VW Golf VII (facelift p.20)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door romo » 07 sep 2012, 09:07

Het is wel een ikoon in haar klasse, daar ben ik wel van overtuigd, in die zin is een Golf voor de leek net zo (h)erkenbaar als een 911........

Grijze muis, ja een beetje wel, maar daar kan je ook weer 911 roepen, valt allemaal onder het hoofdstuk evolutie vs revolutie.

De lijnen zijn strak, het interieur is te veel Audi IMHO, en zoals terecht werd opgemerkt ziet de Golf er beter uit dan een neue 1er ( als ik die van de achterkant zie denk ik niet gelijk aan een konijn, wel aan een Golf overigens, aan de voorkant gaat het bij mij wel knagen idd :D )

Volkwagen........Golf.............Allemansvriend, terechte conclusie.............en wie der eentje wil, die koopt hem maar......

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 sep 2012, 09:17

Zoals hier op de foto is hij toch wel lekker hoor. :)

Afbeelding

PD power

Bericht door PD power » 07 sep 2012, 10:20

RVV schreef:Ohw en dan nog? Voor 20k wil ik hem nog niet, wat zeg ik, ik wil helemaal geen Golf. Toen niet nu niet, nooit niet. Al plakken ze er 100 GTI emblemen op. Een Golf is de grootste grijze muis in het te koop zijnde auto aanbod. :whistle:
Rico, waarom grijze muis als avator.........oh het is een grijze muis met een BMW embleem..... :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 sep 2012, 10:24

@wouter: zo'n saaie golf is niks an man, hou toch eens op :tong: :shakeit:

@romo: nee, niet alle duitse dames hebben overal een weelderig kapsel (sommigen wel een goed bos hout, zie voorbeeld hieronder) :) Zo gaat het niet lukken Romo met de dames :)
Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 07 sep 2012, 10:51

Weelderig kapsel of niet, bos hout of niet, ik zie Romo niet direct aan de haal gaan met een Duitse met een diep decolleté die halve liters bier wegtikt of het niks is.

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2012, 11:30

PD power schreef:
RVV schreef:Ohw en dan nog? Voor 20k wil ik hem nog niet, wat zeg ik, ik wil helemaal geen Golf. Toen niet nu niet, nooit niet. Al plakken ze er 100 GTI emblemen op. Een Golf is de grootste grijze muis in het te koop zijnde auto aanbod. :whistle:
Rico, waarom grijze muis als avator.........oh het is een grijze muis met een BMW embleem..... :mrgreen:
Mijn kritiek op de amperan veranderde Golf is natuurlijk niet persoonlijk. Grappig om te lezen dat VW aanhang dat wel weer zo opvat :lol:

Dat een GTI wel jeukt bij sommige mensen snap ik echt wel.. Dat het uiterlijk van een Golf jeukt daar snap ik weer niks van. En qau ontwerp kan zo'n Golf natuurlijk nog niet in de schaduw staan van een Z4, waarvan de basis al in 2003 werd neergelegd. Maargoed het is ook niet een Z4 vs een Golf. Compleet onvergelijkbaar natuurlijk.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 sep 2012, 12:26

Snipe schreef:Weelderig kapsel of niet, bos hout of niet, ik zie Romo niet direct aan de haal gaan met een Duitse met een diep decolleté die halve liters bier wegtikt of het niks is.
Maar Perry, als Romo niet opgewonden raakt van wat jij hierboven schrijft (voor mij 'het Walhalla' analoog aan Wagner's Walkure), dan denk ik dat we in de verkeerde vijver zitten te vissen voor hem. Zou hij iemand zijn van de - zeg maar - overkant, de andere kant, snap je? Ook prima natuurlijk. Romo, hoe zit dat?

:shakeit:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 sep 2012, 12:35

Mooie gesprekkstof dit.

Het is misschien een saaie grijze muis, maar dat is >90% van wat ik op de weg zie.

En zo te zien wel 'n discussie waard.

Dat lukt je niet met 'n Focus, Astra, Megane of Auris ofzo.

Wel heb ik 't sterke vermoeden dat er hier 'n paar de boel zitten op te fokken die in hun ogen een Überauto rijden al was 't een 458 of Aventador en daarom het recht nemen om die Golf af te fakkelen. :kikker:

Dat vind ik eigenlijk wel 't meest vermakelijk. Die gevoelsmatige onaantastbaarheid want hunnie hebben iets speusjaals en de rest niet die geilt op zo'n Golf. :ongeveer als: :beer:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2012, 13:04

Niks met mannen als je dat bedoelt Ferdi. Om er maar een inkoppertje van te maken; Romo ain`t homo :D

Ook niet met Blonde Duitse Dirndels die bierzuipen met hun rechter hand en dan, your worst nightmare, een peuk in de linker. Vervolgens, hoe kan het ook anders, wat verborgen plakplaatjes, zo`n aarsgewei.........gruwel...................ik bedank vriendelijk doch zeer beslist.

Donkere typen, Latina`s dus, Robin hoef ik dat niet uit te leggen, dat gelukkig niet :D

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2012, 13:09

ain't no is 'n dubbele ontkenning Robert. Wel veel te pas en te onpas gebruikt door het Engelssprekende deel van deze aardkloot. Dus ik reken 'm goed. :D

romo

Bericht door romo » 07 sep 2012, 13:13

Aangepast, met dank..... :kikker:

Anyway, ik hou me aanbevolen voor tips, maar dat kan in een ander draadje...........

Back OT

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2012, 13:30

Robin een Golf affakkelen als zou het geen goede auto zijn, nee dat niet. Ik geloof direct dat een Golf een goede auto is, zo heeft dat keiharde imago ook wel weer zijn weerga op mij. Sterker nog, ik denk ook dat een Golf een betere auto is als een Opel of een gemiddelde Fiat. Zag trouwens gisteren ergensn Bravo staan, huidige model jaar of drie oud, uitlaatdemper hing er doorgeroest bij. Zal bij een Golf nooit gebeuren. Ik wil ook wel aanemen dat een Golf kwalitatief net zo goed in elkaar steekt als een BMW/Audi/Mercedes. Eigenlijk kun je niks slechts zeggen over de Golf.

Alleen wat ik bijna lachwekkend vind, is dat er mensen hiero op DF zijn die volledig in katzwijm vallen bij het zien van die die paar FAP plaatjes van de zoveelste copypast Golf... alsof jezus is wedergekeerd..

Ergens in 1997 ik reed tijdelijk een VW Polo.. wachtend op de nieuwe Golf IV die ging komen.. totdat die in de showroom stond bij Century... toen ben ik heel snel naar de Audi kant toegelopen voor een A3. Datzelfde gevoel heb ik nog steeds bij het zien van het zoveelste veel van hetzelfde. Maargoed ik hou er over op. Ik gun ieder zijn Golf. Want iedereen krijgt de Golf die hij verdient :D

romo

Bericht door romo » 07 sep 2012, 13:35

De grijze golf................ :kikker:

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2012, 14:47

@Rico ik heb in 1998 nog 'n Golf IV gehad, 110TDI terwijl ik toen 'n III 110TDI inruilde. Vond de IV wel mooi eigenlijk. Een medewerkster heeft 'n 2002 100pk en dat staat d'r goed. :D

Later had ik 'n A3 TDI 110 en ook al is 't dezelfde basis. Ik vond de A3 van de buitenkant mooier, maar voor de rest hetzelfde. De IV deed niet onder qua interieurkwaliteit naar de A3. Compliment voor beiden waar (toendertijd) BMW bijvorbeeld nog heel erg veel van kon leren. Nu hebben ze dat wat bijgetrokken tot zelfs ingehaald . Niet bij de 1er die zeer zeker 'beter' zal sturen, maar van binnen niet kan tippen aan de Golf.

Van buiten ook niet écht LOL, maar als M135i vergeet ik ANY hatchback heel erg gauw. ANY hatchback.

Behalve een RS3 king der binnendoorweggetjes. :df: :kikker:

Snipe

Bericht door Snipe » 07 sep 2012, 14:54

Robin schreef:Behalve een RS3 king der binnendoorweggetjes. :df: :kikker:
Zo is dat!

Rebel

Bericht door Rebel » 07 sep 2012, 18:30

Top! Al die belangstelling voor de nieuwe Golf

Macboy

Bericht door Macboy » 07 sep 2012, 23:07

Vind ik ook. En op dat plaatje hierboven: ziet er gewoon super uit.

A new star has been born !

dvh

Bericht door dvh » 07 sep 2012, 23:23

Wouter81 schreef:Zoals hier op de foto is hij toch wel lekker hoor. :)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Toch zijn ze alle 3 verschillend :-)

Maar ik vind het een knappe kar. De 6 vond ik tov de 5 sowieso al beter, en de 7 is gewoon een opvolging hiervan.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 08 sep 2012, 09:45

Vergeet deze ook niet. De nieuwe Octavia komt er ook aan en is qua verkoopaantallen al jaren een stabiele factor.

Afbeelding

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... _al__.html

Kasteel

Bericht door Kasteel » 09 sep 2012, 03:52

Las iets over 100kg lichter? Onze huidige 6 met DSG/airco/5d/etcetc weegt 1216kg, belooft veel goeds dan :).

Hielke

Bericht door Hielke » 09 sep 2012, 10:41

100 kg lichter met dezelfde motor? Geloof ik niet direct. Zou heel knap zijn.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 sep 2012, 10:45

Hielke schreef:100 kg lichter met dezelfde motor? Geloof ik niet direct. Zou heel knap zijn.
Uit een persbericht van VW: "De plus van 100 kg gewichtsverlies
Ondanks een rijkere standaarduitrusting, een hoger veiligheidsniveau en meer comfort is de nieuwe Golf tot honderd kilogram lichter dan voorheen. De grootste winst komt van de motoren (-40 kg) en de carrosseriestructuur (-37 kg). In de wielophangingen werd 26 kg ‘gevonden’ en in het elektrische systeem 6 kg. Het gewichtsverlies is een ‘plus’ voor efficiency én dynamiek."

Rebel

Bericht door Rebel » 09 sep 2012, 10:54

Mon dieu! Dat is een knappe prestatie van VW

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 09 sep 2012, 12:19

Om gelijk te maken moet Opel er dan bij een volgende Astra 300 kg afhalen. Dat wordt een uitdaging voor ze ;)

Hielke

Bericht door Hielke » 09 sep 2012, 13:04

Tot 100 kg gewichtsbesparing. TOT

In het meest gunstige geval zal een model/uitrusting van de Golf 100 kg lichter kunnen zijn dan het vorige model.

Plaats reactie