de dag op de bumpstops dan. Sterker nog, die zijn er niet voor de voordempers. Je krijgt gewoon de B8 dempers met stofhoes. De achterkant werkt gewoon met je originele bumpstops. B8 zeggen ze dat het is voor aftermarket verlaging, de B6 voor standaard rijhoogte (normaal en M-technik).