En dan vergeten we de groep mensen nog die wel een auto van de zaak hebben maar er niet prive mee
mogen rijden.
Als voorbeeld, mijn zwager heeft een Renault Master pick up van het wegenbouwbedrijf waar hij werkzaam is. Die hebben een policy dat werknemers niet prive mogen rijden met de auto van de zaak ivm extra km's/ afschrijving e.d. En een Master van 40K wil jij echt geen 25% voor bijtellen

Daar wil je prive niet eens in gezien worden.
Maatje van me met zijn Lesauto rijd nu incl. woonwerk circa 65k km's met zijn LesLeasebak. Leasemaatschappij hanteerd 70K/jaar max km's anders is het per km boven de 70K aftikken. Hij zal dus moeten kiezen om voor max 5K km's bijtelling te betalen, of alle leerlingen naar het huisadres van zijn werkgever te laten komen (aangezien ze geen bedrijfspand hebben , is ook niet nodig, omdat alle auto's bij de instructeurs thuis staan)
Of bijtellen en hopen dattie niet al te veel km's maakt boven die 70K
Ikzelf werk vanuit huis en betaal gewoon bijtelling over mijn Golfje van de zaak, probleem is wanneer ik dan geen bijtelling wil, dan zou ik met mijn prive auto naar mijn werkgever moeten (60km) daar de auto van de zaak gaan halen, vervolgens mijn route rijden en weer terug naar de zaak moeten. Daar overstappen in mijn prive auto en terug naar huis (60km).
Voor mij zou het kunnen, maar heb ook collega's die in Groningen en Maastricht wonen die zouden dan elke dag 200+km moeten rijden naar de zaak, om hetzelfde ritje weer naar huis te moeten ( en 's avonds vise versa) als ze niet willen bijtellen