Volgens mij zit een deel van de oplossing van deze crisis dat veel sectoren terug moeten naar hun core business. Kijk bijvoorbeeld naar ING. Vanmorgen werd aangekondigd dat ze teruggaan naar de het "ouderwetse" bankieren. Spaargeld binnenhalen en investeringen financieren ... Bankieren zoals bankieren ooit bedoeld is.
Of kijk naar die thuiszorgorganisatie die nu geen geld meer krijgt van staatssecretaris Bussemaker. En wirrewar van ruim 30 (!) stichtingen waardoor geldstromen niet meer te traceren zijn, mislukte investeringsprojecten enz. enz. Een thuiszorgorganisatie moet niet meer doen dan thuiszorg leveren PUNT. En zo kan je nog wel even doorgaan denk ik.
De overheid zou zich ook als werkgever in de problemen moeten gedragen. Dus personeel eruit, projecten schrappen en de tering naar de nering zetten. Maar ik vrees met grote vrezen dat het tegenovergestelde gaat gebeuren.
En Dennis, ik deel je vrees dat we inderdaad veel nieuwe brandhaarden (oorlogen) zullen zien ontstaan. Want als niets meer helpt begin je gewoon een oorlog
Stephan