Ik wilde iets van een doppensetje kopen nu ik toch wat serieuzer begin te sleutelen, en een momentsleutel. Voor beide eigenlijk vooral getwijfeld tussen Proxxon en Gedore Red (Die laatste heette vroeger Carolus, was altijd al gelieerd aan Gedore, en is dus recent hernoemd). Beide staan bekend als goed subtop gereedschap, met dus een goede prijs kwaliteit verhouding. Beide opties mis ik trouwens ook in de poll

Uiteindelijk gegaan voor de Gedore-opties. In eerste instantie wilde ik een los setje 3/8 kopen, en dan later eventueel uitbreiden. Dan leek het Proxxon setje me misschien iets 'mooier'. Maar toen ik zag hoeveel een combinatie van sets me eigenlijk extra zou kosten om in feite hetzelfde materiaal te hebben ben ik toch maar voor de megaset van Gedore Red gegaan. Ook al zit daar veel in wat ik niet direct nodig zal hebben. Persoonlijk lijkt het me een nette prijs.
De momentsleutel is volgens mij gewoon exact het model van Gedore zelf, maar dan in het rood. Ik heb nu de 10-50Nm gekocht omdat ik die voor klusjes binnenkort nodig heb, maar op termijn koop ik hier nog een 1/2 momentsleutel van 60-300Nm bij zodat ik het hele bereik heb. Die 10Nm tussen de 50 en de 60 zal ik wel kunnen missen

Pics: