[E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]
E88's zijn imho de mooiste velg, maar een setje M359 wielen vind ik ook erg mooi smoelen. Fijn dat het soort van mee viel qua kosten. Nu weer lekker genieten 

-
OnlineMartijn_bmw
Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]
Mooie update weer en top dat de motor "relatief goedkoop" was te herstellen ipv heel nieuw blok 
Grappig nog voor het lezen van de laatste zinnen en kijkend naar de foto's dacht ik, ik vind de wintervelgen mooier staan dan ze zomers
Kortom zet mij maar in het kamp "zonder verstand van auto's"
Overigens beide mooi hoor en als totaal een super dikke auto met beide wiel sets maar als ik moest kiezen naar meeste voorkeur ga ik voor de winterset

Grappig nog voor het lezen van de laatste zinnen en kijkend naar de foto's dacht ik, ik vind de wintervelgen mooier staan dan ze zomers

Overigens beide mooi hoor en als totaal een super dikke auto met beide wiel sets maar als ik moest kiezen naar meeste voorkeur ga ik voor de winterset

- Estoque
Ik snap het helemaal hoor. Ik vind de hierboven genoemde M359 ook echt heel erg mooi!Martijn_bmw schreef: 13 jan 2025, 12:51 Mooie update weer en top dat de motor "relatief goedkoop" was te herstellen ipv heel nieuw blok
Overigens beide mooi hoor en als totaal een super dikke auto met beide wiel sets maar als ik moest kiezen naar meeste voorkeur ga ik voor de winterset![]()
Laat ik het zo zeggen; als ik vanaf begin de 513M's of M359's eronder had gehad, had ik de vorige BBS'en en later de E88's nooit gekocht. Want voor de meerprijs vind ik ze niet zoveel mooier.
Maar de E88's is by-far de grootste gespreksopener onderweg. Maar details als de remmerij vallen gewoon weg. En je auto/velgen moeten echt schoon zijn, anders staat het al heel gauw "meh".
Iemand die ik ook onder "verstand van auto's" schatte, stuurde:

die is ook van categorie gewisseld, dus het kan snel gaan

-
OnlineMartijn_bmw
- Arthur
- Auto: Nr.51
Laat ik het zo zeggen dat die E88’s mijn smaak niet zijn. Maar ieder z’n ding. Philipoo heeft er wel een naam voor 

- Estoque
Sinds wanneer nemen we MX5 Rijders serieus?Arthur schreef: 13 jan 2025, 13:13 Laat ik het zo zeggen dat die E88’s mijn smaak niet zijn. Maar ieder z’n ding. Philipoo heeft er wel een naam voor![]()

-
OnlinePhilipoo
Parels! Een van de mooiste wielen (zeker voor onder een duitser) ooit!Arthur schreef: 13 jan 2025, 13:13 Laat ik het zo zeggen dat die E88’s mijn smaak niet zijn. Maar ieder z’n ding. Philipoo heeft er wel een naam voor![]()
-
OnlinePhilipoo
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
E88 Prachtig wiel, maar eigenlijk moet de hele auto dan volledig Schirmer spec of nog ruiger zijn. Vind zo de winterset misschien wel mooier staan. Snap de McSpec opmerkingen wel wat.
Zou persoonlijk zwart op zwart doen, voor de echte Arthurspec
Zou persoonlijk zwart op zwart doen, voor de echte Arthurspec

-
- Auto: M3 F80
Top, mooi dat ie weer doet! Bij mij reageerde ook veel mensen dat de wintervelgen (M641) mooier zijn dan m'n M666 velgen. Hier vind ik persoonlijk:
Zonder vleugel = oem velgen zoals de 513 of Competition (359)
Met vleugel (Schirmer) = E88
Zonder vleugel = oem velgen zoals de 513 of Competition (359)
Met vleugel (Schirmer) = E88
-
Wellicht een idee om ook de remschijven te vervangen of horen die haarscheuren over de gehele center line van de AP's?
- Estoque
Staat al op het lijstje van: "moet gebeuren".HSR schreef: 13 jan 2025, 15:35 Wellicht een idee om ook de remschijven te vervangen of horen die haarscheuren over de gehele center line van de AP's?
Die scheurtjes in het oppervlak zaten er al in toen ik ze kocht, komen van een full-blown Circuit E92 M3 af. Ze zijn kaarsrecht en piepen niet. Dus ik maak mij er weinig zorgen over met m'n straatauto. Maar mooi is het zeker niet.
komt blijkbaar vaker voor bij AP schijven en Pagid blokken, in extreem gebruik. Nou, dat matched wel met een circuit-M3.
-
Je zomervelgen vind ik mooi op 'n E36. Bij nieuwer matched de wintervelg veel beter, wat mij betreft.
Mooi man!
Mooi man!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nou inderdaad. de E88 is wel 'Schirmer' , maar doet wat 80s aan ofzo. En de goudkleur of wat 't is. Daar heb ik dan weer niks mee. Dan vind ik in dit geval die 513M's wél staan bij een E9x, maar ik heb geen verstand van auto'sErikS schreef: 14 jan 2025, 06:35 Je zomervelgen vind ik mooi op 'n E36. Bij nieuwer matched de wintervelg veel beter, wat mij betreft.
Mooi man!

-
OnlinePhilipoo
Net karrewielen die E88's. Komen van de gouden koets zeker? 

- Martijn M
Mooie update! Gelukkig vielen de kosten mee.
Winterset staat goed, maar de E88 staan een stuk meer reesoto, en dat is altijd goed!
Winterset staat goed, maar de E88 staan een stuk meer reesoto, en dat is altijd goed!
- Estoque
- Tomj
Heb je de krukaslagers al vervangen? Of enkel de drijfstanglagers.Dat bovenop de revisie van beide koppen, was het zeker geen goedkope actie. Maar, nu kunnen we toch met aangrenzende zekerheid stellen dat alle typische M3 pijnpunten op motorisch vlak zijn aangepakt.
https://www.youtube.com/watch?v=EufAV2UIIAM&t=6s
-
Gaat het nou weer over die E88 Maimi Vice 1985 wielen.
Die tijd is geweest tenzij je bij BMW classic op de koffie bent geweest.
- Estoque
GODVERDOMME, DIT GAAT NU WEER TUSSEN M'N OREN ZITTEN!!!Tomj schreef: 15 jan 2025, 16:32Heb je de krukaslagers al vervangen? Of enkel de drijfstanglagers.Dat bovenop de revisie van beide koppen, was het zeker geen goedkope actie. Maar, nu kunnen we toch met aangrenzende zekerheid stellen dat alle typische M3 pijnpunten op motorisch vlak zijn aangepakt.
Zonder gekheid:
Ik heb het er met Procar over gehad. Ze doen veel S85's (De v10 versie van mijn V8) en daarin herkennen ze die problemen niet zozeer. Uiteraard hebben ze kapot gelopen motoren gezien waarbij die lagers ook kapot waren, maar als aanleiding van het kapot lopen (nog) niet.
Want ik heb enkel de drijfstanglagers (4k km voordat de rest kapot ging

We gaan het meemaken.
Houdt nou op, alsjeblieft. Ik vind online pesten enkel leuk als ik uitdeel.Andre schreef: 15 jan 2025, 17:41 Gaat het nou weer over die E88 Maimi Vice 1985 wielen.

- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Ook geen verstand van auto’s hier: ik vind de 513M’s echt héél dik!
- Tomj
S85 heeft dit probleem niet, dit zou liggen aan de multiriem setup, die verschillend is tussen PFL en FL.Estoque schreef: 16 jan 2025, 09:41GODVERDOMME, DIT GAAT NU WEER TUSSEN M'N OREN ZITTEN!!!Tomj schreef: 15 jan 2025, 16:32Heb je de krukaslagers al vervangen? Of enkel de drijfstanglagers.Dat bovenop de revisie van beide koppen, was het zeker geen goedkope actie. Maar, nu kunnen we toch met aangrenzende zekerheid stellen dat alle typische M3 pijnpunten op motorisch vlak zijn aangepakt.
Zonder gekheid:
Ik heb het er met Procar over gehad. Ze doen veel S85's (De v10 versie van mijn V8) en daarin herkennen ze die problemen niet zozeer. Uiteraard hebben ze kapot gelopen motoren gezien waarbij die lagers ook kapot waren, maar als aanleiding van het kapot lopen (nog) niet.
Want ik heb enkel de drijfstanglagers (4k km voordat de rest kapot ging) laten doen dus toen ze met mijn laatste reparatie het blok eruit gingen halen, heb ik ernaar geïnformeerd, want ik had de filmpjes ook gezien.
We gaan het meemaken.
Houdt nou op, alsjeblieft. Ik vind online pesten enkel leuk als ik uitdeel.Andre schreef: 15 jan 2025, 17:41 Gaat het nou weer over die E88 Maimi Vice 1985 wielen.
Die tijd is geweest tenzij je bij BMW classic op de koffie bent geweest.![]()
H2motors in Duitsland biedt tegenwoordig deze service aan zonder de krukas te demonteren.