BMW Z4M proefrit, Bruce Lee...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 jun 2007, 10:06

Daniel schreef:Ik begin sowieso een beetje moe te worden van het gehakketak op elkaars keuzes over en weer. Alsof iemand ook maar iets aan iemand anders hoeft te verantwoorden. We geven hier allemaal grote scheppen van onze eigen zuurverdiende euro's uit aan automobiel entertainment, mogen we dan ook alsjeblieft zelf weten wat we kopen en waarom?

Dat ver- en beoordelen van elkaars keuzes begint me mateloos de keel uit te hangen. Ik dacht dat we hier zaten vanwege een gezamelijke passie, en niet om tegen elkaar op te bieden wie het beste voldoet aan een abstract ideaalbeeld dat door een kleine prominente groep wordt bepaald. Genoemde groep doet dat zeer waarschijnlijk niet bewust, maar binnen elke community heb je nu eenmaal een groep 'opinion leaders' aan wiens mening door de rest meer waarde wordt toegekend dan eigenlijk de bedoeling is. Dan gaan bepaalde meningen een eigen leven leiden en krijgt iedereen het gevoel dat dat de norm is.
Zo is het maar net, weinig aan toe te voegen.

Elke auto is weggegooid geld, schrijft af bij het belachelijke. Maar ja je lijf wordt er in het toenmen van de jaren ook niet beter op. Zoals eerder vermeld, dan maar kopen waar je zin in hebt ( als je het kan veroorloven that is). 1 ding is zeker; over 50 jaar dan hoeft het niet meer, met respect voor ieders keuze, ik leef maar 1 keer, als het kan, dan doe ik het. Dan rijd ik de auto die ik wil rijden, verder commentaar van wie dan ook lig ik echt niet wakker van; AMEN
Laatst gewijzigd door romo op 07 jun 2007, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel

Bericht door Daniel » 07 jun 2007, 10:07

Michel, dat weet ik wel, maar dat weet niet iedereen en zo komt het ook niet altijd over. Los daarvan moet natuurlijk ook niet elk topic uiteindelijk weer op een discussie uitdraaien waarbij twee (of meerdere) mensen naar elkaar gaan wijzen.

Andre

Bericht door Andre » 07 jun 2007, 10:55

Een 900kg 130i is niet heilig:). Ik heb ook liever een 997 GT3 maar ja een klein probleembje a de poen en b de opzichtigheid.

Iedereen heeft een eigen mening en zo hoort het ook. Anders hebben we ook geen discussie forums.

Ik probeer alleen het M virus hier beetje te doorbreken. Ik zag het vroeger zelf ook niet maar nu ik race en race auto s van onder tot boven bekijk en gestripte M tegenkom. Dan heb ik het allemaal wel gezien. Het is voor 90 procent optische smuck zoals michel dat zegt. Ik weet zeker als ik mijn 130i aan de autobladen zou aanbieden dat ze hem als een M betitelen. Maar dat doe ik niet. Ik weet wat ik heb en ben er tevreden mee. Ik hoef niet een bevestiging van de buren of de bladen. En trouwens dat er een 130i cup is al bevestiging dat ie super geschikt als race auto. Ook in de dsc zullen 1 serie race auto s komen, inmiddels zijn er meer mensen wakker geworden en hebben al koetsen van motorsport besteld.

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 11:10

Daniel je hebt natuurlijk gelijk.

Boten verhaal is allemaal relatief, een 335i variant is natuurlijk geen boot, gewoon een prima all rounder met veel vermogen, sneller dan een e46 M3 volgens insiders,, ik vind dat allemaal dikke prima. iedereen die een 335i koopt en daar op een 'normale' manier mee rijd zal genoeg plezier aan zo'n auto beleven.

Maar er zit gewoon 1 grote Spass remmer op en dat is dat ie met in EN uitgeschakelde systemen zijn volle vermogen niet kwijt kan bij het uitacceleren van bochten. Dat kan een standaard 130i al niet goed.

Het voelt bijna zo ellendig aan als onderstuur de bocht in en schaatsende voorwielen bij een hoog vermogende FWD. Als je dat met beleid rijd is er niks aan de hand, maar ga je net even verder dan is het niet prettig. Hetzelfde geld voor een spinnend binnenwiel bij een 335i. En Robin weet dat maar al te goed en ik weet ook wel een beetje hoe hij van zo'n auto gebruik maakt. Maar wat ik dan niet snap, hij zit zo dicht bij het vuur met Andre zijn kontakten bij de Beier, mogelijkheden/ervaringen qua montage ed.

En dan gaan knoeien met mailtjes die niet aankomen bij Hennie Hartge.

Net wat Martijn zegt die sper had er al lang onder moeten zitten. 3000 euro en je maakt van een 335i een auto die 100% te benutten is. Voor Robin dan. Want een sper is niet voor iedereen noodzaak.

Wat naar mekaar wijzen betreft tja.

Wie de bal kaatst... was het gezegde toch ?

Robin kan erg negatief over de M3 praten (kan me hele andere reacties herinneren van hem), moet ie zelf weten heb ik geen moeite mee. Maar hij projecteert zijn aankoopverleden/fouten/keuzes op mij. Ik heb vanaf dag 1 nog geen spijt van de M3 (gehad), van geen enkele auto die ik in het verleden had gekocht.. Alleen we hebben geen M3/EVO/GT3 klimaat (meer) hier in Nederland.

Wat betreft nalullen Andre.. tja Andre deed zijn M3 weg, ik kocht hem.. Wilde graag die droom in vervulling laten gaan...omdat het kon. Ik weet hoe Andre over de M3 denkt op bepaalde vlakken. En die punten kan ik best begrijpen, maar het boeit me geen donder. Voor Andre is een M3 80% en voor mij 100%. Als ik Dre's weg zou inslaan lulde ik de M3 ook onder het tapijt en reed een 130i dre edtion.

M marketing natuurlijk, maar mijn M is wel af. Ik hoef mijn praktisch nieuwe M3 niet om te ruilen voor een 130i dre edtion. dessalnietemin blijft een 130i een parel van een auto en het beste (vind ik) wat BMW in het modelgamma heeft momenteel.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 jun 2007, 11:16

Ik ook, want M is niet heilig. En dmv een draad van 14 paginas melden dat je paranoide bent voor de politie cs en daarom je kar ter verkoop aanbiedt, ik vind 't prima, maar geloofwaardig nee. :P Mooie auto is't wel zo'n M3 CS. :!:

Het ging hier over de Z4M weten jullie nog. En daar had ik TE hoge verwachtingen van.

Dan bestaat er bij BMW een beter alternatief, misschien wel 3:Z4 3.0si, 130i, 335i. En geld in je zak houden. Da's beter.

Sorry Rico dat ik je zo aanviel, je M3 CS(want dat hoort erbij) is gewoon een puike kar, maar ik wil niet dat het 'de koningsauto'van DF wordt, want dat is ie (allang) niet (meer), mijn 335i heeft manko's te over, maar kost een relatief beetje tov de M3. Toe man, maak een overstap, serieus, 130i of 135i, 335i(vind je in je hart wel leuk) tuurlijk is het de onopvallende gereformeerde familycar, maar dat vind jij ook leuk, en hij zet een M3 te kakken in 9 van de 10 onderdelen. Is toch leuk?

Ben weg van m'n kar. M3 was ik ook weg van, S3 ook. Dat waren ze als ik 'mn emo beleving erop loslaat. Whole package klopt egwel met dat ding van mij voor alledag. :D

Als men maar weet dat M niet heilig is, behalve 't stuur en de zwarte hemel. :P

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 jun 2007, 11:18

Rico laten we d'r maar over ophouden wat mij betreft. :D

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jun 2007, 11:22

Rico v Velzen schreef:En dan gaan knoeien met mailtjes die niet aankomen bij Hennie Hartge.
Ze zijn daar vaak druk met z'n 2n en de mailtjes leest hij vaak smorgens is mijn ervaring...en je moet de juiste mail hebben :lol: je hebt de info@hartge maar ook een andere...
Ik heb er ook een sper in :P en die werkt heerlijk 8)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 jun 2007, 11:22

Daar gaat het dus precies om; een auto kopen omdat ie voor jouw gevoel dat heeft, wat ie moet hebben. Niet omdat een ander vind dat ie maar 80% is of zo.
Een M3 is en was voor mij ook 100%, dan ben ik er klaar mee, dat wil en hoef ik aan niemand te verdedigen. Feit is dat de grootste zeikerts of nog nooit ermee gereden hebben danwel hem niet kunnen betalen.
Feit 2; niemand ( Andre uitgezonderd, mischien een paar anderen ook nog) haalt altijd dat eruit, wat er in zo`n auto aan potentieel zit. Is dat erg; NEE, er zijn zoveel dingen die we kopen en nog geen 10 % van gebruiken.
Allemaal geen valide argumentatie, genieten van wat je kan, meer is er niet van.

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 11:38

Robin schreef: Sorry Rico dat ik je zo aanviel, je M3 CS(want dat hoort erbij) is gewoon een puike kar, maar ik wil niet dat het 'de koningsauto'van DF wordt, want dat is ie (allang) niet (meer)

Klopt Robin M3 CS is alles behalve de koningsauto van DF, dan denk ik aan de Corvettes en de M6 van M bitious.
Of zelfs de Vipers van Harry en Elmar. En er zijn nog wel 15 andere modellen te bedenken zoals de Hartge van Rene.. Als we een laddertje maken staat de M3 ergens op plaats 37 tussen 36 en 38 in. (bij wijze dan) Zelfs de 645Ci van Daniel ook al hoef ik hem niet vind ik veel meer auto dan de e46 M3.

Ik ben nooit overdreven positief geweest over de M3 die ik heb (had juist veel geleerd van de hallujlaa fouten die ik over de 130i had gemaakt), redelijk gereseveerde mening over de M3... toen met de 120d en helemaal met de 130i ging het er 38 keer gekker aan toe.

Ik ben BMW liefhebber old school new school allemaal dikke prima. M is dikke marketing dat roep ik al lange tijd. Daarom zei ik ook BIJ WIJZE VAN SPREKE liever een 335i met chip en sper ipv een e92 M3. Maar ik zeg ook dat Marketing niet iets vies is (Hielke krijgt er puisten van op zijn kont zei die laatst, ik zei tegen hem bespaar me de details en of ie zeker wist dat het niet kwam van de stoelen in de Bravo :lol: )

335i afzeiken of die keus daarvoor zal ik nooit doen, weet jij ook Robin, meerdere malen heb ik geschreven dat in jou geval een 335i een prima keuze is en als ik 1 auto zou rijden zou ik waarschijnlijk ook een 335i danwel 330i rijden (schreef ik ook toen jij de 330i had)

Een e90 3 serie is gewoon een knappe auto. Maar ik hoef hem niet als spass auto voor mezelf.

Robin als ik een 335i wil kopen ben jij de eerste die het hoort (van mij dan wel via PdJ). Mijn M3 mag weg hoeft niet, dan maar met afgeknepen ballen rijden.

Rico laten we d'r maar over ophouden wat mij betreft.

Prima ik wil ook niks op de spits drijven :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jun 2007, 11:57

Leuke M3 CS ??
[img:400:252]http://www.modelflight.com.au/hpi_racin ... _m10ab.jpg[/img] denk dat deze wel sportief genoeg is :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 jun 2007, 12:03

Weet je wat pas driving fun was? 18 jaar oud met zijn 4en in een ouwe Honda Civic 1.3 uit 1985 met spinnende wielen door de bocht over 1 of ander landweggetje, net alsof je Collin McRae himself was. Niet gehinderd door enige kennis van zaken zoals sperdifferentielen, onderstuur overstuur of andere dingen die het alleen maar ingewikkeld maken. Maar een lol dat dat gaf :lol:

Valt mij trouwens op in de discussies 'BMW M vs BMW non M' dat het altijd of of is. Of je koopt een nieuwe 130i met intrax onderstellen en drexler diffs enz enz en veegt daar even de vloer mee aan met een compleet standaard E46 M3 enzovoort. We weten allemaal wel dat M3's geen racewagens zijn. Maar daarom kunnen het wel leuke wagens zijn. Koop een gebruikte M3 voor 50K en hang die vol met drexler sperren, poly bushes en een Intrax onderstel. Heb je een prachtige machine. Heb je wat meer centen doe je dat met een nieuwe simpel toch. Behalve dan dat ik die centen niet heb :lol:

Andre

Bericht door Andre » 07 jun 2007, 12:20

Klopt bert. Een e36 m3 kan je nog wat van maken. Maar een e46 en zeker een e92 worden echt te groot om er nog een lekkere gooi en smijt machine van te maken. Je moet beginnen met een goeie basis.

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 12:40

Bert ///M3 schreef:Weet je wat pas driving fun was? 18 jaar oud met zijn 4en in een ouwe Honda Civic 1.3 uit 1985 met spinnende wielen door de bocht over 1 of ander landweggetje, net alsof je Collin McRae himself was. Niet gehinderd door enige kennis van zaken zoals sperdifferentielen, onderstuur overstuur of andere dingen die het alleen maar ingewikkeld maken. Maar een lol dat dat gaf :lol:
Ja memorabele momenten,, veel/vaak meegemaakt dikke lol, achteraf vroeg ik me ook wel eens af waarom ik nog leefde :lol:

Niks was te gek in die tijd. :lol:

Knot

Bericht door Knot » 07 jun 2007, 13:09

Bert ///M3 schreef:Weet je wat pas driving fun was?
Knot at the Wheel 2000-2005 :D

kris

Bericht door kris » 07 jun 2007, 13:21

He,

de Anti-M-arketing brigade is weer is uitgereden :)

en ik heb alles gemist :)

markk

Bericht door markk » 07 jun 2007, 13:32

pfff, moe wordt je hier soms van ;-)

Nu opeens is M weer complete marketing ?!?!

Stond laatst naast een zwarte e46 330Ci en inderdaad buiten de ///M badges geen enkel verschil met de e46 M3 van mij !!!

Ze zijn allebei zwart, ze hebben alletwee 6 cylinders, meer dan 200pk, RWD en een bmw badge.

Dat er:
- een ander blok
- andere bak
- ander diff
- ander onderstel
- andere wielen
- andere spatborden
- andere stoelen
- etc.
inzitten. Who cares, allemaal ///Marketing ;-)

Value for money -> Prima daar kan je het over hebben.
Of BMW Motersport de juiste aanpassingen heeft gedaan -> Prima kan je het over hebben

Maar ///M = Marketing is pure bullshit. Maar goed dat hoor je ook alleen maar van ex-///M bezitters of potentiele ex-///M bezitters.

Mark.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 07 jun 2007, 13:39

Nee, het is heel simpel, BMW bouwt goede alleskunners met een ///M3 logo.
Wat kun je met een M3:
- Ontspannen van de ene kant van Europa naar de andere kant toeren;
- Autobahnbrennen;
- Ringbrenner;
- Driften;
- Keertje een trackday meenemen, misschien dat je je voorbanden en remmen oprookt, maar ok;
- Inzetten als representatieve zakenauto;
- Neon eronder schroeven en op zaterdagavond bij de Mac de blits maken.

Het kan allemaal, noem het maar op en die auto kan het. Een beetje.

Mensen die een Exige of Noble zoeken en denken dat BMW dat bouwt met een M3 logo erop moeten gewoon verder zoeken, want dat soort auto's bouwt BMW niet en heeft BMW ook nooit gebouwd trouwens.
En die hoeft BMW ook niet te bouwen, want Lee Noble verkoopt misschien 100 auto's per jaar en BMW 50.000 M'etjes of zo. Dan is het wel weer duidelijk waar de markt op zit te wachten.
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat zoveel mensen op safe gaan en een M3 kopen; in Engeland kopen de mensen veel meer met hun hart, zie je ook aan de opkomst op zo'n PH meeting, daar zitten ook M3's tussen, maar ook Nobles, Exiges en TVR's. Er is zoveel meer dan BMW.

romo

Bericht door romo » 07 jun 2007, 13:46

Als het gaat om standaard auto`s, dan is er m.i. niet zo veel meer dan BMW, wel wat gelijkwaardig spul, tuurlijk ( de Merc`s en Audie`s ), maar dat was het dan ook wel; Alleen een kwestie van persoonlijke smaak waar je dan uit kiest.

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 14:06

markk schreef:Maar ///M = Marketing is pure bullshit. Maar goed dat hoor je ook alleen maar van ex-///M bezitters of potentiele ex-///M bezitters.
Potentiële ex-///M bezitters LOL Da's net zoiets als potentiële sterfgeval zijn zeker :wink:

Zonder gekheid ik kan de Marketing van M juist heel erg waarderen, Een M geeft dat speciale gevoel die je bij een non M niet vind. Motor, sperdif, afwerking en vooral de uitstraling maken het helemaal af.

Alleen dat kost ook heel veel geld (ik ga even uit van nieuwe auto's en geen gebruikte zoas de mijne bv want ik rij een M voor een non M prijs)

Maar na een jaar M rijden is het M rijden ook wel te relativeren. De huidige non M's zijn zo goed geworden dat de afstand tussen een M en een non M niet meer zo groot is als M (marketing) je wilt doen geloven. De Z4 M coupe waar Robin zijn verslag over gaf is een mooi voorbeeld. Geeft hem geen M gevoel zegt ie. dat neem ik aan. En dat is waar het zere punt zit.

De nieuwe generatie M's zoals de M5 en M6 en de aankomende M3 hebben zulke enorme potentiëlen dat je bijna onmogelijk daar nog gebruik kan van maken. Neem nou een M6 zonder begrenzer.. 340 km/h mothafuck zeg.. zo maar 50 km/h sneller dan een e46 M3 :shock: :shock: en dat is al een debiel hoge topsnelheid. BMW snapt ook wel dat die potentiëlen niet meer fatsoenlijk te gebruiken te zijn.. niet in een hardcore auto.. daarom moeten de M's meer down to earth.. meer luxe meer reisauto.. meer comfort. ik weet 100% zeker dat de nieuwe e92 M3 een veel comfortabeler auto zal zijn dan de e46 M3. En dan komt toch weer de marketing om de hoek kijken en de kopers vooral het gevoel geven dat het iets heel speciaals is wat men koopt (het is ook speciaal)

Marketing is gewoon een intergraal onderdeel in de verkoopstrategie van dit soort auto's dat geld niet alleen voor BMW M maar alle sportwagen merken. Is dat verkeerd nee, maakt dat een auto minder nee... is het een reden om gelijk buitensporige prijzen te vragen ja.

Ben je bereid om heel veel geld te betalen voor die marketing ? Dat is een persoonlijke keuze. is dat verkeerd ? Nee want iedereen bepaald zelf waar hij zijn geld naar toe draagt.

Mag je relativeren ? Ja altijd.

Is M mooi ? Ja altijd. M staat voor state of art van BMW. Met een M koop je altijd het beste standaard produkt wat BMW op dat moment in de rekken heeft liggen.

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 14:14

Gisteren bij de dealer staat er een silverstone blauwe M5 (e60) buiten.. wat doe je ? Je kijkt als een kwaaiejongen van 14 naar die bak en je bent onder de indruk :shock:

Kijk dat is de kracht van M.

een M is altijd speciaal.. de Ferrari (qau speciaal/jongensdroon achtige auto's) onder de BMW's

romo

Bericht door romo » 07 jun 2007, 14:16

Marketing is toch overal onder ons, niet alleen auto`s natuurlijk.

Ook logisch, of het nu gaat over KTV`s LCD`s, Plasma`s, bankstellen, bedden die gestolen worden( Hästens) danwel MATRASSEN :lol:
Het is allemaal 1 pot nat.
Als je zelf maar tevreden bent met het produkt dat je gekocht hebt.

Daniel

Bericht door Daniel » 07 jun 2007, 14:28

romo schreef:bedden die gestolen worden( Hästens) danwel MATRASSEN
Eén van die bedden van een halve ton hebben ze vorige week hier om de hoek in een busje aangetroffen :lol:
Rico v Velzen schreef:De huidige non M's zijn zo goed geworden dat de afstand tussen een M en een non M niet meer zo groot is als M (marketing) je wilt doen geloven.
Nuancering: de huidige non-M's zijn zo goed dat de M's dusdanig goed moeten zijn dat wij gewone stervelingen de meerwaarde niet meer ervaren. Precies mijn ervaring met de M5...meest indrukkende auto die ik ooit gereden heb, maar ga je het relativeren (en dat doe je toch, gezien wat ie moet kosten) dan is het in daily life te ervaren verschil met een gewone 5-serie met een dikke motor gewoon te klein.[/quote]

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 14:31

Romo precies, en dat is niet verkeerd serieus niet.. alleen wat doet marketing ? Marketing is het instituut dat de vraagprijs gaat bepalen.

De grote kracht van marketing is de mensen laten geloven dat als ze product X voor heel veel geld kopen ze ook het beste kopen wat ze kunnen krijgen.

Even off topic over markting

Die Hästens bedden is zo'n mooi voorbeeld.. geen slecht woord van mijn kant over die bedden. maar de prijzen die ze er voor vragen slaat als een tang op een varken.. het topmodel moet 50000 euro kosten ofzo.. product kostprijs van dat bed is echt niet meer dan 2000/3000 euro.. wat zeg ik ? mischien net de helft... staal voor veren koste geen drol, katoen voor de stof ? kost geen droll.. katoenen watten ? Paardehaar ? kost een beetje maar per saldo ook geen drol..

Marketing fee ? Kost de klant een vermogen.. en dat is gewoon heel erg knap..

Maar de grootste grap vind ik dat ze nu slachtoffer worden van hun eigen marketing.. bij mij weten worden/zijn er nooit geen bedden uit winkels showrooms gestolen zolang ik me kan herinneren.. betaal zelf de laagste verzekeringspremies van de hele detailhandel. Denk juweliers de hoogste ?

Nu zegt Hästens dat bed kost 50000 euro en ineens is het dievengilde geinteresseerd! Ondernemers die zo'n bed in de showroom hebben staan zitten in zak en as.. van de 6 die er in nederland stonden zijn er al 3 gestolen. Lijkt wel een grap.

Marketing bepaald zelfs de vraag en aanbod onder dieven en criminelen/helers.. in beddenland een unieke situatie.

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 14:39

En dan zit er niet eens BPM op zo'n bed :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 07 jun 2007, 14:42

Rico v Velzen schreef:En dan zit er niet eens BPM op zo'n bed :wink:
:lol: :lol: :lol: breng ze niet op een idee :lol: :lol: :lol:

Plaats reactie