Seat Ibiza TDI Time Attack project (Driften met een FWD ;-)
- Tinus_TDI
Re: Seat Ibiza Cupra TDI (a.s. mandag rijden op Assen)
Ik heb getracht een filmpje te maken van een paar rondjes Assen.
Aangezien het filmpje is gemaakt met mijn N95 en de telefoon werd vastgehouden is de kwaliteit redelijk slecht. Maar ik hoop dat het toch nog een beetje leuk is om naar te kijken.
Aangezien het filmpje is gemaakt met mijn N95 en de telefoon werd vastgehouden is de kwaliteit redelijk slecht. Maar ik hoop dat het toch nog een beetje leuk is om naar te kijken.
-
Re: Seat Ibiza Cupra TDI (Onboard filmpje Assen P7)
Kanonne, wat loopt die diesel hard 

- Erik K.
Re: Seat Ibiza Cupra TDI (Onboard filmpje Assen P7)
Heb wel eens slechtere kwaliteit films gezien 

- Tinus_TDI
Re: Seat Ibiza Cupra TDI (24-05-2010 T.A. Assen)
Net een belletje gehad van Van Vught Tuning dat de nieuwe velgen binnen zijn :banaan:

Zal wel regelmatig schoonmaken worden aangezien wij met DS3000 blokken zullen rijden.
(had al gelezen dat ze anders snel geel worden)
A.s. maandag zijn wij tevens uitgenodigd om met de auto naar Noord-Holland te komen. Daar zal iemand de auto gaan uitwegen en uitlijnen. Ben benieuwd wat dit voor verschil zal maken..
Als ik maandag terug ben dan zal ik wel ff posten wat er allemaal aan de Seat gedaan is.
Ben ook erg benieuwd wat de Seat weegt, volgens mij toch nog steeds richting de 1100kg...
Zal wel regelmatig schoonmaken worden aangezien wij met DS3000 blokken zullen rijden.
(had al gelezen dat ze anders snel geel worden)
A.s. maandag zijn wij tevens uitgenodigd om met de auto naar Noord-Holland te komen. Daar zal iemand de auto gaan uitwegen en uitlijnen. Ben benieuwd wat dit voor verschil zal maken..
Als ik maandag terug ben dan zal ik wel ff posten wat er allemaal aan de Seat gedaan is.
Ben ook erg benieuwd wat de Seat weegt, volgens mij toch nog steeds richting de 1100kg...
Laatst gewijzigd door Tinus_TDI op 12 mei 2010, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-

maar worden deze velgen niet langzaam aan "geel"?
- Robin Hartog
LolBrianV schreef:Leuke Velgen Tinus,

Stoere velgen zeg!Zal wel regelmatig schoonmaken worden aangezien wij met DS3000 blokken zullen rijden.
(had al gelezen dat anders snel geel worden)
-
Robin Hartog schreef:LolBrianV schreef:Leuke Velgen Tinus,
Stoere velgen zeg!Zal wel regelmatig schoonmaken worden aangezien wij met DS3000 blokken zullen rijden.
(had al gelezen dat anders snel geel worden)

- jeroen-16v
Re: Seat Ibiza Cupra TDI (De nieuwe velgen zijn binnen ;-)
He martijn,
ik heb ze al even gepast, staat er super.
Voor kunnen de spacers er tussen uit en als het een beetje meezit, dan hoef het spatbord aan de voorkant ook niet breder.
Dus we zijn goed bezig.
Ik heb mijn carnards ook binnen en ben nog druk bezig met een spoiler.
We zien vanzelf of ze 'geel' worden, dan moet ik ze maar weer spuiten.....
Ben benieuwd hoe het maandag gaat bij die man, ik ben er zelf niet bij, want de gewone medemens moet natuurlijk gewoon werken.
Gr jeroen
ik heb ze al even gepast, staat er super.
Voor kunnen de spacers er tussen uit en als het een beetje meezit, dan hoef het spatbord aan de voorkant ook niet breder.
Dus we zijn goed bezig.
Ik heb mijn carnards ook binnen en ben nog druk bezig met een spoiler.
We zien vanzelf of ze 'geel' worden, dan moet ik ze maar weer spuiten.....
Ben benieuwd hoe het maandag gaat bij die man, ik ben er zelf niet bij, want de gewone medemens moet natuurlijk gewoon werken.
Gr jeroen
- Tinus_TDI
Heb je al foto's kunnen maken van de nieuwe velgen?
- RobS
Blauwe auto + witte wielen is gave combi 

- Tinus_TDI
Op 9 mei heb ik een HD camera (Go-Pro Motorsport) overgenomen van een DF lid.
De camera was zo goed als nieuw en zelfs incl. alle bonnen en garantie.
Helaas bleek de camera niet helemaal goed te werken (geen geluid). Aangezien zelfs alle bijgeleverde kabeltjes nog niet gebruikt waren ga ik er vanuit dat het DF dit niet wist.
Gelukkig zat er dus (tot november) nog garantie op de camera.
Ik een mailtje gestuurd naar X-sportscam en ik kon de camera gewoon opsturen. Als de camera niet gemaakt kon worden zou ik gewoon een nieuwe krijgen.
Vandaag een mailtje ontvangen, de (nieuwe) camera is onderweg
Prima service dus!!
Nu kan ik a.s. maandag mooie onboard beelden maken van de Seat op Assen
De camera was zo goed als nieuw en zelfs incl. alle bonnen en garantie.
Helaas bleek de camera niet helemaal goed te werken (geen geluid). Aangezien zelfs alle bijgeleverde kabeltjes nog niet gebruikt waren ga ik er vanuit dat het DF dit niet wist.
Gelukkig zat er dus (tot november) nog garantie op de camera.
Ik een mailtje gestuurd naar X-sportscam en ik kon de camera gewoon opsturen. Als de camera niet gemaakt kon worden zou ik gewoon een nieuwe krijgen.
Vandaag een mailtje ontvangen, de (nieuwe) camera is onderweg
Prima service dus!!
Nu kan ik a.s. maandag mooie onboard beelden maken van de Seat op Assen

- levi
- Auto: Clio RS 197
Waaaaaatt
dat meen je niet
ik had hem idd alleen even binnen getest, dat heb ik dus ECHT niet geweten, goed dat ze meteen een nieuwe opsturen, en anders had ik je natuurlijk je geld terug gegeven, had me anders even een belletje gegeven.
Erwin

Erwin
- Tinus_TDI
Erwin,
Als ik het gevoel zou hebben dat het niet goed zat, had ik mij wel gemeld.
Hier kan jij ook niets aan doen...
Tevens is het probleem prima opgelost zo!
Als ik het gevoel zou hebben dat het niet goed zat, had ik mij wel gemeld.
Hier kan jij ook niets aan doen...
Tevens is het probleem prima opgelost zo!
- Tinus_TDI
Re: Seat Ibiza Cupra TDI (24-05 Time Attack Assen met de TDI
Onboard tijdens Time Attack met de TDI afgelopen maandag.
- Evert Thomas
Re: Seat Ibiza Cupra TDI
He Martijn.
Leuk je gisteren even gesproken te hebben. Was een leuke dag met een ontspannen sfeer. Het filmpje ziet er goed uit en bij deze gefeliciteerd met je prestatie!
Leuk je gisteren even gesproken te hebben. Was een leuke dag met een ontspannen sfeer. Het filmpje ziet er goed uit en bij deze gefeliciteerd met je prestatie!
- Tinus_TDI
Dit moet je alleen niet doen met je auto!!
- Tinus_TDI
Evert Thomas schreef:He Martijn.
Thnx,
Was inderdaad leuk om jou ook gesproken te hebben!
Tevens complimenten voor je project, ziet er echt heel gaaf uit!!
- Evert Thomas
Je vraag je ook af welke onverlaat deze bandenstapels daar heeft neergezet haha. Toen ik in de pits kwam vertelden me ze al dat er een band aan kwam rollen, nu weet ik hoe dat komt.
Heb je nog schade opgelopen dan?
- Tinus_TDI
Ja, de stuurstang was iets verbogen rechts (stuur stond ook iets scheef)Evert Thomas schreef:Je vraag je ook af welke onverlaat deze bandenstapels daar heeft neergezet haha. Toen ik in de pits kwam vertelden me ze al dat er een band aan kwam rollen, nu weet ik hoe dat komt.
Het is goed te zien dat het een beste klap was, zelfs de camera verschuift..
Laatst gewijzigd door Tinus_TDI op 26 mei 2010, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- RutgerK
Re: Seat Ibiza Cupra TDI (Filmpje geplaatst)
Hoe zijn de beelden van de Contour HD camera?
- Tinus_TDI
Nog geen idee, deze waren van RPM-online.RutgerK schreef:Hoe zijn de beelden van de Contour HD camera?
Daniel (Fabia Combi TDI) had wel een eigen Contour camera in zijn auto geplaatst.
Kwaliteit van Go-Pro Hero is volgens mij wel iets beter (ik had hem alleen niet op 1080staan).
- Hielke
2.03 Knappe tijd.Tinus_TDI schreef:Onboard tijdens Time Attack met de TDI afgelopen maandag.
Is die 4e versnelling tov de 3e versnelling nou zo ontzettend lang? Op het gehoor zou je zeggen dat de motor bij opschakelen van 3 naar 4 behoorlijk dood valt.
-
Oe komt nog best hard aan zon bandje !
- Tinus_TDI
Hielke,Hielke schreef:2.03 Knappe tijd.Tinus_TDI schreef:Onboard tijdens Time Attack met de TDI afgelopen maandag.
Is die 4e versnelling tov de 3e versnelling nou zo ontzettend lang? Op het gehoor zou je zeggen dat de motor bij opschakelen van 3 naar 4 behoorlijk dood valt.
De versnellingsbak van een Cupra Cup auto is inderdaad anders (lees: veel langer) dan van een originele Cupra D.
Een originele Cupra D heeft een BPX blok een heeft t.o.v. de 130/150PK PD motoren o.a. andere software, een grote FM intercooler en een korte versnellingsbak.
Voor de Cupra Cup hebben ze als basis een 130pk blok gepakt en hier een Cupra D intercooler voorgehangen en d.m.v. andere software (Beek) het vermogen aangepast naar Cupra D waardes (160pk). De bak is niet aangepast en dus erg lang.
Volgens mij rijd een originele Cupra D max .225 op zijn top, een 130pk Ibiza haalt met voldoende vermogen theoretisch volgens mij 250+.
Het oppakken doet de TDI met deze turbo vrij goed, denk dat dit vooral het geluid is. In de Ramshoek ga ik na insturen bijv. weer redelijk snel op het gas. Op de video klinkt het alsof ik dit pas doe op het moment dat ik al bijna uit de bocht ben.
Een kortere bak staat wel op het verlanglijstje. Net zoals goede remmen (huidig set is van merk XYZ) en een ander onderstel (onder de Ibiza zit nu een KW Clubsport straatonderstel welke geleend is van mijn Golf ).
- Tinus_TDI
Zo, zal dit topic ook weer eens afstoffen.
Afgelopen dinsdag hebben we met de TDI ook meegereden met de DF circuitdag op Assen.
De TDI is in de afgelopen periode ook verder aangepast. Zo is er een achterspoiler en een front splitter geplaatst en zijn ook de wielkasten aan de voorkant breder gemaakt.
Het blok, een originele 1.9 TDI, heeft het in de afgelopen 1,5 jaar ook uitstekend gedaan en heeft nog geen enkel probleem gegeven, al hadden wij afgelopen dinsdag wel een heel klein lekje in het IC systeem, waardoor hij ook iets rookte.
Er zijn nog wel plannen om de TDI verder aan te passen. Zo is bijv. de stap van de 3e naar de 4e versnelling wel erg groot en zou de TDI aan de achterkant ook wel iets lager mogen liggen.
Afgelopen dinsdag hebben wij (met z'n vieren) heerlijk kunnen rijden. Al hadden twee van de rijders wel een " klein" uitstapje gemaakt naar de grindbak.
Onderstaand een paar foto's van de TDI en een onboard filmpje van afgelopen dinsdag.

Afgelopen dinsdag hebben we met de TDI ook meegereden met de DF circuitdag op Assen.
De TDI is in de afgelopen periode ook verder aangepast. Zo is er een achterspoiler en een front splitter geplaatst en zijn ook de wielkasten aan de voorkant breder gemaakt.
Het blok, een originele 1.9 TDI, heeft het in de afgelopen 1,5 jaar ook uitstekend gedaan en heeft nog geen enkel probleem gegeven, al hadden wij afgelopen dinsdag wel een heel klein lekje in het IC systeem, waardoor hij ook iets rookte.
Er zijn nog wel plannen om de TDI verder aan te passen. Zo is bijv. de stap van de 3e naar de 4e versnelling wel erg groot en zou de TDI aan de achterkant ook wel iets lager mogen liggen.
Afgelopen dinsdag hebben wij (met z'n vieren) heerlijk kunnen rijden. Al hadden twee van de rijders wel een " klein" uitstapje gemaakt naar de grindbak.
Onderstaand een paar foto's van de TDI en een onboard filmpje van afgelopen dinsdag.