Supergaaf Femme

Femme schreef:Ik heb de Recaro's besteld (gaat vier weken duren volgens de importeur) en ik heb zonet zelfs een mail gekregen van ESS over de compressor:
De prijs kan hopelijk nog wat lager als de Engelsman die ook zijn Roadster S wil superchargen erin meegaat.The TS will work with M52 based engines, the problem is that we need to develop a custom software and boost setup for this application as well as manufacture some custom hardware to fit the Alpina setup in regards to throttle body etc.
It is doable, but it will cost in the EUR 10-12K range installed at ESS for a custom spec TS2.
There will also be no guarantees as we have never worked with this Alpina modified engine and we do not know it's limits. I do however feel that 6-7PSI intercooled and around 400HP will not be a problem. Another option is to use custom made, lowered compression pistons and more boost if you are looking for close to 500HP.
500pk in een auto met 1250kg DIN-gewicht zou wel helemaal de bom zijn.
Het is een auto dus alles wat stuk gaat kun je weer maken. Financieel kan ik het risico nemen.Adwo schreef:Mooi project..
Ik neem aan dat je de risico's goed doordacht hebt? ESS geeft in bovenstaande mail GEEN garantie zoals ik het lees...
Het is altijd een risico om als testcase te fungeren bij een tuner, vooral als ie in Noorwegen zit.. Wel een eind rijden als er iets vaud gaat...
Dat is ook een van de redenen waarom ik de ESS supercharger wil. Deze ziet er beter afgewerkt uit dan de installaties waarbij een loodgieter een fohn onder de motorkap heeft gemonteerdGTRene schreef:ow dat ziet er allemaal wel doordacht strak onder de kap uit zegnice 8)
500pk zou mogelijk moeten zijn met dit blok. ESS adviseerde in dat geval om een andere nokkenas en aangepaste zuigers voor een lagere compressieverhouding te gebruiken. Deze aanpassingen zouden inclusief montage een meerprijs van circa 9000 euro hebben. Bij een standaard S52B32 blok is het vermoedelijk goedkoper mogelijk omdat er vast wel ergens aangepaste zuigers verkrijgbaar zijn. Het Alpina-blok is niet meer standaard, boring en slag zijn groter dan van een S52B32.benieuwd hoe dat gaat verlopen en wat het allemaal kost, ik weet nog een BMW Z1 met zo'n USA M3 blok erin, dus in theorie moet het dan daar ook op kunnenen kun je daar dan 500 pk met een SC uit halen? heb wel eens van turbo's op een USA S52 Z3 M coupe gelezen ook met 500pk hm...sounds like boost...
Het voordeel van de Lysholm-compressor is dat hij al bij lage toerentallen veel overdruk produceert.We did build an S54 TS system and it made incredible numbers, Stage 2 made 415hp+ and 390 torque to the WHEELS. A real monster. However, we will never release any system that does not retain stock or better drivability and the Twin Screw did not agree with the individual throttle bodies for our demands in throttle response and low speed smoothness. We spent a really large amount of time (well over two years) and money (don't ask) on it, but it is a development path that will just not continue. We don't release anything unless it is perfect and it simply wasn't acceptable to our standards. We do apologize, we wanted a "screwed" E46 M3 as much as anyone did.
Vier weken moet het gaan duren.Mike schreef:Hoelang ben je de auto kwijt voor de tuning?
Dat was ook mijn vraag vandaagErik-Jan schreef:Fantastisch project!
Hoe ga je de auto erheen brengen?
Auto erheen rijden en waarschijnlijk terug met het vliegtuig.Erik-Jan schreef:Hoe ga je de auto erheen brengen?
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], beske, jessedehaan en 12 gasten