Schumacher stopt er mee

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Wilbert

Bericht door Wilbert » 01 okt 2006, 20:26

Juist kees goed gesproken!

Rebel

Bericht door Rebel » 01 okt 2006, 23:45

Beetje kortzichtig gezien alle andere factoren die meespeelde.
Maar ik respecteer jullie mening of kijk op de wedstrijd.
Nog 2 wedstrijden... 8)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 okt 2006, 07:54

Rebel schreef:Beetje kortzichtig gezien alle andere factoren die meespeelde.
Maar ik respecteer jullie mening of kijk op de wedstrijd.
Nog 2 wedstrijden... 8)
Daar had iedereen toch last van, of was het voor en achter Schumacher soms droog......................................... :lol: :lol:

En de rest hoort allemaal bij racen imo..............................

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 okt 2006, 09:30

Tuurlijk, maar een over de grond rollende wielmoer die je tijd kost vind ik nou niet de reden om juist vandaag op te merken dat de duitstert de beste was/is(wat ie ergens natuurlijk wel is of bijna). Ze hebben hem op 2 manieren duidelijk een kans gegeven en die grijpt ie, logisch. Dat zou een ander ook doen of zijn we de ongelofelijke blunder van een ander team in Turkije vergeten? Daar ging veel minder tijd verloren.

Anyway, hoe het seizoen ook eindigt ik kan blij zijn, nog even 2 races uitzingen en het nieuwe tijdperk begint en ik zou niet weten waarom dat saai zou moeten zijn.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 02 okt 2006, 09:53

Even de inhaal actie van Schumacher vergeten op alonso??? Die was gewoon super. Ja wat daar gebeurde was zeer klote voor Alonso shit happens.

Rebel

Bericht door Rebel » 02 okt 2006, 10:06

Ja die actie was super, omdat Renault gekozen had voor een andere bandentactiek een paar ronden eerder.
Die inhaalactie was voorspelbaar, Alonso had duidelijk problemen.

Maar sjonge sjonge wat een gave actie van Schumacher. Daarmee heeft hij de wedstrijd gewonnen......

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 okt 2006, 10:14

Mooie actie, maar het is er ook dè bocht(encombinatie) voor. Er zijn gewoon meerdere lijnen en als de ander dan een tekort aan grip heeft.....

Ligt het trouwens aan mij of deed Fisi zijn taak als verdediger niet echt goed?

k33z

Bericht door k33z » 02 okt 2006, 10:25

Mari Oh Oh! schreef:
Tuurlijk, maar een over de grond rollende wielmoer die je tijd kost vind ik nou niet de reden om juist vandaag op te merken dat de duitstert de beste was/is(wat ie ergens natuurlijk wel is of bijna). Ze hebben hem op 2 manieren duidelijk een kans gegeven en die grijpt ie, logisch. Dat zou een ander ook doen of zijn we de ongelofelijke blunder van een ander team in Turkije vergeten? Daar ging veel minder tijd verloren.

Anyway, hoe het seizoen ook eindigt ik kan blij zijn, nog even 2 races uitzingen en het nieuwe tijdperk begint en ik zou niet weten waarom dat saai zou moeten zijn.
Alonso heeft, in mijn ogen, de wedstrijd niet verloren door de verkeerde pitstop. Als deze pitstop goed was gegaan had hij nogsteeds op de baan Schumacher in moeten halen.

Het lijkt nu alsof ik een of andere Schumacher superfan ben, maar dat is dus helemaal niet zo. Ik ben een liefhebber van de sport en daarom kan ik het spectakel wat Schumacher nu brengt heel erg waarderen.

Als iedereen gewoon als liefhebber van de sport kijkt dan zie je dat de afgelopen races gewoon schitterend waren. Als je als anti Schumacher fan kijkt, ja dan valt het heel erg tegen.

Het begint net als met voetbal te worden. Het maakt Ajax supporters niet uit wat er in de rest van de competitie gebeurd, als Ajax maar wint en Feyenoord maar verliest. Zodra je dit overboord kan gooien en ook kijkt naar de rest van de competitie en iets objectiever naar de wedstrijden van Ajax en Feyenoord, dan zie je dat het allemaal veel mooier is.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 okt 2006, 11:07

k33z schreef: Het begint net als met voetbal te worden. Het maakt Ajax supporters niet uit wat er in de rest van de competitie gebeurd, als Ajax maar wint en Feyenoord maar verliest. Zodra je dit overboord kan gooien en ook kijkt naar de rest van de competitie en iets objectiever naar de wedstrijden van Ajax en Feyenoord, dan zie je dat het allemaal veel mooier is.
Als je nou het Ajax winnen eruit haalt, zit je meer in de buurt.;) Ik ben namelijk helemaal geen Alonso fan(al krijg ik wel steeds meer waardering voor die gast, zeg maar zoals sommige anderen dat bij Schumi hebben). De afkeer is begonnen door de lading Pavlov rode team fans(net als bij Ajax zeg maar, alleen stonden deze 20 jaar in de vriezer), waar ik echt onpasselijk van wordt. Doet niks af aan de prestaties van de man, maar de man zelf heeft bij mij ook een streepje tegen. Ach en het is maar een spelletje, niet iedereen heeft de idool op zo'n hoog voetstuk staan. Dat de 'idool' vertrekt maakt het misschien voor zijn fans minder leuk(die moeten dan toch bij zichzelf te rade gaan of ze F1-fan of Schumi fan zijn), maar ik geloof niet dat het minder spannend gaat worden, tenzij Alonso jaar in jaar uit mensen de oren gaat wassen. En dat geloof ik gewoon niet, zeker niet nu hij naar McLaren gaat. Dat is gewoon een ongegronde vrees. Het is mooi geweest, hij vertrekt op een hoogtepunt, we gaan een tijd van wisselende kampioenen tegemoed, mooier wordt het niet toch? Moet ie doorgaan tot hij of zijn team het toch niet meer blijkt te kunnen?

Overigens, als ik zelf de camera kon besturen kon het me eigenlijk niet eens zoveel schelen wat vooraan gebeurt. Het middenveld is vaak minstens net zo leuk, maar ja...

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 okt 2006, 11:23

Oh de 2e manier waarop ze hem een kans gegeven hebben was natuurlijk de fout met de banden(in overleg met Michelin overigens), wat heeft hem nog veel meer tijd heeft gekost(als zelfs Fisi je met 2 vingers in de neus inhaalt doe je dit jaar echt wat verkeerd). Verder was ie gewoon sneller, alleen een verkeerde beslissing en een fout hebben hem duidelijk de overwinning gekost. Neemt niet weg dat Schumacher het ongelofelijk knap deed op de Bridgestones, maar zonder de f-ups had ie het 100% zeker niet gehaald. En dàt hoort bij racen.

k33z

Bericht door k33z » 02 okt 2006, 11:36

Ben het zeker met je eens dat de verkeerde bandenkeuze Schumacher de overwinning heeft bezorgt. Maar dat is geen overmacht, maar gewoon een verkeerde (bewuste) keuze van de rijder en het team. Is dus niet het geluk van Schumacher, maar de fout van Alonso en team Renault.

Verder vraag ik me af of Alonso richting het einde van de race wel sneller was. In de regen was het duidelijk dat de Renaults op Michelins superieur waren, maar op de opdrogende baan was dit eerder omgedraaid.

Al met al een schitterende race ongeacht de uitslag. Voor het kampioenschap ook schitterend natuurlijk!

Wilbert

Bericht door Wilbert » 02 okt 2006, 15:13

Trouwens volgend jaar hebben we geen last meer van Alonso die mag elke race uitstappen voor dat de wedstrijd is afgelopen.

Kimi zal volgend jaar hopelijk laten zien wat hij nou echt waard is. Als er iemand pech heeft is hij het wel. Nou ben ik een Mclaren hater maar kimi is wel goed bezig.

Ik ga er voor dat Kimi volgend jaar wereldkampioen wordt in de Ferrari.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 okt 2006, 21:37

Same here Maik. Samen met GF haar eerste GP gekeken. Ze snapt nu VOLKOMEN waarom ik Schumacher fan en Formule 1 fan ben.

Helemaal uitgelegd vanaf het moment dat hij zijn eerste pitstop had gemaakt dat 'ie per rondje minimaal een seconde sneller is dan de rest en dus theoretisch gezien kan winnen. Uitgelegd over het feit dat hij zijn eerste pitstop al had gemaakt en de rest nog binnen moest komen, dus dat zijn achterstand slechts 30 seconden zou zijn ofzo.

Schumacher was, is en blijft de snelste, dat is duidelijk.

Supermooi dat Kimi de eer hoog hield en Schumacher niet zomaar voorbij liet omdat het 'Der Schumacher' is. Daardoor zagen we voor eens en altijd zijn echte capaciteiten. Ik zei al: Enige mogelijkheid om er voorbij te komen is links op rechte end... dat is krap.

3 seconden daarna viel ik juichend van de bank, WAT een actie!!

Hulde voor Michael én Kimi, that's racing!!

Schaamte loos dat ik vanaf 2 rondjes voor het eind tot het eind van de uitzending 3 flarden van Schumacher heb opgevangen, zijn finish was net niet te zien, zijn uitloopronde is niet in beeld geweest en naast het optillen van Massa en daarna vastlopen in het publiek is er geen goed shot geweest van hem. Schaamteloze regie!

Massa, knap gereden, maar Alonso reed op 80%. Daarvoor zit ik niet te kijken. Lekker gecalculeerd, maar het boeit mij niet op dit moment! Ook zoiets, Schumacher reed vroeger nog weleens het hele veld op een ronde als hij op kop lag...

Laat mij maar even lekker nagenieten van een mooie inhaalrace, een gaaf seizoen en een prachtig tijdperk! :)

2007 belooft veel, dat scheelt.

allen

Bericht door allen » 22 okt 2006, 21:59

Hoe lang de beste man met een kapotte band op kruipsnelheid naar de pits onderweg was, hoe hij daarna al zwaaiend naar voren reed en zo mooi als hij Kimi opvrat. Die gast kan rijden. Punt :!:

Alonso mag de wereldtitel hebben. Het is hem gegunt. De beste stuurman was voor mij toch Schumacher...

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 22 okt 2006, 22:03

Dit nu weer gezien te hebben kun je toch alleen maar concluderen dat het echt zonde is dat hij "nu" al stopt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 okt 2006, 22:17

Had idd nog wel even een jaar of 2 door kunnen gaan. Aan de andere kant, met alle risico`s, wie kan het hem kwalijk nemen om nu te stoppen?

Rebel

Bericht door Rebel » 22 okt 2006, 22:23

romo schreef: wie kan het hem kwalijk nemen om nu te stoppen?

Ik neem hem niks kwalijk.

Mooie tweede wereldtitel van Alonso.
Volgend jaar beloofd inderdaad veel.

Trouwens actie met Kimi leek erger dan het was. Schumachter weet dat Kimi hem zeker niet van de baan zou duwen en plaats zou maken, ook al was het miniem.
Ook had Schumachter de laatste rondjes zijn afstelling veranderd, aan de tijden te zien, zoals Olaf ook al opmerkte.
Hij nam het risico dat zijn motor misschien de geest zou kunnen begeven. Maar al bij al een leuke race gezien.
Jaaroverzicht was wederom ook weer fraai gemonteerd.

Maar zoals in iedere sport draait het om de 1e plaats. En dit keer was het Alonso wederom.

Elmar

Bericht door Elmar » 22 okt 2006, 22:29

Ook na lange tijd weer eens een volledige race (uit)gekeken.
Schumacher liet zich van zijn beste race kant zien. Als de druk hoog wordt presteerd ie steeds beter.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 22 okt 2006, 23:13

Kunnen die andere 21 rijders niet beter met pensioen gaan?
Die actie met Raikkonen vond ik ook niet zo bijzonder, hij remde dan wel van 300+ tot 100km/u op een gat van ongeveer 2.3cm t.o.v. van Raikkonen, wiel aan wiel, maar hij miste duidelijk de ideale lijn door de bocht, punten aftrek namens de Scuderia brigade. :P

Ik ben over 16 jaar van Schumacher-boeit-me-niet-want-Senna-is-toch-beter, via Schumacher-fan, langs Schumacher-hater tot Schumacher-fan geworden, maar onafhankelijk daarvan was vandaag toch weer bijzonder qua rijden.
Misschien iets te voorzichtig in het begin met Heidfeld en pech met Fisichella (als dat een bewuste actie was geweest had het er heel anders uitgezien) en vooral pech dat het daarna nog een complete ronde naar de pits ingang was, maar alleen al hoe hij die auto met lekke band opving, thuis bracht en daarna het hele veld m.u.v. Massa op een hoopje reed, dat is gewoon uniek.

Overigens in alle feestvreugde nog even een mega pluim voor Takuma Sato geven. Geen idee waar die de laatste paar races mee bezig denkt te zijn, maar hij scoort resultaten die met een Super-Aguri helemaal niet mogelijk zouden moeten zijn. P10 in een veld van 17 finishers is gewoon awesome. Zouden de wilde jaren dan nu toch achter hem liggen en de snelheid gebleven zijn?

Eindigen we met een leuk als'je: Als de race nog 5 ronden langer geduurd had en Schumacher van de gelegenheid gebruikt gemaakt had om Button en Alonso in te halen, was Ferrari alsnog constructeurskampioen geworden.
Heeft niemand wat aan, maar het geeft wel aan hoe dichtbij ze ondanks alles nog gekomen zijn. 1...2...3...4...5.

Tschüss!

Wilbert

Bericht door Wilbert » 23 okt 2006, 08:55

Schumi is de beste. Met KIMI was een goeie inhaal actie maar wat hij deed bij Fisichella dat was meesterlijk eerst laten zien dat je er voorbij wil en een rondje later hem een rem fout laten maken door op de zelfde lijn het te proberen.

Voor de rest Als schumi fan vond ik na zijn lekkeband dat een aantal mensen hem wel erg makkelijk voorbij lieten gaan waaronder Doornbos.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 okt 2006, 09:33

Nu vind ik het van Doornbos nog begrijpelijk, die rijdt niet voor het kampioenschap (en z'n team ook niet). Maar in de hogere regionen wel. Je kan op twee manieren respect hebben voor iemand als Schumacher.
1: je gaat voor hem opzij
2: je gaat met hem racen en maakt het hem moeilijk

In beide gevallen komt 'ie er voorbij, maar bij optie 2 is het leuker voor iedereen.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 okt 2006, 09:45

Doornbos rijdt met een Ferrari-motor, dat zal ook wel meegeholpen hebben. ;)

Wilbert

Bericht door Wilbert » 23 okt 2006, 09:57

Weet ook wel dat het geen zin heeft voor Robert om tegen hem te racen maar probeer het in iedergeval. En dat zij met Ferrari motoren rijden zal ook wel hebben meegespeeld.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 okt 2006, 11:00

Hij is/ was gewoon weer goed!

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 okt 2006, 11:18

Wilbert schreef:Weet ook wel dat het geen zin heeft voor Robert om tegen hem te racen maar probeer het in iedergeval. En dat zij met Ferrari motoren rijden zal ook wel hebben meegespeeld.
Heeft het nut dan voor Doornbos om het gevecht met Schumacher aan te gaan?
Uiteindelijk komt-ie er toch voorbij en tot die tijd kost het hem (Doornbos) wel een hoop risico en (belangrijker) tijd. Volgens mij had Doornbos een strategie met een hele lange stint, dan heeft het gewoon nut om vlot en constant te rijden, bijv. een band flatspotten in een zinloos gevecht met Schumacher kan dan je hele race verneuken. Leuk voor ons? Nee. Verstandig? Ja, zeker voor iemand met zo weinig F1 ervaring.

Oh, en speciaal voor Rob heeft ITV even alle records van Schumacher op een rijtje gezet; veel plezier ermee. :lol: :twisted: ;)
http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type ... O_ID=37293

Plaats reactie