Heb jij een lening voor je (privé)auto?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Heb jij een lening voor je (privé)auto?

Ja, ik heb een lening voor mijn auto.
13
9%
Nee, ik zal dit ook nooit doen.
91
61%
Ik ben geen voorstander maar als ik hem echt nodig had zou ik het overwegen i.p.v. een oud barrel kopen.
28
19%
Als ik een auto tegen kom die ik 'moet' hebben weerhoudt een lening me niet.
16
11%

Totaal aantal stemmen: 148

Luco

Bericht door Luco » 21 jan 2008, 19:37

Tom schreef:
Bas Aalbers schreef: Geld lenen voor een auto is echt het stomste wat je kunt doen, en de auto wordt uiteindelijk bijna 2x zo duur.
Eh rente van een lening ligt op zo'n 9-10% dus voor een middenklasser van 25k kost het je 2500 euro aan rente. En dan ga je er al van uit dat je het volledige bedrag moet lenen, wat in de praktijk niet vaak voorkomt.
en zakelijk is het dan nog goedkoper :D

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 jan 2008, 19:56

Bas Aalbers schreef:Voor de rest ben ik wel iemand waarbij geld moet rollen (anders hadden ze het wel vierkant gemaakt). Dus heb ik na al mijn vaste lasten betaald te hebben geld over, dan gaat dat ook gewoon op.
Hoe koop jij een auto dan?

Tom

Bericht door Tom » 21 jan 2008, 19:56

Scherp :D

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 21 jan 2008, 20:22

lol

Nooit geld lenen, als ik een opel zou kopen zou ik echt wel gebruik maken van hun financieringsmogelijkheid tegen 0% rente!!! al kan je het zo cash betalen.
Dan zou je gewoon een dief zijn van je eigen poen

Fernando

Bericht door Fernando » 21 jan 2008, 20:24

Bas Aalbers schreef:Ik heb nog nooit een rode cent geleend voor een auto, en dat ga ik nooit doen ook!!

Ik heb 1 lening en die is van de hypotheek, en daar blijft het bij.

Geld lenen voor een auto is echt het stomste wat je kunt doen, en de auto wordt uiteindelijk bijna 2x zo duur.
Kun je het niet betalen, dan moet je het niet kopen, punt uit.

Voor de rest ben ik wel iemand waarbij geld moet rollen (anders hadden ze het wel vierkant gemaakt). Dus heb ik na al mijn vaste lasten betaald te hebben geld over, dan gaat dat ook gewoon op.
Over tegenstijdigheden gesproken.... :P

leonard

Bericht door leonard » 21 jan 2008, 20:50

Jelmer850i schreef:lol

Nooit geld lenen, als ik een opel zou kopen zou ik echt wel gebruik maken van hun financieringsmogelijkheid tegen 0% rente!!! al kan je het zo cash betalen.
Dan zou je gewoon een dief zijn van je eigen poen
Toen ik 2 jaar terug de Zafira kocht voor m'n vrouw kreeg ik na onderhandelen 12 % korting op die auto maar dan kreeg ik natuurlijk niet die renteloze lening :? :? (auto is al weer ingeruild op de X3 :oops: :oops: )

Conclusie: Is gewoon een verkapte korting (wisten we natuurlijk al maar wilde het nog ff duidelijk maken)

allen

Bericht door allen » 21 jan 2008, 20:54

Bas Aalbers schreef:Geld lenen voor een auto is echt het stomste wat je kunt doen, en de auto wordt uiteindelijk bijna 2x zo duur.
Erg kortzichtig. Hoeveel procent van de auto leen je tegen welk tarief en welke looptijd? Hoe zwaar telt de rente voor een bedrijf?

@Jelmer: 0% rente of 0% korting bij Opel. Een pot nat. Acties zijn geen acties in autoland.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 jan 2008, 21:08

12% korting is anders niet mis :wink:

allen

Bericht door allen » 21 jan 2008, 21:41

Klopt Niels, ik wist niet dat dat nogsteeds zo was bij Opel.
Maar vertel eens of het volgende een korting is of niet:
Bij VW had je de Golf GTI met 4k korting. Als ik m'n auto er op in wilde ruilen kreeg ik steevast 5k minder terug dan bij een niet VW garage. Vroeg ik of het te maken had met het actiemodel dan draaide iedereen er omheen of ik kreeg geen antwoord. Ik denk dat het in de marge moet zitten maar 100% uitsluitsel heb ik niet. Of VW geeft gewoon standaard weinig terug voor een niet VW. Iig is bovenstaande aanbieding in mijn ogen geen aanbieding. Waarschijnlijk kun je gewoon een end van een nieuwe auto aflullen. Zolas bij je Opel. :wink:

leonard

Bericht door leonard » 21 jan 2008, 21:51

Niels schreef:12% korting is anders niet mis :wink:
Het was de eerste OPC die ze konden verkopen ,waarschijnlijk vonden ze dat belangrijker dan de winst

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 21 jan 2008, 21:56

Weet ik zonet nog niet.
Als je nou eerst onderhandeld over de prijs van een wagen. En pas daarna begint met de betaling/financiering?
Eerst eens worden, dan betalen toch ?

Zij weten tevoren ook niet als je hem met cash betaalt of financiert.

Oeps lees ergens overheen nu, eerst onderhandelen 12% korting, maar geen reneloze financiering waar ze mee adventeren, dan liep ik de deur weer uit............, als het mee zit roepen ze je terug, en anders volgende dealer :lol:

Niels

Bericht door Niels » 21 jan 2008, 23:31

Wat zo in de wandelgangen genoemd wordt is 8% op een nieuwe gewoon de absolute max als het om korting gaat en dan moet je niks inruilen. Het zal ook afhangen van de hoogte van de nieuwprijs. Op een 911 zit meer marge dan op een Lupo natuurlijk. Dus 12% is gewoon heel erg scherp te noemen. Ik heb wel eens introductie wagens van Pon zien gaan met 16K korting :shock: Maar dat was dan ook wel weer in december :wink:

Overigens is die 0% rente best een aardige deal. Een collega heeft een Vectra GTS op die manier gekocht. Het geld is wel aanwezig maar staat lekker op de bank. Tussen zijn inruiler en nieuwe zat zo'n 10K verschil dus op een goede spaarrekening verdient ie er zo'n 1000,- met niks doen :D

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 jan 2008, 09:25

Zou hij het geld hebben?
:wink: :lol:
Dat is die met de 2.8 V6 turbo toch?

Ik heb het ook al eens gedaan, was in de 90-er jaren, 0% rente bij Ford.
Reed ik een XR3i en later een RS2000 met de centen op de bank!

Niels

Bericht door Niels » 22 jan 2008, 09:53

Ja volgens mij heeft ie het geld wel :wink: Man wat is nou zo'n GTS-je tussen die A6 en 500CLS :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 jan 2008, 10:02

Ach die A6 is al 7 jaar oud... da's niets :wink:
Die CLS is het wel!

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 jan 2008, 10:23

romo schreef:
duifjes.com schreef:TopFuel.....laten we zeggen 99% er is bijna niemand die een auto boven de 100K euro gewoon even prive aftikt!
M Bitious dus wel blijkbaar met de M3......................................hij rijdt de 330i zakelijk toch?

Gezien de bijtelling van 25% is de vraag wat verstandig is..................
De M6 heb ik prive gekocht zonder financiering en de M3 betaal ik van de verkoop van de M6. Moet wel iets bijpassen. Het rijden met de 330i op de (eigen) zaak, is goedkoper dan hem prive rijden. Ik denk dat Cor ook een "boter bij de vis" type is, en zo ken ik er wel meer. Je mag er vanuit gaan dat personen die dit soort auto's zonder lening kopen, de fijne woning al hebben. En de auto wordt echt niet van de laatste centen gekocht.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 jan 2008, 11:50

Bas Aalbers schreef:Ik heb nog nooit een rode cent geleend voor een auto, en dat ga ik nooit doen ook!!

Ik heb 1 lening en die is van de hypotheek, en daar blijft het bij.

Geld lenen voor een auto is echt het stomste wat je kunt doen, en de auto wordt uiteindelijk bijna 2x zo duur.

Voor de rest ben ik wel iemand waarbij geld moet rollen (anders hadden ze het wel vierkant gemaakt). Dus heb ik na al mijn vaste lasten betaald te hebben geld over, dan gaat dat ook gewoon op.
Volgens mij ben jij een heel wijs persoon :) Heb je meer wijsheden die je met ons kunt delen?

Nee even serieus. Waarom is dat het stomste wat je kunt doen? Waarom zou je als je bijv 34 bent wachten tot je 40 bent om Porsche te rijden, terwijl je dat ook op je 34e kunt doen ?

(nog los van het feit dat je in die 6 jaar ook kunt overlijden maar dat is het bekende punt van rijk gestorven niet geleefd hebbende Nederlanders)

Ben benieuwd naar je antwoorden.

En ga niet over rente beginnen, want alles kost geld. Rente kost geld, maar afschrijving op een auto kost ook geld. Dat is toch ook geen reden om hem te laten staan?

Alles kost geld in onze samenleving, waarom zou lenen gratis zijn?

Lenen is juist ideaal: achteraf sparen :)

Wilt u NU genieten van het leven? Nee joh, waarom zou ik nu genieten als ik later kan genieten

Denk aub meer na voor je een post plaatst. Voor jou is lenen misschien het stomste wat je kunt doen, maar voor anderen niet. Als je iets opschrijft als "het stomste wat je kunt doen" motiveer het dan aub.

En een auto die twee keer zo duur wordt is natuurlijk onzin. Je leent bedrag x voor de auto, uiteindelijk ben je bedrag x + rente kwijt + misgelopen positieve rente gesteld dat je het bedrag op zak had.

Maar mensen die lenen hebben dat bedrag niet op zak, dus lopen ook geen rente mis, maar betalen enkel die rente.

Iets anders is als mensen het geld niet hebben, maar daar gaat de discussie niet over.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 jan 2008, 11:57

Ben ook erg benieuwd hoe Bas aan 2x zo duur komt. Zal dan of een looptijd van 15 jaar zijn, of 20% rente.

Stel je hebt 100.000 euro voor een auto, maar toch sluit je een lening af die 7,5% kost. Vervolgens beleg je die ton met een rendement van 12,5%. Levert toch wat meer op dan direct de ton aftikken en geen rendement behalen.

Luco

Bericht door Luco » 22 jan 2008, 12:00

M-bitious schreef:Ben ook erg benieuwd hoe Bas aan 2x zo duur komt. Zal dan of een looptijd van 15 jaar zijn, of 20% rente.

Stel je hebt 100.000 euro voor een auto, maar toch sluit je een lening af die 7,5% kost. Vervolgens beleg je die ton met een rendement van 12,5%. Levert toch wat meer op dan direct de ton aftikken en geen rendement behalen.
Je bent wel optimistisch hoor
Voor hetzelfde geld is de rente 7,5% en je rendement -12,5%
Dan zit je zo op die 20% :D

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 jan 2008, 12:12

Nee hoor bij bijv. palm invest is 12% prima haalbaar. In shipping valt ook wel e.e.a. te verdienen.

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 22 jan 2008, 12:15

M-bitious schreef:Nee hoor bij bijv. palm invest is 12% prima haalbaar. In shipping valt ook wel e.e.a. te verdienen.
Toevallig nog naar het nieuws gekeken gister?

Luco

Bericht door Luco » 22 jan 2008, 12:21

:D :D :D :D :D of uberhaubt naar de beurs :shock: :roll:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 jan 2008, 12:36

Uiteraard, maar dat betekent niet dat alle aandelen instorten en bovendien is het tijdelijk. Is het ooit anders geweest.

Fernando

Bericht door Fernando » 22 jan 2008, 12:39

denk toch dat de meeste zich niet lekker voelen die in Palm Invest hebben geinvesteerd....

Tom

Bericht door Tom » 22 jan 2008, 13:00

Macboy schreef:En een auto die twee keer zo duur wordt is natuurlijk onzin. Je leent bedrag x voor de auto, uiteindelijk ben je bedrag x + rente kwijt + misgelopen positieve rente gesteld dat je het bedrag op zak had.
Als je een auto koopt zonder lening dan loop je geen positieve rente mis Ilija ;) Dat is als je helemaal niets koopt.

Plaats reactie