Bas Aalbers schreef:Ik heb nog nooit een rode cent geleend voor een auto, en dat ga ik nooit doen ook!!
Ik heb 1 lening en die is van de hypotheek, en daar blijft het bij.
Geld lenen voor een auto is echt het stomste wat je kunt doen, en de auto wordt uiteindelijk bijna 2x zo duur.
Kun je het niet betalen, dan moet je het niet kopen, punt uit.
Voor de rest ben ik wel iemand waarbij geld moet rollen (anders hadden ze het wel vierkant gemaakt). Dus heb ik na al mijn vaste lasten betaald te hebben geld over, dan gaat dat ook gewoon op.
Volgens mij ben jij een heel wijs persoon

Heb je meer wijsheden die je met ons kunt delen?
Nee even serieus. Waarom is dat het stomste wat je kunt doen? Waarom zou je als je bijv 34 bent wachten tot je 40 bent om Porsche te rijden, terwijl je dat ook op je 34e kunt doen ?
(nog los van het feit dat je in die 6 jaar ook kunt overlijden maar dat is het bekende punt van rijk gestorven niet geleefd hebbende Nederlanders)
Ben benieuwd naar je antwoorden.
En ga niet over rente beginnen, want alles kost geld. Rente kost geld, maar afschrijving op een auto kost ook geld. Dat is toch ook geen reden om hem te laten staan?
Alles kost geld in onze samenleving, waarom zou lenen gratis zijn?
Lenen is juist ideaal: achteraf sparen
Wilt u NU genieten van het leven? Nee joh, waarom zou ik nu genieten als ik later kan genieten
Denk aub meer na voor je een post plaatst. Voor jou is lenen misschien het stomste wat je kunt doen, maar voor anderen niet. Als je iets opschrijft als "het stomste wat je kunt doen"
motiveer het dan aub.
En een auto die twee keer zo duur wordt is natuurlijk onzin. Je leent bedrag x voor de auto, uiteindelijk ben je bedrag x + rente kwijt + misgelopen positieve rente gesteld dat je het bedrag op zak had.
Maar mensen die lenen hebben dat bedrag niet op zak, dus lopen ook geen rente mis, maar betalen enkel die rente.
Iets anders is als mensen het geld niet hebben, maar daar gaat de discussie niet over.