Gerwin Ring schreef:
Oh volgende keer gewoon aanspreken hoor! Het is maar hobby Ja met mijn coach philipp eng rijden we steeds een paar rondjes met als focus 3-4 bochten specifiek, en dan kijken we daarna naar de data en video om te zien wat het verschil is van de lijn / rempunt / trailbraking / remmodulatie / throttlecontrol etc. Is echt supergaaf om te zien wat het verschil is, een paar tiende hier een paar tiende daar. Maar over een heel rondje scheelt het al weer aardig wat. Ik zal mijn snelste rondje van die dag wel even op youtube / hier posten... gaat inderdaad behoorlijk hard
Zal ik doen! Het is alweer ff geleden dat ik je gesproken heb overigens. De eerste keer en meteen de laatste keer was ergens in Oktober 2007
Bij MDM Motorsport rijden ze ook met 2x WTCC E90's maar dan met 2.0 diesel (250pk). Die rijden al rond de 1.50 op CPZ. Alleen running costs zijn behoorlijk hoog. Laat staan als je schade rijdt. Keer goed in de banden eindigen is zomaar 20k aan schade (geen geintje).
Maar wel erg gaaf dat jullie dit aandurven. Hulde! Wie gaat de ondersteuning van de auto doen?
Enorm gaaf zo'n ex-WTCC auto. Beter wordt het niet qua tracktool volgens mij.
Meer vermogen is altijd leuk, maar daar draait het niet om bij dit soort auto's natuurlijk.
Die wil ik wel eens in het echt zien en horen
Oh volgende keer gewoon aanspreken hoor! Het is maar hobby
Begint bij jullie inmiddels aardig op een "way of living" te lijken anders
Wat staat er inmiddels allemaal in de garage/loods als ik vragen mag?
Gerwin wat ik velen zie doen is de 4 cil motor vervangen door een 3.2 6 cilinder om langer met de motor te doen.
Je moet echt loep zuiver gaan rijden met zo n WTCC om de snelheid erin te houden. Ik weet nog dat de top op zandvoort 1.48 ers reden op yokohama super zachte slicks.
Je gaat echt veel plezier beleven aan deze auto!!!
Wat moet het een genot zijn om o.a. CSL's, GTS-en en dan nog wat echt race-spul te hebben staan waar je uit kunt kiezen : ) Veel ermee, maar dat gaat wel lukken denk ik
Gerwin wat ik velen zie doen is de 4 cil motor vervangen door een 3.2 6 cilinder om langer met de motor te doen.
Je moet echt loep zuiver gaan rijden met zo n WTCC om de snelheid erin te houden. Ik weet nog dat de top op zandvoort 1.48 ers reden op yokohama super zachte slicks.
Je gaat echt veel plezier beleven aan deze auto!!!
kun je dan niet beter de lichtere en beter in balans zijnde (voor auto) M3 V8 er in plaatsen op den duur? die zijn niet zo heel duur meer dacht ik.
Maar dit keer heeft hij wel gelijk. Een E90 V8 kan je makkelijk betrouwbaar naar 450pk krijgen. Blok is wel iets zwaarder maar qua rondetijden zul je niks inleveren en hoeft niet elke 50 uur uit elkaar. Een 3.2 M3 blok naar 400pk is ook alweer behoorlijk aan de limiet.
Tristan schreef:Maar dit keer heeft hij wel gelijk. Een E90 V8 kan je makkelijk betrouwbaar naar 450pk krijgen. Blok is wel iets zwaarder maar qua rondetijden zul je niks inleveren en hoeft niet elke 50 uur uit elkaar. Een 3.2 M3 blok naar 400pk is ook alweer behoorlijk aan de limiet.
Alleen heb je voor deze klasse een max cilinder inhoud van 3000cc
Dus beide blokken zijn geen optie als je er mee wilt blijven racen.
Tristan schreef:Een E90 V8 kan je makkelijk betrouwbaar naar 450pk krijgen. Blok is wel iets zwaarder maar qua rondetijden zul je niks inleveren en hoeft niet elke 50 uur uit elkaar. Een 3.2 M3 blok naar 400pk is ook alweer behoorlijk aan de limiet.
Ik zie bij BMW OEM 2 verschillende S65B40 motoren qua gewicht.
de oude niet meer lever bare (denk eerste serie) staat als 150kg (short engine) te boek
en dan is ie idd iets zwaarder dan de S54B32 die als 148.5kg (short engine) te boek staat.
maar de latere serie S65B40 (nog leverbaar en ander nummer) motoren wegen slechts 139kg en dus iets lichter dan de 148.5kg van de S54B32
magoed, als het idd niet mag/kan houd het al op, denk dat Turbo of SC ook niet mag?
als het max 3.0 mag zijn zou je eventueel een latere 3.0i uit een 330i ofzo kunnen plaatsen?
die zijn zo te zien nog wat lichter, verder weinig verstand van.
zie 2 tyrpes?
N52B30A iets van 121kg
N53B30A iets van 116kg
Petrolhead Tom schreef:Er gaat toch geen V8 in die WTCC?!
nee hoor no worries, we houden 'm lekker origineel. Dat is juist de beauty van die auto, we hebben 'm niet alleen als tracktool gekocht maar ook als auto "voor de verzameling" en dan is alles wat je er "niet-WTCC" op schroeft eigenlijk jammer. Dus we gaan kijken of 'm in WTCC trim ook een beetje aan de gang kunnen houden
Update: maandag 29 april. Op 29 & 30 mei was er Gran Turismo Nurburgring. Een trackday voor "supercars". Dat "supercar" gehalte viel op zich wel mee (niet heel veel anders dan op andere NS trackdays), wel een aantal bijzondere auto's (koeningsegg, MC12, FXX).
De eerste dag was er een halve dag GP strecke gevolgd door een halve dag Nordschleife (en dinsdag de hele dag NS). Omdat we met de BF CSL al een keer een hele dag op de GP strecke getest hadden, besloten we die ochtend te gebruiken om wat meer aan de WTCC te wennen/testen.
Eerst op de (DRDO) toyo's, later op een setje slicks dat we er nog bij hadden gekregen (2 jaar oud, wel ongebuikt). Was heerlijk om met de auto vertrouwd te raken. Je merkt dat de auto echt gebouwd is op slicks. Helaas verremde ik me een keer einde rechte eind (geen abs in deze auto) en had gelijk een flatspot rechtsvoor. Dat had ik pas (goed) in de gaten nadat ik nog 5-6 rondjes doorgereden had (en ik wel in de rechterbochten voelde dat er iets zat) en binnenkwam. Band was al finaal op/door de eerste staalmat heengesleten Hmmm volgende keer gelijk maar even binnenkomen na zo'n lock-up...
Dit was een van die (laatste) rondjes:
De camerapositie is nog niet ideaal, en op bepaalde momenten komt er een soort "bassie-en-adriaan-dromen" filter/wiebel doorheen bij bepaalde resonanties.
Het was goed dat we deze test deden:
* dynamo laadt niet genoeg bij (er zaten ook 5 spares bij, makes you think )
* we weten nu dat een rondje ongeveer 2 liter is (en dat ie het zonder ook niet doet)
* wat gespeeld met camber: stond vrij veel op (bijna 5 graden rondom). Nico, de hoofd engineer bij black falcon kwam ook even kijken, en zij hebben ook zo'n auto, dus die had wel wat aardige ervaringscijfers / afstellingstips.
* het sleepoog was echt op zijn engels gemaakt, leek wel gesoldeerd/van koper en brak ook bij ongeveer geen belasting doormidden