BamiesGTA schreef:perfect? Een megane rs trophy doet het in een ruime 8.07Macboy schreef:Je kunt het ook omdraaien. De M135i is vrijwel perfect. Wil je daar nog over heen dan zal je diep in de buidel moeten tasten voor die paar tiendes. Een GT3 is ook niet veel seconden sneller dan een Carrera S. Dat laatste beetje er extra uit halen is gewoon kostbaar. Dat het kan maakt de 1M bijzonder.
Dat gezegd hebbende zal hopelijk iedereen nu duidelijk zijn dat de M135i bargain of the century is. Weliswaar betere banden maar heeft ook weer geen sper* dus dat nivelleert.
Waar kan ik tekenen ?
* Quaife LSD M135i http://www.birdsauto.com/news/quaife-ls ... -and-stock
BMW M135i
- Luco
Re: BMW M135i
- Macboy
Ik moet helaas 5-deuren hebben anders had ik het wel geweten ...
- Macboy
Hier eindelijk filmpje van een handgeschakelde. Klinkt geweldig ! Dat opschakelen is zo toch veel gaver dan een automaat ?
Het is wel een getunede maar goed dat maakt voor het schakelen weinig uit.
Enjoy !
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Da2mMxoVdIc&sns=em[/youtube]
Bij 1:52 min nog een fraai tellerfilmpje !
Het is wel een getunede maar goed dat maakt voor het schakelen weinig uit.
Enjoy !
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Da2mMxoVdIc&sns=em[/youtube]
Bij 1:52 min nog een fraai tellerfilmpje !
- Macboy
En hier de oplossing van Mannhart voor de fail van BMW om geen olietemp standaard zichtbaar te maken (wel via een geheimmenu).

Erg kostbaar (rond €1000 inc inbouw) maar wel effectief. Je krijgt dan de volgende info te zien:
-Messung 0-100 km/h
-Messung 0-200km/h
-Ladedruck
-Längs- und Querbeschleunigung
-Geschwindigkeit (inkl. Vmax)
-Drehmoment (Nm)
-Leistung (PS)
-Öltemperatur
-Ansauglufttemperatur
-Wassertemperatur
-uvm
Voor meer info:
http://www.manhart-racing.de/german/pag ... -x6-82.php
Erg kostbaar (rond €1000 inc inbouw) maar wel effectief. Je krijgt dan de volgende info te zien:
-Messung 0-100 km/h
-Messung 0-200km/h
-Ladedruck
-Drehmoment (Nm)
-Leistung (PS)
-Öltemperatur
-Ansauglufttemperatur
-Wassertemperatur
-uvm
Voor meer info:
http://www.manhart-racing.de/german/pag ... -x6-82.php
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ach, dat valt best mee, de goede (analoge) metersets voor bijvoorbeeld een Impreza zijn ook makkelijk €1.000,- 
- Joost
Is een mooi systeem, is overigens niet van Manhart zelf, maar van Awron.
En als je een beetje handig bent, en de basic versie neemt, dan kan het een stuk voordeliger:
http://www.awron-shop.de/bmw-displaysys ... zin?c=1255
En als je een beetje handig bent, en de basic versie neemt, dan kan het een stuk voordeliger:
http://www.awron-shop.de/bmw-displaysys ... zin?c=1255
- WJ
En als je helemaal op budget wil gaan kan je altijd nog voor een Scangauge II gaan.

Heb het gevoel dat ik straks ook nog met een liniaal op de vingers word geslagen.Hielke schreef:dat er zaken niet kloppen WIlhelm Johannes.
- Hielke
Pas maar op, ik ben van de oude stempel.WJ schreef:En als je helemaal op budget wil gaan kan je altijd nog voor een Scangauge II gaan.
Heb het gevoel dat ik straks ook nog met een liniaal op de vingers word geslagen.Hielke schreef:dat er zaken niet kloppen WIlhelm Johannes.
Maar zolang je je gedraagt (met me meepraat) is er niks aan de hand
- Sperdy
Ilja, WTF, wat moet je hier nou mee.Macboy schreef:En hier de oplossing van Mannhart voor de fail van BMW om geen olietemp standaard zichtbaar te maken (wel via een geheimmenu).
-Messung 0-100 km/h
-Messung 0-200km/h
-Ladedruck
-Drehmoment (Nm)
-Leistung (PS)
-Öltemperatur
-Ansauglufttemperatur
-Wassertemperatur
-uvm
Als je aan motorrivisies doet, of ombouw, lijkt dit mij nog wel zinvol om tijdens testtitjes te weten. Maar in een normale burgerbak niet.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 09 jan 2013, 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- M3Fun
Betekend dat de zweep?Hielke schreef:Pas maar op, ik ben van de oude stempel.WJ schreef:En als je helemaal op budget wil gaan kan je altijd nog voor een Scangauge II gaan.
Maar zolang je je gedraagt (met me meepraat) is er niks aan de hand
-
Tom
+1Sperdy schreef:Ilja, WTF, wat moet je hier nou mee.Macboy schreef:En hier de oplossing van Mannhart voor de fail van BMW om geen olietemp standaard zichtbaar te maken (wel via een geheimmenu).
-Messung 0-100 km/h
-Messung 0-200km/h
-Ladedruck
-Drehmoment (Nm)
-Leistung (PS)
-Öltemperatur
-Ansauglufttemperatur
-Wassertemperatur
-uvmWat een sjonnierommel. Interesseert je toch geen föck je drehmoment, je leistung, ansausloefttemperatuur WTF, je ladedruk (staat allemaal in de folder). Öltemp, tja, misschien, maar eigenlijk ook niet. Je messung 0 -100? lekker belangrijk..
![]()
- Hielke
Vind 500 en 1000 euro verhipte prijzig voor die info. Anderzijds is het erg mooi weggebouwd en voor trackdays heel fijn om die info te hebben.
- Sperdy
Je kunt er toch niks mee Hielke, met die info. Wat heb je nou aan je ladedrukinfo als je je rondje doet in een M135i? Of aan je lufteinlaattemp? Of je drehmoment op een circuit?Hielke schreef:Vind 500 en 1000 euro verhipte prijzig voor die info. Anderzijds is het erg mooi weggebouwd en voor trackdays heel fijn om die info te hebben.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ach, er wordt bij het samenstellen van auto's zoveel geld uitgegeven aan nutteloze opties. Als iemand het leuk/handig vind en het er voor over heeft moet diegene het vrolijk doen natuurlijk.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
De Ansaugerei van die Eier wordt weer niet aangegeven. Schade!
@ Richardt: Inderdaad.
@ Richardt: Inderdaad.
- Sperdy
Ja duh, dat spreekt voor zich. Tuurlijk moet ilja dat kopen als hij dat wil. Maar daar gaat het niet om.Richardt. schreef:Ach, er wordt bij het samenstellen van auto's zoveel geld uitgegeven aan nutteloze opties. Als iemand het leuk/handig vind en het er voor over heeft moet diegene het vrolijk doen natuurlijk.
Ilja zegt, handig om te hebben. Hielke zegt, handig voor trackdays. Ók, denk ik dan, misschien mis ik de point, wat is er dan zo handig aan. Ik zie het niet. Als testinstrument voor tuners, kan ik mij er nog wel iets bij voorstellen
- Hielke
Water en vooral olie temperatuur zijn heel lekker om tijdens snelle rondjes te weten. Mocht de motor thermisch in de gevarenzone komen dan ben jij als rijder de eerste die dit ziet. En ik neem aan dat zo'n ding de rondetijden ook kan tonen.
-
Robin
Waarom niet? Kijk wat er voor 'troep' op een smartphone zit. Kijk wat voor 'troep' er qua functies soms op horloges zit. Wat je één keer gebruikt en nooit meer. (Chronograaf bijv) Of op je PC/Laptop. Of in je keuken, TV/Hifi, je huis etc.Sperdy schreef:Ja duh, dat spreekt voor zich. Tuurlijk moet ilja dat kopen als hij dat wil. Maar daar gaat het niet om.Richardt. schreef:Ach, er wordt bij het samenstellen van auto's zoveel geld uitgegeven aan nutteloze opties. Als iemand het leuk/handig vind en het er voor over heeft moet diegene het vrolijk doen natuurlijk.
Ilja zegt, handig om te hebben. Hielke zegt, handig voor trackdays. Ók, denk ik dan, misschien mis ik de point, wat is er dan zo handig aan. Ik zie het niet. Als testinstrument voor tuners, kan ik mij er nog wel iets bij voorstellen
En tóch wil je 't en wil je 't niet kwijt.
Wat moet iemand met 'n alcantara stuurtje of carbon achterlip ofzo?
Each to their own toch?
Edit: Porsche heeft toch ook dat Sportchrono pakket als meerprijs?
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Misschien is "handig" ook wel iets wat jij niet zo heel goed begrijpt. Ik denk dat jij, op Roy met zijn Atom na, een van de meest onhandige auto's van het forum hebtSperdy schreef:Ja duh, dat spreekt voor zich. Tuurlijk moet ilja dat kopen als hij dat wil. Maar daar gaat het niet om.Richardt. schreef:Ach, er wordt bij het samenstellen van auto's zoveel geld uitgegeven aan nutteloze opties. Als iemand het leuk/handig vind en het er voor over heeft moet diegene het vrolijk doen natuurlijk.
-
Robin
*proest*

- Tristan
Hahaha @ Richardt..... 
- Sperdy
Robin, men moet vooral kopen wat men leuk vindt. Ik zoek alleen naar de zin - het nut - van deze informatie waar Ilja mee kwam. Als de reden is: 'omdat het leuk is om naar te kijken', dan is dat het antwoord. Ik dacht dat er meer kwam, dan alleen 'het is leuk'.Robin schreef:Waarom niet? Kijk wat er voor 'troep' op een smartphone zit. Kijk wat voor 'troep' er qua functies soms op horloges zit. Wat je één keer gebruikt en nooit meer. (Chronograaf bijv) Of op je PC/Laptop. Of in je keuken, TV/Hifi, je huis etc.Sperdy schreef:Ja duh, dat spreekt voor zich. Tuurlijk moet ilja dat kopen als hij dat wil. Maar daar gaat het niet om.Richardt. schreef:Ach, er wordt bij het samenstellen van auto's zoveel geld uitgegeven aan nutteloze opties. Als iemand het leuk/handig vind en het er voor over heeft moet diegene het vrolijk doen natuurlijk.
En tóch wil je 't en wil je 't niet kwijt.
Wat moet iemand met 'n alcantara stuurtje of carbon achterlip ofzo?
Each to their own toch?
Edit: Porsche heeft toch ook dat Sportchrono pakket als meerprijs?
- Petrolhead Tom
Dit. Wanneer je een trackday doet of aan het autobahn blazen en er dreigt iets mis te gaan kun je het op tijd zien. Dat kan een hoop ellende besparen. Als ik zie hoe warm de motor van die Corvette van Hans werd tijdens de Autobahn run.Hielke schreef:Water en vooral olie temperatuur zijn heel lekker om tijdens snelle rondjes te weten. Mocht de motor thermisch in de gevarenzone komen dan ben jij als rijder de eerste die dit ziet. En ik neem aan dat zo'n ding de rondetijden ook kan tonen.
- Luco
Sperdy schreef:Je kunt er toch niks mee Hielke, met die info. Wat heb je nou aan je ladedrukinfo als je je rondje doet in een M135i? Of aan je lufteinlaattemp? Of je drehmoment op een circuit?Hielke schreef:Vind 500 en 1000 euro verhipte prijzig voor die info. Anderzijds is het erg mooi weggebouwd en voor trackdays heel fijn om die info te hebben.
Enige wat je eigenlijk wilt weten met een turbo als je gaat trappen of de druk opschroeven is juist je uitlaattemperatuur, maar die zit er weer net niet op, dat is jammer.