Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 25 nov 2014, 10:47

Dank u! :peace:

@ Hitz, wat bedoel je met frisse kenteken?

Tis werkelijkwaar een heerlijke wagen.

To do list:
Motorruimte afbouwen
Motor inrijden en chip op maat
Eisenmann SS einddemper
Raamschakelaar vervangen
Normale ruitenwissersysteem monteren
Ombouw naar elek. fan
Zwarte MHW achterlichten monteren (twijfel nog)
Apk laten keuren
Heel veel ervan genieten!
En misschien kom ik nog wel wat tegen..

Ja ze zijn er inderdaad nog, maar zijn vaak al bij liefhebbers terecht gekomen. Of je betaald de hoofdprijs of de wagens blijven in vriendenkringen hangen. Zulke wagens zijn vaak al verkocht, alvorens ze op marktplaats oid belanden.

Gebruikersavatar
jgpeggeman
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 jun 2011, 10:20
Locatie: Kampen

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door jgpeggeman » 25 nov 2014, 12:07

wat een schitterende wagen! Mooie kleur en heerlijke velgen!

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1988
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Hitz » 25 nov 2014, 12:21

Arsonistz schreef:@ Hitz, wat bedoel je met frisse kenteken?
Ja weet niet of fris het goede woord is maar ik vind het een mooie combinatie 39-SB-SB. Beter ook de 2-2-2 combo dan bijvoorbeeld 2-3-1..

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 25 nov 2014, 12:57

Haha, dat is waar

Kenteken van mijn andere e30 is ook leuk: SZ-NZ-01

Dit heb ik er van gemaakt :peace: : SowieZo NummerZ #1

Voor de nieuwe moet ik nog wat verzinnen xD

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Tim N » 25 nov 2014, 13:26

LOl die tik hebben er meer ;-P

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door dvh » 25 nov 2014, 16:53

Tim N schreef:Kijk DVH ze zijn er nog wel, super nette 325i's.

Mooi ding hoor, prachtige staat zo te zien op foto's.
Nouja, er moet nog wat afgebouwd worden lees ik ?
Maar qua carrosserie prima zo ! Alleen de velgen zijn wat te dik naar mijn smaak.

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 26 nov 2014, 17:35

dvh schreef:
Tim N schreef:Kijk DVH ze zijn er nog wel, super nette 325i's.

Mooi ding hoor, prachtige staat zo te zien op foto's.
Nouja, er moet nog wat afgebouwd worden lees ik ?
Maar qua carrosserie prima zo ! Alleen de velgen zijn wat te dik naar mijn smaak.
Het afbouwen stelt niks voor, is met een middagje gebeurd. Kan een e30 ondertussen dromen namelijk. haha
Maarja als je niet aan een e30 wilt sleutelen, kan je ook beter geen e30 kopen (mijn mening). Er zijn altijd wel puntjes die beter of geoptimaliseerd kunnen worden. In deze staat vind je ze nagenoeg niet meer, vandaar dat ik hem ook gekocht heb.

Succes met de zoektocht btw!

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 26 nov 2014, 17:36

Dubbel








D :sealed:

Gebruikersavatar
Josef
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 apr 2013, 22:18

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Josef » 27 nov 2014, 12:26

Echt mooi, meer foto's graag :beer:

Zijn dit 15" of 16" velgen?

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 01 dec 2014, 10:37

Heb de wagen nu ook staan, het zijn 16 inches. Kom ik er nog eens achter dat de velgen ook hoogglans verdicht zijn. :mrgreen:

Heb langszaam aan een beginnetje gemaakt met het afbouwen van de motorruimte.

Wielen steken aan beide kanten 3cm uit (6cm totaal)!!!
Daar gaat dus verandering in komen, maximaal 1,5cm per kant (max. norm)

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 08 dec 2014, 14:33

M3 project heeft nu wat meer vertraging gekregen. Project is toch al zwaar vertraagd, dus wat maakt het uit.
Al is de koets inmiddels wel weggebracht naar een maat van me, waar we de body strak gaan maken. Dit zal op korte termijn gaan plaatsvinden.

In de tussentijd ben ik al aan de gang gegaan met de 327i. Mij werd verteld dat de motor na revisie er alleen in gehangen is. Echter wijst alles erop dat hij wel degelijk geprobeerd heeft om de wagen te starten, maar dat het niet gelukt is. Ondertussen ook Alex Janssen benaderd en de facturen doorgemaild. Dit blijkt allemaal te kloppen (voor de zekerheid).

Vervolgens her en der wat dingen aangesloten en de wagen op contact gezet. Het werdt me al gauw duidelijk dat er een brandstofprobleem is. Overal rook je een sterke benzinegeur en de brandstofpomp kon maar geen druk opbouwen.. Vervolgens de achterbank er uit getrokken, blijkt de brandstofpomp gewoon los in de tank te zitten en de vlotter was geen eens aangedraaid. Eenmaal dit in orde gemaakt te hebben, bleef ik nog steeds een brandstoflucht houden. Een kijkje onder de wagen verklaarde een hoop, brandstofslang ter hoogte van de brandstoffilter was poreus geraakt en lekte behoorlijk. Nu dacht ik het probleem opgelost te hebben, maar wat zou een auto hobby toch mooi zijn alles zo voorspoedig zou verlopen. Ergens was er nog steeds een lek, maar waar??

Motorruimte was alles van vernieuwd, toch besloot ik maar de brandstofdrukregelaar los te halen. Deze was nieuw, maar er hoort een O-ringetje tussen te zitten, deze was nergens te vinden. Hiervoor een nieuwe besteld en gemonteerd. Nu was het probleem verholpen.

Verder div. kapjes, slangetjes en beugeltjes gekocht bij de dealer en gemonteerd. Contact omgedraaid, en ja hoor starten en lopen!
Wat loopt dat ding toch behoorlijk mooi! Eindelijk de wagen aan de praat gekregen! Mooizo dacht ik, ff afzetten en koelvloeistofbijvullen en ontluchten.. Maar hé? Ik heb de sleutels in mijn handen en de motor loopt nog. De motorstekker maar even losgetrokken, want een andere manier kon ik me zo gauw niet bedenken om de wagen af te zetten.

De wagen nogmaals op contact gezet en de brandstofpomp blijft maar lopen. Vervolgens de wagen nog eens gestart en één voor één de relais in de motorruimte eruit getrokken, en de motor blijft nog steeds lopen (keurig overigens).
Het wijst er dus op dat er ook met de bedrading gesjoemeld is en dat de ECU en brandstofpomp direct op het contact aangesloten zitten. Dit wil ik dus weer volledig gaan herstellen. Moet alleen nog even opzoeken waar ze exact hebben lopen beunen.
Ontzettend jammer!! Want het is verder echt een topwagen. Spijtig dat sommige mensen dit soort handelingen verrichten aan zo'n wagen.

Tot zo ver ben ik momenteel gebleven. Deadline staat op maart/april. Dan moet alles in orde zijn, chip op maat en de wagen voorzien zijn van een verse apk! Daar maak ik me overigens geen zorgen over, want heb hem verder nagelopen en alles lijkt in orde.

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 08 dec 2014, 14:58

Zo kwam de wagen aan:

Afbeelding
Afbeelding

Zonder voorspoiler, anders ging het niet goedkomen ivm verlaging en de trailer.
Staat nu binnen in de operatie kamer:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door GTRene » 08 dec 2014, 17:45

jammer van die punten idd, moet je dan maar net verstand van hebben want als je zoiets moet weg brengen gaat het aardig in de papieren lopen qua zoekwerk en opnieuw de boel goed aansluiten e.d.

hopelijk krijg je het goed voor elkaar, zo te horen heb je er wel aardig kaas van gegeten, dat scheelt weer :D

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 08 dec 2014, 22:29

Tjaa, ik heb hem gekocht als onafgemaakt project. Kon het ook wel verwachten, maar vind het totaal niet erg.
Ik heb een hoop spul voor handen liggen en kan m20 ondertussen aardig dromen.

Dit gaat helemaal goed komen. Heb eventueel nog een 325i cabrio staan (overigens te koop).
Waar ik het één en ander van kan afkijken :mrgreen:

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 29 dec 2014, 14:51

Motorkabelboom was helaas dusdanig verknipt dat ik er geen zin in had deze te repareren. Zodoende ben ik opzoek gegaan naar een nette onverprutste kabelboom. Dit was overigens een erg lastige zoektocht, maar goed : De aanhouder winst :mrgreen: .

Van de week maar eens tijd vrij maken om de kabelboom om te wisselen. :hungry:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door GTRene » 29 dec 2014, 15:15

lijkt me een hele klus :gek:
to big for me :D

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 29 dec 2014, 15:39

Demonteren en monteren is in een uurtje wel gedaan hoor, valt reuze mee

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door e30touring1990 » 30 dec 2014, 11:38

Mooi exemplaar! Ben benieuwd als die straks helemaal klaar is :df:

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 22 feb 2015, 12:33

Hierbij e30 (m3) onderdelen te koop aangeboden. MAG WEG, MOET NIET. Onderdelen zijn stevig aan de prijs, maar het ligt mij hier prima.

Mtech 2 set 1300,- (2 deurs)
Mtech 1 set 1100,-
Koplampwissers 450,-
OBC 2 275,-
Zwarte MHW achterlichten 550,-
Shadowline klapramen 300,-
Shadowline raamlijsten 150,- (zelf demonteren)
Verwarme ruitensproeiers 60,-
Mtech binnenspiegel met leeslampjes 100,-
E30 m3 achteras met klauwen en voorste naven Bieden vanaf 500,-
E30 m3 aluminium draagarmen 200,-
Mtech 2 stuur 125,-
Smoke hella koplampen (1 grootlicht heeft een barst) 130,-
E30 325i achteras 200,-
Dashboard 80,-
Kachelpaneel 50,-
Kachelpaneel 50,-
Kachelmotor unit compleet 100,-
325i Accukabelset 100,-
E30 m3 tellerhuis Bieden
Middenconsole 50,-
Handremconsole 40,-
Interieurkabelboom (325i 2 deurs met elek. ramen) 150,-
Elek. raammechaniscme (set) 60,-
Schuifdak 75,-
E30 stuurbekrachtiging 150,-
M20B25 (Kale motor met internals, carterpan en kleppendeksel) 200,-
Dashboardkastje 40
Slotenset 150,-
2 deurs 325i carrosserie uit 1988 met laswerk! T.e.a.b.
Tweeterkapjes 80,- per set
Type 2 mistlampen 80,-
Type 1 mistlampen 80,-
E34 M50 carterpan (heeft een klein scheurtje) 150,-
Zonnerollo bieden
Voorruit 50,-

Eventueel:
S50b32 Plug and play s50 swap met 58.xxx (alles zit erbij)
E30 m3 Cardanas
3.25 Diff (groothuis)
etc. etc.

En nog veel meer!!

Alleen reageren per PB!

GR.

Waarom gaat alles weg? Ben er simpelweg klaar mee. Gisteren na een hele tijd eindelijk vrij gemaakt om aan de gang te gaan met het s50 project. Helaas tot de conclusie gekomen dat de carrosserie gewoon niet meer te redden is (in mijn opinie iig). Ik ben begonnen met het volledig strippen van de wagen de hoeveelheid roest is mij teveel. Waarom geen andere koets kopen? Dat is heel simpel, ik heb deze wagen sinds mijn 16e en het is of deze wagen of niet. Mijn 327i blijft maar ik sluit niet uit dat ik die op termijn misschien ook wel een schop geef. Heb momenteel ruimte zat, vandaar ook de sterke prijzen, het ligt niet in de weg.
Laatst gewijzigd door Arsonistz op 22 feb 2015, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6752
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door EvdP » 22 feb 2015, 13:29

Wat is het jaar van de M20B25?

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Jussi » 22 feb 2015, 13:38

Zal ik de eerste zijn om het te zeggen: wat een goudzoekerprijzen.

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 22 feb 2015, 14:25

Nee, dat was ik zelf!

Prijs niet oké? Lekker topic verder kijken. Bieden kan altijd.

M20b25 betreft overigens een type 2 (vanaf sept. 87)

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 23 feb 2015, 09:26

mtech 1 set is verkocht.

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 24 feb 2015, 16:19

Mtech 2 set en 325i achteras zijn verkocht

Evenals 1 stuurhuis set, mtech pook en 325i oliekoeler gril, echter heb ik hier nog meerdere van!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], MatthijsL, Wout309t en 16 gasten