Huis verkopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Re: Huis verkopen

Bericht door Wouter81 » 28 jan 2009, 11:30

Zal ik navragen Michel, de makelaar heeft inderdaad de huurovereenkomst opgemaakt. Heb deze zelf niet gezien of gelezen.

Net de makelaar nog gemaild met 'mijn' planning/idee qua actiepunten voor komende week. Wil de druk maximaal opvoeren richting koper, makelaar ook even onder druk zetten. Ben opzich wel redelijk tevreden so far maar in sommige zaken zou hij iets actiever kunnen zijn, nu soms iets te afwachtend naar mijn mening. Misschien gebeurt er veel meer op de achtergrond van zijn kant dan ik weet of merk, maar dan hoor ik dat soort dingen ook graag. Blijft nu soms te lang stil. Zeker bij zo'n probleemgeval als dit wil ik echt op de hoogte worden gehouden. Dat ik er zelf gister naartoe moest om die vent uit zijn bed te trekken zegt eigenlijk al genoeg. Het liefst laat ik alles aan de makelaar over (die behartigt mijn belangen en daar betaal ik hem voor) maar in dit geval moest ik er blijkbaar zelf mee bezig. Duurt me allemaal (veel) te lang, deze hele geschiedenis.

Zodra alles (hopelijk snel) geschiedenis is, krijgt iedereen in dit topic met nuttige tips en opmerkingen zeker een biertje van me bij de volgende gelegenheid. :)

Max V

Bericht door Max V » 28 jan 2009, 11:33

Wouter81 schreef:Zodra alles (hopelijk snel) geschiedenis is, krijgt iedereen in dit topic met nuttige tips en opmerkingen zeker een biertje van me bij de volgende gelegenheid. :)
Ok, dan hierbij een nuttige tip:

Als je kleding voor het eerst wast, doe er dan azijn bij. Dan blijven de kleuren mooier

:bag:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 28 jan 2009, 11:35

Michel P schreef:Die 0,003% per dag is toch maar heel weinig bij een verkoopprijs van een 100k euro is dat € 90,-- per maand......

Dit terwijl de lasten voor een verkoper doorlopen. Hypotheek, verzekering, energie enz. enz.

Michel
Excuses, het is natuurlijk 3 promille (en geen 0.003%), ofwel 0.3% per dag. Dus boete per dag: 0.003% * 100,000 = 300 per dag, ofwel 9,000 per maand... Er zijn maanden dat ik dat niet verdien. Helaas.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 jan 2009, 12:10

Ik mag niet klagen maar er zijn geen maanden bij dat ik het WEL verdien :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 28 jan 2009, 12:28

Ben_968CS schreef:
Michel P schreef:Die 0,003% per dag is toch maar heel weinig bij een verkoopprijs van een 100k euro is dat € 90,-- per maand......

Dit terwijl de lasten voor een verkoper doorlopen. Hypotheek, verzekering, energie enz. enz.

Michel
Excuses, het is natuurlijk 3 promille (en geen 0.003%), ofwel 0.3% per dag. Dus boete per dag: 0.003% * 100,000 = 300 per dag, ofwel 9,000 per maand... Er zijn maanden dat ik dat niet verdien. Helaas.[/quote

Dat is idd een beter percentage!!

Michel

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 28 jan 2009, 17:49

Net nog even bij de makelaar langsgereden, ook hem actief houden. Hij had nog geen telefoon gehad van de koper, zelf geprobeerd te bellen maar geen gehoor, was wel te verwachten. Gaan nu morgenmiddag samen (makelaar, ik) nogmaals naar hem toe, hem voor het blok zetten. Hopen dat hij thuis is (gast was ziek volgens eigen zeggen en niet aan het werk deze week) en zullen kijken of we hem kunnen bewegen om ter plekke de stukken te tekenen, als hij dat nog niet gedaan heeft. I'll keep you posted.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 28 jan 2009, 18:01

Paar opgeblazen mannen mee :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 28 jan 2009, 18:30

Jelmer850i schreef:Paar opgeblazen mannen mee :mrgreen:
Nandor? :mrgreen:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 28 jan 2009, 18:32

Wouter81 schreef:Net nog even bij de makelaar langsgereden, ook hem actief houden. Hij had nog geen telefoon gehad van de koper, zelf geprobeerd te bellen maar geen gehoor, was wel te verwachten. Gaan nu morgenmiddag samen (makelaar, ik) nogmaals naar hem toe, hem voor het blok zetten. Hopen dat hij thuis is (gast was ziek volgens eigen zeggen en niet aan het werk deze week) en zullen kijken of we hem kunnen bewegen om ter plekke de stukken te tekenen, als hij dat nog niet gedaan heeft. I'll keep you posted.
Tekenen, meenemen en afleveren bij de hypo verstrekker.
Het duurt allemaal wel erg lang inderdaad als ik het zo lees.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 29 jan 2009, 17:40

Zostraks nogmaals onaangekondigd langsgeweest, samen met de makelaar nu. Gelukkig was de koper wederom thuis. De man had de offerte nog steeds niet getekend, echt enorm laks, maar we hebben hem ertoe kunnen bewegen ter plekke deze offerte te tekenen. We hebben alle verdere benodigde formulieren ook ter plekke verzameld en meegenomen. Goed nieuws dus. Enige wat nog nodig is, is een werkgeversverklaring. Naar eigen zeggen heeft hij die opgevraagd en hij verwacht deze vandaag of morgen binnen. Afgesproken dat hij hem niet langs hoeft te brengen (dat schiet toch niet op) maar dat de makelaar deze morgen zelf bij hem ophaalt. Eventueel kunnen we (makelaar/hypotheekzaak dan) deze zelf ook nog wel opvragen bij zijn werkgever, dan faxen ze deze maar.

Kortom, was een positief bezoek. Op de werkgeversverklaring na lijkt alles nu compleet rond te zijn, getekend en wel.

Geloof alles pas definitief als ik bij de notaris zit maar zie het weer wat zonniger in. :) Thanks voor de info allen. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte. Hoop niet weer slecht nieuws te hoeven melden. Moet zeggen dat zoiets wel leerzaam is, steek je weer een hoop van op, zowel kennis als ervaring. Da's dan ook het enige positieve hehe. :)

RVV

Bericht door RVV » 29 jan 2009, 18:07

En zijn pink zet je op sterk water ? Of mag die de spijkers in zijn knie gewoon houden ? :mrgreen:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 29 jan 2009, 18:08

:bag:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 jan 2009, 18:09

dat wordt idd tijd!

Michel P

Bericht door Michel P » 29 jan 2009, 19:02

Ik hoop dat het goed gaat Wouter, maar wat ben jij mild jegens die gast.

Michel

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 29 jan 2009, 20:03

Nou ja, eerder tot nu toe mild geweest richting makelaar ed, juist doordat ik deze week zelf heb ingegrepen (zelf langs geweest, vent uit zijn bed getrokken) lijkt het nu allemaal in orde te komen. ;)

Maar goed, de vlag gaat pas uit als ik bij de notaris vandaan kom.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 29 jan 2009, 21:32

Stond vandaag ook een leuk verhaal in de krant over notarissen :bag: , ik zal je er maar niet mee lastigvallen hehe.
Ik hoop dat het 'gedonder' nu afgelopen is voor je.

Luco

Bericht door Luco » 29 jan 2009, 21:35

Marco R. schreef:Stond vandaag ook een leuk verhaal in de krant over notarissen :bag: , ik zal je er maar niet mee lastigvallen hehe.
Ik hoop dat het 'gedonder' nu afgelopen is voor je.

Was ook op de radio, stunten met prijzen.
Maar de factuur was stukkie hoger dan afgesproken. :bag: :bag:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 30 jan 2009, 08:49

Gelukkig zijn die kosten voor de koper in dit geval. :)

Maar had laatst ook een akkefietje met een notaris ja, oplichterij eerste klas. Pure spookfactuur was dat. Even werk van gemaakt en nooit meer iets van gehoord.

Michel P

Bericht door Michel P » 30 jan 2009, 09:03

Wouter81 schreef:Nou ja, eerder tot nu toe mild geweest richting makelaar ed, juist doordat ik deze week zelf heb ingegrepen (zelf langs geweest, vent uit zijn bed getrokken) lijkt het nu allemaal in orde te komen. ;)

Maar goed, de vlag gaat pas uit als ik bij de notaris vandaan kom.
Zou de courtagenota toch even ter discussie stellen bij die pipo van en makelaar :!:

Shakes

Bericht door Shakes » 30 jan 2009, 19:38

En anders ben ik altijd nog inschakelbaar.

Ben niet duur.................vergeleken met een notaris. Wel effectief!

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 jan 2009, 09:21

Hij is al onderweg :mrgreen:

Afbeelding

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 01 feb 2009, 10:24

Werkgeversverklaring (laatst benodigde document) ook boven water, alles is nu rond qua papierwerk ed. :P Nu op naar de notaris, hoop volgende week.

Michel P

Bericht door Michel P » 01 feb 2009, 11:21

Wouter81 schreef:Werkgeversverklaring (laatst benodigde document) ook boven water, alles is nu rond qua papierwerk ed. :P Nu op naar de notaris, hoop volgende week.
Wouter, nu nog even die pipo een volmacht laten regelen via de notaris en je hebt hem daar niet meer nodig, voorkomt dat die niet op komt dagen op de afgesproken transportdatum.

Michel

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 01 feb 2009, 12:25

Hum, hypotheekakte kan meestal alleen persoonlijk worden getekend door de koper. De verkoper kan idd meestal wel wegblijven na het tekenen van een volmacht.

Succes Wouter!

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 27 feb 2009, 11:59

En we zijn bijna weer een maand verder en het is nog niet rond. :'( Ik wordt er zo langzamerhand erg moedeloos van.

Zucht. 3x Ademhalen... komt 'ie: Vorige week dinsdag maar weer eens de makelaar gemaild en sms gestuurd dat het niet opschiet. Hoor ik dus niks op, kan Wouter niet zo goed tegen als hij niets hoort. Vorige week donderdag dus maar weer bij de makelaar naar binnen gestapt. Hij moest nog informeren naar de actuele status en zou me 's middags terugbellen. Niet gebeurd. Wel dag erna SMS dat 'als het goed was vandaag (vorige week vrijdag dus) alle stukken richting notaris zouden worden gestuurd vanuit de hypotheekverstrekker en we hoogstwaarschijnlijk de week erop (deze week dus) eindelijk konden passeren'. Nou eindelijk dacht ik, maar ook gezegd tegen makelaar dat ik het pas geloof als ik bij de makelaar zit. Never ending story dit dus vertrouw niets meer.

Afgelopen dinsdag eind van de dag nog steeds niets gehoord, ik zou toch mogen verwachten dat de notaris mij zou bellen voor een afspraak. Makelaar maar weer ge'sms't dat het angstig stil blijft. Geen reactie van zijn kant, tot en met vandaag nog steeds niet. Was gistermiddag zo pissig dat ik zelf de notaris heb gebeld. Je raad het al, die hadden nog niks ontvangen. Daarna de Hypotheekshop gebeld waar de koper zijn zaakjes had geregeld. Gelukkig waren zij erg behulpzaam. Telefoniste wist gelijk waar het over ging. Zegt ze ook nog: "dit is het langslopende dossier in onze hele historie". Altijd fijn te horen, wordt ik heel blij van zulke berichten. :bag: Daarna de medewerker aan de lijn gekregen die het dossier behandelt. Nou, weer een complicatie dus. Omdat alles zo lang duurt is de koper inmiddels 56 geworden en aangezien hij een hypotheek met NHG krijgt is dat een probleem (naar het schijnt, ik ben geen expert). Vanaf 56 en ouder dienen ze pensioengegevens ed. te overleggen. Hypotheekshop medewerker probeert het nu toch zonder te regelen bij de hyp. verstrekker maar het is nog niet duidelijk of dit lukt. Zou volgens hem wel goedkomen (liefst zonder maar evt. met die pensioengegevens) maar alles kost natuurlijk weer de nodige tijd.

Kon ook niet missen dat er weer wat misging. Nou kan feitelijk niemand hier veel aan doen, dat die man 56 wordt kan hij ook niet helpen. Klaar, het is kut maar daar dat is verder niet anders.

Wat me wel weer irriteert is dat ik er wederom zelf achteraan moet en het vanuit de kant van de makelaar angstig stil blijft. Waarvoor huur ik eigenlijk nog zo iemand in vraag ik me inmiddels af, als ik er alsnog zoveel tijd in moet stoppen. :hammer:

Ben dus ff flink chagrijning @ the moment. :bag: Ga zo ook maar ff flink chagrijnig zijn richting makelaar, waarom ik amper meer wat hoor. Zoals gezegd, daar kan ik niet goed tegen. Inmiddels vaak genoeg gezegd en geëist dat ik op de hoogte wil worden gehouden, ook als er geen nieuws of slecht nieuws is. Schijnt moeilijk te zijn...

Gesloten