Tesla Model 3.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Eric Z » 17 apr 2016, 22:28

dvh schreef:Valt mij op dat ze in DL (veel) meer doen met zonnenpanelen dan hier in NL.
Dat is omdat ze daar enkele jaren terug zeer aantrekelijke subsidies kregen. Inmiddels is het minder interresant.

velocity

Bericht door velocity » 18 apr 2016, 02:04

In de NL was er tot pak 'em beet een jaar of twee of drie terug ook een subsidie op zonnepanelen?

Eric Z

Bericht door Eric Z » 18 apr 2016, 12:40

Ja alleen was die niet zo aantrekkelijk als de duitse regeling. In duitsland staan soms weilanden vol met panelen, dat ben ik in NL nog niet tegengekomen.

allen

Bericht door allen » 04 mei 2016, 21:14

http://www.autoweek.nl/nieuws/37040/tes ... or-model-3" onclick="window.open(this.href);return false;

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 04 mei 2016, 21:19

Eric Z schreef:Ja alleen was die niet zo aantrekkelijk als de duitse regeling. In duitsland staan soms weilanden vol met panelen, dat ben ik in NL nog niet tegengekomen.
Subsidie-potjes zijn er nog, maar jammer goeg zitten we met een regering die liever de subsidie besteed aan windmolens dan aan zonnepanelen....

Buiten het esthetisch aspect, lopen windmolens echt alleen op subsidie en niet op wind.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 mei 2016, 07:30

Bedankt voor de link allen.

Ik zit hier onder 't genot van 'n kop koffie de commentaren onder 't bericht te lezen: Bijster interessant en veelal van niveau, gaat 't merk Tesla/Musk/hoe en wat/beursstrategieen etc meer leven.

wat een heerlijk begin van mijn hemelvaart:)

Fanboy of Shortseller negatieveling ze zitten er allemaal daar.

Ik weet 't niet, ben geen Tesla fan:)

Maar als 't fun biedt en 't wat scheef gaat en beleving heeft, wie weet over 'n 20-40 jaar lol.

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 05 mei 2016, 07:45

Hier even wat discussie, ik weet wel aan welke kant ik sta:)
kempenaer:
Verder kicken teslafielen erg op de 0-100 tijd van de überdyson. Ik vind dat niet zo interessant voor zo'n type wagen.

Wat gewoonweg achteruitgang is, is een reële actieradius van 250 km en dan weer vreselijk lang moeten opladen voor je weer 250 km kan rijden. Ik zie regelmatig op de snelweg een überdyson in de zucht van een vrachtwagen voortsukkelen met een zwetende, wit weggetrokken teslafiel achter het stuur: range-anxiety in action.

Pak dan bijvoorbeeld een Mercedes-Benz E-klasse met 1950cc dieselaggregaat in het vooronder. Opteer je voor de 80liter tank. Gemiddeld verbruik 3,9 l/100km. Reëel 5,5l/100km. Top 240km/uur. 0-100 7,3 sec. Rijd je probleemloos 1400 km en dan is je tank nog niet tot op de bodem leeg. Vervolgens zoek je waar dan in Europa ook één van de talrijke tankstations op en binnen 5 minuten heb je weer een range van 1400 km. Dat is vooruitgang.

De grootste reden dat in NL überdysons verkocht worden is vanwege de absurde fiscale bevoordeling. Afschaffen dus,

Nobody in Particular

Ha die Kempenaer!! Goed dat je aangeeft dat jij in elk geval altijd goed beargumenteerd ten ijs komt. Nu ook weer, allemaal goede, inhoudelijke, feitelijk onderbouwde argumenten, waar niemand tegenop kan. Geen ad hominem aanvallen, negatieve kwalificaties of onderbuikgeblaat, maar uitsluitend de platte, verifieerbare feiten, gebaseerd op deskundigheid. Geloofwaardigheid en integriteit ten top, Kempenaer, een voorbeeld voor ons allen. Ga zo door!
kempenaer:

@ nobody in particular

Jij bent één van de meest radicale teslafielen die ik op het internet tot nu heb kunnen ontdekken. Helemaal gederailleerd. Hoe kunnen we je helpen, heb je zelf een idee of voorstel om je weer met je voetjes op de grond te krijgen?

Queenie Eye:

@kempenaer: ik zou eerder types zoals jij willen vervolgen voor het onnodig in gevaar brengen van de volksgezondheid en alle daarbij bijbehorende miljarden aan kosten. Veroorzaakt door die smerige plofmotoren.'

Nobody in Particular:

Kempenaer heeft volkomen gelijk. Onder de steen waar hij leeft zijn de feiten van het klimaatverdrag van Parijs natuurlijk nog niet doorgedrongen, dus daar hoeft niemand rekening mee te houden. Kempenaer althans niet, dus daarom heeft-ie altijd gelijk zolang-ie dat negeert.

Bovendien is het snel kantelende sentiment met betrekking tot diesel, NOx en fijnstof ook niet een feit waar je rekening mee hoeft te houden. Het gaat in deze wereld immers uitsluitend om je eigen belangetje, behoeften en vooral je portemonnee. Dat is de maatstaf voor alles en de rest is gelul, dus onze Kempenaer heeft gewoon gelijk. Zo simpel is het nou eenmaal.
En dit gaat zo maar door.

Nog Teslafans hier?

:lol:

Macboy

Re: Tesla Model 3

Bericht door Macboy » 05 mei 2016, 08:39

Inderdaad vermakelijk. Het is altijd goed om kritisch te zijn. Maar je ogen blind houden voor het verleden schiet ook niet op natuurlijk. Kijk naar wat Apple heeft bereikt. Dat ging in de beginjaren ook niet zonder slag of stoot. Dat wil niet zeggen dat Tesla die kant op gaat, maar theoretisch is het wel mogelijk. Blijf dus gewoon kritisch maar sta wel open voor vernieuwing. Of je het nu wel of niet wat vindt zakelijk heeft die man toch heel wat bereikt. De waarheid ligt dus heel helder in het midden.

Robin

Bericht door Robin » 05 mei 2016, 08:44

Klopt Ilija mee eensch.

Punt is dat 'electrisch rijden' niks nieuws of vernieuwends is. Tenminste niet in mijn boek. Het wordt in 'n ander jasje gegoten, marketing/subsidie erbij et voila, en Shell over 20 jaar failliet. Algemeen belang? Of eigen belang.:)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 mei 2016, 08:47

Wisselstroom vs gelijkstroom als ik zie plussen en minnen vs wij hebben altijd gelijk.......

Er zal we ruimte voor beide zijn....... :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 05 mei 2016, 08:58

Ach ik heb vooralsnog een gruwelijk hekel aan die elektrische auto's. Tenzij ze gebruikt worden waar ze voor gemaakt zijn. En dan is alleen een accu zonder tank toch nog een veel mooiere optie dan die Nederlandse markt waarin ze bijtelling scoren maar vervolgens zo hard planken dat niet alleen de accu niet gebruikt wordt maar ook gewoon 1:10 wordt gereden met zon ding/SUV vul maar in. En ook ben ik niet overtuigd van het milieu aspect van de accu's.

Niet dat ik er daarom een hekel aan heb. Al was alles wetenschappelijk in orde dan nog steeds zou ik er een hekel aan hebben. Pas als het écht niet meer anders kan ga ik elektrisch rijden. Wel hulde aan iedereen die het nu al echt doet. En respect voor Tesla.

Daarom: kritisch zijn is goed maar zon concept compleet afschieten is gewoonweg onnozelheid.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 05 mei 2016, 11:59

Ach, je hebt Early adapters en hunnebed bewoners.
Wat jammer is is dat zommigen zoveel energie en zelf verbale agressie gebruiken om hun standpunt kracht bij te zetten. En al helemaal als ze zelf nog nooit de vernieuwing ervaren hebben.
Vernieuwing en verandering is eng voor velen, maar ik denk dat Tesla er wel komt. Respect voor zoveel visie, doorzettingsvermogen en realisatie kracht.

Ik ben er van overtuigd dat heel veel afstanden electrisch te overbruggen zijn. En ik vond de Tesla S de best rijdende Amerikaan waar ik ooit in gereden heb, meer dan acceptabel, en zeker 2x zo fijn rijden alz in de Outlander PHEV. Helaas te weinig hoofdruimte achterin. Maar ik heb nog niet in zoveel Amerikanen gereden...

Iemand hier al een Tesla 3 besteld?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 mei 2016, 12:04

Ik kan electrisch rijden ook alleen maar toejuichen.

Maar wat er gaat gebeuren in dit door boomknuffelaars geregeerd land, is dat de benzineauto zeer snel tot paria gebombardeerd wordt, en die milieuzone's als paddestoelen uit de grond gestampt gaan worden, waardoor jan modaal al erg snel letterlijk uit zijn laatst aangeschafte 1.0 eco trutteschuddertje gejaagd wordt, richting een electra versie om nog ergens te kunnen komen.

Zed240

Bericht door Zed240 » 05 mei 2016, 16:10

Wat ik me vooral afvraag bij elektrische auto's, is hoe schoon ze daadwerkelijk zijn. Hoeveel energie gaat er alleen al zitten in de productie van accu's, en hoeveel 'vuile' energie wordt er wel niet gebruikt voor het opladen van de auto's? M.a.w: hoe schoon zijn de huidige elektrische auto's onder de streep nog?

Zeker als je bedenkt dat de huidige accu's over 5 jaar hopeloos verouderd zijn, omdat er al accu's beschikbaar zijn die de dubbele range hebben.

Dit is overigens nergens op gebaseerd, ik heb namelijk totaal geen verstand van het onderwerp. Maar mocht iemand dat wel hebben, ontkracht dit bericht dan graag. :tooth:

Macboy

Bericht door Macboy » 05 mei 2016, 17:17

Dat is natuurlijk ook zo. En zolang 1 mammoet tanker net zoveel CO2 uitstoot als 1 miljoen autos per jaar komen we nergens met dit soort onzin. Om over vulkaan uitbarstingen maar te zwijgen. Maar nee, accu is beter dan benzine ....

Heb zelf wel ontzettend hekel aan die schreeuwerige betweters. Komt in de wetenschap ook veel voor. Nee dit kan niet en dat kan niet, druist in tegen onze kennis bla bla bla. Met die instelling zouden wetenschappers nergens gekomen zijn. En zouden we denken dat de aarde plat was. Revolutionair en visionair zijn is helaas voor weinigen weggelegd.

Tom

Bericht door Tom » 05 mei 2016, 18:36

Het beleid kan ik vaak niet volgen.
Laten we stofzuigers met teveel watt verbieden, maar op elektrische auto's plakken we subsidie.
Gooi dikke Co2-tax op onzuinige auto's, maar leg wel het land vol met drempels waardoor iedereen moet afremmen en optrekken.
Ik snap de achterliggende gedachten van al die maatregelen (individueel) wel, maar er mist vaak samenhang.

Ik geloof ook niet dat elektrische auto's zuiniger zijn voor het milieu. Je verplaatst de uitstoot van de uitlaat naar de centrale en fabricage van accu's. Grootste voordeel is eigenlijk dat je zo minder afhankelijk bent van oliemaatschappijen.
In Scandinavie wekken ze schijnbaar veel stroom op met waterkrachtcentrales. Dan kan ik het plaatje al beter begrijpen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 mei 2016, 19:38

Het gaat ook niet om maken van een op realiteit gebaseerd beleid........

Het is meer een beleid gemaakt op onderbuik gevoelens, op het al dan niet terecht inzetten van het subsidie instrument.

Ik las op Pistonheads een verbitterde discussie waarom Porsche een 4 cilinder turbo in de 718 stopt. Er zijn daar lieden die te vuur en te zwaard beweren dat daar een markt voor is, dat ze anders in Zuffenhausen de boot missen.

IMHO is het duidelijk dat de overheid er voor zorgt met absurde subsidies, als ook absurde emissie eisen en daar boets op geven als ze niet gehaald worden, dat elke fabrikant incluis Porsche naar Singer Naaimachine motoren moet overstappen, maar zeker niet vanwege een hausse aan nieuwe Porker consumenten.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 05 mei 2016, 19:44

Dit is het Tesla 3 topic...

Je moet ergens beginnen. Elon is ergens mee begonnen. En nu zijn we bij de Tesla 3.
Ik lust m wel. Alleen koop ik geen auto's meer ongezien, zoals,ik met de Outlander wel deed.

alt

Bericht door alt » 05 mei 2016, 20:08

Alle bezwaren die wij allemaal weten over elektrisch rijden, ben ik van mening dat er een groot voordeel aan een ev zit.
Dat is het regenereren van elektra tijdens het los laten van het gaspedaal.
Dit remt net zo snel af, vooral bi lagere snelheden, als je tijdens het aanremmen voor een verkeerslicht doet.
Het heeft mij al enkele malen bij het benaderen van rotondes een eventuele aanrijdiing behoed.
Vaak heb je als je een rotonde nadert, dat achter je a-style een auto van links gelijk met je oprijdt.
Deze zie je dan pas enkele meters voor de rotonde.
Je haalt je voet van het gaspedaal & je auto remt reeds, alvorens het rempedaal aangeraakt te hebben.
Dat scheelt enkele meters.
O ja, ik hoef ook mijn motor niet warm te draaien, kan gelijk knallen.

Eric Z

Bericht door Eric Z » 05 mei 2016, 22:15

Met wat voor auto was dat dan, de elektrische autos regeneren wel een beetje, maar niet zo dat ik er meters eerder door stil sta. (Peugeot iOn)
En wanneer komen er ev's waar je met goed fatsoen een aanhanger kan trekken. Volgens mij worden verkopers nu al benauwd als je over een fietsendrager praat. Want koppel hebben ze genoeg, wat is het probleem dan om een aanhanger erachter te hangen.

alt

Bericht door alt » 05 mei 2016, 23:05

Tesla S80, Eric.
Je kunt de Tesla instellen op regenereren of freewheelen.
Boven de 80 wordt het voor je gevoel minder.
Maar bij 50 voelt het aan als normaal remmen.
Het regenereren is tot 10 kmh, daarna freewheelt de Tesla altijd/
In de stad kan bijna met 1 pedaal rijden.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 13 jan 2017, 11:13

Op http://www.teslamodel3.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; las ik het volgende:

"Domeinnaam overnemen?
Bent u van Tesla en wilt u deze domeinnaam overnemen? Neem dan zeker contact met mij op! We kunnen altijd een deal maken dat ik kosteloos in de Model 3 mag rijden of we ruilen de domeinnaam voor de Model 3? Mail uw voorstel naar: ikbenvantesla (apenstaartje) teslamodel3 (puntje) nl"

:rolling: :bag:

Tommy

Bericht door Tommy » 15 jan 2017, 21:48

Ik zag net een kompleet oplaadpark in opbouw bij vd valk Dordrecht, ze zijn wat van plan met die rollende batterijtjes

Eric Z

Bericht door Eric Z » 15 jan 2017, 23:24

Beter dan bij een tankstation in ieder geval. Nu kun je prima lunchen of vergaderen in de van der Valk tijdens het laden.
Vind het wel slim, van der Valk zit vaak toch al dicht bij de snelweg.

alt

Bericht door alt » 16 jan 2017, 08:02

Er komt ook een supercharger in Noord Holland.
Bij van der Valk in Hoorn (A7) of van der Valk Akersloot (A9).
Kijk, dan ik gratis laden om 350 km te rijden, bij welk tankstation kan dat , zelfs niet in Arabië.

Toch een groot voordeel van elektrisch rijden is de rust, je wil toch op je gemak van A naar B rijden.
Je kan nergens op de openbare wegen je uitleven, dan neem ik liever mijn gemak maar.

Wat mij opvalt in de Tesla is, als je voor een verkeerslicht sta moet je altijd je rem in trappen, anders glijdt hij voor of achteruit.
Dat komt door dat er geen versnellingsbak voor de motor zit, welke 20 tot 30 % van het vermogen opvreet.
Dat maakt dat de Tesla relatief zuinig is voor een bak van 2200 kg.

Of de Tesla 3 een heel groot succes wordt, denk ik niet
Of de accu's worden veel goedkoper of dat er weer subsidie op de auto gaat worden gegeven.

Eric Z, de Tesla X kun je met trekhaak kopen om je caravan mee te nemen.

Plaats reactie