En we zijn bijna weer een maand verder en het is nog niet rond.

Ik wordt er zo langzamerhand erg moedeloos van.
Zucht. 3x Ademhalen... komt 'ie: Vorige week dinsdag maar weer eens de makelaar gemaild en sms gestuurd dat het niet opschiet. Hoor ik dus niks op, kan Wouter niet zo goed tegen als hij niets hoort. Vorige week donderdag dus maar weer bij de makelaar naar binnen gestapt. Hij moest nog informeren naar de actuele status en zou me 's middags terugbellen. Niet gebeurd. Wel dag erna SMS dat 'als het goed was vandaag (vorige week vrijdag dus) alle stukken richting notaris zouden worden gestuurd vanuit de hypotheekverstrekker en we hoogstwaarschijnlijk de week erop (deze week dus) eindelijk konden passeren'. Nou eindelijk dacht ik, maar ook gezegd tegen makelaar dat ik het pas geloof als ik bij de makelaar zit. Never ending story dit dus vertrouw niets meer.
Afgelopen dinsdag eind van de dag nog steeds niets gehoord, ik zou toch mogen verwachten dat de notaris mij zou bellen voor een afspraak. Makelaar maar weer ge'sms't dat het angstig stil blijft. Geen reactie van zijn kant, tot en met vandaag nog steeds niet. Was gistermiddag zo pissig dat ik zelf de notaris heb gebeld. Je raad het al, die hadden nog niks ontvangen. Daarna de Hypotheekshop gebeld waar de koper zijn zaakjes had geregeld. Gelukkig waren zij erg behulpzaam. Telefoniste wist gelijk waar het over ging. Zegt ze ook nog: "dit is het langslopende dossier in onze hele historie". Altijd fijn te horen, wordt ik heel blij van zulke berichten.

Daarna de medewerker aan de lijn gekregen die het dossier behandelt. Nou, weer een complicatie dus. Omdat alles zo lang duurt is de koper inmiddels 56 geworden en aangezien hij een hypotheek met NHG krijgt is dat een probleem (naar het schijnt, ik ben geen expert). Vanaf 56 en ouder dienen ze pensioengegevens ed. te overleggen. Hypotheekshop medewerker probeert het nu toch zonder te regelen bij de hyp. verstrekker maar het is nog niet duidelijk of dit lukt. Zou volgens hem wel goedkomen (liefst zonder maar evt. met die pensioengegevens) maar alles kost natuurlijk weer de nodige tijd.
Kon ook niet missen dat er weer wat misging. Nou kan feitelijk niemand hier veel aan doen, dat die man 56 wordt kan hij ook niet helpen. Klaar, het is kut maar daar dat is verder niet anders.
Wat me wel weer irriteert is dat ik er wederom zelf achteraan moet en het vanuit de kant van de makelaar angstig stil blijft. Waarvoor huur ik eigenlijk nog zo iemand in vraag ik me inmiddels af, als ik er alsnog zoveel tijd in moet stoppen.
Ben dus ff flink chagrijning @ the moment.

Ga zo ook maar ff flink chagrijnig zijn richting makelaar, waarom ik amper meer wat hoor. Zoals gezegd, daar kan ik niet goed tegen. Inmiddels vaak genoeg gezegd en geëist dat ik op de hoogte wil worden gehouden, ook als er geen nieuws of slecht nieuws is. Schijnt moeilijk te zijn...