Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
FrankS

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door FrankS » 19 okt 2010, 09:00

Michel P schreef:
FrankS schreef:Nouja, Ik heb best respect voor andere culturen, maar wat ik al zeg: Het moet van 2 kanten komen. Allebei een beetje water bij de wijn :)
Fout, als je ergens te gast bent pas je je aan, aan de gebruiken die ter plekke gelden. In huis mogen ze hun eigen cultuur hebben, maar wij ons aanpassen, lijkt me de omgekeerde wereld. Of denk je dat als jij naar Marokko, Turkije, Afganistan, Iran, Irak enz. enz. gaat dat je je maar voor een deel aan hoeft te passen en zij ook in jou richting aanpassen?

Men MOET niet in NL leven, men mag hier in een vrije democratie leven, men is vrij te gaan als men zich zo zeer stoort aan het verderfelijke Nederland.......

Michel
Er is een verschil tussen ergens wonen en ergens te gast zijn, het is nu eenmaal zo dat de Islam ook een cultuur in Nederland is geworden, dat is een feit, hoe je het ook wend of keert, en daar moet je mee leven. Ik wil daar echter niet mee zeggen dat ik het overal mee eens ben wat hier gebeurt, maar ik heb ook tot op zekere hoogte respect voor de zondagsrust van mijn buurman, echter verwacht ik niet dat hij gaat klagen als ik dan wel een keer een spijker de muur in ram, of op standje 10 een film wil kijken (Wat ook niet vaak voor komt).

Ik voel me daar ook altijd een beetje dubbel in hoor, overigens.

De heer Enait is daar weer het totaal verkeerde voorbeeld van. Hij blijft zich maar verstoppen achter racisme. Dat vind ik wel zo een enorme dooddoener...

Snipe

Bericht door Snipe » 19 okt 2010, 09:04

PD power schreef:je bent gast, gedraag je ook als zodanig
Ergens is het toch een beetje vreemd. 'Je bent te gast'? Hoezo ben je te gast? Ik woon nu in een andere stad als waar ik geboren ben, ben ik daar dan ook te gast? Het lijkt me belangrijker dat mensen nou juist níet te gast zijn, maar zich thuis voelen en inburgeren.
Ik weet niet wat bij jou thuis de gebruiken zijn, maar ik verplicht mijn gasten niet om een andere taal te leren en hun paspoort in te leveren. Daarnaast heb ik niet de gewoonte om hun geloof achterlijk te noemen. Verder vind ik het erg gezellig om gasten te hebben, maar ik heb wel de verwachting dat ze binnen afzienbare tijd weer vertrekken.

Ik vind het prima dat ze hier wonen. Geneuzel over twee paspoorten interesseert me niet zolang er geen rechtstreeks verband tussen criminaliteit en het aantal paspoorten wordt aangetoond. Maar als je hier woont, woon hier dan ook en gedraag je juist niet als gast maar als een Nederlander. Al is het maar omdat ik geen zin heb om me het hele jaar door als een gastheer te moeten gedragen. En voor zover ik het in kan schatten: Geert Wilders zal daar ook wel geen zin in hebben.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 okt 2010, 09:23

Hoe mooi wil je het verwoorden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 okt 2010, 09:39

Belachelijke vertoning, ik zou haast denken dat 't in scene gezet is:

Wat dus blijkbaar 'n repost is maar hij kan niet vaak genoeg onder de aandacht gebracht worden. :D

Elise

Bericht door Elise » 19 okt 2010, 09:57

Snipe schreef:Geneuzel over twee paspoorten interesseert me niet zolang er geen rechtstreeks verband tussen criminaliteit en het aantal paspoorten wordt aangetoond.
Het hebben van 2 paspoorten is vergelijkbaar met het onderhouden van de relatie met je ex-partner tijdens je huidige/nieuwe relatie.
Hoe sterker die relatie met de ex-partner, des te minder kans dat je huidige/nieuwe relatie zal slagen.

Tom

Bericht door Tom » 19 okt 2010, 10:04

Snipe schreef:
Ik weet niet wat bij jou thuis de gebruiken zijn, maar ik verplicht mijn gasten niet om een andere taal te leren en hun paspoort in te leveren.
Jij vraagt of je gasten nog een kopje koffie willen terwijl ze je vrouw bedreigen en een antieke vaas omgooien? Waarbij ze in alle onschuld nog een koekje erbij schooien ook.

Michel P

Bericht door Michel P » 19 okt 2010, 10:06

Tom schreef:
Snipe schreef:
Ik weet niet wat bij jou thuis de gebruiken zijn, maar ik verplicht mijn gasten niet om een andere taal te leren en hun paspoort in te leveren.
Jij vraagt of je gasten nog een kopje koffie willen terwijl ze je vrouw bedreigen en een antieke vaas omgooien? Waarbij ze in alle onschuld nog een koekje erbij schooien ook.
LOL idd, en zich in de slachtofferrol manoeuvreren :mrgreen: :banaan:

Michel P

Bericht door Michel P » 19 okt 2010, 10:12

Tom

Bericht door Tom » 19 okt 2010, 10:29

Michel P schreef:
http://www.grapheine.com/bombaytv/graph ... 9a041.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel P

Bericht door Michel P » 19 okt 2010, 10:51

Proest :mrgreen: :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 okt 2010, 11:14

Rutger ging er ook weer heerlijk hard in. :)

http://www.youtube.com/watch?v=Z5UeSH56 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Geweldige tv

Michel P

Bericht door Michel P » 19 okt 2010, 11:26

Dank voor de link Wouter, heerlijk dat soort linkse zelf ingenomen broeders........

Doet me aan deze column denken.
De Übermensch van onze tijd is de linkse mens
woensdag 13 oktober 2010 10:18

Zelfgenoegzaam links verzameld op een demonstratie tegen cultuurbezuinigingen
Het is leerzaam om van tijd tot tijd bij mensen te zijn, die je niet leuk vinden. Een week geleden zat ik in een zaal vol linkse mensen. En dan écht linkse mensen.

Ik was te gast in Utrecht om tijdens het Nederlands filmfestival een lezing voor te dragen. De tekst hebt u al hier kunnen lezen.

Femkes
En zaal vol met Femkes. Allemaal mensen met goede bedoelingen. En helaas niets meer dan dat, goede bedoelingen.

Iedereen meent in het maatschappelijke leven goede bedoelingen te hebben. Maar ze zien zichzelf ook als goede mensen die nooit ernstige politiek morele fouten begaan.

Het waren voornamelijk mensen die in de wereld van VPRO, VARA en debatcentra actief zijn. Het is fijn om een groep mensen te zien, die het zo helemaal met elkaar eens is. Dat geeft een gevoel van verbondenheid. Femke is de Koningin van de groep. Femke Halsema is de linkse Koningin.

Zelfbeeld
Wat de groep verbindt, is hun zelfbeeld. Zij zien zichzelf als goede mensen. Wat zijn goede mensen? Maken zij nooit fouten? Nee, ze maken weleens fouten en dat weten ze zelf ook. Ze zijn goede mensen omdat ze de goede bedoelingen hebben.

Daarnaast hebben ze in de kerk van links geleerd dat de linkse gemeente de enige echte verlossende en waarachtige kerk op aarde is. Alle anderen, vooral rechts, zijn gewoon niet goed.

Liberaal
Als filosoof en liberaal kijk ik natuurlijk met verbazing naar deze zelfgenoegzame verzameling van landgenoten. Twijfel over de grondslagen van linkse politieke moraal trof ik niet bij deze goede mensen. Dit is ook een kenmerk van goede mensen: dat ze nooit twijfelen.

Ze zijn voor asielzoekers. Onvoorwaardelijk zijn ze voor immigranten. Het zijn gemakkelijke, verantwoorde keuzes. Beperking van immigratie vinden ze een immorele daad. Maar ik vrees dat ze in werkelijkheid niets hebben met asielzoekers of andere immigranten.

De kwetsbaren, om in de Bijbelse en linkse taal te spreken, zijn vooral objecten die zij ontmoeten bij het maken van een documentaire of andere ‘kunstwerken’. Eigenlijk moet iemand een film maken over hoe een linkse, goede mens leeft. Misschien kunnen ze ons verleiden tot de ware en goede mens. Is dat niet mogelijk?

Subsidies
Alles is mogelijk. Want wat deze groep verbindt is niet alleen hun zelfbeeld, maar ook een oceaan van subsidies. De meerderheid van de goede mensen in de zaal is rechtstreeks afhankelijk van subsidies en daarom zijn ze allemaal Geertofoob en vijand van VVD.

Elke aantasting van cultuursubsidies zien ze als een teken van barbarij. Is dat zo? Hoe kon Charlie Chaplin dan zonder subsidies de cultuur verrijken?

Staatssubsidie is toch geen voorwaarde voor een cultureel leven? Druk kan de cultuur-DNA beter in werking zetten dan een comfortabel leven. Maar de goede mens is een superieur mens. De Frits Abrahamsen van deze wereld, de vrienden van Femke en Job, voelen zich moreel gezien superieur. De Übermensch van onze tijd is de linkse mens.

Denaturalisatie
Welke verhouding heeft de linkse Übermensch met waarheid in politiek? Robert Oei, de man van Femke Halsema maakte een documentaire over Ayaan Hirsi Ali.

‘De Leugen’ draait om de denaturalistatie van Ayaan. Over de vraag of de familie Halsema enige liefde heeft voor waarheid, zal ik vrijdag een en ander schrijven. Daarin ga ik de vraag beantwoorden of Robert en Femke (familie Halsema) manipulatie toepassen op de werkelijkheid. Manipulatie, die niet ver verwijderd is van leugens. De superieure Übermensch heeft een hele bijzondere relatie met waarheid.

Daarover vrijdag meer.

Afshin Ellian

Snipe

Bericht door Snipe » 19 okt 2010, 11:33

Wouter81 schreef:Rutger ging er ook weer heerlijk hard in. :)

http://www.youtube.com/watch?v=Z5UeSH56 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Geweldige tv
Ik vond Rutger niet zoveel toevoegen, eerlijk gezegd. Die advocatenshow was op zichzelf al geestig genoeg.

Mosco was ook in topvorm trouwens. Facepalm op het juiste moment, en fraaie quotes:
- "Kom op, zeg!"
- "Ben ik wel in de goede zaal?"
- "Waar ben ik in verzeild geraakt, zeg!"

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 okt 2010, 11:34

Het rechtszaak Wilders draadje ontaard zo langzamerhand in een hele andere discussie. Het gaat van Wilders via Islam naar politieke voorkeur. Als het draadje niet weer ombuigt dan zit er maar een ding op:

Afbeelding

:police:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 okt 2010, 11:36

Niels schreef:Het rechtszaak Wilders draadje ontaard zo langzamerhand in een hele andere discussie. Het gaat van Wilders via Islam naar politieke voorkeur. Als het draadje niet weer ombuigt dan zit er maar een ding op:

Afbeelding

Asjeblieft zeg.

pffff :?

Robertdj

Bericht door Robertdj » 19 okt 2010, 11:37

Verdergaan in het Wilders topic op Gummen?

Snipe

Bericht door Snipe » 19 okt 2010, 11:40

Robin schreef:Asjeblieft zeg.

pffff :?
Nou, er is natuurlijk al een topic over politiek op DF, dus in die zin is het wel begrijpelijk dat Niels er de voorkeur aan geeft dat het niet helemaal door elkaar gaat lopen.
Anderzijds doet Wilders natuurlijk ook stevig zijn best om zo vaak en zo hard mogelijk te zeggen dat het een politiek proces is, dus wat dat betreft is het niet vreemd dat het wat door elkaar gaat lopen.

Niels

Bericht door Niels » 19 okt 2010, 11:40

Doe dat Robert succes! :thumbup:

WJ

Bericht door WJ » 19 okt 2010, 11:41

Die stukjes van de aanklagers, hahaha :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 19 okt 2010, 11:41

Niels schreef:Het rechtszaak Wilders draadje ontaard zo langzamerhand in een hele andere discussie. Het gaat van Wilders via Islam naar politieke voorkeur. Als het draadje niet weer ombuigt dan zit er maar een ding op:

Afbeelding

mod warning allert :blabla:

Niels

Bericht door Niels » 19 okt 2010, 11:44

Wouter81 schreef:Rutger ging er ook weer heerlijk hard in. :)

Geweldige tv

Die Rutger is wel zo'n enorme eikel imho. Echt sterk discussiëren is er niet bij, het moet vooral kijkcijfers opleveren. Gewoon lekker een grote bek opzetten dat is constructief :bag: De vertoning van de aanklagers is wel dramatisch zeg.....

Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 19 okt 2010, 11:46

http://www.grapheine.com/bombaytv/webde ... 038e6.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels

Bericht door Niels » 19 okt 2010, 11:47

:clap:

Niels

Bericht door Niels » 19 okt 2010, 11:49

Snipe schreef: Nou, er is natuurlijk al een topic over politiek op DF, dus in die zin is het wel begrijpelijk dat Niels er de voorkeur aan geeft dat het niet helemaal door elkaar gaat lopen.
Simpeler wordt het niet. Draadjes genoeg lijkt me :thumbup:

wjn

Bericht door wjn » 19 okt 2010, 12:02

Snipe schreef:
PD power schreef:je bent gast, gedraag je ook als zodanig
Ergens is het toch een beetje vreemd. 'Je bent te gast'? Hoezo ben je te gast? Ik woon nu in een andere stad als waar ik geboren ben, ben ik daar dan ook te gast? Het lijkt me belangrijker dat mensen nou juist níet te gast zijn, maar zich thuis voelen en inburgeren.
Ik weet niet wat bij jou thuis de gebruiken zijn, maar ik verplicht mijn gasten niet om een andere taal te leren en hun paspoort in te leveren. Daarnaast heb ik niet de gewoonte om hun geloof achterlijk te noemen. Verder vind ik het erg gezellig om gasten te hebben, maar ik heb wel de verwachting dat ze binnen afzienbare tijd weer vertrekken.

Ik vind het prima dat ze hier wonen. Geneuzel over twee paspoorten interesseert me niet zolang er geen rechtstreeks verband tussen criminaliteit en het aantal paspoorten wordt aangetoond. Maar als je hier woont, woon hier dan ook en gedraag je juist niet als gast maar als een Nederlander. Al is het maar omdat ik geen zin heb om me het hele jaar door als een gastheer te moeten gedragen. En voor zover ik het in kan schatten: Geert Wilders zal daar ook wel geen zin in hebben.
Je haalt wel makkelijk 2 dingen door elkaar.

Van je "gasten" verwacht je dat ze weer weggaan, dan hoef je idd geen taal etc. te leren, paspoort staat buiten discussie etc. Kun je meer van verdragen, want ze gaan toch weer weg.
Van iemand die bij je blijft wonen verwacht je ten minste dat die zich aanpast, of die heeft gewoontes die al bij je passen. Anders gaat het op korte of lange termijn fout.

En kijk eens om je heen. In alle landen rond om ons heen spreken immigranten perfect de landstaal, anders worden ze gewoon niet geholpen/geaccepteerd. Alleen de Nederlanders passen zich altijd aan aan de anderen, wat zakelijk gezien wel een voordeel is, maar niet als mensen in Nederland willen komen leven en wonen.

Plaats reactie