Corvette Z06 i.p.v. ZR1
- Macboy
- Wannes
ik heb momenteel een ferrari 360 spider in leen van ne maat, hij heeft hem bij mij gedumpt om eens deftig te kuisen ( was al een half jaar geleden
) de wielen waren net BBQ's geworden ...en de bleke lederen zetels zagen al bijna grijs.....
Wel die kar is nu 2 jaar oud , en heeft 12000km ...als je dan in detail die kar onder handen neemt dan gaan uw ogen pas open...het is en blijft een FIAT...
de alu velgen vertonen op verschillende plaatsen blaasjes..de rechter driehoek van de spiegel is aan het afbladeren, de zachte lak vertoond op verschillende plaatsen serieuse gebruikssporen, de voorste wielkassen zijn niet meer rond , maar helemaal naar buiten geplooit vanwege het raken van de voorste banden ( is zoiets normaal??)de stukken zijn op sommige plaatsen uit de banden gerukt
het handschoenkastje sluit helemaal scheef, ...
als je dan ziet wat die kar gekost heeft...die moet nutweedehands nog 120k gaan
telkens word ik verliefd op deze rode karren , en telkens ben ik teleurgesteld in de kwaliteit...
a ja , dan is ook nog het verklikkerlichtje van motorstoring beginnen branden...en met deze kar moet ik binnen 2 weken richting Monaco rijden... ik denk dat ik hem donderdag maar eens bij de garage ga afzetten
een porsche is natuurlijk iets anders , dat is degelijk materiaal , en dat is dan ook de enige wagen die mijn keuze voor de corvette zou kunnen veranderen.
sorry voor de off topic

Wel die kar is nu 2 jaar oud , en heeft 12000km ...als je dan in detail die kar onder handen neemt dan gaan uw ogen pas open...het is en blijft een FIAT...
de alu velgen vertonen op verschillende plaatsen blaasjes..de rechter driehoek van de spiegel is aan het afbladeren, de zachte lak vertoond op verschillende plaatsen serieuse gebruikssporen, de voorste wielkassen zijn niet meer rond , maar helemaal naar buiten geplooit vanwege het raken van de voorste banden ( is zoiets normaal??)de stukken zijn op sommige plaatsen uit de banden gerukt

het handschoenkastje sluit helemaal scheef, ...
als je dan ziet wat die kar gekost heeft...die moet nutweedehands nog 120k gaan

telkens word ik verliefd op deze rode karren , en telkens ben ik teleurgesteld in de kwaliteit...
a ja , dan is ook nog het verklikkerlichtje van motorstoring beginnen branden...en met deze kar moet ik binnen 2 weken richting Monaco rijden... ik denk dat ik hem donderdag maar eens bij de garage ga afzetten

een porsche is natuurlijk iets anders , dat is degelijk materiaal , en dat is dan ook de enige wagen die mijn keuze voor de corvette zou kunnen veranderen.
sorry voor de off topic

- DownforceJan
Ik wil de sfeer niet verzieken, hoor. Maar, zullen we eerst een half jaartje afwachten voordat we over prijs/kwaliteitverhouding (te snel) conclusies trekken?TopFuel schreef:Heb je gelijk in,HANZ06 schreef:En als je dat gedaan hebt, zit je nog lang niet aan de prijs van een gt3, dat vergat je geloof ik er bij te vertellenTopFuel schreef:Bij een Gt3 hoef je er standaard niets (misschien het vermogen) aan te doen want hij is al tegen het perfecte aan. Bij een Z06 zijn vooral de remmen, banden en stoelen standaard wat minder...
remmen +- 3750
banden +- 1750
stoelen +- 1750
gordels +- 500
onderstel +- 7000
onvoorzien +- 1500
Bij elkaar opgeteld heb je bij Porsche alleen keramische remmen voor dit geld...
Zonder mods zit je met een Z06 al op GT3 RS niveau, investeer 15000,- in je Z06 en je hebt een auto die waarschijnlijk een GT2 voor blijft... Ik vindt een Z06 een geweldige auto om mee te rijden alleen zeg ik er wel bij, een Porsche blijft een Porsche dus is zo'n Gt3 wel begeerlijker dan welke Corvette ook (imo). Toch als ik zelf ~120k te besteden had werd het toch echt een Z06 of GT-R hoe geweldig een Gt3 ook is...
Buiten kijf staat dat een Z06 sneller is dan een GT3 en standaard (en blijkbaar ook met de aanpassingen van Cor) nieuw goedkoper dan een GT3. En de Z06 is ook beslist een erg brute car om te zien. 2-0 voor de Yanks!
Wat zal moeten blijken is, of de running costs dat ook zijn en vooral of de Z06 bestand is tegen veelvuldig circuitrijden. Porsche heeft zich op dit aspect al bewezen. Als dit bij Corvette ook lukt, dan ga ik met de gedachten van de meesten hier absoluut mee. Al vermoed ik dat dan ook de aanschafprijs van de Z06 spoedig zal stijgen. Ik geloof toch wel in "Alle waar naar zijn geld".
Tot slot: wie zou een 4 jaar oude Z06 durven kopen? En wie durft het aan met eenzelfde GT3? Uitgaande van een aanschafprijs van 60% van nieuw.
@ Cor: bij APP zit je wel goed. Die hebben het vak geleerd bij Porsche.

- Corvette
Ik heb 'm 8)
Vrijdag 20 maart opgehaald.
Bakken regen
en mijn semi's zitten eronder, want de nieuwe zwarte velgen komen vandaag pas terug van de spuiter.
O o o wat een lol. Naar huis gevaren en neer gezet. Ik kijk straks wel. Zijn toch wel een aantal details veranderd.
Wel ff wennen hoor ................... zo'n nieuwe auto
Gr.
Corvette
Bakken regen

O o o wat een lol. Naar huis gevaren en neer gezet. Ik kijk straks wel. Zijn toch wel een aantal details veranderd.
Wel ff wennen hoor ................... zo'n nieuwe auto

Gr.
Corvette
- Topfuel
Gefeliciteerd en veel plezier ermee! Een paar fototjes zou ook wel op zijn plaats zijn! A.s. zondag en maandag kun je gelijk oefenen in de sneeuw
p.s. bedoelde je nou donderdag 20 maart of vrijdag 21 maart? : 8)

p.s. bedoelde je nou donderdag 20 maart of vrijdag 21 maart? : 8)
Laatst gewijzigd door Topfuel op 21 mar 2008, 08:03, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Is je kalender een beetje ziek?! Gefeliciteerd hoor. Hoop wel dat je een keer een zwarte hebt gekozen ipv zwart. Het wordt anders zo eentonig daar bij jullie. 8)Cor Dame schreef:Ik heb 'm 8)
Bakken regenen mijn semi's zitten eronder, want de nieuwe zwarte velgen komen vandaag pas terug van de spuiter.
Wel ff wennen hoor ................... zo'n nieuwe auto![]()
Gr.
Corvette

- Downforce Hans
- Corvette
Sorrie my name is Corrie.
Was ff in de bonen met de datum. Donderdag 20 maart om 17.00 uur opgehaald.
Kenteken staat op 20 maart 2008.
Is veel meer veranderd dan ik in eerste instantie dacht. Zo zijn de kabelbomen helemaal anders geworden en is de schakelaar van de uitlaatkleppen aanbrengen bijna een dag werk i.p.v. 2 uurtjes bij de vorige. Middenconsole is anders, maar ook als je de deur opendoet zie je op de treeplank een ander Corvette logo. Nou ja anders........het ziet er wat chiquer uit met wat chroom en zo.
Heb zelf nog steeds niet gekeken naar de rest, want je regent kapot hier. Tering weer van de eerste orde.
Straks ff de andere velgen met normale straatbanden ophalen.
Ik moet trouwens wel bekennen dat de grip ongelofelijk is van die semi's. Maar omdat het ook een beetje zonde is om die trackday bandjes zo maar op te rijden heb ik liever de gewone banden eronder.
De motorkap duurt nog minimaal 4 weken. Max 6 weken is me gezegd.
APP doet zijn best om mijn motor ff tussendoor te frommelen. Ze hebben het megadruk, maar proberen het.
Vr. Gr.
Cor
Was ff in de bonen met de datum. Donderdag 20 maart om 17.00 uur opgehaald.
Kenteken staat op 20 maart 2008.
Is veel meer veranderd dan ik in eerste instantie dacht. Zo zijn de kabelbomen helemaal anders geworden en is de schakelaar van de uitlaatkleppen aanbrengen bijna een dag werk i.p.v. 2 uurtjes bij de vorige. Middenconsole is anders, maar ook als je de deur opendoet zie je op de treeplank een ander Corvette logo. Nou ja anders........het ziet er wat chiquer uit met wat chroom en zo.
Heb zelf nog steeds niet gekeken naar de rest, want je regent kapot hier. Tering weer van de eerste orde.
Straks ff de andere velgen met normale straatbanden ophalen.
Ik moet trouwens wel bekennen dat de grip ongelofelijk is van die semi's. Maar omdat het ook een beetje zonde is om die trackday bandjes zo maar op te rijden heb ik liever de gewone banden eronder.
De motorkap duurt nog minimaal 4 weken. Max 6 weken is me gezegd.
APP doet zijn best om mijn motor ff tussendoor te frommelen. Ze hebben het megadruk, maar proberen het.
Vr. Gr.
Cor
- Downforce Hans
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Corvette
Vandaag alles doorgenomen met APP en de kogel is nu door de kerk.
14 April lever ik hem in en 2 weken later haal ik hem weer op.
Ik ben natuurlijk niet zo nieuwsgierig, want ik ben een heel geduldig jongetje.
Die 2 weken zonder auto vind ik dan ook helemaal niet erg
:twisted:
Gr.
Cor
Nieuwe specs 620 pk en 600 Nm. Wat ik zelf heel leuk vind is dat de sound nog mooier klinkt dan een originele en die vind ik al mooi. 8)
Ik heb het natuurlijk nog niet gehoord, maar het schijnt een veel diepere/lagere toon te worden totdat het volle vermogen wordt aangesproken, want dan wordt het een soort van schreeuwen.
14 April lever ik hem in en 2 weken later haal ik hem weer op.

Ik ben natuurlijk niet zo nieuwsgierig, want ik ben een heel geduldig jongetje.
Die 2 weken zonder auto vind ik dan ook helemaal niet erg

Gr.
Cor
Nieuwe specs 620 pk en 600 Nm. Wat ik zelf heel leuk vind is dat de sound nog mooier klinkt dan een originele en die vind ik al mooi. 8)
Ik heb het natuurlijk nog niet gehoord, maar het schijnt een veel diepere/lagere toon te worden totdat het volle vermogen wordt aangesproken, want dan wordt het een soort van schreeuwen.

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer