Paypal heb je ook niet nodig hoor, ik gebruik het nooit en maak het gewoon over.Knot schreef:Mark, bedankt voor de tip, echter ik heb geen paypal.
Het is Autoteilemann geworden via ebay, 110 euro voor een set 286x22mm ate powerdisc met 9,90 verzendkosten, ook vrij acceptabel vond ik! Bedankt Martijn voor de tip.
BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- Mark 320iS
Re: BMW E36 328i sedan [ATE 286mm standaard of powerdiscs?]
- MartijnGizmo
Re: BMW E36 328i sedan [15 sep de volgende update]
Graag gedaan, hopelijk zijn ze er bij jou ook vlot! 

-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Rody, ik snap niet dat je blijft klooien met die scheurende schijven...
Heb mijn ATE powerdiscs ook alweer doormidden nu, morgen grote remmen eronder, ben er helemaal klaar mee!
Heb mijn ATE powerdiscs ook alweer doormidden nu, morgen grote remmen eronder, ben er helemaal klaar mee!

- GTRene
hoe groot zijn die wat jullie gebruikten dan?
en past daar bv ook de set rondom op van de E36 M3 of Z3 M?
die heeft geventileerd en 2 delig voor in 315mm en 312 geventileerd achter geloof ik...
heb nog een nwe set rondom liggen in doos,
voorlopig wordt die nog lang niet gebruikt omdat ik niet of bijna niet heb gereden met mijn Z3 en voorlopig ook nog wel duurt, en die set die daar op zit gaat nog wel ff mee als ik weer kan rijden.
maja zoiets zal ook niet zomaar passen denk
en past daar bv ook de set rondom op van de E36 M3 of Z3 M?
die heeft geventileerd en 2 delig voor in 315mm en 312 geventileerd achter geloof ik...
heb nog een nwe set rondom liggen in doos,

maja zoiets zal ook niet zomaar passen denk

-
Rene, morgen update van mijn 328i met 3.2 remmerij
.
Hopelijk ben ik dan van alle gezeur af... Achter vind ik goed genoeg, is zowiezo al geventileerd. Moet het harder remmen een instelbare remdrukverdeler ertussen, remmetjes achter doen niet zoveel standaard.
@ Rody, mijn 328i met complete m3 uitlaat maar ipv catalysatoren 2 holle pijpen en de middendemper is alle demping uit. Klinkt zo:
Klinkt in de auto wat sportiever bij rustig en harder accelereren, maar geen irritant gebrom onderin, en op de snelweg geen herriebak
Bij gas los ploftie er heerlijk op los overigens 
Hopelijk ben ik dan van alle gezeur af... Achter vind ik goed genoeg, is zowiezo al geventileerd. Moet het harder remmen een instelbare remdrukverdeler ertussen, remmetjes achter doen niet zoveel standaard.
@ Rody, mijn 328i met complete m3 uitlaat maar ipv catalysatoren 2 holle pijpen en de middendemper is alle demping uit. Klinkt zo:
Klinkt in de auto wat sportiever bij rustig en harder accelereren, maar geen irritant gebrom onderin, en op de snelweg geen herriebak

- GTRene
lijkt goed te klinken zo in dat eerste filmpje, meer is niet nodig 
morgen dus de 3.2 geventileerd en 2-delig voor? of alleen geventileerd maar wel 3.15mm

morgen dus de 3.2 geventileerd en 2-delig voor? of alleen geventileerd maar wel 3.15mm
- Knot
Ik vind de belans voor/achter nu juist lekker, kan de auto ook in een drift remmen met wanli's achter. Met 315mm voor ga je dat veranderen.
En aan de andere kant, 120 euro voor een set schijven elke 15.000km (1 jaar) zijn ook de kosten niet, en het moet toch afentoe los om te inspecteren en wielen/blokken te wisselen.
En aan de andere kant, 120 euro voor een set schijven elke 15.000km (1 jaar) zijn ook de kosten niet, en het moet toch afentoe los om te inspecteren en wielen/blokken te wisselen.
- Eric-328
Bij het plaatsen van M3 remmen op de vooras heb je geen instelbare remdrukverdeler nodig. De balans blijft nagenoeg gelijk.
- GTRene
daarbij blijft alles iets koeler (in theorie althans) en gaan je spullen (in theorie) dus wat langer mee...
- Knot
Dat wel maargoed, nu alweer 286mm besteld dus kan een jaar vooruit. Ga toch minder Zandvoort/Assen/Zolder/Spa etc rijden dus alleen driften/straat en paar rondjes Nordschleife, dat moeten die standaard Pizza's wel vol kunnen houden.
- Knot
Simota GruppeM replica ook gevonden voor normaal geld.. 205 pond is 240 euro zoiets dacht ik nu, verzenden etc dus even over de 250 euro.
http://www.mstyle.co.uk/acatalog/BMW_3_ ... imota.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maakt de motorruimte wel mooi af en mooier geluid dan die snorkel die er nu simpel tussenuit getrokken is.
http://www.mstyle.co.uk/acatalog/BMW_3_ ... imota.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maakt de motorruimte wel mooi af en mooier geluid dan die snorkel die er nu simpel tussenuit getrokken is.
- Peric
Rody, merk jij veel verschil in vertraging tussen je 328 en je ex-GT?
Ik rij nu ook met 286(standaard dus) maar loop met het dilemma om er grotere schijven onder te zetten. Is voor gewoon straatgebruik want trackdays is niet aan mijn portemonnee besteed jammer genoeg. Maar misschien in de toekomst ooit nog 's op Zandvoort of NS.
Ik rij nu ook met 286(standaard dus) maar loop met het dilemma om er grotere schijven onder te zetten. Is voor gewoon straatgebruik want trackdays is niet aan mijn portemonnee besteed jammer genoeg. Maar misschien in de toekomst ooit nog 's op Zandvoort of NS.
- Knot
Ik zou voor sportief straatgebruik gewoon Hawk HPplus blokken monteren (140 euro per set voor) en eventueel staalomvlochten remleidingen met ate blue, zo rij ik nu ook rond en het is dikke prima. Zelfs rondjes Nordschleife, Papenburg en Zandvoort houdt ie goed vol zo. Niet de vertraging die ik met HT10 had maar het gaat ook zeker niet stuk of krom.
De GT had ik 3.2 schijven op met ds2500. Niet goed ingeremd maar ik had het idee dat de blokken het probleem waren, binnen no-time weer mega trillingen bij hard remmen. Al heb ik nooit achter nagekeken, daar had de trilling ook vandaan kunnen komen, dat was bij de 328i ook zo, wij voor zoeken terwijl achter krom bleek te zijn door jaren verleden met voeten op de rem en door plassen etc.
Wat ik wel zeker weet is dat de remblokken het gedrag maken. Liever dikke blokken op standaard maat schijven ipv standaard M3 spul.
De GT had ik 3.2 schijven op met ds2500. Niet goed ingeremd maar ik had het idee dat de blokken het probleem waren, binnen no-time weer mega trillingen bij hard remmen. Al heb ik nooit achter nagekeken, daar had de trilling ook vandaan kunnen komen, dat was bij de 328i ook zo, wij voor zoeken terwijl achter krom bleek te zijn door jaren verleden met voeten op de rem en door plassen etc.
Wat ik wel zeker weet is dat de remblokken het gedrag maken. Liever dikke blokken op standaard maat schijven ipv standaard M3 spul.
-
tja en voor mij is het dus niet voldoende.... Ik heb mijn powerdiscs op straat al door midden gekregen ongeveer...
Staalomvlochten remleidingen en goeie remolie is zowiezo een MUST.
Staalomvlochten remleidingen en goeie remolie is zowiezo een MUST.
- Knot
Vandaag in DenHaag de ATE powerdiscs opgehaald, toch lastig als ze om 14:00 komen terwijl je dan net niet thuis bent beiden 2x.... Lag gelukkig op de route naar Belgie maar voortaan maar ergens anders af laten leveren of zorgen dat ze op zaterdag komen.
Verder niet duur en het juiste pakketje zat in de doos. 110 euro + 10 euro verzendkosten, daar krijg je ze in NL echt nergens voor! Voor dit geld wil ik het nog wel een jaartje proberen weer.
Verder niet duur en het juiste pakketje zat in de doos. 110 euro + 10 euro verzendkosten, daar krijg je ze in NL echt nergens voor! Voor dit geld wil ik het nog wel een jaartje proberen weer.
-
Wat is het voordeel van staalomvlochten remleidingen dan?
- Knot
Ze zetten niet uit dus wat je met je pedaal doet gebeurt ook nagenoeg direct met je remblokken, het reageert directer. Zie het als een deurgreep (van een kamerdeur) die los zit, dat voelt ook minder fijn om zo een deur open te doen.
Laatst gewijzigd door Knot op 15 sep 2011, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mooie vergelijking 

-
Re: BMW E36 328i sedan [X-brace Powerdiscs M3 demper]
LOL 
Merk jij nog verschil tussen zonder en met X-brace ? En het geluid, video!!

Merk jij nog verschil tussen zonder en met X-brace ? En het geluid, video!!

- Knot
Vanmiddag dus even wat aanpassinkjes gedaan.
- krikdop rechtsvoor was kwijt, vervangen
- ruitensproeiermotor was defect, vervangen
- ATE powerdiscs erop gezet voor
- stofhoes links was weer gescheurd (hitte), vervangen
- X-brace eronder geschroefd
- aangepaste M3 uitlaat eronder gehangen
Moest nog inremmen dus een beetje rustig aan gedaan maar de X-brace voel je wel duidelijk, wat de auto normaal deed in het chassis dat voel je nu in de veren terug, die gaan voor mijn gevoel dat stuk opvangen. Mooi meegenomen is dat het een stukje carterbescherming geeft. Wel oppassen bij drempels waar je normaal om/overheen kan rijden, hij is net even wat lager.

Schijfjes toch ook wel mooi hoor voor die 110 euro, kunnen we er weer een jaartje tegenaan. DE Hawk HPplus zaten nog 3 a 4mm op, dus net over de helft. Rij ik nog wel een dagje Papenburg en een avondje Zandvoort mee en daarna vervangen.

Einddemper was even de vraag of het een M3 versie was omdat ie niet ingekort was (er moet 6cm af ofzo om het op een 320/325/328 passend te maken). Zou het BMW onderdeelnummer moeten controleren want kan ook een leeggehaalde 325 demper zijn dus, of de pijpen van een 325 demper op de M3 demper gezet. Buiten de auto geeft het wel een gaaf geluid, de gewilde snerp zit erin maar ook een diepe bromtoon, daar ben ik vooralsnog minder blij mee.
Denk dat het toch verstandig is iets aan demping te hebben maar dan tussen de standaard demper en deze leeggehaalde in zodat je op de snelweg geen eentonige brom hebt maar bij stevig accelereren wel het geluidsvolume en de snerp te horen zijn.
Zo nog maar eens ff een rondje doen met de BMW'tjes als bezoek weg is
- krikdop rechtsvoor was kwijt, vervangen
- ruitensproeiermotor was defect, vervangen
- ATE powerdiscs erop gezet voor
- stofhoes links was weer gescheurd (hitte), vervangen
- X-brace eronder geschroefd
- aangepaste M3 uitlaat eronder gehangen
Moest nog inremmen dus een beetje rustig aan gedaan maar de X-brace voel je wel duidelijk, wat de auto normaal deed in het chassis dat voel je nu in de veren terug, die gaan voor mijn gevoel dat stuk opvangen. Mooi meegenomen is dat het een stukje carterbescherming geeft. Wel oppassen bij drempels waar je normaal om/overheen kan rijden, hij is net even wat lager.
Schijfjes toch ook wel mooi hoor voor die 110 euro, kunnen we er weer een jaartje tegenaan. DE Hawk HPplus zaten nog 3 a 4mm op, dus net over de helft. Rij ik nog wel een dagje Papenburg en een avondje Zandvoort mee en daarna vervangen.
Einddemper was even de vraag of het een M3 versie was omdat ie niet ingekort was (er moet 6cm af ofzo om het op een 320/325/328 passend te maken). Zou het BMW onderdeelnummer moeten controleren want kan ook een leeggehaalde 325 demper zijn dus, of de pijpen van een 325 demper op de M3 demper gezet. Buiten de auto geeft het wel een gaaf geluid, de gewilde snerp zit erin maar ook een diepe bromtoon, daar ben ik vooralsnog minder blij mee.
Denk dat het toch verstandig is iets aan demping te hebben maar dan tussen de standaard demper en deze leeggehaalde in zodat je op de snelweg geen eentonige brom hebt maar bij stevig accelereren wel het geluidsvolume en de snerp te horen zijn.
Zo nog maar eens ff een rondje doen met de BMW'tjes als bezoek weg is

- Knot
Oh ja, en het allermooiste, ik heb nog 2 Viking Pro-Tech 500 meegekregen in 235/40/17 met 4 a 5mm die over waren omdat ze te hard zouden zijn... ideale drifter dus 

-
knot heb jij onlangs de loterij gewonnen? 

- Martin van der Zwaard
Heb je nu gebruikte blokken op nieuwe schijven??
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Vind ik ook ''vreemd'' ben geen autosleuteltechnisch wonder maar dit is mij altijd hard afgeraden door monteurs in mijn omgeving.Martin van der Zwaard schreef:Heb je nu gebruikte blokken op nieuwe schijven??
- Martin van der Zwaard
Precies.
De oude blokken hebben een bepaald slijtagepatroon die niet overeenkomt met die van de schijven.
Die gaan nu inslijten op de oude blokken en straks komen er nieuwe blokken op en die gaan dan ook weer onjuist inslijten.
Nieuwe schijven is altijd nieuwe blokken.
De oude blokken hebben een bepaald slijtagepatroon die niet overeenkomt met die van de schijven.
Die gaan nu inslijten op de oude blokken en straks komen er nieuwe blokken op en die gaan dan ook weer onjuist inslijten.
Nieuwe schijven is altijd nieuwe blokken.