
Porsche 991 carrera 2011
- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 991 carrera 2011
Sorry meneer, ik lachte niet om u...... 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 991 carrera 2011
Ferdi volgens mij zit het zo. Op het forum wordt lovend gedaan over GT3. Dat is de Porsche die je moet hebben. Een groot deel van de auto enthousiasten loopt daarin mee. En terecht natuurlijk want dat is ook ultieme porno. Een select groepje mensen roept echter al enige maanden dat niet alleen een GT3 niet nodig is, maar dat zelfs een standaard 911 Carrera meer dan genoeg is. En dat dus een Carrera S niet nodig is. Dat EVO dit bevestigt is alleen maar leuk denk ik dan. Overigens vind ik zelf de uitlaten van de non S (ovaal) ook nog eens veel stoerder dan die van de S (dubbele pijp). Maar dat terzijde.
Nu is het leuke hieraan dat jij Robin leek aan te vallen, maar juist Robin is iemand die zelfs een S niet puur genoeg vindt. Zon type rijder is hij nu eenmaal en dus totaal niet representatief voor de doorsnee liefhebber. Dit is ook een compliment naar Robin toe geen aanval. Robin hoort in het rijtje met Andre thuis. Van Andre weten we allemaal dat zelfs een GT3 niet alles is. Juist voor de type rijder dat wil spelen met die grens tussen onder- en overstuur, wat bij BMW vervolmaakt is en door geen enkel ander merk benaderd kan worden (BMW maakt juist daarom rijden geweldig!), is de motor achterin funest en minder effectief om dit te ervaren. Dus niet alleen een S is niet heilig, zelfs een GT3 niet.
Conclusie: voor alle gewone stervelingen is een Carrera 350pk (non S) dus al porno.

Nu is het leuke hieraan dat jij Robin leek aan te vallen, maar juist Robin is iemand die zelfs een S niet puur genoeg vindt. Zon type rijder is hij nu eenmaal en dus totaal niet representatief voor de doorsnee liefhebber. Dit is ook een compliment naar Robin toe geen aanval. Robin hoort in het rijtje met Andre thuis. Van Andre weten we allemaal dat zelfs een GT3 niet alles is. Juist voor de type rijder dat wil spelen met die grens tussen onder- en overstuur, wat bij BMW vervolmaakt is en door geen enkel ander merk benaderd kan worden (BMW maakt juist daarom rijden geweldig!), is de motor achterin funest en minder effectief om dit te ervaren. Dus niet alleen een S is niet heilig, zelfs een GT3 niet.
Conclusie: voor alle gewone stervelingen is een Carrera 350pk (non S) dus al porno.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Porsche 991 carrera 2011
Zag de wagen gisteren eigenlijk pas voor het eerst irl. Moet zeggen dat ik deze na de 993 eigenlijk weer voor het eerst een echt mooie 911 vind. Vooral driekwart van achteren gezien. Alleen jammer dat de wagen niet flip de kikker groen was...
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 991 carrera 2011
Downforce Hans schreef:Ruben schreef:Had ik al gezegd dat je 'm in het wit moet hebben?
Geen gezicht die velgen
Kleur staat hem niet verkeerd idd, maar +1 vwb die velgen, geen porem IMHO
Bij de laterale blik vind ik de overhangen voor een ras- sport-kar nogal groot. Had de 997 idem.
De frontale blik vind ik bij geen enkel Porker mooi, die dopogen staan nogal doods en tam. In het verleden zag ik wel eens foto`s waar een dubbele lens in de koplamp zat, dat maakt het veel beter.
- tomgtr
- Berichten: 10902
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Porsche 991 carrera 2011
Collega van me heeft net z'n 997 GT3 MK1 ingeruild op 991 4S. heeft de GT3 maar half jaar gehad en werd gek van hoe laag en kaal dat ding was. GT3 is prima als heel duur track speeltje, als je zelden of nooit op circuit komt en de auto gewoon bij nat/droog/glad will gebruiken is dit voor de meesten niet de juiste keuze. En nee, niet alleen op een circuit rond rossen is driving fun, maar geloof dat die discussie al een aardige baard heeft.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
Vind dit altijd van die idiote verhalen ..tomgtr schreef:Collega van me heeft net z'n 997 GT3 MK1 ingeruild op 991 4S. heeft de GT3 maar half jaar gehad en werd gek van hoe laag en kaal dat ding was. GT3 is prima als heel duur track speeltje, als je zelden of nooit op circuit komt en de auto gewoon bij nat/droog/glad will gebruiken is dit voor de meesten niet de juiste keuze. En nee, niet alleen op een circuit rond rossen is driving fun, maar geloof dat die discussie al een aardige baard heeft.
Behoorlijk verschilletje (duh), van een stuur met stoelen rwd (=GT3) naar een tutti lampionie limousine awd (=4S). En dat na een half jaartje nauwelijks snuffelen aan een GT3. Wedden, die ruilt binnenkort die 4S weer in voor Panorama Turbo 4S. Een typische Porsje status impulskoper lijkt me




- Robin
- Berichten: 55626
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 carrera 2011
Toch wel 'n beetje met je eens. Een GT3 als daily lijkt mij knudde met 'n rietje.Sperdy schreef:Vind dit altijd van die idiote verhalen ..tomgtr schreef:Collega van me heeft net z'n 997 GT3 MK1 ingeruild op 991 4S. heeft de GT3 maar half jaar gehad en werd gek van hoe laag en kaal dat ding was. GT3 is prima als heel duur track speeltje, als je zelden of nooit op circuit komt en de auto gewoon bij nat/droog/glad will gebruiken is dit voor de meesten niet de juiste keuze. En nee, niet alleen op een circuit rond rossen is driving fun, maar geloof dat die discussie al een aardige baard heeft.
Behoorlijk verschilletje (duh), van een stuur met stoelen rwd (=GT3) naar een tutti lampionie limousine awd (=4S). En dat na een half jaartje nauwelijks snuffelen aan een GT3. Wedden, die ruilt binnenkort die 4S weer in voor Panorama Turbo 4S. Een typische Porsje status impulskoper lijkt me![]()
![]()
![]()
Maar dat geldt eigenlijk eerlijk gezegd voor any 911 of wat jij rijdt Ferdinand. Allemaal prachtig rijdend en sturend etc. Wil ik bij Porsche 'n daily kom ik bij 'n Panamera uit dus neh.
Een 991 als daily kan wel, maar dan zonder kids.En dan nog. Copmagnet. Prijs prestatie in dit kouwe kikkerlandje. In de praktijk zal 't wat tegenvallen. Hoe goed any Porsche ook is in bijna alles....
Verder kwam ik erachter dat de 991 2 cm ofzo langer is dan 'n E46 3 serie en maar 3 cm korter ofzo dan 'n E90 3 serie.

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
Klopt wel in algemene termen Ilja, ook wel middenmotor vs. kontmotor (Macboy schreef:Ferdi volgens mij zit het zo. Op het forum wordt lovend gedaan over GT3. Dat is de Porsche die je moet hebben. Een groot deel van de auto enthousiasten loopt daarin mee. En terecht natuurlijk want dat is ook ultieme porno. Een select groepje mensen roept echter al enige maanden dat niet alleen een GT3 niet nodig is, maar dat zelfs een standaard 911 Carrera meer dan genoeg is. En dat dus een Carrera S niet nodig is. Dat EVO dit bevestigt is alleen maar leuk denk ik dan. Overigens vind ik zelf de uitlaten van de non S (ovaal) ook nog eens veel stoerder dan die van de S (dubbele pijp). Maar dat terzijde.
Nu is het leuke hieraan dat jij Robin leek aan te vallen, maar juist Robin is iemand die zelfs een S niet puur genoeg vindt. Zon type rijder is hij nu eenmaal en dus totaal niet representatief voor de doorsnee liefhebber. Dit is ook een compliment naar Robin toe geen aanval. Robin hoort in het rijtje met Andre thuis. Van Andre weten we allemaal dat zelfs een GT3 niet alles is. Juist voor de type rijder dat wil spelen met die grens tussen onder- en overstuur, wat bij BMW vervolmaakt is en door geen enkel ander merk benaderd kan worden (BMW maakt juist daarom rijden geweldig!), is de motor achterin funest en minder effectief om dit te ervaren. Dus niet alleen een S is niet heilig, zelfs een GT3 niet.
Conclusie: voor alle gewone stervelingen is een Carrera 350pk (non S) dus al porno.

Maar vooral eentje ZONDER al die electrice kermisrommel er op en dat lijkt alleen bij de basis 911 mogelijk te zijn (als ik zo rondlees her en der).
Het grappige is dat Porsj verkopers dat slappe Fiat Panda sturen op lage snelheden (en blijft gevoelloos op hoge snelheden) als usp (unique selling point) gebruiken. De verkopert: "Goed hé meneer, dat lichte sturen, ja, ja, er zitten 20"wielen onder en dan zo makkelijk kunnen parkeren, echt Porsj dat ze daar weer aan denken .... "

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 991 carrera 2011
Duidelijk verhaal en mooi verwoord ! Zo is het maar net. Zo had ik het ook niet begrepen.
- Robin
- Berichten: 55626
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 carrera 2011
Of ik nou gestoord ben purist of statuskoper, nu ik erover nadenk heb ik bij de 991(elk model) het idee dat het echt 'n 'tweede wagen' is in mijn beleving/omstandigheid. Prachtig/skitterend alles bijna perfect min of meer. Maar compromisloos(lozer dan alles wat niet uit Italie komt) en daar moet je wel aan denken als je een aanschaft. Verder is de Zeitgeis vooral in NL zo dat het ding eerder tegen je gebruikt wordt(vroeger ook wel, nu nog meer) dan dat het synpathie oproept jammergenoeg....
We zagen gisteren hier in 't centrom nog 'n 911 rond 1970 model trijden. Grijs metallic, de man achter 't stuur ook. Wel 'n klassieker hoor. Roken! en de Porker ook trouwens.
We zagen gisteren hier in 't centrom nog 'n 911 rond 1970 model trijden. Grijs metallic, de man achter 't stuur ook. Wel 'n klassieker hoor. Roken! en de Porker ook trouwens.

Laatst gewijzigd door Robin op 19 nov 2012, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
Ook wel eens Robin, Ik heb ook een daily naast de Spyder, ja. MAAR:Robin schreef:Maar dat geldt eigenlijk eerlijk gezegd voor any 911 of wat jij rijdt Ferdinand. Allemaal prachtig rijdend en sturend etc. Wil ik bij Porsche 'n daily kom ik bij 'n Panamera uit dus neh.
Iedere keer als ik maar even in de Spyder stap, weet ik weer exact wat ik geniaal vind aan dat ding. Daar hoef je echt niet alleen voor te hoeken op Assen. Iedere meter is een feest, een traktatie. Op binnenwegen kun je al heel veel potentieel er uit halen. Voor mij is dat hét autorijden gevoel. Een leuke sportauto is ook al leuk op de openbare weg, Dat is ookal echt heel leuk, zonder dat ik een circuit op hoef Ik rijd 50/50 van de tijd wisselend in beide auto's.
Overigens lijkt mij een GT3 nog een tikkie spartaanser dan een Spyder. Heb nog nooit GT3 gereden overigens .. Maar als je aan een tweezitter genoeg hebt (je bent single etc..), je douwt een radio en airco in een GT3, is 'ie dan niet - met een beetje goede wil - als daily in te zetten? niet?? Je krijgt toch iedere keer een harde plasser van die krijsende 8500 rpm en geniale sturen. Dát is toch waar je die GT3 voor hebt gekocht?
Laatst gewijzigd door Sperdy op 19 nov 2012, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- tomgtr
- Berichten: 10902
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Porsche 991 carrera 2011
Erm hoe bedoel je judgemental. De bewuste persoon heeft geraced, is regelmatig op circuit te vinden en heeft echt geen porsche nodig om status te bewijzen. Vond gewoon een GT3 een drama om regelmatig in te rijden. En is nog steeds niet z'n daily, dat is een RS6...Sperdy schreef:Vind dit altijd van die idiote verhalen ..tomgtr schreef:Collega van me heeft net z'n 997 GT3 MK1 ingeruild op 991 4S. heeft de GT3 maar half jaar gehad en werd gek van hoe laag en kaal dat ding was. GT3 is prima als heel duur track speeltje, als je zelden of nooit op circuit komt en de auto gewoon bij nat/droog/glad will gebruiken is dit voor de meesten niet de juiste keuze. En nee, niet alleen op een circuit rond rossen is driving fun, maar geloof dat die discussie al een aardige baard heeft.
Behoorlijk verschilletje (duh), van een stuur met stoelen rwd (=GT3) naar een tutti lampionie limousine awd (=4S). En dat na een half jaartje nauwelijks snuffelen aan een GT3. Wedden, die ruilt binnenkort die 4S weer in voor Panorama Turbo 4S. Een typische Porsje status impulskoper lijkt me![]()
![]()
![]()
- Robin
- Berichten: 55626
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 carrera 2011
Nouja maakt ook niet uit TOm, de man is 'n ervaring rijker. Best toch?
Ik heb 't met GT5 ik stapte gisteren weer in de RUF CTR op sportbanden terwijl m'n daily GT5 auto 'n LFA/458/SLS(in mijn ogen 's werelds beste auto's ook irl) is.
Hoe leuk ook, was ik weer blij in de LFA/458/SLS te stappen.
DG lees je even mee?

Ik heb 't met GT5 ik stapte gisteren weer in de RUF CTR op sportbanden terwijl m'n daily GT5 auto 'n LFA/458/SLS(in mijn ogen 's werelds beste auto's ook irl) is.
Hoe leuk ook, was ik weer blij in de LFA/458/SLS te stappen.
DG lees je even mee?


Laatst gewijzigd door Robin op 19 nov 2012, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
O, het is nog gekker dan we dachten ??tomgtr schreef:Erm hoe bedoel je judgemental. De bewuste persoon heeft geraced, is regelmatig op circuit te vinden en heeft echt geen porsche nodig om status te bewijzen. Vond gewoon een GT3 een drama om regelmatig in te rijden. En is nog steeds niet z'n daily, dat is een RS6...Sperdy schreef:Vind dit altijd van die idiote verhalen ..tomgtr schreef:Collega van me heeft net z'n 997 GT3 MK1 ingeruild op 991 4S. heeft de GT3 maar half jaar gehad en werd gek van hoe laag en kaal dat ding was. GT3 is prima als heel duur track speeltje, als je zelden of nooit op circuit komt en de auto gewoon bij nat/droog/glad will gebruiken is dit voor de meesten niet de juiste keuze. En nee, niet alleen op een circuit rond rossen is driving fun, maar geloof dat die discussie al een aardige baard heeft.
Behoorlijk verschilletje (duh), van een stuur met stoelen rwd (=GT3) naar een tutti lampionie limousine awd (=4S). En dat na een half jaartje nauwelijks snuffelen aan een GT3. Wedden, die ruilt binnenkort die 4S weer in voor Panorama Turbo 4S. Een typische Porsje status impulskoper lijkt me![]()
![]()
![]()


en

- tomgtr
- Berichten: 10902
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Porsche 991 carrera 2011
Ja, erg he? Hoe durft hij, hoeft niet eens krom te liggen om een leuke auto. Vreselijk. Die kan niet van auto's houden, dat is gewoon een patser.Sperdy schreef: O, het is nog gekker dan we dachten ??
![]()
![]()
en

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche 991 carrera 2011
Waar is Sperdinand? Let je op Sperdi? Je moet de 4 hebben!
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: Porsche 991 carrera 2011
Leuk filmpje met veel bekende plekken. Het museum en The Fuscher Törl mountain pass zijn echt een aanrader als je in de buurt bent.
- Robin
- Berichten: 55626
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 carrera 2011
Mooi filmpje inderdaad met misschien wel de beste daily van het moment.
Hij ziet er op sommige momenten van voren imo nogal Kever liefjes uit en de prijs zal ook wel weer schrikken zijn.
Verder kom ik er in dit filmpje weer voor de 100e keer achter dat de 964 voor mij qua looks wel de bomb is tov de nieuwere versies, ook tov 997 en 991 eigenlijk...
Hij ziet er op sommige momenten van voren imo nogal Kever liefjes uit en de prijs zal ook wel weer schrikken zijn.
Verder kom ik er in dit filmpje weer voor de 100e keer achter dat de 964 voor mij qua looks wel de bomb is tov de nieuwere versies, ook tov 997 en 991 eigenlijk...
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Porsche 991 carrera 2011
Gaaf zo in het rood !
Alleen die wielen..
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
+1 Ruben. Inderdaad, op mijn wenken bediend: "there is so much more feeling on the front axel.. ''. Hij noemt het wel 4 keer geloof ik. Een 350pk C4S zwart. pdk mag wel, hoeft niet persé.Ruben schreef:Waar is Sperdinand? Let je op Sperdi? Je moet de 4 hebben!
Eensch met Robin qua looks over 964 tov. de latere 911 modellen
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
Ga as. vrijdag een 350pk 911/991 Carrera 4 PDK rijden. Ben benieuwd, ik pen wel weer een zinloze
bijdrage daarna. O ja, woensdagmiddag bij Kroymans rondje sturen in 458 italia, lol. Op een gegeven moment groei je naar een beetje vermogen toe, snap je wel 


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 carrera 2011
benieuwd hoe het stuurgedrag overkomt, is die 'gewone' uitvoering zonder ESP ?
- JP
- Berichten: 34582
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Porsche 991 carrera 2011
Porsche Aerokitje;




Caractere;




Caractere;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Erik dB, Majestic-12 [Bot] en 1 gast