
Het grote Duitse-import topic
-
- Berichten: 22209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het grote Duitse-import topic
Duitsers en engels, ik kwam er niet ver mee 

- Linc (Bas)
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: Het grote Duitse-import topic
Dan moet ik ff iemand vinden die duits voor me wil praten 

-
- Berichten: 22209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het grote Duitse-import topic
Ja ik had m'n pa mee, die kon gelukkig wel iets Duits, maar het is wel raar om zo'n klap geld uit te geven en meer met gebaren te moeten communiceren
Al was er ook een jongere verkoper en die kon wel een klein beetje engels.

Al was er ook een jongere verkoper en die kon wel een klein beetje engels.
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Het grote Duitse-import topic
Zat ik van de week bij Strassenverkehrsamt om mijn auto te registreren (geïmporteerd uit Nederland) kon ik ook nog eens als tolk optreden... Daar hadden ze die mensen ook wijs gemaakt dat ze een Zollkennzeichen moesten hebben. Ging die vrouw ineens in Duits tegen mij aan de gang dat ze zeker wist dat dat nodig was in NL. Ik bleef stellig volhouden dat dat niet nodig was mits de nieuwe bewoners meteen auto overschrijven op NL kenteken en "Luxessteuer" betalen!
Dat APK gebeuren heet in Duitsland "Hauptuntersuchung" en "Abgasuntersuchung" (HU+AU).
Doe dit NIET bij de TÜV, maar bij een andere organisatie zoals de DEKRA!
TÜV is duurder en mijn ervaring vaker chagrijnig. Vraag me af of je wel een HU+AU nodig hebt aangezien je auto uit Duitsland van de weg wegtrekt. Immers moet je deze dan ook weer laten keuren bij RDW.
Dat APK gebeuren heet in Duitsland "Hauptuntersuchung" en "Abgasuntersuchung" (HU+AU).
Doe dit NIET bij de TÜV, maar bij een andere organisatie zoals de DEKRA!
TÜV is duurder en mijn ervaring vaker chagrijnig. Vraag me af of je wel een HU+AU nodig hebt aangezien je auto uit Duitsland van de weg wegtrekt. Immers moet je deze dan ook weer laten keuren bij RDW.
- Linc (Bas)
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: Het grote Duitse-import topic
Maar als niet HU + AU gekeurd is dan mag ik ook niet over de weg met de auto lijkt me?
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Het grote Duitse-import topic
Jawel, alleen met een Kuzzeitkennzeichen zie:
http://de.wikipedia.org/wiki/Kfz-Kennze ... ennzeichen
Als Besonderheit ist bei diesen Kennzeichen keine gültige Bescheinigung für eine bestandene AU (§47a StVZO) und HU (§29 StVZO) nötig
http://de.wikipedia.org/wiki/Kfz-Kennze ... ennzeichen
Als Besonderheit ist bei diesen Kennzeichen keine gültige Bescheinigung für eine bestandene AU (§47a StVZO) und HU (§29 StVZO) nötig
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Het grote Duitse-import topic
Denk er wel aan dat de auto alleen WA te verzekeren is.
Wat betreft kentekens: we mogen ook zelf kiezen (mits beschikbaar)!
Onze MINI's hebben nu op dezelfde kentekens, alleen laatste twee cijfers zijn omgedraaid.

Wat betreft kentekens: we mogen ook zelf kiezen (mits beschikbaar)!
Onze MINI's hebben nu op dezelfde kentekens, alleen laatste twee cijfers zijn omgedraaid.

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote Duitse-import topic
Ik ken inmiddels wel aardig Duits, dus als je iets nodig hebt geef maar ff een gilLinc (Bas) schreef:Dan moet ik ff iemand vinden die duits voor me wil praten

Importeren vanuit Duitsland is inderdaad aan de Duitse kant niet zo moeilijk, het is alleen slim en verrekte handig om alle papieren erbij te hebben/mee te nemen (is in Duitsland ook verplicht!)
In Nederland kom je dan iets moeilijker uit, heb je weer te maken met douane, RDW, eendagskentekens, leeftijd van de auto etc, maar zolang de auto in Duitsland op de weg reed moet dat in Nederland ook kunnen (we zijn immers 1 EU!).
Succes!
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Het grote Duitse-import topic
Waar kom je vandaan?
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote Duitse-import topic
Woonplaats: Eindhoven 
Maar jij woont in .de begrijp ik

Maar jij woont in .de begrijp ik

- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Het grote Duitse-import topic
Ja, maar ik tank de grote in .nldaNpy schreef:Woonplaats: Eindhoven
Maar jij woont in .de begrijp ik

Ik bedoelde eigenlijk Linc (Bas)

- Linc (Bas)
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: Het grote Duitse-import topic
Ik woon in Randwijk (vlakbij Arnhem)
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Het grote Duitse-import topic
Ha, die Drivers;
Even een staaltje draadjesarcheologie.
Ik ben me een beetje aan het bezinnen op het idee een E38 uit Duitschland te halen. Dat zou dan een fiscaal vriendelijke auto moeten zijn, dus in principe (bijna) 15 jaar of ouder. Ik heb mijn huidige E39 zelf ook geïmporteerd, dus daarvan zijn de ins & outs me vrij goed bekend. Bovendien is mijn broer een oud-douaneman die me met raad & daad bijstaat als het om de import zelf gaat. Maar die Vijf was een dealerauto met een vol jaar garantie, dus dat sloot de nodige risico's uit.
Ik ben dan ook benieuwd naar ervaringen van mensen die zelf als eens een auto hebben gekocht van een particulier in Duitschland. En dan met name over de mogelijkheden om de auto te laten keuren, bij Dekra bijvoorbeeld.
Een voorbeeldje van wat ik op het oog heb: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =134714896
Even een staaltje draadjesarcheologie.
Ik ben me een beetje aan het bezinnen op het idee een E38 uit Duitschland te halen. Dat zou dan een fiscaal vriendelijke auto moeten zijn, dus in principe (bijna) 15 jaar of ouder. Ik heb mijn huidige E39 zelf ook geïmporteerd, dus daarvan zijn de ins & outs me vrij goed bekend. Bovendien is mijn broer een oud-douaneman die me met raad & daad bijstaat als het om de import zelf gaat. Maar die Vijf was een dealerauto met een vol jaar garantie, dus dat sloot de nodige risico's uit.
Ik ben dan ook benieuwd naar ervaringen van mensen die zelf als eens een auto hebben gekocht van een particulier in Duitschland. En dan met name over de mogelijkheden om de auto te laten keuren, bij Dekra bijvoorbeeld.
Een voorbeeldje van wat ik op het oog heb: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =134714896
- stradale
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 25 okt 2010, 10:35
Re: Het grote Duitse-import topic
Allereerst erg veel dank aan iedereen die een bijdrage aan deze draad heeft geleverd! Ik heb er veel aan gehad toen ik mijn auto (Z4) afgelopen zomer uit Duitsland heb gehaald. Als je je huiswerk een beetje doet, is het goed te doen.
Ik heb mijn auto van een particulier gekocht, maar heb geen ervaring met keuringen. Ik heb het wel overwogen, maar had uiteindelijk te weinig tijd. Ik heb wel gezocht op internet en mijn indruk destijds was dat een ADAC-keuring grondiger was dan een Dekra-keuring, maar dat daarvoor een langere wachttijd was. Van wat ik van de site van Dekra begreep gaat zo'n keuring niet veel verder dan die van TÜV. Aangezien de auto nog recent gekeurd was, heb ik toen de gok maar genomen.
In mijn geval was de verkoper trouwens heel behulpzaam bij de levering en had alle zaken goed voor elkaar. Alhoewel ik hem aardig had geïnstrueerd en van nuttige links had voorzien, had hij ook zelf de nodige navraag gedaan. Het probleem zit hem echter bij de overheidsinstanties (het is ook overal hetzelfde...). Daar liet de informatievoorziening ons af en toe in de steek. Het Strassenverkehrsamt had de verkoper per telefoon laten weten dat de auto voorafgaand aan de levering nog bij de TÜV gekeurd zou moeten worden. Toch maar even gecheckt bij de balie en die mevrouw keek ons aan alsof we achterlijk waren...
LET OP: Waar de informatievoorziening ons eveneens in de steek liet was op het volgende punt. Kennelijk kun je voor een Ausfuhrkennzeichen (in Bochum in elk geval) alleen maar bij het Strassenverkehrsamt terecht vóór 15.00 uur! Maakt niet uit hoe lang ze open zijn (die bewuste dag tot 18.00 uur), maar als je na 15.00 uur komt, heb je gewoon pech en ben je voor niks naar Duitsland gereisd. In mijn geval bleek de onjuiste informatie over de keuring onze redding. We liepen om 14.58 uur bij het Strassenverkehrsamt naar binnen om te checken. Ook al moesten we eerst naar de Schildermacher, de dame achter de balie was zo soepel om onze gezichten te onthouden en ons ook na 15.00 uur verder te helpen. Er is dus ook geen enkele technische reden waarom een Ausfuhrkennzeichen niet na 15.00 uur kan worden afgegeven....
Ten slotte: een recente wijziging heeft ertoe geleid dat je de overschrijvingsbelasting tegenwoordig bij de Schildermacher moet afdragen en niet meer bij het Strassenverkehrsamt. Bij eerstgenoemde was ik de eerste en dus proefkonijn (duurt lang!) en bij laatsgenoemde geloofden ze me aanvankelijk niet dat ik die belasting al bij eerstgenoemde had moeten aftikken. Zucht...
Ik mag aannemen dat men er inmiddels aan gewend zal zijn.
Ik heb mijn auto van een particulier gekocht, maar heb geen ervaring met keuringen. Ik heb het wel overwogen, maar had uiteindelijk te weinig tijd. Ik heb wel gezocht op internet en mijn indruk destijds was dat een ADAC-keuring grondiger was dan een Dekra-keuring, maar dat daarvoor een langere wachttijd was. Van wat ik van de site van Dekra begreep gaat zo'n keuring niet veel verder dan die van TÜV. Aangezien de auto nog recent gekeurd was, heb ik toen de gok maar genomen.

In mijn geval was de verkoper trouwens heel behulpzaam bij de levering en had alle zaken goed voor elkaar. Alhoewel ik hem aardig had geïnstrueerd en van nuttige links had voorzien, had hij ook zelf de nodige navraag gedaan. Het probleem zit hem echter bij de overheidsinstanties (het is ook overal hetzelfde...). Daar liet de informatievoorziening ons af en toe in de steek. Het Strassenverkehrsamt had de verkoper per telefoon laten weten dat de auto voorafgaand aan de levering nog bij de TÜV gekeurd zou moeten worden. Toch maar even gecheckt bij de balie en die mevrouw keek ons aan alsof we achterlijk waren...
LET OP: Waar de informatievoorziening ons eveneens in de steek liet was op het volgende punt. Kennelijk kun je voor een Ausfuhrkennzeichen (in Bochum in elk geval) alleen maar bij het Strassenverkehrsamt terecht vóór 15.00 uur! Maakt niet uit hoe lang ze open zijn (die bewuste dag tot 18.00 uur), maar als je na 15.00 uur komt, heb je gewoon pech en ben je voor niks naar Duitsland gereisd. In mijn geval bleek de onjuiste informatie over de keuring onze redding. We liepen om 14.58 uur bij het Strassenverkehrsamt naar binnen om te checken. Ook al moesten we eerst naar de Schildermacher, de dame achter de balie was zo soepel om onze gezichten te onthouden en ons ook na 15.00 uur verder te helpen. Er is dus ook geen enkele technische reden waarom een Ausfuhrkennzeichen niet na 15.00 uur kan worden afgegeven....

Ten slotte: een recente wijziging heeft ertoe geleid dat je de overschrijvingsbelasting tegenwoordig bij de Schildermacher moet afdragen en niet meer bij het Strassenverkehrsamt. Bij eerstgenoemde was ik de eerste en dus proefkonijn (duurt lang!) en bij laatsgenoemde geloofden ze me aanvankelijk niet dat ik die belasting al bij eerstgenoemde had moeten aftikken. Zucht...

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse-import topic
Ben ik blij dat ik hem zo op een oprijwagen kan zetten en mee naar huis kan nemen.
Geen gezeik en zo weer weg.
Vorige week zaterdag nog een E36 325i coupé gehaald van 1993 met 38k op de teller. 6.30u gaan rijden en 's middags om 12.00u stond ie in Rotterdam.
Geen gezeik en zo weer weg.
Vorige week zaterdag nog een E36 325i coupé gehaald van 1993 met 38k op de teller. 6.30u gaan rijden en 's middags om 12.00u stond ie in Rotterdam.
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Het grote Duitse-import topic
dit topic ga ik even in de gaten houden, ga binnenkort waarschijnlijk ook een autootje uit duitsland halen voor de vriendin 

- stradale
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 25 okt 2010, 10:35
Re: Het grote Duitse-import topic
@ Martin van der Zwaard: dat scheelt inderdaad. Maar het scheelt ook een mooie rit in je nieuwe bolide.
Ik had er overigens van tevoren op gerekend dat ik ongeveer een week op mijn kenteken zou moeten wachten. Viel uiteindelijk reuze mee. Op woensdag de auto gekeurd + apk bij de RDW, aangifte bpm gedaan. Op donderdag kreeg ik de e-mail van de belastingdienst met de bpm-beschikking en heb ik gelijk een spoedoverboeking gedaan. Op zaterdag (!) vond ik het kenteken al in de brievenbus.
Platen halen en rijden!

Ik had er overigens van tevoren op gerekend dat ik ongeveer een week op mijn kenteken zou moeten wachten. Viel uiteindelijk reuze mee. Op woensdag de auto gekeurd + apk bij de RDW, aangifte bpm gedaan. Op donderdag kreeg ik de e-mail van de belastingdienst met de bpm-beschikking en heb ik gelijk een spoedoverboeking gedaan. Op zaterdag (!) vond ik het kenteken al in de brievenbus.

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse-import topic
Als het wat verder weg zou zijn, dan zou ik hem ook liever op tijdelijk kenteken halen hoor. Dan is een rit met de oprijwagen met max 100km/h wel een nadeel.
Mijn eigen auto komt ook uit Dld. Ik heb echter na keuring RDW bijna een week op de mail van de belasting zitten wachten. Eenmaal betaald lag het kenteken binnen 2 werkdagen in huis. APK erop en knorren maar.
Mijn eigen auto komt ook uit Dld. Ik heb echter na keuring RDW bijna een week op de mail van de belasting zitten wachten. Eenmaal betaald lag het kenteken binnen 2 werkdagen in huis. APK erop en knorren maar.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Het grote Duitse-import topic
Ha, die Drivers;
De E38 uit de eerder gelinkte advertentie is dus inmiddels alweer een week of drie de mijne. Twee weken terug RDW-gekeurd en BPM overgemaakt, het wachten is nu (alweer twee weken, fijn die TNT-staking) op mijn kentekenpapieren. Voor de sneeuwzooi begon nog wel even snel gewassen en wat eigen pheauteaux gemaakt.
Edit: wel de status van je betaling checken natuurlijk. Godverdegodverdegodver....
De E38 uit de eerder gelinkte advertentie is dus inmiddels alweer een week of drie de mijne. Twee weken terug RDW-gekeurd en BPM overgemaakt, het wachten is nu (alweer twee weken, fijn die TNT-staking) op mijn kentekenpapieren. Voor de sneeuwzooi begon nog wel even snel gewassen en wat eigen pheauteaux gemaakt.
Edit: wel de status van je betaling checken natuurlijk. Godverdegodverdegodver....
-
- Berichten: 18921
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote Duitse-import topic
SUPER zeg!
Dat is een heule dikke.... 8)
Dat is een heule dikke.... 8)
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Het grote Duitse-import topic
Gaaf ding, Hans!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Het grote Duitse-import topic
Baas boven baas met de 750il, veel plezier met de sloep!!
Michel
Michel
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Het grote Duitse-import topic
Mooi ding Hans! Die Contoursitze zijn heel dik!
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote Duitse-import topic
Hoe ging het bij de RDW?
Waar keken ze naar of letten ze speciaal op?
Moest je de papieren afgeven of mocht je deze weer hebben?
Waar keken ze naar of letten ze speciaal op?
Moest je de papieren afgeven of mocht je deze weer hebben?

- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Het grote Duitse-import topic
Wellicht een handige tip voor mensen die een bepaalde auto willen maar het zelf niet zoeken naar Duitsland te gaan en vanalles betreft het op NL kenteken te zetten.
Als dit als 'spam' beschouwd word mag het weggelaten worden, maar omdat het wel erg aansluit op dit topic is het wellicht een handige link voor mensen.
Mijn zwager, zijn vader , is vanuit een vriendendienst overgegaan in het op maat leveren van auto's uit Duitsland. De man is inmiddels wat ouder en doet geen grote aantallen, maar als je iets speciaals zoekt, met een bepaalde lijst opties die het moet bevatten, dan kan deze het eventueel voor je leveren.
Dit is zijn website: http://www.autohandelschreuders.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
En persoonlijk moet ik zeggen, heeft hij echt altijd strakke auto's !
Zo heeft hij al menig Pheaton gehad, X5, Q7 , Cayenne , ect.
Altijd leuk als je net opzoek bent naar een specifiek model + opties.
Als dit als 'spam' beschouwd word mag het weggelaten worden, maar omdat het wel erg aansluit op dit topic is het wellicht een handige link voor mensen.
Mijn zwager, zijn vader , is vanuit een vriendendienst overgegaan in het op maat leveren van auto's uit Duitsland. De man is inmiddels wat ouder en doet geen grote aantallen, maar als je iets speciaals zoekt, met een bepaalde lijst opties die het moet bevatten, dan kan deze het eventueel voor je leveren.
Dit is zijn website: http://www.autohandelschreuders.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
En persoonlijk moet ik zeggen, heeft hij echt altijd strakke auto's !
Zo heeft hij al menig Pheaton gehad, X5, Q7 , Cayenne , ect.
Altijd leuk als je net opzoek bent naar een specifiek model + opties.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten