Vrijrijden 15 december

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
René130i

Bericht door René130i » 19 dec 2007, 09:36

Haha die mail, pure disclaimer. Niet vermelden wat ze aan willen passen (minder auto's de baan op waarschijnlijk, maar als ze dat nu zeggen geven ze toe hat het hun fout was).

RobS

Bericht door RobS » 19 dec 2007, 10:02

Ik heb de mail ook met verbazing zitten lezen en meteen maar een reply gestuurd.

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 931#190931

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 19 dec 2007, 14:13

Rupie

Bericht door Rupie » 19 dec 2007, 19:09

Erik Klootwijk schreef:De nabespreking van afgelopen zaterdag.... :wink:

http://www.grapheine.com/bombaytv/index ... 1f5dec5cb2

En nog eentje:

http://www.grapheine.com/bombaytv/index ... 786cf1fa5f
Destruction derby, nice! :) :(

Metchu

Bericht door Metchu » 22 dec 2007, 01:04

Erik Klootwijk schreef:De nabespreking van afgelopen zaterdag.... :wink:

http://www.grapheine.com/bombaytv/index ... 1f5dec5cb2

En nog eentje:

http://www.grapheine.com/bombaytv/index ... 786cf1fa5f
hahah die 2e is leuk! :lol:

Elmar

Bericht door Elmar » 24 dec 2007, 12:22

Aiko schreef: Zijn er mensen die positievere ervaringen hadden vandaag?
Dat vandaag is dan wel een week geleden, maar de sessie die ik heb kunnen rijden is mij goed bevallen, laat ik hierbij een quote van Hileke bij halen:
Hielke schreef:
Zou ik zelfs wel de charme van zo'n dag kunnen vinden. Je moet er niet met een dure auto tussen gaan rijden als je 'm heel wilt houden, maar over het algemeen rij je automatisch naar de mogelijkheden die zo'n drukke baan je dan biedt. Een stuk trager dan normaal dus. En realistischer zal het niet worden als je wilt weten hoe het in de eerste ronden van een echte race voelt. Schuivertjes en tikkies horen erbij.
Ik ga ook niet meer met de Viper naar deze vrijrijden dagen. Met de M3 neem ik veel meer risico's en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die mij dan ook als een dwaas de baan zien over gaan.
Ik vind wel dat ze teveel mensen te gelijk de baan op laten. Denk dat max 60 auto's de limiet moet zijn. Ik sprak die ochtend nog iemand aan van de organisatie dat ze de sessies van 20 naar 30 euro moesten verhogen (ivm de drukte). Het antwoord was dat het voor iedereen toegankelijk moest zijn. De drukte op de weekend dagen zal dan ook wel blijven.

Mustafa al-Sahaf

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 26 dec 2007, 20:56

Stéphane schreef:Ik heb de mail ook met gepaste verbazing gelezen. Leg de schuld maar bij iemand anders. Wat een amateurs. Maar nogmaals, ik ga toch niet meerijden bij hen.

Voor mij alleen door fora georganiseerde trackdays op Zandvoort.

@Hielke: portofoons werkten laatste keer echt niet. Ik zou eerder denken mobiele telefoons en een duidelijke afspraak over procedures:
- signalerende persoon belt één centraal persoon (met 2e persoon als back-up) om zaak in actie te brengen bij noodgeval.
- onderlinge posten geven signaal aan eerstvolgende posten bij noodgeval. Iedere post belt dan de volgende post, waarbij een lijst met nummers van wie welke op post in opeenvolgende volgorde vermeld staat vooraf. Op die manier kunnen de vlagsignalen ook op elkaar afgestemd worden.

Maar als er portofoons zijn die wél over alle portofoons op alle posten werken is dat aan te bevelen. Waarbij dan wel afgesproken moet worden wie de leiding en coördinatie uitvoert en dat we ons daar ook aan houden. Anders wordt het een puinhoop als het echt nodig is.
Portofoons zijn wel werkend te krijgen op een normaal circuit, maar dan zal er wat geld tegenaan moeten. Intertoys materiaal is gewoon niet goed genoeg.

Er zou best eens een inkoopactie op poten gezet kunnen worden voor geïnteresseerden die een prima portofoon kunnen aanschaffen voor toerritten en circuitdagen. Je moet dan vooraf afspreken op welk kanaal je gaat zitten en elkaar vervolgens waarschuwen bij problemen.
De organisatie van een circuitdag heeft er zelf dan nog maar een paar nodig om het verloop goed in de gaten te houden.

Nu nog zien wie er interesse in heeft en er ook wat geld voor over heeft. :D

Metchu

Bericht door Metchu » 27 dec 2007, 02:07

Mustafa al-Sahaf schreef:
Stéphane schreef:Ik heb de mail ook met gepaste verbazing gelezen. Leg de schuld maar bij iemand anders. Wat een amateurs. Maar nogmaals, ik ga toch niet meerijden bij hen.

Voor mij alleen door fora georganiseerde trackdays op Zandvoort.

@Hielke: portofoons werkten laatste keer echt niet. Ik zou eerder denken mobiele telefoons en een duidelijke afspraak over procedures:
- signalerende persoon belt één centraal persoon (met 2e persoon als back-up) om zaak in actie te brengen bij noodgeval.
- onderlinge posten geven signaal aan eerstvolgende posten bij noodgeval. Iedere post belt dan de volgende post, waarbij een lijst met nummers van wie welke op post in opeenvolgende volgorde vermeld staat vooraf. Op die manier kunnen de vlagsignalen ook op elkaar afgestemd worden.

Maar als er portofoons zijn die wél over alle portofoons op alle posten werken is dat aan te bevelen. Waarbij dan wel afgesproken moet worden wie de leiding en coördinatie uitvoert en dat we ons daar ook aan houden. Anders wordt het een puinhoop als het echt nodig is.
Portofoons zijn wel werkend te krijgen op een normaal circuit, maar dan zal er wat geld tegenaan moeten. Intertoys materiaal is gewoon niet goed genoeg.

Er zou best eens een inkoopactie op poten gezet kunnen worden voor geïnteresseerden die een prima portofoon kunnen aanschaffen voor toerritten en circuitdagen. Je moet dan vooraf afspreken op welk kanaal je gaat zitten en elkaar vervolgens waarschuwen bij problemen.
De organisatie van een circuitdag heeft er zelf dan nog maar een paar nodig om het verloop goed in de gaten te houden.

Nu nog zien wie er interesse in heeft en er ook wat geld voor over heeft. :D

Kan je zelf niets regelen uit het Iraaks leger of is dat allemaal te oude meuk? :lol:

Corvette

Bericht door Corvette » 27 dec 2007, 10:31

Ik kan wel wat regelen.

Zeer goede kwaliteit die wij elke dag zakelijk gebruiken.

Het merk is Motorola en de frequenties kun je locken zodat je geen ander geouwehoer ertussen hebt.

Ik weet het niet zeker ( moet ik zo even aan Jannie vragen ) maar volgens mij zijn ze 450 euro / stuk en dat is een hele scherpe prijs voor die kwaliteit.

Als er interesse is laat het me weten.

Ik kan er zelf ook wel meenemen, maar niet door de weeks, want dan zijn ze in gebruik. Voor de weekends kan ik er wel een stuk of 6 / 8 regelen. Wij hebben er wel 36, maar de gebruikers wonen verspreid over Nederland.

Gr.

Cor

Mustafa al-Sahaf

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 30 dec 2007, 13:07

ROFL @ Metchu, beetje de ongelovige uithangen jij!

@ Cor,

Als jij de Motorola´s hebt die ik denk dat je hebt, heb je professionele kwaliteit in huis gehaald. (zal ook wel moeten in de geodesie waarschijnlijk)

Heren van de organisatie, die zijn zéér geschikt voor een circuitdag omdat ze de afstanden makkelijk kunnen overbruggen en qua batterijen ruim lang genoeg goed blijven.
Ik stel voor dat we/jullie van Cor´s aanbod gebruikmaken en iedere belangrijke post, (leiding, sleepauto, baanposten) er één meegeven. Iedere persoon moet zijn portofoon dan even bij Cor zelf ophalen zodat hij ook weet waar zijn dure spullen zijn. Bij de baanposten zou ik ze aan iemand meegeven die er de hele sessie staat zodat je zeker weet dat er iemand paraat en bereikbaar is en die apparaten niet van persoon wisselen.

Uitleggen hoe je ze gebruikt zal snel genoeg gaan als de personen een beetje opletten, dat is op festivals altijd een probleem. :lol:

Dus nogmaals Cor, dank voor je aanbod!

Plaats reactie