Even kort mijn avontuur.
Heel de nacht geen oog dichtgedaan, om 13u had ik de afspraak met de rdw in Schiedam. Op tijd mezelf daar af laten zetten en alles nog eens nalopen. Nog nooit zo zenuwachtig geweest
Alles leek goed te gaan maar toen...ah meneer het chassisnummer heeft een 5 en de papieren een S, dat is afkeur

. We maken er een aanhouding van en als het weer klopt kunt u terugkomen.
Uiteindelijk had ik gelukkig een kopie van de originele IVA papieren (waar de v5 UK papieren op gebaseerd zijn) bij me en daar stond het gewoon goed op en toen accepteerden ze het, maar dat gesprek en onderzoeken koste een uur extra en ik had er serieus buikpijn van . (Als ik de papieren aan had moeten laten passen dan was dat niet voor 1 januari gelukt en zou het dus niet meer lukken dat kenteken)
Toen kwam de rit naar huis. De vorige keer had ik een kwartier gereden en moest echt even bijkomen, maar nu wist ik hoe het werkte en kon ik gewoon genieten. Ook waren er heel de rit dreigende donkere wolken.
Heel de weg van het westen tot aan regio Boxtel gewoon netjes 100 gereden met de tractioncontrol op regen setting.
Toen had ik het gevoel wel, weg was droog, ik wist de weg weer en geen auto’s voor me
Nou maar eens kijken wat ie kan. Traction control uit, 3 verzetjes terug, TAK TAK TAK, gas vol in en bwoaaaaap no clutch TAK, bwoaaaaaaaaap, no clutch TAK, bwoaaaaap no clutch TAK, wat een geluid, een echte racemotor is dus COMPLEET anders dan een Honda met supercharger die dezelfde cijfers uitpoept. En die bak! Wat een geweld hoe dat de versnellingen erin ramt.
Ik keek toen op de teller en schrok me kapot, remmen dus en no clutch TAK, nou dat 2x en vol tevredenheid weer 100 kabbelen.
2 min later...stop politie. FUCK, is het kenteken gelukt ben ik mn rijbewijs kwijt...dom dom.
Zo meneer dat is een mooi karretje, snel ook. We reden al een poos achter je omdat je nogal opvalt en ineens ging je langzaam rijden toen spoot je weg, wij ook en wij haalden 140, maar we konden jou niet meer zien...wat vindt je er zelf van?
Ik dus gewoon gezegd zoals het was, net nieuw, toch eens proberen.
Ja zeggen ze, dat hadden we al door en je reed ervoor en erna idd keurig. We snappen het wel, we maken er een officiële waarschuwing van van 140 met uitloop. Toen nog rondjes lopen om de auto, stuur testen etc, echt heel toffe agenten.
Nou toen maar naar huis, nog wel wat getest waar echt niemand was en wat een beest, tussen een zooitje rotondes en met traction op stand 2 krijg ik in zijn 3 nog een heerlijk kwispelende kont🏎
Echt een formule auto op de weg en bizar snel. Met de atom is 160 echt de max die je even kunt rijden, tuurlijk ik heb er 240 in gereden maar je denkt dood te gaan en heel onrustig. Deze voelt bij 220 als op rails, zo stabiel en gecontroleerd

echt niet normaal. Aerodynamisch en beetje downforce doet dus veel
Hij voelt veel sneller dan de Atom maar minder koppel onderin want geen supercharger, maar vanaf 4000 toeren, mijn god.
Met helm op zelfs veel geluid, onder vollast voel ik het druk verschil door die intake, zo extreem.
Check ook de foto van de ophanging en hoe die aan de bak zit en niet aan een subframe. Dat heet rigid structure, motor en bak aan het chassis zonder rubber of subframe. Je voelt alles en dat blijkt heerlijk en niet irritant.
Is de enige straatauto die net als een formuleauto rigid is. Echt mega