Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3652
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Martijn M » 06 mei 2013, 00:49

Gerwin Ring schreef: Oh volgende keer gewoon aanspreken hoor! Het is maar hobby :mrgreen: Ja met mijn coach philipp eng rijden we steeds een paar rondjes met als focus 3-4 bochten specifiek, en dan kijken we daarna naar de data en video om te zien wat het verschil is van de lijn / rempunt / trailbraking / remmodulatie / throttlecontrol etc. Is echt supergaaf om te zien wat het verschil is, een paar tiende hier een paar tiende daar. Maar over een heel rondje scheelt het al weer aardig wat. Ik zal mijn snelste rondje van die dag wel even op youtube / hier posten... gaat inderdaad behoorlijk hard :mrgreen:
Zal ik doen! Het is alweer ff geleden dat ik je gesproken heb overigens. De eerste keer en meteen de laatste keer was ergens in Oktober 2007 :tooth:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Tristan » 06 mei 2013, 12:22

Gaaf die E90 WTCC.

Bij MDM Motorsport rijden ze ook met 2x WTCC E90's maar dan met 2.0 diesel (250pk). Die rijden al rond de 1.50 op CPZ. Alleen running costs zijn behoorlijk hoog. Laat staan als je schade rijdt. Keer goed in de banden eindigen is zomaar 20k aan schade (geen geintje).

Maar wel erg gaaf dat jullie dit aandurven. Hulde! Wie gaat de ondersteuning van de auto doen?

Richardt.
Berichten: 6761
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Richardt. » 06 mei 2013, 13:35

Wat weer een briljant gave update! :D :clap:

Enorm gaaf zo'n ex-WTCC auto. Beter wordt het niet qua tracktool volgens mij.
Meer vermogen is altijd leuk, maar daar draait het niet om bij dit soort auto's natuurlijk.

Die wil ik wel eens in het echt zien en horen :)
Oh volgende keer gewoon aanspreken hoor! Het is maar hobby
Begint bij jullie inmiddels aardig op een "way of living" te lijken anders :lol:
Wat staat er inmiddels allemaal in de garage/loods als ik vragen mag?

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 06 mei 2013, 14:47

Richardt. schreef:
Oh volgende keer gewoon aanspreken hoor! Het is maar hobby
Begint bij jullie inmiddels aardig op een "way of living" te lijken anders :lol:
Wat staat er inmiddels allemaal in de garage/loods als ik vragen mag?
haha dat ga ik hier niet opschrijven, ik loop teveel risico dat mijn vrouw ook een keer meeleest :mrgreen:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Petrolhead Tom » 06 mei 2013, 15:00

Gerwin Ring schreef:
Richardt. schreef:
Oh volgende keer gewoon aanspreken hoor! Het is maar hobby
Begint bij jullie inmiddels aardig op een "way of living" te lijken anders :lol:
Wat staat er inmiddels allemaal in de garage/loods als ik vragen mag?
haha dat ga ik hier niet opschrijven, ik loop teveel risico dat mijn vrouw ook een keer meeleest :mrgreen:
Lol! Ben toch ook wel benieuwd! Een droom garage is het sowieso.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Steven N. » 06 mei 2013, 18:49

Geweldig Gerwin, gewoon jullie eigen WTCC auto :duh:

Eens kijken of ik deze zomer een VLN race kan meemaken, wil je wel eens zien gaan.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Fabian » 06 mei 2013, 19:56

Gaaf hoor Gerwin en Philip! :df:

Vind je het niet lastig om steeds met een andere auto te rijden om in je flow te komen? Ze hebben natuurlijk alemaal hun eigen manier van rijden.

Aan de ene kant extreem leerzaam natuurlijk, maar aan de andere kant lastig om meteen op 100% te zitten lijkt me?

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door L@urens » 06 mei 2013, 21:13

Enorm gaaf zo'n WTCC kanon, maar waarom pak je niet gewoon de GT4 om op CPZ te racen? Gevalletje uit de hand gelopen hobby? :clap:

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Andre » 06 mei 2013, 22:27

Ik durf het bijna niet te vragen.

Wat een droom auto die WTCC ultiem.

Gerwin wat ik velen zie doen is de 4 cil motor vervangen door een 3.2 6 cilinder om langer met de motor te doen.

Je moet echt loep zuiver gaan rijden met zo n WTCC om de snelheid erin te houden. Ik weet nog dat de top op zandvoort 1.48 ers reden op yokohama super zachte slicks.


Je gaat echt veel plezier beleven aan deze auto!!!

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3802
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Paskal » 06 mei 2013, 22:50

Machtig mooi apparaat Gerwin & Philip :thumbup:

Wat moet het een genot zijn om o.a. CSL's, GTS-en en dan nog wat echt race-spul te hebben staan waar je uit kunt kiezen : ) Veel :df: ermee, maar dat gaat wel lukken denk ik :)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Joop » 06 mei 2013, 23:34

Gaaf zeg zo'n WTCC auto voor erbij...

...wordt stapje bij stapje toch steeds een serieuzere hobby :ongeveer als:

Eerstvolgende VLN is de 22e juni? Toch eens kijken of ik weer eens een wedstrijdje (voor een deel of geheel) kan meepakken vanaf de zijlijn.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door GTRene » 07 mei 2013, 00:07

Andre schreef:Ik durf het bijna niet te vragen.

Wat een droom auto die WTCC ultiem.

Gerwin wat ik velen zie doen is de 4 cil motor vervangen door een 3.2 6 cilinder om langer met de motor te doen.

Je moet echt loep zuiver gaan rijden met zo n WTCC om de snelheid erin te houden. Ik weet nog dat de top op zandvoort 1.48 ers reden op yokohama super zachte slicks.


Je gaat echt veel plezier beleven aan deze auto!!!
kun je dan niet beter de lichtere en beter in balans zijnde (voor auto) M3 V8 er in plaatsen op den duur? die zijn niet zo heel duur meer dacht ik.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Bram » 07 mei 2013, 00:16

Komt die weer met zijn V8 :tooth:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Downforce Hans » 07 mei 2013, 07:58

Bram schreef:Komt die weer met zijn V8 :tooth:
:lol: :thumbup:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Tristan » 07 mei 2013, 08:55

Maar dit keer heeft hij wel gelijk. Een E90 V8 kan je makkelijk betrouwbaar naar 450pk krijgen. Blok is wel iets zwaarder maar qua rondetijden zul je niks inleveren en hoeft niet elke 50 uur uit elkaar. Een 3.2 M3 blok naar 400pk is ook alweer behoorlijk aan de limiet.

Gebruikersavatar
Clicks
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2009, 20:56

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Clicks » 07 mei 2013, 08:58

Tristan schreef:Maar dit keer heeft hij wel gelijk. Een E90 V8 kan je makkelijk betrouwbaar naar 450pk krijgen. Blok is wel iets zwaarder maar qua rondetijden zul je niks inleveren en hoeft niet elke 50 uur uit elkaar. Een 3.2 M3 blok naar 400pk is ook alweer behoorlijk aan de limiet.
Alleen heb je voor deze klasse een max cilinder inhoud van 3000cc
Dus beide blokken zijn geen optie als je er mee wilt blijven racen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Tristan » 07 mei 2013, 09:01

Dan wordt het lastig. Tenzij Gerwin overweegt naar een andere klasse te gaan zoals DNRT SS of DSC.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door GTRene » 07 mei 2013, 09:20

Tristan schreef:Een E90 V8 kan je makkelijk betrouwbaar naar 450pk krijgen. Blok is wel iets zwaarder maar qua rondetijden zul je niks inleveren en hoeft niet elke 50 uur uit elkaar. Een 3.2 M3 blok naar 400pk is ook alweer behoorlijk aan de limiet.
Ik zie bij BMW OEM 2 verschillende S65B40 motoren qua gewicht.

de oude niet meer lever bare (denk eerste serie) staat als 150kg (short engine) te boek
en dan is ie idd iets zwaarder dan de S54B32 die als 148.5kg (short engine) te boek staat.

maar de latere serie S65B40 (nog leverbaar en ander nummer) motoren wegen slechts 139kg en dus iets lichter dan de 148.5kg van de S54B32

:D

magoed, als het idd niet mag/kan houd het al op, denk dat Turbo of SC ook niet mag?
als het max 3.0 mag zijn zou je eventueel een latere 3.0i uit een 330i ofzo kunnen plaatsen?
die zijn zo te zien nog wat lichter, verder weinig verstand van.

zie 2 tyrpes?
N52B30A iets van 121kg
N53B30A iets van 116kg

die zijn zo te lezen mooi ligt :D

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door daNpy » 07 mei 2013, 09:40

Maar, Gerwin, 91e plaats?

Watskebeurt? :)

Gebruikersavatar
SnakeMind
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 apr 2013, 12:51
Locatie: Emmeloord

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door SnakeMind » 07 mei 2013, 11:13

Mooie update :D
Gaaf hoor!

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 07 mei 2013, 21:51

daNpy schreef:Maar, Gerwin, 91e plaats?

Watskebeurt? :)
haha ja ik loop achter met de updates, ik schrijf gauw wat met wat filmpjes..

maar zaterdag (RCN 2) moeten we maar gauw vergeten inderdaad :mrgreen:

en het had zo mooi kunnen zijn...

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door daNpy » 07 mei 2013, 21:56

Nu ben ik wel héél benieuwd!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Petrolhead Tom » 07 mei 2013, 21:58

Er gaat toch geen V8 in die WTCC?! :crazy:

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 07 mei 2013, 22:43

Petrolhead Tom schreef:Er gaat toch geen V8 in die WTCC?! :crazy:
nee hoor no worries, we houden 'm lekker origineel. Dat is juist de beauty van die auto, we hebben 'm niet alleen als tracktool gekocht maar ook als auto "voor de verzameling" en dan is alles wat je er "niet-WTCC" op schroeft eigenlijk jammer. Dus we gaan kijken of 'm in WTCC trim ook een beetje aan de gang kunnen houden

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 07 mei 2013, 23:04

Update: maandag 29 april. Op 29 & 30 mei was er Gran Turismo Nurburgring. Een trackday voor "supercars". Dat "supercar" gehalte viel op zich wel mee (niet heel veel anders dan op andere NS trackdays), wel een aantal bijzondere auto's (koeningsegg, MC12, FXX).

De eerste dag was er een halve dag GP strecke gevolgd door een halve dag Nordschleife (en dinsdag de hele dag NS). Omdat we met de BF CSL al een keer een hele dag op de GP strecke getest hadden, besloten we die ochtend te gebruiken om wat meer aan de WTCC te wennen/testen.

Eerst op de (DRDO) toyo's, later op een setje slicks dat we er nog bij hadden gekregen (2 jaar oud, wel ongebuikt). Was heerlijk om met de auto vertrouwd te raken. Je merkt dat de auto echt gebouwd is op slicks. Helaas verremde ik me een keer einde rechte eind (geen abs in deze auto) en had gelijk een flatspot rechtsvoor. Dat had ik pas (goed) in de gaten nadat ik nog 5-6 rondjes doorgereden had (en ik wel in de rechterbochten voelde dat er iets zat) en binnenkwam. Band was al finaal op/door de eerste staalmat heengesleten :roll: Hmmm volgende keer gelijk maar even binnenkomen na zo'n lock-up...

Dit was een van die (laatste) rondjes:



De camerapositie is nog niet ideaal, en op bepaalde momenten komt er een soort "bassie-en-adriaan-dromen" filter/wiebel doorheen bij bepaalde resonanties.

Het was goed dat we deze test deden:

* dynamo laadt niet genoeg bij (er zaten ook 5 spares bij, makes you think :hmmm: )
* we weten nu dat een rondje ongeveer 2 liter is (en dat ie het zonder ook niet doet) :mrgreen:
* wat gespeeld met camber: stond vrij veel op (bijna 5 graden rondom). Nico, de hoofd engineer bij black falcon kwam ook even kijken, en zij hebben ook zo'n auto, dus die had wel wat aardige ervaringscijfers / afstellingstips.
* het sleepoog was echt op zijn engels gemaakt, leek wel gesoldeerd/van koper en brak ook bij ongeveer geen belasting doormidden

was dus een super begin van de dag!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten