Volgende keer beter Niels. En die volgende keer komt zeker.Niels schreef:Ziet er erg geslaagd uit allemaal en goed geregeld HielkeEcht een leuk initatief
Had ik vrij kunnen krijgen dan had ik het overwogen.....helaas ben ik al door m'n dagen heen
Circuitdag Assen maandag 13 juli 2009
- Hielke
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
- MX5T
@ Hielke
Heb je nog meer data van deze ronde oa met dwarsversnelling, tijd versus snelheid.
André weet nog aardig wat snelheid uit dat huurhok te peuteren
Heb je nog meer data van deze ronde oa met dwarsversnelling, tijd versus snelheid.
- Michel P
+1luco hornsveld schreef:Deze mag je ook wel posten hoor, ik vind hem geniaal gevonden![]()
-
Hielke, heb je ook het *.dbn bestand beschikbaar?
- Hielke
Ik wil je wel wat files opsturen Ton. Ik weet ook niet goed hoe ik de gegevens grafisch kan presenteren. Er over schrijven gaat makkelijker denk ik.Ringmazda schreef:@ Hielke
Maximale dwarsversnelling in het geval van Andre was 1,25 G in de traagste bocht. Meeste bochten gingen met 1,23 G en Ramshoek met 1,18 G.
Qua tijd/snelheid moeten er fouten in Andre's file zitten want als ik die data moet geloven dan is ie bijna 2,5 seconde sneller geweest dan mij. Dat kan natuurlijk nooit kloppen

Over de details van dat, voor mij onverwacht te grote verschil, kom ik binnenkort terug. Ben blij dat de data-analyse in dit geval zo verhelderend is geweest. Probeer mijn verslag vandaag te schrijven.
- Hielke
Jawel, reageer maar op kerstma@chello.nl en dan stuur ik je die van mij en Andre toe.Ruben schreef:Hielke, heb je ook het *.dbn bestand beschikbaar?
- MX5T
@Hielke
Ik stuur je dan even een PM voor de files
Een voordeel van 0,5 sek/km voor een ervaren coureur is niet ongebruikelijk. Jij zal waarschijnlijk Ramshoek niet met 1,18g doorgereden zijn
Mocht dat wel zo zijn geweest dan ligt je traagheid niet aan de grootte van je noten en had Luco toch nog een hele kluif aan je gehad.
Ben benieuwd naar de analyse
Een voordeel van 0,5 sek/km voor een ervaren coureur is niet ongebruikelijk. Jij zal waarschijnlijk Ramshoek niet met 1,18g doorgereden zijn

Jammer dat die de tijden niet wil posten, want daar ging het namelijk WEL over.Ringmazda schreef:@Hielke
Een voordeel van 0,5 sek/km voor een ervaren coureur is niet ongebruikelijk. Jij zal waarschijnlijk Ramshoek niet met 1,18g doorgereden zijnMocht dat wel zo zijn geweest dan ligt je traagheid niet aan de grootte van je noten en had Luco toch nog een hele kluif aan je gehad.
Dus voor mij alleen maar weer een hoop

-
Luco
Hielke en ik schelen precies 2.5 sec op assen. Hielke is een dikke 20kg zwaarder dan mij en nog knap roestig.
Volgende keer zal ik 20kg ballast meenemen.
Maar 1 ding zeg ik wel wetende dat hielke afgelopen jaren heel heel weinig een circuit heeft gezien. Dan zo n tijd neerzetten gewoon een top prestatie is. Ik moet nog zien dat jij hielke zijn tijd gepakt had. Daar had je inderdaad nog een zware kluif aan gehad. Waarom heb je eigenlijk afgehaakt. De sfeer was perfect en niemand is afgebrand op zijn prestaties. In tegendeel zelfs via chat en gsm verschillende mensen gesproken na de race of champions. En de data analyse besproken, zodat ze volgende keer sneller zijn. Waar liggen de kritische punten etc. Ik werk daar graag aan mee. En als ik om de oren was gesjeesd dan had ik graag gezien waar ik mezelf kan verbeteren etc.
Dus ik ga er vanuit dat jij de volgende keer er gewoon bij bent luco!!!!!
Hielke en ik schelen precies 2.5 sec op assen. Hielke is een dikke 20kg zwaarder dan mij en nog knap roestig.
Maar 1 ding zeg ik wel wetende dat hielke afgelopen jaren heel heel weinig een circuit heeft gezien. Dan zo n tijd neerzetten gewoon een top prestatie is. Ik moet nog zien dat jij hielke zijn tijd gepakt had. Daar had je inderdaad nog een zware kluif aan gehad. Waarom heb je eigenlijk afgehaakt. De sfeer was perfect en niemand is afgebrand op zijn prestaties. In tegendeel zelfs via chat en gsm verschillende mensen gesproken na de race of champions. En de data analyse besproken, zodat ze volgende keer sneller zijn. Waar liggen de kritische punten etc. Ik werk daar graag aan mee. En als ik om de oren was gesjeesd dan had ik graag gezien waar ik mezelf kan verbeteren etc.
Andre het was heel simpel, het ging WEL om de tijden.Andre schreef:Luco
Vantevoren had meneer een grote mond dat die geen 3 sec achter de snelste zou zitten en meer

Nu zit die dus 2,5 sec achter je, dat is gewoon veel, erg veel.
En hij wil de tijden niet posten

Meer een magnificant loser dus.
Meer kantklosmateriaal als je het mij vraagt.
Hielke heeft gekozen voor een grote bek en alleen onder zijn voorwaarden, daarom was ik er niet.
Heel simpel
Hij kiest de auto en ik het circuit
Hij kiest het circuit en ik de auto
Eerlijker kan niet, maar dat durft die niet aan, alleen onder deze voorwaarden ben ik erbij.
Diverse mensen hebben auto's aangeboden, maar het is Hielkes way or the higway, beetje jammer dat het dan ook nog ff omgedraaid wordt, beetje kinderachtig ook.
Maar zelfs voor de DSC is Hielke ver onder de maat, dus laat die maar lekker is assen stoer doen met zijn magnificent seven.
De meeste die een beetje verstand hebben van autosport weten wel beter.

- Snipe
Eerlijk is eerlijk, Luco: na alle topics en posts over en weer zou ik er wel nieuwsgierig naar zijn. Gewoon om eens te weten wie waar staat qua tijden en om eens te zien wie er nou écht de snelste is. Jij of Hielke, Andre of Laurens, etc.
Als je hem het snot voor de ogen rijdt geeft dat bovendien wat meer inhoud aan omschrijvingen als 'kantklosmateriaal' en 'ver onder de maat'.
Als je hem het snot voor de ogen rijdt geeft dat bovendien wat meer inhoud aan omschrijvingen als 'kantklosmateriaal' en 'ver onder de maat'.
- Michel P
Luco,
Wat een frustraties weer, het is juist een friendly competion, beetje zoals we met Peter ook op Malmedy hebben gedaan in de 325i. Show your skills and enjoy the day. Ofwel lachen gieren brullen.
Ik ken Hielke als een geschikte relaxte kerel, en ja hij kan wel eens stangen, maar dat kun jij ook. Een huur auto is natuurlijk het meest faire voor zo'n race of champs.
Dus hap niet zo, en ga de volgende keer mee, dikke pret met zo'n groepje.
Michel
Wat een frustraties weer, het is juist een friendly competion, beetje zoals we met Peter ook op Malmedy hebben gedaan in de 325i. Show your skills and enjoy the day. Ofwel lachen gieren brullen.
Ik ken Hielke als een geschikte relaxte kerel, en ja hij kan wel eens stangen, maar dat kun jij ook. Een huur auto is natuurlijk het meest faire voor zo'n race of champs.
Dus hap niet zo, en ga de volgende keer mee, dikke pret met zo'n groepje.
Michel
-
Luco
Hielke komt met analyse.
Maar om lang verhaal kort te maken. Hielke rijdt bijna even snel over het hele circuit als mij. Alleen verliest ie het in de eerst 800 meter. Voor de rest verliest ie bijna niks op mij.
2.5 sec vindt ik dus wel acceptabel. Dat is de volgende keer zeker tot een sec terug gebracht.
Luco jij werd de oren gewassen op zandvoort door een bijna showroom standaard 130i tje met minder pk.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1185387" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus ga nou maar niet zo tekeer en niemand is te oud om leren.
Hielke komt met analyse.
Maar om lang verhaal kort te maken. Hielke rijdt bijna even snel over het hele circuit als mij. Alleen verliest ie het in de eerst 800 meter. Voor de rest verliest ie bijna niks op mij.
2.5 sec vindt ik dus wel acceptabel. Dat is de volgende keer zeker tot een sec terug gebracht.
Luco jij werd de oren gewassen op zandvoort door een bijna showroom standaard 130i tje met minder pk.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1185387" onclick="window.open(this.href);return false;
Snipe schreef:Eerlijk is eerlijk, Luco: na alle topics en posts over en weer zou ik er wel nieuwsgierig naar zijn. Gewoon om eens te weten wie waar staat qua tijden en om eens te zien wie er nou écht de snelste is. Jij of Hielke, Andre of Laurens, etc.
Helemaal met je eens, maar dan wel onder "eerlijke" omstandigheden.
Kantklosmateriaal komt trouwens van deze friese meneer af die iedereen in de DSC te pas en te onpas afzeikt, Deze friese meneer noemde Berry van Elk kantklosmateriaal, ik heb onze grootsmoel nog nooit in een mosler zien rijden, zelfs een seat vond die al te snel

Ver onder de maat is gerelateerd aan zijn eigen uitspraken dat die geen 3 sec achter de snelste zou zitten, nou wat scheelt het? Als andre iets beter zijn best had gedaan was het meer dan 3 sec geweest

En nu gelooft die ineens de data niet.
Open je ogen eens
heel groot

Laat hem eens een wedstrijd meedoen dan, mag die meedoen met de seat, maar schade is betalen.
Kijken hoe groot die bek dan nog is

Vergeet je even te vertellen dat jij op gloednieuwe slicks reed die heel zacht waren en er 8 gebruikt heb binnen 24 ronden en dat ik op banden stond die al een half uur kwali en 1 uur race gehad hadden.Andre schreef:Luco
Hielke komt met analyse.
Zo kan ik ook overal een draai aan geven.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Inderdaad, wat een frustratie zeg.
André reed een 2.05,4 en Hielke was zo'n 2,5 sec. langzamer. Nu heb ik leren rekenen dus de tijd van Hielke zal (+/- enkele tienden) zo rond de 2.08 liggen. Dus hoezo geen tijden bekend?
Verder zegt Hielke dat het verslag nog volgt, daar zullen ook wel tijden instaan.
Hielke is 20 kg zwaarder, scheelt snel een halve seconde lijkt mij. Dan zou het verschil nog maar zo'n 2 sec. zijn met André. Denk dat dat een heel erg goede tijd is, voor iemand die amper circuit rijdt.
Ook heeft Hielke woord gehouden door echt wat te organiseren, getuigt ook niet van halfbakken praat en vage beloftes.
Ik was net zoals de rest gewoon benieuwd geweest of een vaste DSC coureur sneller zou zijn geweest dan zo'n kantklosser út it Fean.
Helaas dat je niet bent verschenen Luco, vind ik echt jammer. Was dé kans geweest om voor ééns en voor altijd je gelijk te kunnen aantonen IMO. Nu weten we dat nog niet.
André reed een 2.05,4 en Hielke was zo'n 2,5 sec. langzamer. Nu heb ik leren rekenen dus de tijd van Hielke zal (+/- enkele tienden) zo rond de 2.08 liggen. Dus hoezo geen tijden bekend?
Verder zegt Hielke dat het verslag nog volgt, daar zullen ook wel tijden instaan.
Hielke is 20 kg zwaarder, scheelt snel een halve seconde lijkt mij. Dan zou het verschil nog maar zo'n 2 sec. zijn met André. Denk dat dat een heel erg goede tijd is, voor iemand die amper circuit rijdt.
Ook heeft Hielke woord gehouden door echt wat te organiseren, getuigt ook niet van halfbakken praat en vage beloftes.
Ik was net zoals de rest gewoon benieuwd geweest of een vaste DSC coureur sneller zou zijn geweest dan zo'n kantklosser út it Fean.

- Snipe
Misschien heb je helemaal gelijk, misschien ook niet, ik ken Hielke verder niet. Maar hoe dan ook, een direct vergelijk geeft het beste resultaat. Hoe zou jij dat voor je zien dan?luco hornsveld schreef: Helemaal met je eens, maar dan wel onder "eerlijke" omstandigheden.
Kantklosmateriaal komt trouwens van deze friese meneer af die iedereen in de DSC te pas en te onpas afzeikt, Deze friese meneer noemde Berry van Elk kantklosmateriaal, ik heb onze grootsmoel nog nooit in een mosler zien rijden, zelfs een seat vond die al te snel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ver onder de maat is gerelateerd aan zijn eigen uitspraken dat die geen 3 sec achter de snelste zou zitten, nou wat scheelt het? Als andre iets beter zijn best had gedaan was het meer dan 3 sec geweest![]()
En nu gelooft die ineens de data niet.
Open je ogen eens
heel groot![]()
![]()
![]()
![]()
gehalte van langs de kant.
Laat hem eens een wedstrijd meedoen dan, mag die meedoen met de seat, maar schade is betalen.
Kijken hoe groot die bek dan nog is![]()
In de Seat die jij van A tot Z kent lijkt me ook niet helemaal fair. Zo is het ook logisch dat Andre sneller is in een 130i dan jij. Dan is een huurauto die je beiden niet kent een eerlijkere optie.
-
Dan ruil ik liever de slicks om en meer pk en veel meer koppel. Dat geeft absoluut meer voordeel zeker als de banden de piek kwijt zijn.
Maar ja jij zult het allemaal wel weten.
1 ding weet ik wel dat is dat de race of champions gewoon een super leuke dag was. En mij en de andere 6 een prachtige middag heeft bezorgt.
Maar ja jij zult het allemaal wel weten.
1 ding weet ik wel dat is dat de race of champions gewoon een super leuke dag was. En mij en de andere 6 een prachtige middag heeft bezorgt.
@snipe
Ik heb het al 100 keer gezegd
de een kiest de auto de ander de baan, heb je allebei een voordeeltje als je goed kiest.
Dat vind ik het eerlijkste
Niet en rwd en assen want assen heb ik 1 keer gereden net als rwd
@andre, prima dat het een leuke dag was, maar de insteek was wel degelijk anders als je nu doet voorkomen
meer pk, nounou scheelt 30 pk, nieuwe michelin of oude dunlop scheelt 2 sec minimaal.ik heb ook geen kort diff enzenz
koppel valt ook wel mee hoor en de seat is een stukje zwaarder. maar twee verschillende auto's kan je niet echt vergelijken.
de een kiest de auto de ander de baan, heb je allebei een voordeeltje als je goed kiest.

Dat vind ik het eerlijkste
Niet en rwd en assen want assen heb ik 1 keer gereden net als rwd
@andre, prima dat het een leuke dag was, maar de insteek was wel degelijk anders als je nu doet voorkomen
meer pk, nounou scheelt 30 pk, nieuwe michelin of oude dunlop scheelt 2 sec minimaal.ik heb ook geen kort diff enzenz
koppel valt ook wel mee hoor en de seat is een stukje zwaarder. maar twee verschillende auto's kan je niet echt vergelijken.
- Hielke
@Ton,Ringmazda schreef:@Hielke
Een voordeel van 0,5 sek/km voor een ervaren coureur is niet ongebruikelijk. Jij zal waarschijnlijk Ramshoek niet met 1,18g doorgereden zijnMocht dat wel zo zijn geweest dan ligt je traagheid niet aan de grootte van je noten en had Luco toch nog een hele kluif aan je gehad.
ook ik heb gedacht dat het aan de snelheid in Ramshoek lag. Achteraf bekeken een slechte aanname want ik dender Ramshoek in mijn snelle ronde volgas in. Verschil met Andre is slechts 2 km/h.
Het werkelijke verschil wordt in de eerste km gemaakt en dan vooral in de traagste knijper naar links. 1,5 sec. ben ik al na 1 km kwijt. De andere seconde verdeel ik over de de resterende 3,5 km. Assen is vele malen technischer dan ik vooraf gedacht had. Je moet ronden maken om een goed ritme en een goede lijn te vinden. Zandvoort is wat dat betreft veel makkelijker.
@Luco,
Wel scherp blijven he. Als je op Pistonheads goed had opgelet dan had je kunnen lezen Andre vertelde dat ik op 0,5 sec. na had kunnen gaan kantklossen. Andre reed een 2.05.4 Ik reed aldus 2,5 sec. langzamer, een 2.07.9 aldus.
- Snipe
Banen binnen een redelijke afstand zijn er niet zo gek veel, zeker niet als je zoals Hielke in zuid-zuid-Denemarken woont. En fatsoenlijke huur-FWD-racers liggen ook niet voor het oprapen.luco hornsveld schreef:@snipe
de een kiest de auto de ander de baan, heb je allebei een voordeeltje als je goed kiest.![]()
- Bert ///M3
2.08 vind ik anders zeker niet gek voor iemand die haast tot nooit rijd/traint. Zeker niet met zo'n auto, ook nog eens een onbekende auto voor de deelnemers.
Kijk maar wat je als hobbyrijder moet doen om op CPZ of assen aan de tijden te komen van de mensen met meer oefening, bijvoorbeeld even onder de 2.00 moet je echt wel wat voor doen ook al heb je bij wijze van spreken 300 PK, gaat niet met je vingers in je neus.
Geniaal trouwens die wisseltroffee
Kijk maar wat je als hobbyrijder moet doen om op CPZ of assen aan de tijden te komen van de mensen met meer oefening, bijvoorbeeld even onder de 2.00 moet je echt wel wat voor doen ook al heb je bij wijze van spreken 300 PK, gaat niet met je vingers in je neus.
Geniaal trouwens die wisseltroffee

- GTRene
Goed gereden Hielke, mooie tijd
van Andre was het al meer bekend
als ik daar naast zit kan ik nog gaan kantklossen zo relaxed vanlinks naar rechts 

- MX5T
Een klein beetje de neergetikte gegevens interpreteren levert een 2.07,9 voor Hielke tegenover een 2.05,4 voor André. Het gewichtsnadeel van 20 kg vertaalt zich in een tijdsnadeel van om en nabij de 0,8 tot 1,0 sekluco hornsveld schreef: Jammer dat die de tijden niet wil posten, want daar ging het namelijk WEL over.
Een 2.05,4 in een huurauto zonder verdere afstellingsoptimalisatie lijkt mij aardig snel en in dat perpektief is de gewichtsgecompenseerde 2.07 van Hielke zonder meer van hoog nivo te noemen en valt dit m.i. ruim binnen de 3 sekonden van de snelste van die dag dus wat dat betreft heeft ie zijn "grote" mond wel waargemaakt in mijn ogen.
Wat jij doet met je Seat is ook niet verkeerd, of je daarvoor het respekt krijgt of gaat krijgen wat je vindt te verdienen is nog af te wachten, zoals eerder al in een post aangehaald zullen snelle rondetijden en hoge klasseringen dat wel wat helpen. En natuurlijk kan de auto nog beter en daardoor sneller door wat extra tuning, maar laat er geen illusie zijn dat als een ervaren coureur in jouw auto zou rijden dat deze er in zijn huidige staat nog wel wat extra snelheid uit zal kunnen halen. Dat zegt niet dat jij geen goede coureur zou zijn of kunnen worden, maar het zou niet goed zijn als een ervaren coureur dat niet zou kunnen want dan zou het betekenen dat iemad door veel te rijden zich niet zou kunnen verbeteren. Mits er enig talent en voldoende lef is kun je door juist meer te rijden jezelf aardig verbeteren, André is daar denk ik wel een voorbeeld van.
In de Ramshoek worden de mannen van de jongens gescheiden en met 166 kmu behoor je tot de eerste categorie (ikzelf ben kennelijk nog heel jeugdig@Ton,
ook ik heb gedacht dat het aan de snelheid in Ramshoek lag. Achteraf bekeken een slechte aanname want ik dender Ramshoek in mijn snelle ronde volgas in. Verschil met Andre is slechts 2 km/h.
Het werkelijke verschil wordt in de eerste km gemaakt en dan vooral in de traagste knijper naar links. 1,5 sec. ben ik al na 1 km kwijt. De andere seconde verdeel ik over de de resterende 3,5 km. Assen is vele malen technischer dan ik vooraf gedacht had. Je moet ronden maken om een goed ritme en een goede lijn te vinden. Zandvoort is wat dat betreft veel makkelijker.

Assen vergt inderdaad meer oefening op een aantal plaatsen dan Zandvoort wat ik tijdens de Time Attack in Assen vorig jaar heb ondervonden, niet echt mijn bier want geen technische rijkwaliteiten in het pakket.
En dan moet ik maar water bij de wijn blijven doen?Snipe schreef:Banen binnen een redelijke afstand zijn er niet zo gek veel, zeker niet als je zoals Hielke in zuid-zuid-Denemarken woont. En fatsoenlijke huur-FWD-racers liggen ook niet voor het oprapen.luco hornsveld schreef:@snipe
de een kiest de auto de ander de baan, heb je allebei een voordeeltje als je goed kiest.![]()
Kom op zeg, er zijn zat aanbiedingen gedaan wat betreft auto's, maar dat wilde die allemaal niet.
Maar laat maar is een zinloze discussie als die nou eerst eens wedstrijden gaat rijden en dan pas oordeelt.
Zelfde als illegale auto's
JR wordt gewoonweg beschuldigd dat ze illegaal rijden.
Wel gek dat toen andre daar reed alle andere teams daarvan beschuldigd werden, nu rijdt hij er niet meer en zijn ineens hun auto's illegaal.
ja je moet wat doen he om excuses te verzinnen als je niet wint.
Want alleen winnen telt, de rest is veldvulling

Nou dan hebben er gisteren 6 als veldvulling gereden

Ringmazda, theoretisch allemaal mooi hoor, maar 20 kilo scheelt echt geen seconde, zeker niet op 1200 of 1300 kilo, dan zou namelijk de andere seat in onze klasse zonder motorupdate al 7 sec sneller moeten zijn want die is 140 kilo lichter, zo simpel is dat rekensommetje dus niet.