BMW M135i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M135i

Fail!
8
8%
Gaaf
40
40%
Liever een oud model 130i zonder turbo's
13
13%
Ik spaar wel door voor een 1 M Coupé
17
17%
Ik wacht wel tot er een 'echte M' op basis van de 1 Serie komt
3
3%
Face lift?! Yeahhh bring it on
6
6%
Gelukkig komt de 4 serie Coupe er aan
12
12%
 
Totaal aantal stemmen: 99

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: BMW M135i

Bericht door Luco » 08 jan 2013, 20:56

BamiesGTA schreef:
Macboy schreef:Je kunt het ook omdraaien. De M135i is vrijwel perfect. Wil je daar nog over heen dan zal je diep in de buidel moeten tasten voor die paar tiendes. Een GT3 is ook niet veel seconden sneller dan een Carrera S. Dat laatste beetje er extra uit halen is gewoon kostbaar. Dat het kan maakt de 1M bijzonder.

Dat gezegd hebbende zal hopelijk iedereen nu duidelijk zijn dat de M135i bargain of the century is. Weliswaar betere banden maar heeft ook weer geen sper* dus dat nivelleert.

Waar kan ik tekenen ?




* Quaife LSD M135i http://www.birdsauto.com/news/quaife-ls ... -and-stock
perfect? Een megane rs trophy doet het in een ruime 8.07 :tooth:
:lol: :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M135i

Bericht door Macboy » 08 jan 2013, 22:38

Ik moet helaas 5-deuren hebben anders had ik het wel geweten ...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M135i

Bericht door Macboy » 08 jan 2013, 22:56

Hier eindelijk filmpje van een handgeschakelde. Klinkt geweldig ! Dat opschakelen is zo toch veel gaver dan een automaat ?
Het is wel een getunede maar goed dat maakt voor het schakelen weinig uit.

Enjoy !

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Da2mMxoVdIc&sns=em[/youtube]

Bij 1:52 min nog een fraai tellerfilmpje !

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M135i

Bericht door Macboy » 08 jan 2013, 23:13

En hier de oplossing van Mannhart voor de fail van BMW om geen olietemp standaard zichtbaar te maken (wel via een geheimmenu).

Afbeelding

Erg kostbaar (rond €1000 inc inbouw) maar wel effectief. Je krijgt dan de volgende info te zien:

-Messung 0-100 km/h
-Messung 0-200km/h
-Ladedruck
-Längs- und Querbeschleunigung
-Geschwindigkeit (inkl. Vmax)
-Drehmoment (Nm)
-Leistung (PS)
-Öltemperatur
-Ansauglufttemperatur
-Wassertemperatur
-uvm

Voor meer info:

http://www.manhart-racing.de/german/pag ... -x6-82.php

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M135i

Bericht door Bram » 08 jan 2013, 23:21

Ach, dat valt best mee, de goede (analoge) metersets voor bijvoorbeeld een Impreza zijn ook makkelijk €1.000,- :)

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: BMW M135i

Bericht door Joost » 08 jan 2013, 23:30

Is een mooi systeem, is overigens niet van Manhart zelf, maar van Awron.

En als je een beetje handig bent, en de basic versie neemt, dan kan het een stuk voordeliger:

http://www.awron-shop.de/bmw-displaysys ... zin?c=1255

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW M135i

Bericht door WJ » 09 jan 2013, 09:16

En als je helemaal op budget wil gaan kan je altijd nog voor een Scangauge II gaan.
Hielke schreef:dat er zaken niet kloppen WIlhelm Johannes.
Heb het gevoel dat ik straks ook nog met een liniaal op de vingers word geslagen. :P

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M135i

Bericht door Hielke » 09 jan 2013, 11:16

WJ schreef:En als je helemaal op budget wil gaan kan je altijd nog voor een Scangauge II gaan.
Hielke schreef:dat er zaken niet kloppen WIlhelm Johannes.
Heb het gevoel dat ik straks ook nog met een liniaal op de vingers word geslagen. :P
Pas maar op, ik ben van de oude stempel.

Maar zolang je je gedraagt (met me meepraat) is er niks aan de hand :angel:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M135i

Bericht door Sperdy » 09 jan 2013, 11:20

Macboy schreef:En hier de oplossing van Mannhart voor de fail van BMW om geen olietemp standaard zichtbaar te maken (wel via een geheimmenu).

Afbeelding

Erg kostbaar (rond €1000 inc inbouw) maar wel effectief. Je krijgt dan de volgende info te zien:

-Messung 0-100 km/h
-Messung 0-200km/h
-Ladedruck
-Längs- und Querbeschleunigung
-Geschwindigkeit (inkl. Vmax)
-Drehmoment (Nm)
-Leistung (PS)
-Öltemperatur
-Ansauglufttemperatur
-Wassertemperatur
-uvm
Ilja, WTF, wat moet je hier nou mee. :shock: Wat een sjonnierommel. Interesseert je toch geen föck je drehmoment, je leistung, ansausloefttemperatuur WTF, je ladedruk, haha, je ladedruk. Al die info staat in de folder, die je nooit meer inkijkt. Öltemp, tja, misschien, maar eigenlijk ook niet. Je messung 0 -100? lekker belangrijk..

Als je aan motorrivisies doet, of ombouw, lijkt dit mij nog wel zinvol om tijdens testtitjes te weten. Maar in een normale burgerbak niet.

:dood:
:zwijntje:
Laatst gewijzigd door Sperdy op 09 jan 2013, 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
M3Fun
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2013, 11:05

Re: BMW M135i

Bericht door M3Fun » 09 jan 2013, 11:21

Hielke schreef:
WJ schreef:En als je helemaal op budget wil gaan kan je altijd nog voor een Scangauge II gaan.
Hielke schreef:dat er zaken niet kloppen WIlhelm Johannes.
Heb het gevoel dat ik straks ook nog met een liniaal op de vingers word geslagen. :P
Pas maar op, ik ben van de oude stempel.

Maar zolang je je gedraagt (met me meepraat) is er niks aan de hand :angel:
Betekend dat de zweep? :lol:

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW M135i

Bericht door Tom » 09 jan 2013, 11:22

Sperdy schreef:
Macboy schreef:En hier de oplossing van Mannhart voor de fail van BMW om geen olietemp standaard zichtbaar te maken (wel via een geheimmenu).


Erg kostbaar (rond €1000 inc inbouw) maar wel effectief. Je krijgt dan de volgende info te zien:

-Messung 0-100 km/h
-Messung 0-200km/h
-Ladedruck
-Längs- und Querbeschleunigung
-Geschwindigkeit (inkl. Vmax)
-Drehmoment (Nm)
-Leistung (PS)
-Öltemperatur
-Ansauglufttemperatur
-Wassertemperatur
-uvm
Ilja, WTF, wat moet je hier nou mee. :shock: Wat een sjonnierommel. Interesseert je toch geen föck je drehmoment, je leistung, ansausloefttemperatuur WTF, je ladedruk (staat allemaal in de folder). Öltemp, tja, misschien, maar eigenlijk ook niet. Je messung 0 -100? lekker belangrijk..

:dood:
:zwijntje:
+1

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M135i

Bericht door Hielke » 09 jan 2013, 11:26

Vind 500 en 1000 euro verhipte prijzig voor die info. Anderzijds is het erg mooi weggebouwd en voor trackdays heel fijn om die info te hebben.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M135i

Bericht door Sperdy » 09 jan 2013, 11:31

Hielke schreef:Vind 500 en 1000 euro verhipte prijzig voor die info. Anderzijds is het erg mooi weggebouwd en voor trackdays heel fijn om die info te hebben.
Je kunt er toch niks mee Hielke, met die info. Wat heb je nou aan je ladedrukinfo als je je rondje doet in een M135i? Of aan je lufteinlaattemp? Of je drehmoment op een circuit?

Richardt.
Berichten: 6759
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW M135i

Bericht door Richardt. » 09 jan 2013, 11:34

Ach, er wordt bij het samenstellen van auto's zoveel geld uitgegeven aan nutteloze opties. Als iemand het leuk/handig vind en het er voor over heeft moet diegene het vrolijk doen natuurlijk.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M135i

Bericht door Robin » 09 jan 2013, 11:35

De Ansaugerei van die Eier wordt weer niet aangegeven. Schade!

@ Richardt: Inderdaad.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M135i

Bericht door Sperdy » 09 jan 2013, 11:39

Richardt. schreef:Ach, er wordt bij het samenstellen van auto's zoveel geld uitgegeven aan nutteloze opties. Als iemand het leuk/handig vind en het er voor over heeft moet diegene het vrolijk doen natuurlijk.
Ja duh, dat spreekt voor zich. Tuurlijk moet ilja dat kopen als hij dat wil. Maar daar gaat het niet om.

Ilja zegt, handig om te hebben. Hielke zegt, handig voor trackdays. Ók, denk ik dan, misschien mis ik de point, wat is er dan zo handig aan. Ik zie het niet. Als testinstrument voor tuners, kan ik mij er nog wel iets bij voorstellen

:coffee:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M135i

Bericht door Hielke » 09 jan 2013, 11:45

Water en vooral olie temperatuur zijn heel lekker om tijdens snelle rondjes te weten. Mocht de motor thermisch in de gevarenzone komen dan ben jij als rijder de eerste die dit ziet. En ik neem aan dat zo'n ding de rondetijden ook kan tonen.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M135i

Bericht door Robin » 09 jan 2013, 11:45

Sperdy schreef:
Richardt. schreef:Ach, er wordt bij het samenstellen van auto's zoveel geld uitgegeven aan nutteloze opties. Als iemand het leuk/handig vind en het er voor over heeft moet diegene het vrolijk doen natuurlijk.
Ja duh, dat spreekt voor zich. Tuurlijk moet ilja dat kopen als hij dat wil. Maar daar gaat het niet om.

Ilja zegt, handig om te hebben. Hielke zegt, handig voor trackdays. Ók, denk ik dan, misschien mis ik de point, wat is er dan zo handig aan. Ik zie het niet. Als testinstrument voor tuners, kan ik mij er nog wel iets bij voorstellen

:coffee:
Waarom niet? Kijk wat er voor 'troep' op een smartphone zit. Kijk wat voor 'troep' er qua functies soms op horloges zit. Wat je één keer gebruikt en nooit meer. (Chronograaf bijv) Of op je PC/Laptop. Of in je keuken, TV/Hifi, je huis etc.

En tóch wil je 't en wil je 't niet kwijt.

Wat moet iemand met 'n alcantara stuurtje of carbon achterlip ofzo?

Each to their own toch?

Edit: Porsche heeft toch ook dat Sportchrono pakket als meerprijs?

Richardt.
Berichten: 6759
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW M135i

Bericht door Richardt. » 09 jan 2013, 11:51

Sperdy schreef:
Richardt. schreef:Ach, er wordt bij het samenstellen van auto's zoveel geld uitgegeven aan nutteloze opties. Als iemand het leuk/handig vind en het er voor over heeft moet diegene het vrolijk doen natuurlijk.
Ja duh, dat spreekt voor zich. Tuurlijk moet ilja dat kopen als hij dat wil. Maar daar gaat het niet om.

Ilja zegt, handig om te hebben. Hielke zegt, handig voor trackdays. Ók, denk ik dan, misschien mis ik de point, wat is er dan zo handig aan. Ik zie het niet. Als testinstrument voor tuners, kan ik mij er nog wel iets bij voorstellen

:coffee:
Misschien is "handig" ook wel iets wat jij niet zo heel goed begrijpt. Ik denk dat jij, op Roy met zijn Atom na, een van de meest onhandige auto's van het forum hebt :lol:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M135i

Bericht door Robin » 09 jan 2013, 11:54

*proest*

:coffee:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M135i

Bericht door GTRene » 09 jan 2013, 11:56

:lol:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M135i

Bericht door Tristan » 09 jan 2013, 12:00

Hahaha @ Richardt..... :tooth:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M135i

Bericht door Sperdy » 09 jan 2013, 12:11

Robin schreef:
Sperdy schreef:
Richardt. schreef:Ach, er wordt bij het samenstellen van auto's zoveel geld uitgegeven aan nutteloze opties. Als iemand het leuk/handig vind en het er voor over heeft moet diegene het vrolijk doen natuurlijk.
Ja duh, dat spreekt voor zich. Tuurlijk moet ilja dat kopen als hij dat wil. Maar daar gaat het niet om.

Ilja zegt, handig om te hebben. Hielke zegt, handig voor trackdays. Ók, denk ik dan, misschien mis ik de point, wat is er dan zo handig aan. Ik zie het niet. Als testinstrument voor tuners, kan ik mij er nog wel iets bij voorstellen

:coffee:
Waarom niet? Kijk wat er voor 'troep' op een smartphone zit. Kijk wat voor 'troep' er qua functies soms op horloges zit. Wat je één keer gebruikt en nooit meer. (Chronograaf bijv) Of op je PC/Laptop. Of in je keuken, TV/Hifi, je huis etc.

En tóch wil je 't en wil je 't niet kwijt.

Wat moet iemand met 'n alcantara stuurtje of carbon achterlip ofzo?

Each to their own toch?

Edit: Porsche heeft toch ook dat Sportchrono pakket als meerprijs?
Robin, men moet vooral kopen wat men leuk vindt. Ik zoek alleen naar de zin - het nut - van deze informatie waar Ilja mee kwam. Als de reden is: 'omdat het leuk is om naar te kijken', dan is dat het antwoord. Ik dacht dat er meer kwam, dan alleen 'het is leuk'.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M135i

Bericht door Petrolhead Tom » 09 jan 2013, 12:12

Hielke schreef:Water en vooral olie temperatuur zijn heel lekker om tijdens snelle rondjes te weten. Mocht de motor thermisch in de gevarenzone komen dan ben jij als rijder de eerste die dit ziet. En ik neem aan dat zo'n ding de rondetijden ook kan tonen.
Dit. Wanneer je een trackday doet of aan het autobahn blazen en er dreigt iets mis te gaan kun je het op tijd zien. Dat kan een hoop ellende besparen. Als ik zie hoe warm de motor van die Corvette van Hans werd tijdens de Autobahn run. :gek:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: BMW M135i

Bericht door Luco » 09 jan 2013, 12:16

Sperdy schreef:
Hielke schreef:Vind 500 en 1000 euro verhipte prijzig voor die info. Anderzijds is het erg mooi weggebouwd en voor trackdays heel fijn om die info te hebben.
Je kunt er toch niks mee Hielke, met die info. Wat heb je nou aan je ladedrukinfo als je je rondje doet in een M135i? Of aan je lufteinlaattemp? Of je drehmoment op een circuit?

Enige wat je eigenlijk wilt weten met een turbo als je gaat trappen of de druk opschroeven is juist je uitlaattemperatuur, maar die zit er weer net niet op, dat is jammer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten