Het grote 'DF racefiets' topic
- ///Joost
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ziet er goed uit! Hoeveel ben je van plan te gaan fietsen? Fanatiek, of is het meer voor je cardiotraining (gezien je lichaamsbouw zit je veel in de gym...
)?

- RVV
Pas maar op voor je het weet is het een vouwfiets 

- ///Joost
DPD verraste mij met een pakketjuh...

Morgen gaan ze eronder.

Morgen gaan ze eronder.

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Looking good!! 

- Tim N
Morgen pas?
- Petrolhead Tom
Mooi Jeroen! Nou lekker trappen!Jeroen Watermulder schreef:
Hij is binnen. Zo, nu kan het echte fietsen eindelijk gaan beginnen.

- Jeroen Watermulder
Zoveel als mogelijk wat een gezin met 2 kinderen toelaat zeg maar. Minimaal 150km per week.///Joost schreef:Ziet er goed uit! Hoeveel ben je van plan te gaan fietsen? Fanatiek, of is het meer voor je cardiotraining (gezien je lichaamsbouw zit je veel in de gym...)?
En ik zit totaal niet in de gym, nooit gedaan ook. Vroeger wedstrijdzwemmer geweest op hoog (landelijk) niveau.
P.S. mooi setje wielen die Fulcrum 3. Ook nog een foto graag als het gemonteerd is.
- RobS
Mooie wielen Joost///Joost schreef:DPD verraste mij met een pakketjuh...![]()
![]()
![]()
Morgen gaan ze eronder.

- RVV
De nacht van Groningen 2014, een loopevenement dat echt een keer uitkwam om aan mee te doen. Gisteren besloten om aan de 5 km deel te nemen. Om een aantal redenen. Nog nooit eerder een 5 km in wedstrijd verband gelopen. Bovendien wilde ik me ook wat sparen vanwege de triathlon op 7 juni in Surhuisterveen. En last but not. least mijn meest trouwe supporters Miranda en de kinderen zouden rond deze tijd kunnen kijken. En omdat ze voor het eerst met zijn allen aanwezig zouden zijn was ik wel een beetje supertrots. Eerst een werkdag in de winkel. Daarna met zijn allen lopend vanaf het Hoendiep naar de Westerhaven voor het inschrijven. Dat ging redelijk vlot zodat we daarna gelijk hamburgers en patat bij de biologisch snackbar (toch serieus lekkerder) konden eten. Om 19.10 aangekomen bij de start een stukje warm gelopen. Miranda en de kinderen zaten bij de start finish op de eerste rang. Het aftellen begon en ik zorgde er voor dat ik helemaal vooraan stond. Er gingen nog een paar snelle team4mijl atleten voor ons staan en het aftellen begon. PANG! Deed het startpistool. En daar gingen we. In het begin gaat het altijd gelijk idioot bij mij. Snelheden die opliepen richting 17 km/h. Nouja dat breekt, maar het tempo kon ik er in houden. Een jochie van een jaar of 12 was gelijk als een haas weg. Later bleek die als 10e over de finish te zijn gegaan. Prestatie hoor. Ik bleef me focussen op een bekende. Hij liep wel wat op mij uit maar ik wist de hele wedstrijd hem ongeveer 50 meter voor mij in het vizier te houden. Ik kon me op deze manier mooi aan een snellere loper optrekken. Maar ineens op de Noorderhaven zag ik hem stoppen, hij greep naar zijn voet, jammer riep ik nog kom op. Ik heb niet meer achterom gekeken maar mijn focus om op te richten was ik kwijt. Tempo vasthouden.. Ik liep ondertussen rond de 15 km/h gemiddeld. De laatste kilometer ging in en diverse lopers haalde mij in. Gelukkig allemaal jonge gasten en geen oude knarren
door kachelen dan maar. Via het Lage der A, de A straat in kwamen we uit op de Westerkade. De laatste 400 meter voor de finish. Ik zette een eindsprint in om nog wat van de tijd te knabbelen, Dit viel omroeper Harm Noor ook op en ik wist het nog even spannend te maken, altijd leuk voor het publiek en helemaal voor mijn trouwste supporters. Voor hun liep ik met opgeheven armen en met ongeveer 20 km/h over de finish heen. Ik had me aardig leeg gelopen op deze sprintloop. Maar ik ben ergens voor in het veld geëindigd. Niet te vaak doen, want ik ga voor mijn gevoel echt tot het gaatje. De uitslag: 15e tijd van de 184 deelnemende mannen. Met een tijd van 20.05. En een 30e tijd in het totale deelnemersveld van 594 deelnemers op de 5 km.

- ///Joost
Knap hoor Rico!
Dat schept motivatie! Overigens hoort het ook zo dat je helemaal kapot bent na een race.
Het maakt niet uit of dat een 5k of een marathon is. Het is een teken dat je alles eruit hebt gehaald. Je zou het nog ietsje beter kunnen verdelen, want normaal gesproken zou je niet echt een sprintje moeten kunnen trekken. Dat is echter een stukje ervaring naar gelang je je lichaam (en je tempo) leert kennen. Belangrijkste is om een vlakke race te lopen in min/km.
Klasse.

Klasse.
-
- Auto: M3P, 130i
Mooie wielen Joost! Zitten ze er al onder?
Had laatst gelezen dat Fulcrum en Campa wielen uit dezelfde fabriek komen. Tot welke wielen verhouden jouw Fulcrums zich?

Had laatst gelezen dat Fulcrum en Campa wielen uit dezelfde fabriek komen. Tot welke wielen verhouden jouw Fulcrums zich?
- RobS
De Zonda's.indobesar schreef:Mooie wielen Joost! Zitten ze er al onder?![]()
- DDX
Lang weekend Limburg.
Gisteren de Klimclassic gereden (160km met 2600 hoogtemeters) en vandaag eens lusje van de Amstel Gold, ook weer goed voor 108km met 1500 hoogtemeters.
http://www.strava.com/activities/146998415" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strava.com/activities/147245988" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog 2 dagen te gaan en dan weer terug naar de polder
Gisteren de Klimclassic gereden (160km met 2600 hoogtemeters) en vandaag eens lusje van de Amstel Gold, ook weer goed voor 108km met 1500 hoogtemeters.
http://www.strava.com/activities/146998415" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strava.com/activities/147245988" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog 2 dagen te gaan en dan weer terug naar de polder

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- RVV
Vandaag voor eerst op de fitness bike 100 km (aan een stuk) gefietst. Op 31,1 km/h gemiddeld. Rit beviel goed, maar ik vind dik 3 uur in het zadel zitten wel veel tijd. Grappig om de verbaasde blikken van "full Blown" wielrenners op dure fietsen te zien als je ze als een malle voorbij gaat met het fitness fietsje
https://www.strava.com/activities/147994808" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.strava.com/activities/147994808" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
Dat is het mooiste wat er is haha. Knappe getallen hoor!RVV schreef:Vandaag voor eerst op de fitness bike 100 km (aan een stuk) gefietst. Op 31,1 km/h gemiddeld. Rit beviel goed, maar ik vind dik 3 uur in het zadel zitten wel veel tijd. Grappig om de verbaasde blikken van "full Blown" wielrenners op dure fietsen te zien als je ze als een malle voorbij gaat met het fitness fietsje![]()
- RVV
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Haha, ja leuk he! Hier ook herkenbaar. Ik krijg ook wel vaker leuk commentaar als ik een groepje langsfiets op bijvoorbeeld de eijserbosweg, keuteberg of camerig haha. Zorgt wel voor net dat beetje extra motivatieRVV schreef:Grappig om de verbaasde blikken van "full Blown" wielrenners op dure fietsen te zien als je ze als een malle voorbij gaat met het fitness fietsje![]()

- ///Joost
Wat Rob zegt. Het is pure marketing, zodat de mensen met Shimano/Sram fietsen geen Campy wielen hoeven te steken. Wel geweldige wielen voor de prijs. Geen velglint nodig door een gesloten spaakconstructie, en aerospaken voor en achter. De ratel is gelukkig bescheiden.RobS schreef:De Zonda's.indobesar schreef:Mooie wielen Joost! Zitten ze er al onder?![]()
Zoals ie er nu bij staat, 7,8 Kg schoon aan de haak.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- RVV
- RVV
Mijn opmerking over dure fietsen en dito wielrenners was zeker niet negatief bedoeld! Bovendien fiets iedereen met zijn eigen instelling. Misschien dat het ook is dat ik mezelf geen wielrenner voel/vind maar meer een allrounder.
- DDX
Vanmorgen rustig rondje uitfietsen gedaan (25km/u met 110bpm) in Limburg, wel grappig dat ik dan nog erg veel andere racefietsers inhaal 
En nu iig 2 dagen even niet fietsen en even bijkomen van 4 dagen Limburg/Belgie (615km / 7000 hoogtemeters)

En nu iig 2 dagen even niet fietsen en even bijkomen van 4 dagen Limburg/Belgie (615km / 7000 hoogtemeters)
- jspr
De ratel komt nog wel na de nodige kilometers, al zijn er naven die veel luider zijn///Joost schreef:Wel geweldige wielen voor de prijs. Geen velglint nodig door een gesloten spaakconstructie, en aerospaken voor en achter. De ratel is gelukkig bescheiden.

- RVV
Ik had tijden vanuit fietstijden.nl overgezet naar Strava.
Kreeg al een berichtje van iemand dat ik nooit 71 km op een bepaald segment kon hebben gereden. Zijn KOM van 40,7 km/h (bij mij in de buurt) was die onterecht kwijt. Ik vond het ook al vreemd. Dus even teruggezocht. Bleek ik die dag mijn nieuwe fiets te hebben gekocht. En de fietsenmaker bracht mij met toen 2 fietsen in zijn bestelbusje naar huis. Ik had alleen nooit fietstijden.nl uitgezet. LOL.
http://www.strava.com/segments/7251283" onclick="window.open(this.href);return false;
Ondertussen heb ik hem al bericht dat ik zeker ga proberen om op een sportieve manier zijn KOM af te pakken. (op de fiets dus) Dit kon die wel waarderen
Nu zeg ik er gelijk bij dat het KOM gebeuren in het algemeen me niet zo heel erg boeit. Maar deze ga ik wel even mijn best voor doen.
Kreeg al een berichtje van iemand dat ik nooit 71 km op een bepaald segment kon hebben gereden. Zijn KOM van 40,7 km/h (bij mij in de buurt) was die onterecht kwijt. Ik vond het ook al vreemd. Dus even teruggezocht. Bleek ik die dag mijn nieuwe fiets te hebben gekocht. En de fietsenmaker bracht mij met toen 2 fietsen in zijn bestelbusje naar huis. Ik had alleen nooit fietstijden.nl uitgezet. LOL.
http://www.strava.com/segments/7251283" onclick="window.open(this.href);return false;
Ondertussen heb ik hem al bericht dat ik zeker ga proberen om op een sportieve manier zijn KOM af te pakken. (op de fiets dus) Dit kon die wel waarderen

Nu zeg ik er gelijk bij dat het KOM gebeuren in het algemeen me niet zo heel erg boeit. Maar deze ga ik wel even mijn best voor doen.