Ik heb niks meer met BMW.
-
- Snipe
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Ommezwaai?RVV schreef:de hele ommezwaai waar BMW nu voor staat vind ik gewoon oprecht jammer.
Met turbomotoren en downsizen zijn ze in 1972 begonnen.
Met verbruiksgeneuzel zijn ze ook ergens in de jaren '80 begonnen, onder meer door die geile zenuwen-econometer voor je neus neer te planten in de E30 323i.
Met elektrische auto's zijn ze begonnen bij de Olympische Spelen in 1972, met elektro-02's.
Met FWD hebben ze twintig jaar geleden al geëxperimenteerd met een hondslelijk flutautootje en later natuurlijk met de Mini.
Blijft over dat ze binnenkort op vrij grote schaal CFRP gaan gebruiken en dat lijkt me een ommezwaai waar je niet echt op tegen kunt zijn.
- Robin Hartog
LOL. Macboy for President.
En ook LOL @ reactie RVV. (Maar dan anders)
En ook LOL @ reactie RVV. (Maar dan anders)
-
Misschien kent Perry nog een rechtenstudente, die weet vast een gat in het pleidooi van Macboy te schieten 

- Macboy
Ik zal het nog een keer in perspectief plaatsen. Ik ben namelijk een van de grootste BMW liefhebbers hier. Dat is een feit. Maar hoe ziet mijn wagenpark eruit als BMW liefhebber ?RVV schreef:Maargoed beetje wollige post van Macboy. Kan er eigenlijk weinig mee als BMW liefhebber.
Even opsommen welke BMW's ik heb gehad:
e46 323i
e46 325i touring
e46 325 ti compact
e46 320d touring
e46 330d M sport
e46 M3 CS
120d
130i (2x)
e90 325i
e91 330i
e60 M5
Z4 3.0 Coupe
Beetje recht van spreken heb ik wel als BMW liefhebber, maar de hele ommezwaai waar BMW nu voor staat vind ik gewoon oprecht jammer. Als ik dat als BMW liefhebber in hart en nieren niet mag vinden, wie dan nog wel![]()
Peugeot 206
Seat Leon
Audi A3
Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Passat
Volkswagen Polo
Als mijn punt nu nog niet duidelijk is dan ligt het echt niet aan mij

- dvh
10+ jaar geleden:
-e30 318
-e30 318is
-e30 325 2x
-e36 318is
-e36 323
Een keer gereden met een turbo bmw en dat was de E61 van m'n zwager.
Mijn vader heeft nooit anders dan bmw gereden ( op wat noodzakelijke uitglippers na )
Ik weet niet beter dan bmw.
Zolang het een bmw is, geloof ik erin.
Dat is een onbewuste aanname op basis van een opvoeding met bmw.
Ik ben niet merkgek, ik zou voor minder geld eerder uitstappen naar Bijv. Renault.
Neemt niet weg dat bmw gewoon fantastische auto's maakt en toch een benchmark neerzet op het gebied van sportief rijden.
-e30 318
-e30 318is
-e30 325 2x
-e36 318is
-e36 323
Een keer gereden met een turbo bmw en dat was de E61 van m'n zwager.
Mijn vader heeft nooit anders dan bmw gereden ( op wat noodzakelijke uitglippers na )
Ik weet niet beter dan bmw.
Zolang het een bmw is, geloof ik erin.
Dat is een onbewuste aanname op basis van een opvoeding met bmw.
Ik ben niet merkgek, ik zou voor minder geld eerder uitstappen naar Bijv. Renault.
Neemt niet weg dat bmw gewoon fantastische auto's maakt en toch een benchmark neerzet op het gebied van sportief rijden.
-
Exact. Alleen zijn er wat uitzonderingen denk ik.En maar met hun blinde kop niet doorhebben dat vrijwel elke autoliefhebber en 1M fan loopt te geilen op diezelfde RS.
Ik rijd inmiddels ook al een paar jaar naar volle tevredenheid BMW, maar als ik door die lijst van Evo (paar pagina's terug gepost) blader zie ik ontzettend veel auto's die geweldig zijn. Die lijst met auto's maakt mij autoliefhebber, ze hebben één ding gemeen en dat is beleving en fun want dat zoek ik in een auto.
Zo roept men vaak dat ze een auto willen die dicht bij de motorsport ligt (relatief licht, iets wat goed aan het gas hangt en relatief kaal interieur). De wens voor een 1 serie van rond de 1250kg en een hoogtoerig blok en stoelen zoals in de CSL was dus erg groot. Of dat nou realistisch is of niet, dat was de wens.
Nu is het dat niet geworden en roept men dat het jammer is, we verder moeten kijken en dat het turbo karakter dagelijks best fijn want je hoeft minder te schakelen. True, maar het was niet wat sommige gehoopt hadden.
Nu moet iedereen kopen wat het beste bij em past en een 1M is een erg mooi compromis voor dagelijks, maar als je wilt (en dat roepen er aantal) is er dus best iets puurders te koop.
Alleen komen er bij niet-BMW's hele andere argumenten om dat niet te kopen. Niet stoer qua uiterlijk, geruite broek of juist poenerig imago, geen achterbank, etc. En ondertussen wel blijven roepen dat een 997 Carrera het 'net niet' is en je een (hardcore) GT3 moet hebben!?!? Omwille status omdat je het topmodel moet hebben?
Dus ik kan Ruben wel begrijpen want die merkenblindheid en het gevoelig zijn voor status zie je bij BMW rijders (en ik ben het zelf

Zo vind ik het hartstikke mooi dat allen, wat lotus gasten of bijv. kees met z'n viper zoiets rijden en op df rondhangen. Die hebben de ballen om een pure DF auto te rijden en lijken zich minder druk te maken om imago en oogkleppen tot een bepaald merkje.
Maar ik zal wel raar zijn, als ik bijv. zo'n prehistorische oldtimer zie rijden met iemand met vliegersbril en smile van oor tot oor vind ik dat soort mensen wel stoer

- Niels
- Auto: Prius+
Moet je dan zo'n geruite broek aan?Michel P schreef:Ben je wel een type voor een Exige/Lotus achtige?Niels schreef:Ik moet wel bukken, d'r staan er twee hier op de opritEr had wel een Exige bij gemogen, dat dan wel weer
![]()
Dat vraag ik me dus echt af, is natuurlijk niet ieder zijn ding.
Michel

Ontopic: ik denk dat BMW het wel voor elkaar krijgt om aangenaam te downsizen. Zeker voor de normale straat kilometers zal een turbo motor een dikke prima zijn. Als fun auto lijkt me zo'n motor te klinisch, dat vind ik van de VAG 20VT/TFSI al. Niet dat het er niet mee lukt maar het kan qua beleving mooier. De R6 is fijn maar voor normale kilometers voor mij geen must om BMW te rijden.
BMW te duur? Ik denk dat "Premium" gewoon te duur is en altijd al is geweest....
- Geert.
Never bluff a donkeyRuben schreef:Misschien kent Perry nog een rechtenstudente, die weet vast een gat in het pleidooi van Macboy te schieten

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Als je der niks meer mee hebt...................dan rest nog maar 1 ding..........................gewoon inruilen.......................... 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Macboy heeft 'n mooi betoog.
@ Tom, prima verhaal hoor. Maar dat BMW rijders het in jouw ogen de kar het meest als status(sybool) zien, zie ik niet. In de buitenwerled tref ik voorál Audi en ook Mercedesrijders, en her en der de X5 piloot. Is trouwens niks mis mee, ik constateer wat anders. De ene draagt z'n status uit door z'n kleding/huis/vakanties of auto's en de ander door 'zn horloges of vrouw
We snappen mekaar wel.
Als kind keek ik niet om naar BMW's , m'n ene oom had er eentje. Ook de M1 deed 't licht niet branden. Mercedes voor en na en Ferrari. Audi met hun rallywagens en sinds de V12 in de 750i back in 1987(?) ben ik wel BMW minded. Toen de E34 M5 kwam was't wel klaar. Dikke Benz concurrent en o zo mmooi. Heb nu m'n achtste BMW en er zullen nog wel wat volgen. Maar de merken Mercedes, Audi, Jaguar, de EVO's en STi's , Ferrari vooral en Lambo, Aston, sommige Porsches, en her 'n en der 'n Lotus achtig iets, ik vind 't prima. Daaronder zegt 't me eigenlijk niks meer, ik heb de gloriedagen van de fwd bij mezelf gekend, dat Andre dacht hoe kan dit nou.Die capriolen, Met 'n fwd... Ik hoef dat niet meer.Been there done that. Luco ik wil je graag fwd feeling intstrueren hoor, no woriies. Dus ik hoef ook niet 'n Clio of Megane.
Nu naar de kapper
Cheers
Robin
Oh ja, vergeten, mocht ik in 't normalere segment in de fwd wereld sjoppen? Is er maar 1 auto een Golf 6 GTI. De rest interesseert me écht geen reet. Zal mij benieuwen hoe de 1 serie gaat rijden....
Over Franse auto's, denk niet dat ik anti ben. In m'n kantoortje hangt een foto van een Delage D8 120 uit 1938(?) geloof ik, een van de mooiste auto's EVER. En die 1939 Delahaye uit Transformers 3. Emotie.
In m'n top 5 aller tijden staat 1 Franse kar, een Pug 205 T16. Staat geen BMW in, ja één met 'n BMW motor.
En in de top 10 zo uit m,'n hoofd nu staat bij mij ook geen BMW....
Dus dat ik 'n roze BMW bril opheb neem ik dan maar weer voor kennisgeving aan :boogie:
@ Tom, prima verhaal hoor. Maar dat BMW rijders het in jouw ogen de kar het meest als status(sybool) zien, zie ik niet. In de buitenwerled tref ik voorál Audi en ook Mercedesrijders, en her en der de X5 piloot. Is trouwens niks mis mee, ik constateer wat anders. De ene draagt z'n status uit door z'n kleding/huis/vakanties of auto's en de ander door 'zn horloges of vrouw

We snappen mekaar wel.
Als kind keek ik niet om naar BMW's , m'n ene oom had er eentje. Ook de M1 deed 't licht niet branden. Mercedes voor en na en Ferrari. Audi met hun rallywagens en sinds de V12 in de 750i back in 1987(?) ben ik wel BMW minded. Toen de E34 M5 kwam was't wel klaar. Dikke Benz concurrent en o zo mmooi. Heb nu m'n achtste BMW en er zullen nog wel wat volgen. Maar de merken Mercedes, Audi, Jaguar, de EVO's en STi's , Ferrari vooral en Lambo, Aston, sommige Porsches, en her 'n en der 'n Lotus achtig iets, ik vind 't prima. Daaronder zegt 't me eigenlijk niks meer, ik heb de gloriedagen van de fwd bij mezelf gekend, dat Andre dacht hoe kan dit nou.Die capriolen, Met 'n fwd... Ik hoef dat niet meer.Been there done that. Luco ik wil je graag fwd feeling intstrueren hoor, no woriies. Dus ik hoef ook niet 'n Clio of Megane.

Nu naar de kapper

Cheers
Robin
Oh ja, vergeten, mocht ik in 't normalere segment in de fwd wereld sjoppen? Is er maar 1 auto een Golf 6 GTI. De rest interesseert me écht geen reet. Zal mij benieuwen hoe de 1 serie gaat rijden....
Over Franse auto's, denk niet dat ik anti ben. In m'n kantoortje hangt een foto van een Delage D8 120 uit 1938(?) geloof ik, een van de mooiste auto's EVER. En die 1939 Delahaye uit Transformers 3. Emotie.
In m'n top 5 aller tijden staat 1 Franse kar, een Pug 205 T16. Staat geen BMW in, ja één met 'n BMW motor.
En in de top 10 zo uit m,'n hoofd nu staat bij mij ook geen BMW....
Dus dat ik 'n roze BMW bril opheb neem ik dan maar weer voor kennisgeving aan :boogie:
-
En toch moet ook ik bekennen dat ik wel een beetje kijk naar het merk hoor. Tuurlijk kijk ik eerst naar het concept. Maar ik zou bijv. niet snel een Donkervoort rijden of een Westfield. Simpelweg omdat ik bij dit concept een voorkeur heb voor het merk Caterham.Tom schreef: Zo vind ik het hartstikke mooi dat allen, wat lotus gasten of bijv. kees met z'n viper zoiets rijden en op df rondhangen. Die hebben de ballen om een pure DF auto te rijden en lijken zich minder druk te maken om imago en oogkleppen tot een bepaald merkje.
Maar ik zal wel raar zijn, als ik bijv. zo'n prehistorische oldtimer zie rijden met iemand met vliegersbril en smile van oor tot oor vind ik dat soort mensen wel stoer
De laatste MR2 zou een soort van Elise zijn kwa rijeigenschappen. Als het kan, zou ik altijd gaan voor een Lotus en ik zou liever 25k stuk slaan op een origineel oude Elan, dan 10k voor een tweedehands MX5.
Morgan heeft een leuke three wheeler uit. Er zijn reeds lange tijd ook alternatieven in UK. Echter zou ik altijd de voorkeur hebben voor de Morgan.
Ik heb vorig jaar een Forester voor erbij gekocht onder het mom van 'auto voor de vrouw'. Leek me stiekem handig als klusbak voor mezelf. Subaru = boxermotor = 4wd = karakter. Klopt, al moet ik zeggen dat het soms toch net ff te klein is en puntje bij paaltje is het nog te luxe. Komt bij dat ik met de huidige kilometrages die extra mrb voor een diesel makkelijk kan wegstrepen. Dus toch maar eens kijken naar een 4x4 met wat meer karakter.

Ik denk dat de lightweightmannen soms ook wel een soort van snobberig gedrag kunnen vertonen hoor. De autokeuze is altijd een mix van concept en imago.
- Michel P
Herkenbaar Allen, een Speedster vind ik een fraaie auto om te zien, looks zijn top met een set mooie wielen. Maar de historie van Lotus beschouw ik als iets bijzonders en dan toch liever een Lotus.
Droom nog wel eens van en S1 als project car. Onderstel en draagarmen aanpakken, goede set remmen, carbon hardtop en een duratec, de 100kg minder dan de Exige S2 spreken me dan aan. Ook de lijnen van een S1 ook de Exige S1 blijf ik erg fraai vinden.
Loopt die badkuip van jou al?
Michel
Droom nog wel eens van en S1 als project car. Onderstel en draagarmen aanpakken, goede set remmen, carbon hardtop en een duratec, de 100kg minder dan de Exige S2 spreken me dan aan. Ook de lijnen van een S1 ook de Exige S1 blijf ik erg fraai vinden.
Loopt die badkuip van jou al?
Michel
- duifjes.com
heb een "gehad"
M3GT
740IL
en nu de 525 24v....
Ik kan me niet voorstellen dat een 120i die 20K meer kost
20K mee vreugde kan beiden.....
ATM kijk ik hoeveel geld ik heb en wat daarbij mij
hetmeeste vreugde geeft....
M3GT
740IL
en nu de 525 24v....
-
- Auto: Fun Damn Mentally
:drieling:duifjes.com schreef: ATM kijk ik hoeveel geld ik heb en wat daarbij mij
-
Nee, nadat het blok ontplofte bij het afstellen ben ik op vakantie gegaan. Net een weekje terug.
- Downforce Hans
Sorrry Duif maar het kleppendeksel kwam van de sloop en heb ik er voor de gein opgezet.duifjes.com schreef:heb een "gehad"
M3GT
740IL
en nu de 525 24v....
Hij heeft gewoon maar 8 kleppen.
Nu ver uit de buurt durf ik het je wel te zeggen.................
O, en dat van die zes cylinders..........das ook niet helemaal waar............

- Kasteel
Komt goed Ruben, vergeet je alleen je "I LOVE BMW"-shirt nietRuben schreef:Nog minder vind ik dan de oude m motoren. Van E34 m5, e36 m3, e46 m3 tot en met z3 roadster. Nu wil ik graag nog een keer in de auto van Bart rijden en hoop ik van harte dat ik mijn mening dan zal bijstellen, we zullen zien wanneer dat gebeurt![]()

- Hielke
Macboy, ik vat je ultrapost even samen:
Go with the flow. En ga anders weg. Geniet van die auto omdat anderen dat ook doen. En ga anders weg. Zie nou eindelijk in dat die auto de beste is. En ga anders weg.
Ik neem aan dat je Romo deze les ook even geleerd hebt tijdens de 1001 keren dat ie de 1 serie en de turbomotoren in verscheidene topics gebasht heeft. Nee hè? Geeft niks.
Een vreemde reactie Macboy. Al zitten in een Algemeen of Beierse Bierhuis 100 man een auto te bekritiseren omdat ze dat door de stand van de maan en de planeten als een hemelse opdracht zien, dan is dat hun goed recht. Dit is een forum. Ga je om wat voor reden uit je nek lullen, dan loop je uiteindelijk toch wel tegen de lamp.
Wil je om je autokeuze applaus, kudo's, meelopers, meepraters, meekopers en andere bevestigende steunbetuigingen ontvangen, dan heeft Driving Fun daarvoor een heel geschikte plaats waar je volledig aan je trekken komt. Dat deel heet "Mijn Auto".
Go with the flow. En ga anders weg. Geniet van die auto omdat anderen dat ook doen. En ga anders weg. Zie nou eindelijk in dat die auto de beste is. En ga anders weg.
Ik neem aan dat je Romo deze les ook even geleerd hebt tijdens de 1001 keren dat ie de 1 serie en de turbomotoren in verscheidene topics gebasht heeft. Nee hè? Geeft niks.
Een vreemde reactie Macboy. Al zitten in een Algemeen of Beierse Bierhuis 100 man een auto te bekritiseren omdat ze dat door de stand van de maan en de planeten als een hemelse opdracht zien, dan is dat hun goed recht. Dit is een forum. Ga je om wat voor reden uit je nek lullen, dan loop je uiteindelijk toch wel tegen de lamp.
Wil je om je autokeuze applaus, kudo's, meelopers, meepraters, meekopers en andere bevestigende steunbetuigingen ontvangen, dan heeft Driving Fun daarvoor een heel geschikte plaats waar je volledig aan je trekken komt. Dat deel heet "Mijn Auto".
- Robin Hartog
Volgens mij heb ik een andere post van Macboy gelezen dan Hielke.
- Macboy
Het is tot daar aan toe dat je alsnog je gelijk probeert te halen Hielke, maar dat je hierin nog jammerlijk faalt met je nietszeggende post is toch knap.
Sommige mensen zijn zeikerds en gedragen zich als kinderen. Voor hun is het glas altijd half leeg. Voor mij is het glas halfvol. Er zijn optimisten in het leven en er zijn pessimisten. Sommige mensen lezen mijn post niet goed en gaan zaken omdraaien, anderen begrijpen wel wat ik bedoel.
Dat is gewoon een keuze. Het is duidelijk waar jij voor kiest Hielke.
Sommige mensen zijn zeikerds en gedragen zich als kinderen. Voor hun is het glas altijd half leeg. Voor mij is het glas halfvol. Er zijn optimisten in het leven en er zijn pessimisten. Sommige mensen lezen mijn post niet goed en gaan zaken omdraaien, anderen begrijpen wel wat ik bedoel.
Dat is gewoon een keuze. Het is duidelijk waar jij voor kiest Hielke.
-
OnlineLuco
Nou Macboy, ik ben het voor een groot gedeelte wel met je post eens.
Alleen een kanttekening, ik zie het meer andersom, bijna elke auto mag en wordt hier afgekraakt en afgezeken als die geen rwd heeft, met name door 80% van de bmw rijders.
Dus wat jij zegt dat actie een reactie uitlokt klopt helemaal.
Alleen wordt in mijn beleving de actie vaak uitgelokt door de bmw rijders, als die een andere keuze ook eens respecteerd, zal er veel minder tegengas gegeven worden.
Alleen een kanttekening, ik zie het meer andersom, bijna elke auto mag en wordt hier afgekraakt en afgezeken als die geen rwd heeft, met name door 80% van de bmw rijders.
Dus wat jij zegt dat actie een reactie uitlokt klopt helemaal.
Alleen wordt in mijn beleving de actie vaak uitgelokt door de bmw rijders, als die een andere keuze ook eens respecteerd, zal er veel minder tegengas gegeven worden.
- Michel P
Luco, er is een nieuwe DVD van Calimero uit 
-
OnlineLuco
Die opmerking toont ook weer eens een gebrek van eigen mening, als iemand het niet met jouw eens is smijt je daar maar weer eens mee, ow nee dan volg je het topic niet meer.Michel P schreef:Luco, er is een nieuwe DVD van Calimero uit

- Macboy
Luco we blijven hier een knipoog houden dat weet je zelf ook wel. Maar kijk nou eens in het Mégane R-26R draadje. FWD en iedereen is er lyrisch over. Of ben ik nou gek ? En zie je daar 200x dezelfde opmerking komen "ik vind het niks" ? Nee mensen die het niks vinden zeggen het een keer en blijven dan weg.
Een argument verliest zijn kracht in de herhaling. Maar passie delen met andere gelijkgestemden nooit.
Een argument verliest zijn kracht in de herhaling. Maar passie delen met andere gelijkgestemden nooit.