Erg mooie wagen hoor. Ging ook behoorlijk rap ! Ergens een topic met specs ?Scooby Leo schreef:Ja klopt, dat was ik![]()
Ik heb inderdaad teveel last van wielspin achter. Ik rij dan al met een gelocked DCCD (middendif) en achtersper maar nog teveel last van wielspin. Dit komt vooral door teveel bodyroll.
Ik heb ongeveer 380-400 pk 8)
gr Leo
[25-06-09]DF @ CPZ deel VII - Napraten, foto's en filmpjes
- VLA
Re: [25-06-09]DF @ CPZ deel VII - Napraten, foto's en filmpjes
- GTRene

- Scooby Leo
@VLA
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... f=3&t=8477" onclick="window.open(this.href);return false;
gr Leo
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... f=3&t=8477" onclick="window.open(this.href);return false;
gr Leo
-
Ik begreep dat die camerawagen ook ingezet wordt op Spa aankomend weekend. 

- peer
Ik moet het op de film nog eens nakijken maar volgensmij was het met de gele bmw van Bert waar ik een "close call" mee heb gehad.
Net voor het scheivlak liet ik je voorbij en ik ging meteen weer achter je hangen. Net op dat moment komt gebeurt er iets in het scheivlak (wolgensmij een witte porsche die wat stof doet opwaaien en een gele vlag) Daarop ging je meteen in de remmen en kwam ik erachter dat jou remmen wat beter zijn dan de mijne
Net voor het scheivlak liet ik je voorbij en ik ging meteen weer achter je hangen. Net op dat moment komt gebeurt er iets in het scheivlak (wolgensmij een witte porsche die wat stof doet opwaaien en een gele vlag) Daarop ging je meteen in de remmen en kwam ik erachter dat jou remmen wat beter zijn dan de mijne

- Bert ///M3
Stukje film ben ik wel benieuwd naar, staat me wel iets bij van die Porsche idd maar hoe dat nou exact ging weet ik niet meer eigenlijk.
-
Ik heb eens een rondje achter je gehangen (witte BMW e30 met een hoop stickers die eraf moeten) en dat viel me inderdaad al op dat je vaak een beetje scheef de bocht in dookDe Sjack schreef: Ik had het lastiger verwacht, heb alleen veel last van een uitbrekende achterkant bij aanremmen.
Voor zit een BBK set op,
achter standaard spul en m'n rechter achterwiel blokkeerd te snel, ging daarom regelmatig een bocht wat driftend in.

-
allen schreef:Ik begreep dat die camerawagen ook ingezet wordt op Spa aankomend weekend.
sierra komt eau rouge niet op, derhalve hebben we afgezien van het aanbod
- De Sjack
Klopt, ik ben zo iemand die denkt dat je door zo hard mogelijk de bocht in te gaan er ook snel weer uit komtChristoph schreef: Ik denk dat ik jou 5 of 6x na een remactie uitbrekend de tarzan in heb zien sturen/remmen,
paar keer was het echt een close call. (1x met Peter in de 130i dus)
Lijkt mij verstandig om eerst je remmen +rempunt eens uit te zoeken alvorens je slicks gaat zoeken?

Vind het remmen juist één van het mooiste van racen.
Ik moet nog veel leren, zeker om niet over de max te gaan....

Een ander onderstel is al besteld,
dus ik hoop dat de auto wat minder gaat duiken en dat de achterkant niet zo wordt opgetild, en meer wieldruk houdt.
Maar ik denk dat een (semi) slick veiliger is dan een straatband?
De straatband gaat smeren, omdat je er teveel van vraagt, in snelle bochten vind ik dit echt niet fijn.
Een slick blijft dan constanter?
-
+1Rico schreef:
Bert, mooie cleane raceauto. Viel positief op in het totaal aanbod van auto's.
- Stéphane
Straatband gaat smeren als-ie warm wordt. Dan verlies je grip en ga je glijden.De Sjack schreef:Maar ik denk dat een (semi) slick veiliger is dan een straatband?
De straatband gaat smeren, omdat je er teveel van vraagt, in snelle bochten vind ik dit echt niet fijn.
Een slick blijft dan constanter?
Semi-slick houdt dit langer vol, maar gaat uiteindelijk ook wel glijden. En dan hangt het van de auto en het onderstel af hoe voorspelbaar dat is. En dus ook hoe goed je daar op kunt reageren. Je rijdt ook vaak harder met semi-slicks, dus momentjes kunnen ook iets spannender worden.
En slicks zijn wat dat betreft een soort van aan/uit banden. Je hebt grip of je hebt geen grip. Uiteindelijk zal het ook wel wat glijden, maar niet zo goedmoedig en voorspelbaar als straatbanden en semi-slicks. Daarnaast zetten slicks een ontzettende kracht op je onderstel. Je moet zo rekenen de krachten die normaal gesproken door je banden vertaald worden in glijden nu rechtstreeks op je onderstel overgebracht worden omdat de banden grip houden. Daar moet je onderstel en ophanging dus wel tegen bestand zijn, want zoals de ketting zegt: de zwakste schakel breekt. Voor Lotus geldt bijvoorbeeld dat de achterste toe-links door Lotus geadviseerd worden te vervangen door sterkere bij gebruik van slicks en veel circuitgebruik met semi-slicks.
Dus ik zou in jouw geval eerst adviseren om de auto lekker te leren kennen met straatbanden en daarna dan de banden pas aan te passen. Dan kun je voelen en leren wat je auto doet op de grens en hoe je daarmee om moet gaan. Rembalans zou ik dan ook naar laten kijken, alhoewel laat remmen en daarmee de bocht inremmen ook voor een meebewegende achterkant zorgt natuurlijk

- RVV
Deze dag heeft me trouwens geen rubber gekost, ik heb er er alleen maar gratis rubber bij gekregen als ik naar mijn banden kijk 

- frankv
ik vond het heerlijk voelen toen mijn straatbanden gingen "smeren", een heel breed gebied waarin je van alles kon doen, ik denk dat ik ze eigenlijk steeds in smeer-mode gereden heb...
- peer
Daar kan ik over mee praten. Sinds we op slicks rijden is binnen 2 circuit dagen de koppeling, hardyschijf, tussenlager en het differentieel overleden...Stéphane schreef:
Daarnaast zetten slicks een ontzettende kracht op je onderstel. Je moet zo rekenen de krachten die normaal gesproken door je banden vertaald worden in glijden nu rechtstreeks op je onderstel overgebracht worden omdat de banden grip houden. Daar moet je onderstel en ophanging dus wel tegen bestand zijn, want zoals de ketting zegt: de zwakste schakel breekt. Voor Lotus geldt bijvoorbeeld dat de achterste toe-links door Lotus geadviseerd worden te vervangen door sterkere bij gebruik van slicks en veel circuitgebruik met semi-slicks.
-
Beter schakelen dus peer 

- Downforce Hans
Ja ja, met 25 km per uur over de ideale lijn door het schijvlak en dan zeggen dat je navi het niet bij kan houden.....Rico schreef:Mike Spanjersbergh schreef:Die M5 had het circuit er ook wel opstaan zoals ik zag alleen geen namen erbij van de bochten iig.
Mike dat kwam omdat we zo snel over het circuit heengingen dat het navigatiesysteem de bochtnamen niet kon bijbenen..
Nu jij weer Jacco
Das bijna net zo`n goeie als Metchu een briefing laten houden

- Tristan
Bij mijn E30 blijft alles redelijk heel met semi-slicks. M.b.t. koppeling, hardyschijf en tussenlager: Gebruik je heel and toe met terugschakelen?peer schreef:
Daar kan ik over mee praten. Sinds we op slicks rijden is binnen 2 circuit dagen de koppeling, hardyschijf, tussenlager en het differentieel overleden...
- L@urens
Dat, èn als ik de koeling eindelijk onder controle heb kan ik elke ronde volgas over start/finish blijven rijden. In de middag nog erg veel gereden (Vijverberg) en van 16-17u nonstop, dus ik heb nog wel verbetering gehaald uit jouw voorbeeldronde, allene mijn GPS door de hitte in de auto tijdens de lunchpauze (ramen dicht, volle zon, GPS achter het raam op 't dashboard) dus ik weet geen tijden, maar moet beter zijn geweest dan de 2.17m in de ochtend, alleen weinig rondes volledig voluit ivm koeling. Wel twee tanks leeg (80l) en remblokken (eindelijk, 5 dagen) op.Ringmazda schreef:Als L@aurens nog wat oefent dan kan hij daar solo wel een 2.03 - 2.05 mee halen
- Ben_968CS
mmm ik (Aimee, vrouw van Ben die even op Ben's inlog zit) reed in een witte Porsche maar weet van geen stof???peer schreef:Ik moet het op de film nog eens nakijken maar volgensmij was het met de gele bmw van Bert waar ik een "close call" mee heb gehad.

Nog bedankt voor de organisatie!
ps. als iemand nog foto's heeft van de witte 968: ik houd me aanbevolen!
- Bert ///M3
Volgens mij was jij dat ook niet
Maar er reed ook nog een witte oudere 911 mee volgens mij, die bedoeld Peer denk ik.
Ik ben jou ook maar 1 keer tegengekomen, toen kwam ik voorbij op het rechte stuk volgens mij, verder niet.

Ik ben jou ook maar 1 keer tegengekomen, toen kwam ik voorbij op het rechte stuk volgens mij, verder niet.
- a.levasier
Zoals velen, ook hier een superdag gehad, er waren wat modificaties aan de groene golf en heb deze mooi kunnen testen, van 15inch naar 17inch toyo 888, nieuwe polyurethaan rubbers rond om, nieuw spruitstuk, nieuwe remblokken, de ronde tijden waren redelijk te noemen met 80kg ballast mee 2.16/2.17 helaas niet de volle vier uur kunnen rijden want met nog drie kwartier te gaan bleef mn gaskabel op volle toeren hangen en moesten we een sleepje krijgen terug naar de pits en hebben we heerlijk kunnen genieten van de andere rijders en hun plezier en wat is het toch genieten als de snelle jongens(en Dame) richting Tarzan komen denderen en dan vol in de remmen moeten. Organisatie en alle deelnemers bedankt voor de mooie dag.
Groetjes arjan.
Groetjes arjan.
-
Heb vandaag geraced @ Zandvoort met Driving Fun ging de 3de ronde na de tarzan bocht goed tegen de vangrail na een slip.
Dit was tijdens de ronde van 9 uur 20.
Zonde van me achterkant van me car. Wel was het racen een leuke ervaring.
Heb nog een in video van de slip en knal tegen de vangrail vanuit de binnenkant. Leuke aandenken haha.
Tevens ging er een audi a3 sport hard de vangrail in met zijn voorkant.
Groetjes
Heb nog een in video van de slip en knal tegen de vangrail vanuit de binnenkant. Leuke aandenken haha.
Groetjes
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Haxor, denk niet dat je vandaag met DF op Zandvoort hebt gereden
Stel je anders even netjes voor

Stel je anders even netjes voor

- Icsunonove
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=g9cVjd7_LJM&fmt=18[/youtube]
2e sessie, vanaf Hugenholz. Er zitten wat driftjes in aan het einde.
Overigens mijn dank aan de bestuurder van de 130i cup, die het nodig vond om in de rondte te gaan bij het uitkomen van de bocht (en de vangrail licht te kussen).
Door jouw actie voelde ik me minder nutteloos!
Vlaggen met windkracht 3 vol op je smoel is overigens ook een uitdaging op zich...
Tijdens het rijden zeker vermaakt, en vaak een volledig lege baan. Wel veel ingehaald, waarbij ik bij sommige acties wel mijn twijfels had...
Vooral de personen die meenden mij toch nog wel op het laatste moment te kunnen uitremmen en hem er dus nog ff gauw tussen drukten konden mijn welgemeende dank krijgen. Ik had het op die momenten namelijk al druk genoeg met het listige weggedrag van mijn eigen wagen. Het draagt in ieder geval mee aan het gevoel dat je leeft, zal ik maar zeggen. Rondetijden lagen zo rond de 2:30-2:35 Niet slecht voor 75 pk!
2e sessie, vanaf Hugenholz. Er zitten wat driftjes in aan het einde.
Overigens mijn dank aan de bestuurder van de 130i cup, die het nodig vond om in de rondte te gaan bij het uitkomen van de bocht (en de vangrail licht te kussen).
Door jouw actie voelde ik me minder nutteloos!

Vlaggen met windkracht 3 vol op je smoel is overigens ook een uitdaging op zich...
Tijdens het rijden zeker vermaakt, en vaak een volledig lege baan. Wel veel ingehaald, waarbij ik bij sommige acties wel mijn twijfels had...
Vooral de personen die meenden mij toch nog wel op het laatste moment te kunnen uitremmen en hem er dus nog ff gauw tussen drukten konden mijn welgemeende dank krijgen. Ik had het op die momenten namelijk al druk genoeg met het listige weggedrag van mijn eigen wagen. Het draagt in ieder geval mee aan het gevoel dat je leeft, zal ik maar zeggen. Rondetijden lagen zo rond de 2:30-2:35 Niet slecht voor 75 pk!
- Stéphane
Dat is van een andere club dus ik denk dat je even in de war bent. Komt misschien door de klap met je wagen:haxor schreef:Heb vandaag geraced @ Zandvoort met Driving Fun ging de 3de ronde na de tarzan bocht goed tegen de vangrail na een slip.
Groetjes
http://www.vrijrijden.nl/agenda.htm" onclick="window.open(this.href);return false;