Alles over de 1 serie (part I)
- romo
- Berichten: 27100
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27100
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Zoals op het dak van de M3k33z schreef:Rood Wit Blauw? Friese vlag?

[img:600:400]http://www.schoolmaster.nl/Portals/0/Im ... 2006_5.jpg[/img]
Zwaait naar Kees

[img:175:120]http://www.museummoddergat.nl/uploads/1 ... 0klein.jpg[/img]
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Wat heb je toch met blauw Rico?Rico v Velzen schreef:Heeft iemand een voorbeeld van deze nieuwe kleur ?
A72 Kaschmirsilber metallic – Exklusivfarbe BMW 1er Coupé Neu ab 12/07
Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 06 jul 2007, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Een M blijft altijd speciaal t.o.v. een *35i al was het alleen maar vanwege de toegepaste materialen m.b.t. techniek en interieur en niet te vergeten het mythische imago wat er rond de auto hangt.Rico v Velzen schreef:
Erg vreemde ontwikkeling binnen de BMW gelederen.. de M stonden toch altijd voor iets speciaals,. Als je een M kocht hoefde je voor geen enkele non M te vrezen wat betreft performance..
WANT je staat gewoon heel gek te kijken als je met je dikke M de wacht word aangezet door een standaard BMW'tje
Het zou wel kunnen dat de M mythe nu wel minder zal gaan worden gezien de laatste ontwikkelingen bij de non-M modellen.
Uiteindelijk is elke M een 'sportwagen' pur sang, maar dan wel een met het uiterlijk van een gewone serieauto.
Mogelijk dat er vanuit de CS concept een geheel nieuwe mythe zal ontstaan en dat na 20 jaar de M met welverdiend pensioen mag.
Of het is zo dat er helemaal geen M opvolger komt, omdat er over een aantal jaren vanwege het milieubeleid gewoon een beeld is ontstaan waarin je voor een a-sociaal wordt uitgemaakt als je met een dergelijke auto rondrijdt.
Als dat scenario uitkomt dan zien we met de *35i misschien al de eerste stappen op weg naar een verkoopstrategie voor de komende jaren waardoor je enerzijds aan de steeds strengere milieueisen kunt voldoen en tegelijkertijd toch een 'sportieve' auto kunt verkopen aan de klant.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
haha Rico en Dex (en anderen) volgens mij ontgaat jullie iets heel belangrijks. Jullie praten wel over M-modellen en dat het verschil kleiner wordt en weet ik veel wat, maar was het niet Andre die al jááren roept dat //M niets meer en niets minder is dan de M van //Marketing !!!
BMW gooit haar eigen ruiten helemaal niet in. BMW doet precies datgene waar ze goed in zijn. Innerlijke concurrentie is er niet en zal er nooit komen.
1 coupé publiek is eigen publiek. 1-serie is eigen publiek. //M modellen is eigen publiek. Alles wordt verkocht.
Dat WIJ ons hier gek maken over gewichten etc is ons eigen schuld. BMW heeft nimmer gezegd dat de 1-coupé lichtgewicht zou zijn of dat //M modellen track prepared zijn
Amen Andre
BMW gooit haar eigen ruiten helemaal niet in. BMW doet precies datgene waar ze goed in zijn. Innerlijke concurrentie is er niet en zal er nooit komen.
1 coupé publiek is eigen publiek. 1-serie is eigen publiek. //M modellen is eigen publiek. Alles wordt verkocht.
Dat WIJ ons hier gek maken over gewichten etc is ons eigen schuld. BMW heeft nimmer gezegd dat de 1-coupé lichtgewicht zou zijn of dat //M modellen track prepared zijn

Amen Andre
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Nee vent, rationeel kan je niet om de Toyota Avensis heen.Rico v Velzen schreef:Maar rationeel gezien kun je eigenlijk niet om de turbo in de 135i danwel 335i coupe heen.. Helemaal niet als je de auto ook nog eens zakelijk gaat rijden en jaarlijks een 2 keer zo hoge bijtelling van 12500 euro om je oren krijgt geslingerd..
BMW, een 135i/335i of een M heeft geen fsck met een rationele keuze te maken.
Iemand die een M overweegt doet dat op basis van gevoel, omdat hij weet dat hij de dikste BMW heeft die hij kan krijgen, een speciaal model, speciale aankleding, speciale naam. Die 135i kan hij wel chippen, en er zit nog zo'n mooi M-pakket op, maar dan nog is het geen M...

- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Oh en als Romo serieus een 135i overweegt ipv een M3, dan is hij een van beide mensen die een M3 koopt om er mee te hoeken en niet om te poetsen 
Ik denk verder dat een 135i een M is in alles behalve naam, en misschien wel een beter rij-ijzer is dan de nieuwe M3. Uit de recensies maak ik op dat die weer comfortabeler is, softer dan de oude M3.

Ik denk verder dat een 135i een M is in alles behalve naam, en misschien wel een beter rij-ijzer is dan de nieuwe M3. Uit de recensies maak ik op dat die weer comfortabeler is, softer dan de oude M3.
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Helemaal mee eens!Panda de Beer schreef: Nee vent, rationeel kan je niet om de Toyota Avensis heen.
BMW, een 135i/335i of een M heeft geen fsck met een rationele keuze te maken.
Iemand die een M overweegt doet dat op basis van gevoel, omdat hij weet dat hij de dikste BMW heeft die hij kan krijgen, een speciaal model, speciale aankleding, speciale naam. Die 135i kan hij wel chippen, en er zit nog zo'n mooi M-pakket op, maar dan nog is het geen M...

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt totdat je een M hebt of hebt gehad en dan kijk je er iets anders tegen aan, toch rationelerPanda de Beer schreef:Nee vent, rationeel kan je niet om de Toyota Avensis heen.Rico v Velzen schreef:Maar rationeel gezien kun je eigenlijk niet om de turbo in de 135i danwel 335i coupe heen.. Helemaal niet als je de auto ook nog eens zakelijk gaat rijden en jaarlijks een 2 keer zo hoge bijtelling van 12500 euro om je oren krijgt geslingerd..
BMW, een 135i/335i of een M heeft geen fsck met een rationele keuze te maken.
Iemand die een M overweegt doet dat op basis van gevoel, omdat hij weet dat hij de dikste BMW heeft die hij kan krijgen, een speciaal model, speciale aankleding, speciale naam. Die 135i kan hij wel chippen, en er zit nog zo'n mooi M-pakket op, maar dan nog is het geen M...

Begrijp me niet verkeerd i love my M3 .. maar de financiële meerwaarde van de package is niet wat BMW je wilt doen geloven.. echt niet.. Proefrit in een M6 ... is dit een M6 vraag je je af ?
Inderdaad oudere met nieuwere NON M modellen is ook niet eerlijk.. Maar die nieuwste M modellen moeten alleen maar harder doorgroeien.. gevolg is meer auto, meer pk meer gewicht meer comfort.. meer meer meer..
Ik geloof er niet meer in.
Momenteel zit ik een beetje in dubio.. wat doe ik ... M houden ? M inruilen (met het hele copverhaal in het achterhoofd) ?
M nu inruilen ? Of volgend jaar.. gaat weer 15000 euro extra afschrijving schelen..
M houden ? blijven houden ?
130i terugkopen en daarnaast een 135i coupe (begin volgend jaar) ? of 325i touring houden en de M3..
keuzes

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten