Vanmorgen even droog dus gauw naar de garagebox gereden.
Stuurbekrachtigingsolie gewisseld. Of beter gezegd, het stuurhuis een mini flush gegeven.
Auto neer gezet met de wielen maximaal een kant op, reservoir leeg gegoten, motor aan en andere kant op sturen en reservoir weer leeg.
Wat ik toen zag keek ik erg van op:
Bruine olie met een laagje schuim erop en vol drab. Geurtje wat er vanaf kwam was ook niet al te lekker.
Vervolgens +/- 400 ml verse olie in het reservoir, motor weer aan en weer de andere kant op sturen. Weer bijvullen, paar beide kanten maximaal op gestuurd en vervolgens ook deze olie weer er weer uit gehaald.
Zag er al veel minder smerig uit dan wat er de eerste keer uit kwam. Vervolgens weer gevuld tot het juiste niveau + nog wat heen en weer sturen en klaar

Verschil is groot, stuurt lichter en rond de middenstand is het "vage" wat ik een beetje had weg. Al met al een klusje van niets dat een aardig verschil maakte al is het alleen al voor de gedachte dat alles weer vers is.
Daarna de remklauw rechtsvoor nog een keer gangbaar gemaakt, kreeg weer last van scheef trekken dus ga bedenken of ik deze klauw ga reviseren of ga vervangen voor een andere.
Dit laatste is wel de gemakkelijkste optie.
Wilde de lampen van de verstralers nog vervangen door sterkere exemplaren, maar dit komt volgende week wel. Zag gisteren dat er een sidemarker in de koplamp stuk is dus dan hoeft de bumper er maar 1 keer af.