Ik denk dat de integratie in delen van Nederland waar de concentratie van nieuwkomers beperkt was gegaan is zoals ze moest, en in andere
delen -lees: de Randstad- deels goed en deels fout is gegaan. Je moet het zien als een inktdruppel in een plas water. Gooi je een pot inkt
leeg in de plas, dan zal het centrum van de inkt veel langer erover doen om te mengen met het water dan wanner je op veel plaatsen druppels
inkt plaatst.
Ik denk dat de voorbeelden van die kutjochies uit het begin van dit topic wel een goed voorbeeld zijn van de onvrede die iedereen in Nederland heeft
met die groep Marokkanen;
lak aan alles. En natuurlijk moet dat hard worden aangepakt, keihard. Alleen vind ik het des te triester dat er ipv. een goede
aanpak gekozen wordt voor het stigmatiseren van de Islam. Ik begrijp die hele discussie niet. Je pakt er elke Islamiet mee, geintegreerd en wel, het boeit
niet, want je cultuur wordt als achterlijk bestempeld en je afkomst wordt gestgmatiseerd. Ajuu integratie. En dat wekt weer onvrede bij mensen die het doen
zoals je mag verwachten, en zie, de vicieuze cirkel krijgt vorm. Noem het beestje bij de naam en beledig niet zomaar mensen die Moslim zijn en goed mee-
draaien, dat is gewoon dom.
Vergis je ook niet in de tegenstand die je krijgt als je anders bent in Nederland. Ik ga niet zielig doen en ik bevind me gelukkig in een positie waarin in schijt
kan hebben aan half discriminerend wit nederland, maar van politieagent tot bakker, van universitair docent tot smerige uitkeringstrekkende tokkie, ik heb
genoeg meegemaakt. En ik kan me voorstellen dat dat in bepaalde groepen ook een negatieve factor is in de integratie.
Het niet leren van de taal vind ik persoonlijk dom, omdat je jezelf erg beperkt. Posters in andere talen dan Nederlands, tenzij het waarschuwingsberichten zijn
vind ik ook erg onzinnig. Maar je hebt het wel over politici he, dat zijn mensen die denken dat de aarde opwarmt en dat Nederland over 40 jaar onder water ligt.
Wat verwacht je van zulk achterlijk volk. Politici spreken de taal van het volk niet, weten niet wat er in het land speelt, nemen niet de moeite om te luisteren naar
de mensen die in dit land wonen... kunnen we ze niet gewoon terug sturen naar Pol..en?