Zal ik doen! Het is alweer ff geleden dat ik je gesproken heb overigens. De eerste keer en meteen de laatste keer was ergens in Oktober 2007Gerwin Ring schreef: Oh volgende keer gewoon aanspreken hoor! Het is maar hobbyJa met mijn coach philipp eng rijden we steeds een paar rondjes met als focus 3-4 bochten specifiek, en dan kijken we daarna naar de data en video om te zien wat het verschil is van de lijn / rempunt / trailbraking / remmodulatie / throttlecontrol etc. Is echt supergaaf om te zien wat het verschil is, een paar tiende hier een paar tiende daar. Maar over een heel rondje scheelt het al weer aardig wat. Ik zal mijn snelste rondje van die dag wel even op youtube / hier posten... gaat inderdaad behoorlijk hard
Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -
- Martijn M
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
-
OnlineTristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Gaaf die E90 WTCC.
Bij MDM Motorsport rijden ze ook met 2x WTCC E90's maar dan met 2.0 diesel (250pk). Die rijden al rond de 1.50 op CPZ. Alleen running costs zijn behoorlijk hoog. Laat staan als je schade rijdt. Keer goed in de banden eindigen is zomaar 20k aan schade (geen geintje).
Maar wel erg gaaf dat jullie dit aandurven. Hulde! Wie gaat de ondersteuning van de auto doen?
Bij MDM Motorsport rijden ze ook met 2x WTCC E90's maar dan met 2.0 diesel (250pk). Die rijden al rond de 1.50 op CPZ. Alleen running costs zijn behoorlijk hoog. Laat staan als je schade rijdt. Keer goed in de banden eindigen is zomaar 20k aan schade (geen geintje).
Maar wel erg gaaf dat jullie dit aandurven. Hulde! Wie gaat de ondersteuning van de auto doen?
-
Richardt.
- Berichten: 6814
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Wat weer een briljant gave update!
Enorm gaaf zo'n ex-WTCC auto. Beter wordt het niet qua tracktool volgens mij.
Meer vermogen is altijd leuk, maar daar draait het niet om bij dit soort auto's natuurlijk.
Die wil ik wel eens in het echt zien en horen

Wat staat er inmiddels allemaal in de garage/loods als ik vragen mag?
Enorm gaaf zo'n ex-WTCC auto. Beter wordt het niet qua tracktool volgens mij.
Meer vermogen is altijd leuk, maar daar draait het niet om bij dit soort auto's natuurlijk.
Die wil ik wel eens in het echt zien en horen
Begint bij jullie inmiddels aardig op een "way of living" te lijken andersOh volgende keer gewoon aanspreken hoor! Het is maar hobby
Wat staat er inmiddels allemaal in de garage/loods als ik vragen mag?
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
haha dat ga ik hier niet opschrijven, ik loop teveel risico dat mijn vrouw ook een keer meeleestRichardt. schreef:Begint bij jullie inmiddels aardig op een "way of living" te lijken andersOh volgende keer gewoon aanspreken hoor! Het is maar hobby
Wat staat er inmiddels allemaal in de garage/loods als ik vragen mag?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Lol! Ben toch ook wel benieuwd! Een droom garage is het sowieso.Gerwin Ring schreef:haha dat ga ik hier niet opschrijven, ik loop teveel risico dat mijn vrouw ook een keer meeleestRichardt. schreef:Begint bij jullie inmiddels aardig op een "way of living" te lijken andersOh volgende keer gewoon aanspreken hoor! Het is maar hobby
Wat staat er inmiddels allemaal in de garage/loods als ik vragen mag?
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Geweldig Gerwin, gewoon jullie eigen WTCC auto
Eens kijken of ik deze zomer een VLN race kan meemaken, wil je wel eens zien gaan.
Eens kijken of ik deze zomer een VLN race kan meemaken, wil je wel eens zien gaan.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7283
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Gaaf hoor Gerwin en Philip!
Vind je het niet lastig om steeds met een andere auto te rijden om in je flow te komen? Ze hebben natuurlijk alemaal hun eigen manier van rijden.
Aan de ene kant extreem leerzaam natuurlijk, maar aan de andere kant lastig om meteen op 100% te zitten lijkt me?
Vind je het niet lastig om steeds met een andere auto te rijden om in je flow te komen? Ze hebben natuurlijk alemaal hun eigen manier van rijden.
Aan de ene kant extreem leerzaam natuurlijk, maar aan de andere kant lastig om meteen op 100% te zitten lijkt me?
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Enorm gaaf zo'n WTCC kanon, maar waarom pak je niet gewoon de GT4 om op CPZ te racen? Gevalletje uit de hand gelopen hobby? 
-
Andre
- Berichten: 11447
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Ik durf het bijna niet te vragen.
Wat een droom auto die WTCC ultiem.
Gerwin wat ik velen zie doen is de 4 cil motor vervangen door een 3.2 6 cilinder om langer met de motor te doen.
Je moet echt loep zuiver gaan rijden met zo n WTCC om de snelheid erin te houden. Ik weet nog dat de top op zandvoort 1.48 ers reden op yokohama super zachte slicks.
Je gaat echt veel plezier beleven aan deze auto!!!
Wat een droom auto die WTCC ultiem.
Gerwin wat ik velen zie doen is de 4 cil motor vervangen door een 3.2 6 cilinder om langer met de motor te doen.
Je moet echt loep zuiver gaan rijden met zo n WTCC om de snelheid erin te houden. Ik weet nog dat de top op zandvoort 1.48 ers reden op yokohama super zachte slicks.
Je gaat echt veel plezier beleven aan deze auto!!!
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Machtig mooi apparaat Gerwin & Philip
Wat moet het een genot zijn om o.a. CSL's, GTS-en en dan nog wat echt race-spul te hebben staan waar je uit kunt kiezen : ) Veel
ermee, maar dat gaat wel lukken denk ik 
Wat moet het een genot zijn om o.a. CSL's, GTS-en en dan nog wat echt race-spul te hebben staan waar je uit kunt kiezen : ) Veel
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Gaaf zeg zo'n WTCC auto voor erbij...
...wordt stapje bij stapje toch steeds een serieuzere hobby
Eerstvolgende VLN is de 22e juni? Toch eens kijken of ik weer eens een wedstrijdje (voor een deel of geheel) kan meepakken vanaf de zijlijn.
...wordt stapje bij stapje toch steeds een serieuzere hobby
Eerstvolgende VLN is de 22e juni? Toch eens kijken of ik weer eens een wedstrijdje (voor een deel of geheel) kan meepakken vanaf de zijlijn.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
kun je dan niet beter de lichtere en beter in balans zijnde (voor auto) M3 V8 er in plaatsen op den duur? die zijn niet zo heel duur meer dacht ik.Andre schreef:Ik durf het bijna niet te vragen.
Wat een droom auto die WTCC ultiem.
Gerwin wat ik velen zie doen is de 4 cil motor vervangen door een 3.2 6 cilinder om langer met de motor te doen.
Je moet echt loep zuiver gaan rijden met zo n WTCC om de snelheid erin te houden. Ik weet nog dat de top op zandvoort 1.48 ers reden op yokohama super zachte slicks.
Je gaat echt veel plezier beleven aan deze auto!!!
- Bram
- Berichten: 16808
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Komt die weer met zijn V8 
- Downforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Bram schreef:Komt die weer met zijn V8
-
OnlineTristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Maar dit keer heeft hij wel gelijk. Een E90 V8 kan je makkelijk betrouwbaar naar 450pk krijgen. Blok is wel iets zwaarder maar qua rondetijden zul je niks inleveren en hoeft niet elke 50 uur uit elkaar. Een 3.2 M3 blok naar 400pk is ook alweer behoorlijk aan de limiet.
- Clicks
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 23 jul 2009, 20:56
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Alleen heb je voor deze klasse een max cilinder inhoud van 3000ccTristan schreef:Maar dit keer heeft hij wel gelijk. Een E90 V8 kan je makkelijk betrouwbaar naar 450pk krijgen. Blok is wel iets zwaarder maar qua rondetijden zul je niks inleveren en hoeft niet elke 50 uur uit elkaar. Een 3.2 M3 blok naar 400pk is ook alweer behoorlijk aan de limiet.
Dus beide blokken zijn geen optie als je er mee wilt blijven racen.
-
OnlineTristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Dan wordt het lastig. Tenzij Gerwin overweegt naar een andere klasse te gaan zoals DNRT SS of DSC.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Ik zie bij BMW OEM 2 verschillende S65B40 motoren qua gewicht.Tristan schreef:Een E90 V8 kan je makkelijk betrouwbaar naar 450pk krijgen. Blok is wel iets zwaarder maar qua rondetijden zul je niks inleveren en hoeft niet elke 50 uur uit elkaar. Een 3.2 M3 blok naar 400pk is ook alweer behoorlijk aan de limiet.
de oude niet meer lever bare (denk eerste serie) staat als 150kg (short engine) te boek
en dan is ie idd iets zwaarder dan de S54B32 die als 148.5kg (short engine) te boek staat.
maar de latere serie S65B40 (nog leverbaar en ander nummer) motoren wegen slechts 139kg en dus iets lichter dan de 148.5kg van de S54B32
magoed, als het idd niet mag/kan houd het al op, denk dat Turbo of SC ook niet mag?
als het max 3.0 mag zijn zou je eventueel een latere 3.0i uit een 330i ofzo kunnen plaatsen?
die zijn zo te zien nog wat lichter, verder weinig verstand van.
zie 2 tyrpes?
N52B30A iets van 121kg
N53B30A iets van 116kg
die zijn zo te lezen mooi ligt
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Maar, Gerwin, 91e plaats?
Watskebeurt?
Watskebeurt?
- SnakeMind
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 12:51
- Locatie: Emmeloord
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Mooie update 
Gaaf hoor!
Gaaf hoor!
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
haha ja ik loop achter met de updates, ik schrijf gauw wat met wat filmpjes..daNpy schreef:Maar, Gerwin, 91e plaats?
Watskebeurt?
maar zaterdag (RCN 2) moeten we maar gauw vergeten inderdaad
en het had zo mooi kunnen zijn...
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Nu ben ik wel héél benieuwd!
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Er gaat toch geen V8 in die WTCC?! 
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
nee hoor no worries, we houden 'm lekker origineel. Dat is juist de beauty van die auto, we hebben 'm niet alleen als tracktool gekocht maar ook als auto "voor de verzameling" en dan is alles wat je er "niet-WTCC" op schroeft eigenlijk jammer. Dus we gaan kijken of 'm in WTCC trim ook een beetje aan de gang kunnen houdenPetrolhead Tom schreef:Er gaat toch geen V8 in die WTCC?!
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Update: maandag 29 april. Op 29 & 30 mei was er Gran Turismo Nurburgring. Een trackday voor "supercars". Dat "supercar" gehalte viel op zich wel mee (niet heel veel anders dan op andere NS trackdays), wel een aantal bijzondere auto's (koeningsegg, MC12, FXX).
De eerste dag was er een halve dag GP strecke gevolgd door een halve dag Nordschleife (en dinsdag de hele dag NS). Omdat we met de BF CSL al een keer een hele dag op de GP strecke getest hadden, besloten we die ochtend te gebruiken om wat meer aan de WTCC te wennen/testen.
Eerst op de (DRDO) toyo's, later op een setje slicks dat we er nog bij hadden gekregen (2 jaar oud, wel ongebuikt). Was heerlijk om met de auto vertrouwd te raken. Je merkt dat de auto echt gebouwd is op slicks. Helaas verremde ik me een keer einde rechte eind (geen abs in deze auto) en had gelijk een flatspot rechtsvoor. Dat had ik pas (goed) in de gaten nadat ik nog 5-6 rondjes doorgereden had (en ik wel in de rechterbochten voelde dat er iets zat) en binnenkwam. Band was al finaal op/door de eerste staalmat heengesleten
Hmmm volgende keer gelijk maar even binnenkomen na zo'n lock-up...
Dit was een van die (laatste) rondjes:
De camerapositie is nog niet ideaal, en op bepaalde momenten komt er een soort "bassie-en-adriaan-dromen" filter/wiebel doorheen bij bepaalde resonanties.
Het was goed dat we deze test deden:
* dynamo laadt niet genoeg bij (er zaten ook 5 spares bij, makes you think
)
* we weten nu dat een rondje ongeveer 2 liter is (en dat ie het zonder ook niet doet)
* wat gespeeld met camber: stond vrij veel op (bijna 5 graden rondom). Nico, de hoofd engineer bij black falcon kwam ook even kijken, en zij hebben ook zo'n auto, dus die had wel wat aardige ervaringscijfers / afstellingstips.
* het sleepoog was echt op zijn engels gemaakt, leek wel gesoldeerd/van koper en brak ook bij ongeveer geen belasting doormidden
was dus een super begin van de dag!
De eerste dag was er een halve dag GP strecke gevolgd door een halve dag Nordschleife (en dinsdag de hele dag NS). Omdat we met de BF CSL al een keer een hele dag op de GP strecke getest hadden, besloten we die ochtend te gebruiken om wat meer aan de WTCC te wennen/testen.
Eerst op de (DRDO) toyo's, later op een setje slicks dat we er nog bij hadden gekregen (2 jaar oud, wel ongebuikt). Was heerlijk om met de auto vertrouwd te raken. Je merkt dat de auto echt gebouwd is op slicks. Helaas verremde ik me een keer einde rechte eind (geen abs in deze auto) en had gelijk een flatspot rechtsvoor. Dat had ik pas (goed) in de gaten nadat ik nog 5-6 rondjes doorgereden had (en ik wel in de rechterbochten voelde dat er iets zat) en binnenkwam. Band was al finaal op/door de eerste staalmat heengesleten
Dit was een van die (laatste) rondjes:
De camerapositie is nog niet ideaal, en op bepaalde momenten komt er een soort "bassie-en-adriaan-dromen" filter/wiebel doorheen bij bepaalde resonanties.
Het was goed dat we deze test deden:
* dynamo laadt niet genoeg bij (er zaten ook 5 spares bij, makes you think
* we weten nu dat een rondje ongeveer 2 liter is (en dat ie het zonder ook niet doet)
* wat gespeeld met camber: stond vrij veel op (bijna 5 graden rondom). Nico, de hoofd engineer bij black falcon kwam ook even kijken, en zij hebben ook zo'n auto, dus die had wel wat aardige ervaringscijfers / afstellingstips.
* het sleepoog was echt op zijn engels gemaakt, leek wel gesoldeerd/van koper en brak ook bij ongeveer geen belasting doormidden
was dus een super begin van de dag!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Fabian en 4 gasten
