De "oude" 330i had idd 258pk. Als je in de BMW configurator kijkt toont deze nu 245pkArthur schreef: 18 mei 2022, 13:36Naar mijn weten is de 330i idd de B48B20 motor, maar geen idee wat de verschillen zijn. Overigens heeft ‘ie geen 245pk maar 258pkRichardt. schreef: 18 mei 2022, 10:33 Als je geen moeite hebt met chippen (tijdens de garantie) dan is zo'n 318 wel een klap goedkoper. Met een chip zit je gelijk boven de waarden van een 330i.
318 (156pk) is er vanaf +/- 52.000eu
320i (184pk) is er vanaf +/- 56.000eu
330i (245pk) is er vanaf +/- 60.000eu
Volgens mij is de 330i wel het B48B20B blok, dus iets anders.
En ach, de standaard remmen van een 318i zullen het met 280pk en normaal gebruik ook wel houden lijkt mij![]()
Zeker weten? Dat is dan ook veranderd. Bij de F3x was het volgens mij altijd nog een B20A.Knot schreef: 18 mei 2022, 12:45
De 320i is ook de B48B20B dus gaat ook naar 310pk/470nm da's de beste koop eigenlijk.
Al met al geneuzel in de marge. Het B48 blok is prima, sterk, betrouwbaar en kan ook goed hogere vermogens aan naar het schijnt.
