[11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMING**

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27986
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Luco » 12 mar 2013, 11:45

Arthur schreef:Waarom zien sommigen dit als dreigen? Als het te veel (prive) geld kost stopt het gewoon. Of het nu circuitdagen zijn of het forum. Of de personeelskortingen bij verzekeringen om mijn part :) Als er geld achteraan moet dan houdt het een keer op. In stand houden om het in stand houden is ook zoiets. Alleen om bepaalde figuren een theater te geven om overal tegen aan te pissen of zuurpruimerij te bekostigen?
Zoals gezegd, Peter is knettergek...
Luco schreef:Dat dreigen met de stekker eruit vind ik helemaal van de gekke, of is het zo dat nu er niks meer verdient wordt op de df dagen je de mensen van het eerste uur die hieraan bijgedragen hebben maar laat stikken?
Ik weet toevallig de circuithuurprijzen en dan heeft men het over risicos, maar niet over de verdiensten van de afgelopen jaren.
Beetje flauw imho.

Arthur, als het teveel geld kost is het logisch dat het een keer ophoudt, maar volgens mij zijn er hier een heleboel mensen die proberen mee te denken en die best goede ideeen/suggesties hebben om het beter/anders te doen.
Maar die worden keer op keer gewoon zonder ook maar enig argument van tafel gegooid, geeft niks, het is hun zaak, maar ga dan ook niet zielig lopen doen.

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Gert. » 12 mar 2013, 11:51

Positieve bijdragen worden altijd gewaardeerd, zou niet weten waarom niet.

Alleen als er hier voor je gedacht wordt en er conclusies zonder onderbouwing neer worden gekwakt kan het zijn dat er dan met iets minder enthousiasme gelezen en gereageerd wordt. (ik bedoel dit in het algemeen naar iedereen)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mar 2013, 11:53

Ik vind dat de hele technische keuring discussie nu ook wel eens klaar is hoor. DF doet dat niet en er is geen enkele noodzaak toe om het wel te gaan doen omdat de rijders op de DF dagen de auto's over het algemeen perfect voor elkaar hebben. Alles uitsluiten kun je toch niet. Het blijft techniek waar we mee bezig zijn, alles kan kapot.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11449
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Hielke » 12 mar 2013, 11:57

Gert. schreef: Het forum is tot nu toe nog in stand gehouden uit loyaliteit, niet meer en niet minder.
Een forum niks anders dan een achterhaald als medium op internet waarbij de kans dat het tegen je werkt ook nog eens aanzienlijk is.
Gert, ik vind je een sympathieke vent. We hebben vorig jaar op Assen leuk even met elkaar gekletst. Maar wat je hierboven nu zegt schreeuwt om een reactie.

Ik ben DF-er van het eerste uur. Door gedoe (storm in een glas water) op Gummen hebben een aantal mensen begin 2006 besloten een eigen forum op te richten. Uit solidariteit met die groep bekenden ben ik naar DF overgestapt. Vanwege dat "ruzie" element ben ik daar dan ook consequent in. Ik heb al 7 jaar niet meer op Gummen gepost.

Het circuitrijden is de eerste jaren op DF een ondergeschoven kindje geweest. Gummen had meer te bieden. Door de vraag van forumbezoekers is het pas gaan lopen. Eerst een paar evenementen, toen meer, en in 2011 ineens heel veel. Op de succesvolle dagen in april en mei en in september na het rustige zomerseizoen was er de laatste 2 jaar een duidelijke relatie tussen het aantal deelnemende competitieracers versus DF forummembers te bespeuren. De verhouding externe racers versus forummembers sloeg duidelijk in het voordeel van de racers uit. En het is heel simpel te berederen dat een forummember die op deze dagen weinig andere members tegenkomt en op de baan door bloesnelle bromtorren om de oren wordt gereden en volgende keer zich wel goed zal bedenken voordat ie weer inschrijft. DF commercial heeft deze ontwikkeling bewust gesteund. Nooit heb ik van de organisatie een opmerking, twijfel, of anderszins overweging gehoord of de tanende belangstelling vanuit het forum versus de grote toeloop van externen wel gunstig was. De relatie forum - circuitrijden draaide feitelijk de laatste jaren al op een heel laag pitje. Lelystad Midland was DF commercial al te min geworden.

Maar nu in februari en maart laten de externe racers het afweten. Is dat vreemd? Gezien de economische crisis en de weinige inschrijvingen voor de competitieklasses voor het komende seizoen is dat natuurlijk helemaal niet vreemd. En hebben jullie de afgelopen twee jaren wel een analyse gemaakt van de succesvolle dagen? Waarom waren die dagen zo vol? Vanwege de aanloop naar races natuurlijk! Niet vanwege het acquisitiebeleid van DF. Als er eind april voor het eerst op Zandvoort geracet gaat worden en je biedt in april circuitdagen aan, ja, dan komen ze wel. En ongewild lag daar ook de kiem voor de tanende belangstelling voor circuitdagen op het forum. Die snelheidsverschillen zijn niet gewenst als je met een normale sportieve auto op het circuit komt rijden. Had je de dag in heats verdeeld, had je racers met racers en members met members (blokken van een uur) laten rijden dan was dit niet gebeurd.

Over de afhankelijkheid van het forum en DF commercial.
Die discussie is eerder gevoerd, daarop is destijds (de discussie rondom het commercieel gaan van DF en de oprichting van het DownForce raceteam speelde toen) een duidelijk antwoord gegeven. DF commercial stond los van het forum. Whatever de toekomst voor DF commercial in pacht zou hebben, het forum zou er niet onder te lijden hebben. Ik kreeg in die tijd de wind behoorlijk van voren omdat ik, consequent als ik altijd jegens het doen en laten in de Dutch Supercarchallenge ben (het is een kneuzenkabinet), ineens geen commentaar meer mocht leveren omdat Downforce, als semi DF dochter, ook aan de Supercarchallenge ging meedoen. Ik gunde en gun DF commercial zijn commerciële succes, en datzelfde geldt voor Downforce. Maar dat ik dan op het forum me ineens niet meer kritisch over de Supercarchallenge mocht uitlaten sloeg natuurlijk nergens op. Over de bedrijfsvoering van Downforce en de kwaliteiten van de coureurs heb ik me destijds nooit uitgelaten, maar uit de reacties leek het wel of ik op jan en allemaal een persoonlijke aanval had ingezet. Iets wat ik nooit zal doen. Uit die tijd, en als reactie op het commercieel gaan van DF (waar andere DF-ers van het eerste uur problemen mee hadden) is destijds duidelijk gesteld dat het forum los staat van alles wat daarna kwam. En zo hoort het ook, het forum is van een hele grote groep mensen, DF commercial is een enkelingen.

Gert, het is niet fair de forummembers nu op hun afwezigheid aan te spreken. Die deelname van members was allang tanende. Jullie hebben daar zolang de inschrijvingen van externen goed liepen nooit een punt van gemaakt. Nu laten die externen het afweten. De crisis begint er op de circuits goed in te hakken. Februari en begin maart komen voor Assen te vroeg voor voor racers. Straks in april en mei pak je die mensen (als het weer meezit, temperaturen van om de 0 graden zijn onzinnig om afstelwerk te doen) wel. Maar niet in de hoeveelheden van 2011 en 2012, daarvoor is de belangstelling voor de raceklasses in 2013 te gering.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Rupie » 12 mar 2013, 12:13

Mooie reactie Hielke. Vooral in het eerste gedeelte kan ik mij goed vinden :thumbup:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door daNpy » 12 mar 2013, 12:29

Gert. schreef:Bij een trackday met technische keuring heb ik toch meegemaakt dat de 2de chicane van circuit Zolder binnen 30 minuten na de start een grote modderpoel was.
Heb je een "filter" op de techniek, maar niet op de rijders.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet.
Struisvogel reactie imo.

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Gert. » 12 mar 2013, 13:10

Hielke: ik was er niet bij tijdens het ontstaan, ben vijf jaar geleden begonnen met rijden bij DF en reed toen al een paar jaar bij o.a.: Pistenclub/Vijverberg/NPC circuitdagen en regelde zelf ook wel eens wat.
Riep je op en forum "wie gaat er mee naar de Nordschleife" en er stonden zondagmorgen vroeg 25 Porsches bij McD in Venlo. Die tijden zijn al lang voorbij.

Ik deel de mening niet dat racers en beginnende rijders niet samen kunnen gaan.
Ik heb de grote argwaan over het commercieel gaan van DF nooit kunnen begrijpen.
De prijzen van de trackdays zijn scherp en de sfeer op de dagen is goed, dat iswaar het om gaat.
Niemand zit dikke sigaren te roken van de winst, als er geld overgehouden is werd dat weer in DF gestopt.

Dat Midland te min zou zijn voor DF snap ik niet, kan ik me niet voorstellen dat dat zo is.
Ik denk heel simpel: is er vraag naar en is het rendabel om iets te organiseren dan moeten we het doen.

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Gert. » 12 mar 2013, 13:18

daNpy schreef:Dat zeg ik toch ook helemaal niet.
Struisvogel reactie imo.
Weet je wel hoe hard de grond op dit moment is? :)
Technische keuring wordt je naar mijn idee niet professioneler van.
Het kan een onderdeel zijn omdat het nodig zou zijn, de afweging is meerdere malen gemaakt en tot nu toe niet nodig gebleken. Verder blijf ik bij hetgeen ik meegemaakt heb.
Laatst gewijzigd door Gert. op 12 mar 2013, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door RVV » 12 mar 2013, 13:28

Overigens heb ik nog wel even een vraag/opmerking over een brandblusser. Ten eerste wie weet uit ervaring hoe een brandblusser werkt? Eentje aanwezig hebben in de auto en niet weten hoe je er mee om moet gaan kan behoorlijk averechts werken. Zijn er ook brandblus instructies? Minstens zo belangrijk als een brandblusser verplicht aanwezig te moeten hebben. En hoe veilig/gevaarlijk is het om een auto binnen een meter hooguit anderhalve meter te proberen te blussen? Zonder enige inschatting van de gevolgen. Zoals het kunnen exploderen van een auto/benzine tank. Als je al de tijd hebt, nadat je kostbare seconden nodig hebt om de auto te verlaten, het nog meer tijd kost om de auto te naderen om proberen een brand te blussen. En wat ga blussen? Waar richt je de brandblusser op als het vuur behoorlijk uitslaand is?

Wat wordt er van je verwacht als je verplicht een brandblusser in de auto hebt? Dat je ook verplicht gaat blussen? Of stel een andere AUTO staat brandend aan de kant, moet jij dan zondere enige ervaring met gevaar voor eigen leven een auto blussen?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mar 2013, 13:30

Komop Rico doe nou niet of het gebruik van een brandblusser raketwetenschap is. Iedereen kan op youtube een instructiefilmpje bekijken en dient altijd eerst zijn eigen veiligheid in acht te nemen alvorens hulp te bieden aan wie dan ook. Dat is de stelregel en daar hoef je volgens mij nooit van af te wijken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door RVV » 12 mar 2013, 13:33

Tom ik heb regelmatig filmpjes gezien waarbij professionals, juist NIET een brand blussen (ivm gevaar voor eigen leven). En vraag 2 Tom heb jij wel eens een brandblusser gebruikt? Of ga je eerste op je phone een youtube filmpje opzoeken als je letterlijk voor het vuur staat.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Downforce Hans » 12 mar 2013, 13:35

Hielke......wat een enorme onzin zeg over wat Downforce met Driving fun te maken heeft.
Je slaat de plank nu kompleet helemaal mis...... :nah:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39872
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Arthur » 12 mar 2013, 13:36

Wel eens met blusmiddelen gewerkt, Tom? Het is geen raketwetenschap maar met enkel een filmpje ben je er niet. Verkeerd hanteren van een blusmiddel kan ook averechts werken :wink:


Verder goede vragen, Rico. Denk dat veel mensen dat niet weten. Jammer dat Tom er altijd de negatieve dingen uit weet te vissen dan wel te benadrukken en de rest ongemoeid laat :?

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Gert. » 12 mar 2013, 13:37

Leg mij maar uit, weet iedereen die nu dan "verplicht" een blusser in zijn auto moet schroeven het verschil tussen poeder en schuim?
Laatst gewijzigd door Gert. op 12 mar 2013, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mar 2013, 13:38

RVV schreef:Tom ik heb regelmatig filmpjes gezien waarbij professionals, juist NIET een brand blussen (ivm gevaar voor eigen leven). En vraag 2 Tom heb jij wel eens een brandblusser gebruikt? Of ga je eerste op je phone een youtube filmpje opzoeken als je letterlijk voor het vuur staat.
Toevallig weet ik precies hoe ik alle soorten brandblussers moet gebruiken omdat ik 4 jaar BHV-er ben en elk jaar een opfriscursus krijg waar dat soort zaken behandeld worden. Ik neem aan dat iemand die de moeite neemt om een brandblusser in zijn auto te installeren dat niet alleen doet omdat de trackday organisator dat graag wil zien maar zich dan ook even verdiept in de handleiding van het ding.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39872
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Arthur » 12 mar 2013, 13:42

Dat zijn aannames die je niet moet doen :wink:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27986
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Luco » 12 mar 2013, 13:42

My two cents is dat je niet voor jezelf een brandblusser in de auto hebt, als je auto in de brand staat en je moet je blusser er eerst uithalen dan ben je even bezig.
Ook je eigen of andermans auto is geen prio.

Waar de prio ligt is als er eentje afschiet, over de kop gaat en in brand vliegt ervoor zorgen dat de rijder geen vlam vat en uit de auto kan komen en als die er al uit is maar hij staat bv gedeeltelijk in de brand door olie of brandstof, de rijder blussen, materiaal is te vervangen.

En je kan allerlei dingen verzinnen om iets niet te doen, maar je zou ook na kunnen denken waarom je dingen juist WEL zou willen doen.
Laatst gewijzigd door Luco op 12 mar 2013, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7047
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Fabian » 12 mar 2013, 13:50

RVV schreef:Overigens heb ik nog wel even een vraag/opmerking over een brandblusser. Ten eerste wie weet uit ervaring hoe een brandblusser werkt? Eentje aanwezig hebben in de auto en niet weten hoe je er mee om moet gaan kan behoorlijk averechts werken. Zijn er ook brandblus instructies? Minstens zo belangrijk als een brandblusser verplicht aanwezig te moeten hebben. En hoe veilig/gevaarlijk is het om een auto binnen een meter hooguit anderhalve meter te proberen te blussen? Zonder enige inschatting van de gevolgen. Zoals het kunnen exploderen van een auto/benzine tank. Als je al de tijd hebt, nadat je kostbare seconden nodig hebt om de auto te verlaten, het nog meer tijd kost om de auto te naderen om proberen een brand te blussen. En wat ga blussen? Waar richt je de brandblusser op als het vuur behoorlijk uitslaand is?

Wat wordt er van je verwacht als je verplicht een brandblusser in de auto hebt? Dat je ook verplicht gaat blussen? Of stel een andere AUTO staat brandend aan de kant, moet jij dan zondere enige ervaring met gevaar voor eigen leven een auto blussen?
Je stelt toch ook niet vooraf de vraag aan iemand die met een Ferarri aankomt op een DF-dag of hij wel om kan gaan met een Ferarri? En mag hij dan wel of niet meedoen aan de dag?

Zo kun je wel heel ver gaan.

Feit zou moeten zijn dat er iniedergeval brandblussers aanwezig zijn en dat je die eventueel aan iemand kan geven die wel weet hoe te blussen. Beter 5 brandsblussers achter de hand van deelnemers, als een paar te weinig.

Maar goed, ik ben niet perse voor een technische keuring. Een brandblusser vind ik eigenlijk wel een must om bij te hebben.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mar 2013, 13:51

Kijk zo'n ding in je auto schroeven omdat het moet van de organisator is een vals gevoel van veiligheid creëren. Iemand die het circuit op gaat met zijn auto heeft zich, naar ik aanneem, enigszins verdiept in de kunst van het lijnen rijden, remmen, en inhalen. Ik neem ook aan dat zo iemand door heeft dat hij het maximale van zijn auto vraagt en daar de auto ook op aangepast heeft. Onderhoud naar voren gehaald, verse remolie, auto gecheckt op vloeistoflekken, banden op spannen en gecontroleerd, etc etc. Als je al deze stappen doorlopen hebt en je gaat een brandblusser monteren dan kan ik me niet voorstellen dat zo iemand werkelijk geen flauw idee heeft van de manier waarop hij het ding moet gebruiken. Het is geen raketwetenschap en kost ook amper tijd om te leren dus waarom is het dan zo raar dat ik veronderstel dat iemand die de moeite neemt een brandblusser te monteren ook weet heeft van het gebruik van diezelfde brandblusser?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door daNpy » 12 mar 2013, 14:14

Gert. schreef:
daNpy schreef:Dat zeg ik toch ook helemaal niet.
Struisvogel reactie imo.
Weet je wel hoe hard de grond op dit moment is? :)
Technische keuring wordt je naar mijn idee niet professioneler van.
Het kan een onderdeel zijn omdat het nodig zou zijn, de afweging is meerdere malen gemaakt en tot nu toe niet nodig gebleken. Verder blijf ik bij hetgeen ik meegemaakt heb.
Kijk dat is een duidelijke en goede reactie! :thumbup:

Ik begrijp het standpunt van DF ook. Ik ben er nog maar 1x geweest en dat is me zeker bevallen.
Ook bij ADS bevalt het me zeer goed. Maar ook daar geen TC, wat ik wel een pluspunt zou vinden als het er kwam en daar blijf ik bij, ieder zijn mening :)

Andre
Berichten: 11241
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Andre » 12 mar 2013, 14:16

Er zijn misschien inderdaad nu misschien wel teveel trackdays. Liever wachtlijsten dan geld weggooien door te weinig deelnemers.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10789
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Joy » 12 mar 2013, 14:17

Als kleine zelfstandige heb ik weinig tijd voor trackdays. De keren dat ik trackdays heb bezocht zijn altijd in het weekend geweest, puur omdat ik dan geen issues heb met mijn werkplanning. De dagen van DF zijn grotendeels door de week en die moet ik helaas laten schieten. Mijn laatste keer was op Malmedy met de E30 verloting. Daar heerste een erg prettige sfeer die ik me nog goed kan herinneren.

Via Dik (BDC) heb ik nog eens een dag op Zolder gereden met de 318is. Technische keuring vooraf, verplichte brandblusser (niet zo zeer voor jezelf, wel voor een ander), briefing in de pitstraat en strak geregisseerd. Dat voelde goed aan. Op de baan zaten er meer racers tussen, dat merk je aan de felheid. Bepaalde acties zoals uitremmen en met 3 man breed op het rechte stuk inhalen is even wennen. :D Dat er dan schades ontstaan is niet helemaal te voorkomen, je moet er zelf iets meer op letten dat je ook niet tot de max meegaat in zulke momenten.

Daarna zijn we nog eens met een groep DF'ers op Spa Francorchamps geweest met erg slecht weer. Ik weet al niet eens meer wie dat organiseerde? BMW Circuit Club? Daar zaten full racers tussen. Ik weet nog wel dat het snelheidsverschil op den duur zodanig was (Marcos etc) dat je jezelf op den duur als rijdende chicane ging beschouwen.
Keuring vond ik ook hier wel nuttig. Ik kreeg nog een tip over het plaatsen van de gordel en heb dit toen nog even aangepast. Technisch in orde is 1 ding, veiligheid is het voornaamste. En een korte check daarvoor vind ik goed. Als iemand een klapper maakt en gewond raakt op iets eenvoudigs als een verkeerd gemonteerde gordel is dat toch jammer.
Ook werden er eerst rondes gereden achter een pacecar voor de nieuwelingen om de ideale (veilige) lijn te laten zien. Dit vond ik ook prettig. Zo kom je op een relatief ontspannen manier op de baan en krijg je de tijd om te acclimatiseren aan de baan.

Spa heb ik nogmaals gedaan via Book a Track en hun manier van organiseren is mij het best bevallen tot nu toe. Let wel, vanuit mijn straatauto mentaliteit van plezier hebben maar wel heel houden.
Van inschrijving tot baancommissarisen, het was gewoon allemaal heel strak geregeld. De half uur durende briefing met verplichte aanwezigheid geeft ook veel duidelijkheid. Een kennismaking met de organisatie, uitleg van de vlaggen, wat te doen bij calamiteiten, alleen inhalen als degene voor je aangeeft je te hebben gezien, voorbeelden van gedragingen die tot onmiddelijke verwijdering leiden, geen timing en in zijn algemeenheid 'its not a race, just have fun'.
De gemoedelijkheid op de baan heb ik nergens anders meegemaakt. Men liet je de ruimte, full racers waren er wel maar hielden netjes in als er iemand op de lijn zat. Strakke controle op gordel, helm etc. bij het uitrijden van de pitstraat. En open pitlane uiteraard.
Enige puntje was het ontbreken van een technische keuring. Gezien de kwaliteit van auto's waarschijnlijk niet nodig, maar het kan geen kwaad heel even wat punten na te lopen om iets te voorkomen waar een rijder wellicht zelf geen weet van heeft.

Wat Peter doet is uiteraard super. Ik kan het niet en met mij heel velen niet. Het moet alleen niet iets zijn waar hij telkens financieel van in de knoop komt. Dat is een trackday zeker niet waard. Ik zou minder dagen aanbieden maar wel focussen op kwaliteit. Rijders die 2 keer in een maand een trackday bezoeken zijn er volgens mij niet veel en dan moet je het die 2e keer toch hebben van vers publiek. En wellicht meer samenwerken met grotere organisaties zodat er minder risico op Peter komt te liggen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31407
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door JP » 12 mar 2013, 14:21

Luco schreef:My two cents is dat je niet voor jezelf een brandblusser in de auto hebt, als je auto in de brand staat en je moet je blusser er eerst uithalen dan ben je even bezig.
Ook je eigen of andermans auto is geen prio.

Waar de prio ligt is als er eentje afschiet, over de kop gaat en in brand vliegt ervoor zorgen dat de rijder geen vlam vat en uit de auto kan komen en als die er al uit is maar hij staat bv gedeeltelijk in de brand door olie of brandstof, de rijder blussen, materiaal is te vervangen.

En je kan allerlei dingen verzinnen om iets niet te doen, maar je zou ook na kunnen denken waarom je dingen juist WEL zou willen doen.
Hoe zit dit dan daarmee dat je bij een ongeval tijdens een trackday helemaal niet MAG stoppen?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mar 2013, 14:24

Toch vraag ik me af hoe het kan dat er zoveel trackdays zijn? Zo'n beetje alle forum members vinden het huidige aanbod aan de hoge kant., waardoor de kans bestaat dat ze meerdere dagen niet aanwezig kunnen zijn om verschillende redenen. Ik neem aan dat DF hier toch onderzoek naar heeft gedaan alvorens een circuit te bespreken?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11449
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Hielke » 12 mar 2013, 14:25

Downforce Hans schreef:Hielke......wat een enorme onzin zeg over wat Downforce met Driving fun te maken heeft.
Je slaat de plank nu kompleet helemaal mis...... :nah:
Ik zeg ook niet dat Downforce een commerciële relatie met DF had Hans. Ik heb me misschien niet goed genoeg uitgedrukt. Maar er was wel degelijk sprake van enige verwevenheid. Zelfs zodanig dat ik me soms belemmerd ging voelen uitspraken over autosport in het algemeen en de Supercarchallenge in het bijzonder te doen. Ik vond dat niet gezond. Maar goed, ouwe koeien, ik had dat onderwerp misschien moeten laten rusten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast