Napraten, foto's & filmpjes van DF @ Zandvoort part III

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Tom V

Bericht door Tom V » 15 feb 2008, 13:14

GTRene schreef:
Tom944 schreef:Overigens was het eten ook erg gezellig en lekker alleen ben ik er al de hele dag ziek, zwak en misselijk van. Zal wel aan weinig slaap van afgelopen dagen liggen.
heb je van de sushi gesnoept :lol:

Eten was weer goed, heeft me goed gesmaakt, maarja eet meestal de simpele dingen en daar wordt je niet snel ziek van..ik eet geen rauw vlees, en der lag best wat apart spul tussen :lol:
Ik heb vanalles naar binnen lopen duwen, hardstikke lekker :D. Ach, het zal wel dumb luck zijn, volgende keer eet ik weer vrolijk mee ;).

Luco

Bericht door Luco » 15 feb 2008, 13:16

Aram schreef:
Macboy schreef:Oh ja belangrijk. Niet iedereen heeft alle regels denk ik goed gelezen. Bij het invoegen vanaf de pit is het de bedoeling om gebruik te maken van de gehele daarvoor bestemde strook en dan de binnenkant van de Tarzanbocht te pakken. Zo ben je ook te zien voor het overige verkeer en kunnen zij mooi om je heen.

Vanaf het moment dat ik marshallde en ook vanuit de pit zag ik tig auto's die gewoon eerder de baan opgingen, wat gewoon gevaarlijk en dom is.

Aub hier opletten de volgende keer !
Dat was dus ook niet aan het adres van die "oppermachtige" CSL besteed, die zat na 5 meter al op het rechte stuk met het invoegen.
Dat je snel bent is heel fijn, maar je mag je dan nog steeds als een normaal mens gedragen.
En begrijp ik nu goed dat die kerel geen lid is van D-F?
Ik had de indruk dat dit een dag van D-F was dus wat deed die vent er uberhaupt?

Normaal zou ik er geen problemen mee hebben maar om eerst naar een feest te komen waar je niet uitgenodigd bent en je dan nog eens lomp gedragen is nou niet iets waar ik blij van word.
En de geld ook voor de meneer in de parelmoer kleurige Alfa waarvan ik gehoord heb dat hij nou niet bepaald het meest soepele figuur was om mee te communiceren. (Thommy?)
Met alles respect, maar die meneer in die csl was zeker niet de enige die dat zo deed :P
En ja als je heeeeeeeeeeeeeel laat remt ziet het er vanaf andermans positie soms erg gevaarlijk uit

RobS

Bericht door RobS » 15 feb 2008, 13:21

Het 'probleem' met Mister CSL is dat het een onbekende is die a) niet aangesproken kan worden en b) zich niet kan verdedigen...

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 15 feb 2008, 13:21

Tering hé. Als je ook even een avond en ochtend niet kunt posten, loop je meteen 7 pagina's achter ;). Maar ja, das ook logisch, iedereen was natuurlijk vol van gisteren. Ik zelf ook.

Heb me gister enorm vermaakt. Lekker foto's gemaakt en wat nieuwe mensen leren kennen, al heb ik er in mijn ogen nog een heeeeeleboel gemist die er wel waren, maar ja, volgende keer dan maar. Heb enorm genoten van het bekijken van de kunsten van anderen. Er waren een paar bij die de auto echt de sporen gaven en lekker tekeer gingen. Paar fraaie en opvallende auto's waren ertussen, niet ook alleen de auto's zelf, maar ook de rijstijl van sommigen viel op. Positief voor mij bijvoorbeeld Ruben met de 1, dat ging erg fijn Ruben, zag er heel netjes uit. Daarnaast moet ik ook mijn kleine broertje weer wat credits geven, ging weer erg netjes Steven.

Ik heb natuurlijk ook weer wat leuke foto's genomen en zal daar zo even mee aan de slag en zal ze dan ook hier gaan posten. Dat zal later vandaag worden.

Nogmaals ik heb echt weer een topdag gehad en de volgende keer zal ik mee ook maar eens op de baan wagen met de M. Speciaal voor jou Elmar :P.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 feb 2008, 13:23

Leuk gefilmd en mooi gereden :)

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2008, 13:30

lol wat een herrie :lol: tjonge je gooit hem continu hup in onderstuur, je sloopt hem wel :lol: maar dat bakkie is aardig vergevings gezind lijkt het, hup gewoon stuur om en gas erop 8) en je glijhoek inschatten :wink:

RobS

Bericht door RobS » 15 feb 2008, 13:31

GTRene schreef:
lol wat een herrie :lol: tjonge je gooit hem continu hup in onderstuur, je sloopt hem wel :lol: maar dat bakkie is aardig vergevings gezind lijkt het, hup gewoon stuur om en gas erop 8) en je glijhoek inschatten :wink:
Zag er van de buitenkant ook erg mooi uit :)

Hielke

Bericht door Hielke » 15 feb 2008, 13:36

Mooi. Met heel veel aanvalsdrift gereden ook. 2.18 met 139 pk is een supertijd.

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 15 feb 2008, 13:44

luco hornsveld schreef:
Harm Koks schreef:BTW,

Luco was jij dat die met Steven meeging ? Blauw 5'je?
Ja dat blauwe vijfje is van mij (eigenlijk van mijn vrouw) :D :D :D
Ah eindelijk een gezicht bij de naam ;)

Luco

Bericht door Luco » 15 feb 2008, 13:46

Hielke schreef:
Mooi. Met heel veel aanvalsdrift gereden ook. 2.18 met 139 pk is een supertijd.
Inderdaad zeer netjes gereden, maar met goed onderstel en slicks is 2.10 mogelijk

Maik

Bericht door Maik » 15 feb 2008, 13:56

We moeten deze fantastische dag niet laten overschaduwen voor negatief gelöl, maar ik wil ook een kleine kanttekening maken bij de deelnemers die niet van DF waren (de Alfa en de CSL). Ik heb het met het verhaal van Aram en Rob eens.
Ik wil daar ook bij zeggen dat over het algemeen goed naar mijn gevlag in de Audi S werd gekeken, toen op het eind de Porsche daar in het grint stond. Maar er waren toch nog wel een paar mensen (waaronder die alfa en CSL) die naar mijn mening nog wel wat meer snelheid eruit konden halen om het wat veiliger te houden daar. Dus mensen: let goed op de vlaggen en haal er veel snelheid uit bij geel!

Rupie

Bericht door Rupie » 15 feb 2008, 14:40

Mark Nauta schreef: Positief voor mij bijvoorbeeld Ruben met de 1, dat ging erg fijn Ruben, zag er heel netjes uit. Daarnaast moet ik ook mijn kleine broertje weer wat credits geven, ging weer erg netjes Steven.
Bedankt Mark voor het compliment. Ik had graag jou en je broer nog een handje geschud, maar jullie waren ook her en der druk bezig.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 15 feb 2008, 14:40

Ik heb die CSL gewoon ingehaald, dat leek mij maar het beste :mrgreen: . Die Alfa was trouwens razendsnel, volgens mij net zo snel als die CSL. Dat vind ik wel knap.
Laatst gewijzigd door Ben_968CS op 15 feb 2008, 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.

HSR

Bericht door HSR » 15 feb 2008, 14:45

Ferdinand schreef:

1. Een of andere Volvo. Haha, volgens mij een standaard ding, maar er werd behoorlijk in geplankt. Deze reed de bochten zeer hard aan, bestuurder met een groot hart.

Inderdaad, dat was ik. Is een geheel standaard volvo C30 2.0 dieseltje met 130PK'tjes en een gewicht van over de 1300kg :)

Dit was de eerste keer dat echt serieus met de C30 het circuit over ging. Ik moet zeggen dat dat niet geheel onverdienstelijk ging. Hetgeen roet in het eten gooide waren eigenlijk de banden, deze werden na 5 ronden erg heet en dan was het exit grip. Dit had ik dan ook bij Bos Uit, ik kon proberen de wagen op de baan te houden en dan relatief lomp over de curbs het grind in knallen of ik kon em uitremmen en dan relatief rustig het grind in sturen. Ik verkoos optie 2. Grote troef van de c30 zijn de remmen. Deze zijn geheel standaard en hielden het echt goed uit. Helemaal geen ernstige fading of dat de bijt er opeens uit was. Wel dat ze iets minder fijn aanvoelde na een ronde of 7 a 8.

De C30 heeft normaal gezien permanente TC voor de huismoeders. Gelukkig schakelt deze zichzelf uit als de remmen te heet worden. Dit bracht echt veel lol met zich mee en ook de kans om de wagen echt uitvoerig te testen. Zo kreeg ik het voor mekaar om bij het schijvlak de kont iets uit te laten komen. Echter, dit was bij bos uit helemaal een genot. Dat was met 120km/h uitremmen tot 100-105 en dan kwam de kont omzetten, iets meesturen en gas erop en je gleed ( ik mag van Elmar driften niet gebruiken ) er mooi haaks door heen van curb naar curb. Het leuke was ook dat dit de snelste manier was.

Verder heb ik ook de Marlboro-, renault- en vodaphonebocht goed kunnen oefenen. Ik blijf dit 3 pittige bochten vinden maar wel uitdagend om ze goed te nemen.

Coen heeft nog een paar rondes geklokt en we kwamen zo uit de losse pols op een 2.20. Mijn latere rondes waren sneller maar gezien die 2.20 meer een prognestiek is is het alleen maar gissen welke tijd ik heb neergezet.

Wint

Bericht door Wint » 15 feb 2008, 14:55

Schitterende foto's aan de heren fotografen!
Bedankt daarvoor! 8)

Boelsphotography

Bericht door Boelsphotography » 15 feb 2008, 15:02

Mijn foto's staan vanavond online. Excuses voor het lange wachten. Druk druk druk! :(

René130i

Bericht door René130i » 15 feb 2008, 15:03

Kan onze E36 nog niet op de foto vinden :cry: Zou wel leuk zijn, foto van zijn doping :lol:

Heeft maar 6 rondjes gedaan :oops:

-edit-

Zie nu dat jorrit meerdere pagina's heeft :lol:
Laatst gewijzigd door René130i op 15 feb 2008, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Boelsphotography

Bericht door Boelsphotography » 15 feb 2008, 15:14

Welke E36 is het? Ik kan alvast eens kijken in m'n archief. ;)

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 15 feb 2008, 15:23

met de Panda 2,30 kunnen klokken (mijn broertje dan). Alleen slechts 3 ronden gemeten (halverwege de dag).

1 bocht bleek uitermate geschikt (renaulbocht) om de handrem even kort te gebruiken, was de kont om, gelijk weer vol op het gas. (keer of 4 gedaan, daarna weer iets normaler, het is toch mijn dagelijkse auto)
Net als de C30... ook met een voorwielaandrijver kan je redelijk lol hebben!

verder het 2e rondje ligt-off oversteer gehad... KICKEN... daarna lukte dat niet meer
(wat was het ongelooflijk glad in het begin!)

Boelsphotography

Bericht door Boelsphotography » 15 feb 2008, 15:28

De Panda reed echt zéér strak! Ik verschoot er iedere ronde weer van. Proficiat!

René130i

Bericht door René130i » 15 feb 2008, 15:32

De bijna zwarte E36 met een staaldraadje uit de motorkap ;) Helemaal standaard verder. Thx!

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 15 feb 2008, 15:35

Ben_968CS schreef:Ik heb die CSL gewoon ingehaald, dat leek mij maar het beste :mrgreen: . Die Alfa was trouwens razendsnel, volgens mij net zo snel als die CSL. Dat vind ik wel knap.
De Alfa werd net als de CSL ook door meerderen bereden ;)

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 15 feb 2008, 15:36

hahaha, dank je!

compromis is er ook niet, op het circuit gaat ie erg strak, maar op de weg zit je heel de tijd te stuiteren...
ach ik ben nog jong en soepel, en rijdt altijd lekker assertief en sporttief (niet aggressief). Voorlopig ben ik er nog steeds tevreden mee.

(wel een verademing op de lange afstanden als ik een keer de 147 van mijn ma mee heb)

Tom V

Bericht door Tom V » 15 feb 2008, 15:45

hugo schreef:
Hetgeen roet in het eten gooide waren eigenlijk de banden, deze werden na 5 ronden erg heet en dan was het exit grip.
Volgens mij was het jouw diesel wat roet in m'n eten gooide ;).

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 15 feb 2008, 16:19

Ik heb me zonet even geregistreerd om een bedankje te posten voor een super leuke middag. hebben echt een heerlijke middag gehad, prima mensen, baan en autos. Ik was inderdaad nog geen lid van D-F, bij deze.

Wij (Ik en mijn vriend/collega Philip) reden gisteren in een zilvergrijze M3 CSL. Zag in de postings dat we sommige mensen het plezier hebben belemmerd (uitrijden pitstraat, te racy uitremmen), hiervoor mijn welgemeende excuses. Was absoluut niet mijn/Philips bedoeling en waren juist erg te spreken over de gediciplineerde rijstijl. Hoop dat ons dat als newbies vergeven kan worden en we maken dat graag goed in een volgende editie. Helaas reden we gisteren maar in 1 CSL: volgende keer nemen we graag het volledig identieke "zusje"mee (Philips auto die met een ECU probleem stil stond gisteren).

Gelijk maar even voorstellen: Philip en ik (klinkt een beetje nichterig: we zij allebei gewoon getrouwd hoor) runnen samen (met een 3e partner) een ICT bedrijf en zijn ook nog beste vrienden. Al vanaf de studententijd zelfde smaak in autos (hebben sindsdien ook altijd volledig identieke autos). Hebben 2003/2004 de cursus gedaan bij de RSZ, licentie gehaald en vervolgens: helemaal niets (werken werken werken). Af en toe een trackdaytje met straatautos (M5's etc.). Vorig jaar bedacht dat het veel te leuk is om niet iets te doen: hebben de bakens naar de Nordschleife verzet. Toen door Steve (reed gisteren in de alfa) en Dick (hoekendijk van Movit) 2 goede CSL's laten opsnorren in europa (9 kkms en 20 kkms), wiechers kooi erin, movit remmen en verder hlemaal standaard (en gisteren inderdaad gewoon straatbanden). We hebben 2 maal de scuderia hanseat gereden en tussendoor een aantal keren touristenfahrt. Super veel plezier daar in duistland, en gisteren voor het eerts met de CSL op Zandvoort. Was heerlijk om de vangrails eens niet op 1 meter van de baan te hebben, kan er ook nog eens wat gedrift worden ;-)

Hoop jullie allemaal graag bij een volgende gelegenheid te ontmoeten, en nogmaals dank en hulde aan de organisatie!

Cheers Gerwin

Plaats reactie