Leon Cupra tuned by JD
-
Ik denk zelf dat de Cupra op een natte Lelystad baan niet sneller zal zijn dan de 270pk FR. Langzamer zal hij ook niet zijn, maar het extra vermogen en de betere remmen komen denk ik niet tot hun recht op dit baantje in het nat.
Op een circuit als Zandvoort zal dit een heel ander verhaal zijn, daar is de Cupra een klap sneller denk ik zo.
Op een circuit als Zandvoort zal dit een heel ander verhaal zijn, daar is de Cupra een klap sneller denk ik zo.
- Peter Tunissen
- Peter Tunissen
Zeg er dan even bij dat sommige mensen op Wanli banden reden en die dag dikke pret hadden (totdat ze ins Botanik verdwenen tenminste).Edwin van der Velden schreef:O, jij reed ook mee!
Adje Mitsubishi EVO8+ 1.02.63 1
Sweet Seat Leon 2.0TFSI 260 1.02.71 2
Brahma BMW E46 330D 1.04.64 3
Leen BMW E90 330D Touring 1.08.72 4
Pa Rohl Ford Mondeo 1.08.27 5
6-Bakkie Seat Ibiza 160 1.08.89 6
Robin Hood BMW E90 330i 1.08.89 7
Rico BMW 130i 1.09.03 8
JeroenW Nissan 350Z 1.09.32 9
Stephane Smart Brabus RS 1.10.35 10
QV BMW E30 M5 1.12.74 11
Albert BMW E36 M3 GT 1.14.98 12
HansD Porsche 944 1.15.90 13
V4 Mazda MX5 1.17.23 14

Verder is Lelystad mooi, zet Hielke of zo eens een dag in dat ding en laat hem een BTG tijd neerzetten.
Auto's vergelijken op Lelystad is zoiets als de Playboy kopen voor de interviews.

Laatst gewijzigd door Peter Tunissen op 16 okt 2007, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Kees de kwaliteiten van de Leon TSFI vdv edtion werden juist geroemd op dit baantje ? Waarom niet van de Cupra vdv edition ?k33z schreef:Ik denk zelf dat de Cupra op een natte Lelystad baan niet sneller zal zijn dan de 270pk FR. Langzamer zal hij ook niet zijn, maar het extra vermogen en de betere remmen komen denk ik niet tot hun recht op dit baantje in het nat.
Net wat Edwin zegt, als ie sneller is rechtvaardig dat ook meer die auto lijkt me. (tov de tsfi met 270pk bedoel ik)
- RVV
-
- Auto: Fun Damn Mentally
-
Ik denk dat de Cupra niet heel veel sneller is omdat je met 270pk in extreme omstandigheden (lees een kleine baan, lage snelheden en veel water) redelijk aan de max zit van een FWD. Voor een RWD zal hier hetzelfde gelden.Rico v Velzen schreef:Kees de kwaliteiten van de Leon TSFI vdv edtion werden juist geroemd op dit baantje ? Waarom niet van de Cupra vdv edition ?k33z schreef:Ik denk zelf dat de Cupra op een natte Lelystad baan niet sneller zal zijn dan de 270pk FR. Langzamer zal hij ook niet zijn, maar het extra vermogen en de betere remmen komen denk ik niet tot hun recht op dit baantje in het nat.
Net wat Edwin zegt, als ie sneller is rechtvaardig dat ook meer die auto lijkt me. (tov de tsfi met 270pk bedoel ik)
Ook de remmen zijn minder belangrijk omdat de snelheden erg laag zijn.
- Sander S.
[img:640:480]http://images.wheeler.nl/s1184939869/987635-10-2-2.jpg[/img]
Dit ding kost toch ook niet heel de wereld nieuw ?? rijdt iig echt super!
Dit ding kost toch ook niet heel de wereld nieuw ?? rijdt iig echt super!
- Erik
- Auto: BMW ///M
Ik denk dat Robin in de Seat betere "rondetijden" neer zet als in een willekeurige ter beschikking gestelde e46m3 want hij : stuurt net zo goed, is 200kg lichter en heeft meer koppel onderin. Daarnaast zou het mij verbazen als er hier mensen net zo goed rijden als ze over auto's lullen, de goeden daar gelaten. Wie haalt hier absoluut de max uit zijn wagen ? Bijna niemand. En die ene die dat wel kan/doet heeft er zelf wel in gereden en juist die persoon was behoorlijk onder de indruk (heb ik me laten vertellen).
8)
E
8)
E
- Luca
Edwin even een vraag:
als een particulier jouw CUPRA nieuw had besteld met alles erop en eraan zoals de CUPRA die bij je op de stoep staat, hoeveel had die auto dan moeten kosten??
Ik heb een paar keer 38k gelezen maar jouw CUPRA icm xenon, boardcomputer plus, VdV pakket enz enz komt de auto toch zeker boven de 38k?????
Anders heb ik iets verkeerds gedaan
(heb alleen de CUPRA, xenon, met. lak + bijkomende aflev. kosten betaald 8) )
als een particulier jouw CUPRA nieuw had besteld met alles erop en eraan zoals de CUPRA die bij je op de stoep staat, hoeveel had die auto dan moeten kosten??
Ik heb een paar keer 38k gelezen maar jouw CUPRA icm xenon, boardcomputer plus, VdV pakket enz enz komt de auto toch zeker boven de 38k?????
Anders heb ik iets verkeerds gedaan

Laatst gewijzigd door Luca op 16 okt 2007, 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- Roman
Ja maar dat maakt eigenlijk toch niet veel uit. Als je persoonlijk geen fan bent van fwd dan ben je dat gewoon niet.Erik schreef:
Ik denk dat Robin in de Seat betere "rondetijden" neer zet als in een willekeurige ter beschikking gestelde e46m3 want hij : stuurt net zo goed, is 200kg lichter en heeft meer koppel onderin. Daarnaast zou het mij verbazen als er hier mensen net zo goed rijden als ze over auto's lullen, de goeden daar gelaten. Wie haalt hier absoluut de max uit zijn wagen ? Bijna niemand. En die ene die dat wel kan/doet heeft er zelf wel in gereden en juist die persoon was behoorlijk onder de indruk (heb ik me laten vertellen).
8)
E
Ik zou ook liever niet fwd rijden, simpelweg omdat ik mij stoor aan onderstuur, en ik plezier beleef aan overstuur. En zo zijn er vast nog wel meer mensen. Ik heb bij 100 pk al last van overstuur, kan me voorstellen dat dat met 3.5 keer die hoeveelheid ook gerust wel aan bod komt.
- Luca
- Bert ///M3
- Erik
- Auto: BMW ///M
ik wil alleen horen uit eerste hand waarom iets klote is
een ander nalulle kan ik zelf ook wel
rijd zelf in dat ding en je slikt meer dan je zou willen
8)
tuurlijk is een awd nog sneller
maar een rwd durf ik te betwijfelen
in ieder geval niet bereden door de personen die hier van de hoogste toren blazen
wederom de goeden daar gelaten en juist die mannen weten ook deze bak haarfijn op de grens te rijden
zomaar even een vraag trouwens die opkomt als poepen :idea:
hoe rijden de fwd wagens eigenlijk in het wtcc?
(rent hard weg) 8)
E
een ander nalulle kan ik zelf ook wel

8)
in ieder geval niet bereden door de personen die hier van de hoogste toren blazen
wederom de goeden daar gelaten en juist die mannen weten ook deze bak haarfijn op de grens te rijden
(rent hard weg) 8)
E
- Luca
VdV achteraf kan idd maar dan betaal je de volle pond
Ik hou het wel eerst bij de verlaging voor 295, bij VdV.
Moet nog een afspraak maken maar gezien de drukte op mijn werk dit moment kan het nog wel even duren........
het is wel geen 345 pk maar de standaard 240 pk die de CUPRA heeft, heeft de CUPRA absoluut GEEN problemen mee!!

Ik hou het wel eerst bij de verlaging voor 295, bij VdV.
Moet nog een afspraak maken maar gezien de drukte op mijn werk dit moment kan het nog wel even duren........
het is wel geen 345 pk maar de standaard 240 pk die de CUPRA heeft, heeft de CUPRA absoluut GEEN problemen mee!!

-
Dat is volgens mij ook de kern van het verhaal. Alleen dan krijg je weer allemaal argumenten als gevoel e.d.Erik schreef:ik wil alleen horen uit eerste hand waarom iets klote is
een ander nalulle kan ik zelf ook wel![]()
8)
(rent hard weg) 8)
E
Feit op feit op feit, maar toch blijft de RWD beter

- Michel P
Dat een FWD veel plezier kan leveren is geen discussie. Heb zelf ook een aantal snelle FWD's gehad, en me daar prima mee vermaakt. Ik denk dat plezier afhankelijk is van het totale pakket. Idem voor AWD en natuurlijk ook RWD. Denk dat voor alles een woord geld, en dat is balans. Dat kom je echter maar in weinig auto's tegen. Denk dat een FWD met sper een aantal nadelen nog meer zal opheffen. Edwin zou dus eigenlijk een sper op de Cupra moeten zetten, waardoor deze nog dichter bij de perfecte FWD zal komen. Ik heb dat op mijn Delta HF turbo gehad, en dan heb je echt een messcherpe FWD, waar je de achterkant ook wel eens zult zien uitstappen.
Ben heel benieuwd hoe de auto rijd, dus wellicht is de kartmeeting bij Andre een optie om deze auto eens in de schijnwerpers te zetten, Hielke weet nog wel een leuk bochtje
Michel
Ben heel benieuwd hoe de auto rijd, dus wellicht is de kartmeeting bij Andre een optie om deze auto eens in de schijnwerpers te zetten, Hielke weet nog wel een leuk bochtje

Michel