Seat leon Cupra 310 UPDATE!!! GEJAT! pagina 11 verhaal.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Bert ///M3

Re: Seat leon Cupra 2...pk limeTIT edition...

Bericht door Bert ///M3 » 17 jul 2009, 13:44

Nee idd, toleranties etc kan een verzekeraar niks aan doen.

Maar hoe zal het dan gaan als de verzekeraar zegt jij hebt willens en wetens een auto met 310 PK gekocht en die opgegeven als 240 PK? Bij een getunde auto kan je het er nog op gooien dat je het niet wist etc, maar dat gaat niet op als het een limited edition is, zo geleverd bij de dealer vandaan.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 17 jul 2009, 13:54

In gebreke stellen lijkt mij ook correct, maar daar blijft wel de mogelijkheid voor de dealer om zijn verantwoordelijkheid op te pakken en ervoor te zorgen dat de juiste technische aanpassingen worden gedaan om op 310pk uit te komen.
Ontbinden is lastig in dit geval denk ik.

Misschien dat sommige dealers ervoor gekozen hebben om met de veel goedkopere O.CT software te werken om aan de 310pk te komen? Heb je als dealer wat meer marge met je verkoopprijs. :mrgreen:

Harrie

Bericht door Harrie » 17 jul 2009, 13:58

Ik vind het hele gebeuren over het kenteken nog niet specifiek relevant voor het probleem. Het is mogelijk een reden voor ontbinding van de koop, maar ik weet niet of dat ook daadwerkelijk zo is. Daar zou Mac iets over kunnen zeggen.

Het gaat hier over het opgegeven en geleverd vermogen. 310 is opgegeven en zoals het er nu naar uitziet heeft Chris er een stuk minder. Valt helaas wel binnen de 10% norm. Wat voor software erop staat is voor Chris ook niet van belang. Er is wel naar gekeken en zoals JD zegt is er wel andere software zichtbaar op de auto.

Als we naar Chris zijn auto alleen kijken dan valt zijn auto binnen de norm. Hij ALLEEN zou dus geen zaak hebben.

De 310 rijders moeten zich dus verenigen en er moeten verschillende standaard 310's (niet 1 of 2) op de rollenbank om te kijken of het een STRUCTUREEL probleem is.

De auto word geleverd met een plastic 310 plaatje genummerd plaatje, en je krijgt later een leuke sleutelhanger toegestuurd, misschien dat ze bij de huidige voorraad auto's inmiddels meteen meegeleverd worden. De auto's zijn ingekocht met alle 310 opties en de software wordt pas later (inderdaad na het afgeven kenteken) ingeladen. Volgens mij heeft de Co2 daar speciaal iets mee van doen, maar eerder de typegoedkeuring die Pon nu niet hoeft te betalen. Misschien had Pon achteraf beter de Coppa versie kunnen opgeven..dan hadden ze wel een Europese tpyegoedkeuring en een vermogen van 280pk

De auto van Leon waar Chris het over heeft, heeft het geluk gehad want die bij VdV is gekocht en die heeft wat geregeld met Leonekke.

@Rico, daarom denk ik ook dat je betoog op SO voor die gasten eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft...vooral je stelling

Citaat van: Rico
kwamen)..dus hij is echt besteld als 310 bij PON,en ze zijn gechipt na kenteken,Ivm co2 uitstoot regel dingus alleen waar en hoe dat is gebeurd is weer een raadsel...?!?!
Dus op het kenteken staat gewoon 172kw/240 pk(geloof ik)

Nou makkelijker word het dus niet !

Dan heb je toch op een presenteerblaadje liggen dat je auto geen 310pk heeft ?

nergens op slaat.

Tim N

Bericht door Tim N » 17 jul 2009, 16:05

RutgerK schreef:Staan de R26R met Pack R260R ook anders geregistreerd of ook gewoon als 169kW?
Renault MEGANE RADICALE 169KW iig in het geval van de "HXX" zoals gepost in het French Coffee overzicht

RVV

Bericht door RVV » 17 jul 2009, 16:11

Kijk iedereen moet zelf weten wat die er mee doet. Of de Seat mannen er wat mee kunnen ? Geen idee. Feit blijft dat niet geleverd is wat is gekocht. Aan ieder zelf hoe belangrijk hij het vind. Chris vind het blijkbaar een belangrijk punt, waar hij zeker wat mee kan.

Harrie

Bericht door Harrie » 17 jul 2009, 20:39

Tim N schreef:
RutgerK schreef:Staan de R26R met Pack R260R ook anders geregistreerd of ook gewoon als 169kW?
Renault MEGANE RADICALE 169KW iig in het geval van de "HXX" zoals gepost in het French Coffee overzicht
Klopt toch ook? Je kan er wel een chip als extra in laten zetten, dan heb je 260 pk, maar dat is een iets ander verhaal dan met de standaard gekochte 310 pk Seat.

Tim N

Bericht door Tim N » 18 jul 2009, 13:05

Ik zeg toch ook niet dat het niet klopt, Rutger vraagt of de radicale als 260pk te boek staat wanneer deze gechipt zou zijn.
En de Radicale zoals hierboven aangehaald staat iig niet als 260pk op papier.

atomchris

Bericht door atomchris » 28 jul 2009, 09:08

Nou goed gaan we weer:vorige zelf maar gebeld naar PON,eindelijk voor elkaar gekregen dat ik opnieuw op een rollerbank mag!
Er werd mij toegezegd dat de bevestiging via de mail zou binnenkomen,en 3 keer raden!!!

NIETS!en morgen zou ik er al heen moeten..... :hammer:
Ja dingen beloven zijn ze goed in!maar verder NIETS!
gister dus weer gebeld:Sorry meneer u moet uw dealert bellen die regelt het verder.
Ik dealert bellen:Nee wij weten van niets?!?! maar ik beloof u voor het eind van de dag terug te bellen.Nou 3 keer raden!!!!!(spannend)

NIETS MEER GEHOORD!!!! :evil:
Is toch schandalig hoe sommige bedrijven met hun klanten omgaan! :shock:

Dus nou zou ik morgen naar harderwijk moeten voor een nieuwe rollerbank uitdraai,aleen weet ik niet hoe laat en waar?!?!?!
Ik ga zo maar weer bellen,en eens horen wat voor een smoes ze nu weer hebben.
:stom:

Rupie

Bericht door Rupie » 28 jul 2009, 09:31

Heb je een rechtsbijstand verzekering? Zoniet, alsnog aanschaffen. Kost niet de hoofdprijs en kun je een volgende keer ze meteen 'sewen' :mrgreen:

Serieus, niet te lang meer wachten en actie ondernemen.

In ieder geval succes. Ik heb uit ervaring een rechtsbijstand verzekering genomen, omdat ik sommige dingen op een gegeven moment zat was, heb er tot nu toe geen gebruik van hoeven maken, maar zal het niet laten.

RVV

Bericht door RVV » 28 jul 2009, 10:17

Rechtsbijstandverzekering zal niet van toepassing zijn op deze kwestie.

Tom

Bericht door Tom » 28 jul 2009, 10:40

Zie dit nu pas, wat een verhaal! Sterkte.
En een blunder van Seat/PON om zoiets op de markt te zetten.

Maik

Bericht door Maik » 28 jul 2009, 10:46

Chris, wat een soap dit zeg...
Als ik jou was zou ik 1 vast kontaktpersoon eisen bij Wittebrug. Dan kunnen ze zich niet meer telkens naar anderen wijzen.
Die persoon moet het gewoon regelen, en jou bellen als jij gebeld moet worden. En die vent dan goed op z'n nek zitten :idea:

atomchris

Bericht door atomchris » 28 jul 2009, 11:19

Maik schreef:Chris, wat een soap dit zeg...
Als ik jou was zou ik 1 vast kontaktpersoon eisen bij Wittebrug. Dan kunnen ze zich niet meer telkens naar anderen wijzen.
Die persoon moet het gewoon regelen, en jou bellen als jij gebeld moet worden. En die vent dan goed op z'n nek zitten :idea:
Mijn contact persoon bij wittebrug zou mij 2 weken geleden terug bellen........ben ik ook een beetje zat om hem te bellen dat hij mij moet bellen :stom:

Ik ga zo gewoon die vent bellen die mij deze afspraak heeft toegezegd,en dan duidelijk zeggen dat het MORGEN :shock: al is en ik nu wel wil wten hoe of wat! :police:

RVV

Bericht door RVV » 28 jul 2009, 11:38

Heengaan ipv bellen. en gewoon een grote mond opzetten, zaterdag middag in de verkoop showroom net op het moment dat er orders moeten worden ondertekend door klanten..

succes verzekerd :thumbup:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 jul 2009, 14:50

Chris, waarom rijd je niet naar Edwin van der Velden in Zoetermeer?

Ik weet niet wat die pipo van Wittebrug van plan was om te gaan doen maar Edwin kan toch precies hetzelfde namens Seat?
atomchris schreef:
Maik schreef:Chris, wat een soap dit zeg...
Mijn contact persoon bij wittebrug zou mij 2 weken geleden terug bellen........ben ik ook een beetje zat om hem te bellen dat hij mij moet bellen :stom:

Ik ga zo gewoon die vent bellen die mij deze afspraak heeft toegezegd,en dan duidelijk zeggen dat het MORGEN :shock: al is en ik nu wel wil wten hoe of wat! :police:

atomchris

Bericht door atomchris » 28 jul 2009, 15:10

GROOT NIEUWS!
Morgen moet ik om 1 uur in beverwijk zijn om daar mijn auto opnieuw te laten testen(buchlie diesel???)

Ik heb mijn auto niet bij @win gekocht dus ik vond het ook zo wat om bij hem aan te kloppen....(volgende auto wel trouwens!)

Hij had nog zijn twijfels bij het BP ultimate,of het wel euro 98 zou zijn.
Daar heb ik maar ff op gezegd dat ik daar wel onderzoek naar heb gedaan,en het gewoon 98 is!
Vanavond nog ff volgooien,en dan op naar beverwijk! :df:
Morgen avond zal ik alles hier posten inclu filmpies!

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 28 jul 2009, 16:11

Waarom niet gewoon even bij Beek in het Forepark is om de hoek voor je..
Enhe er werkt toch een vriend van je bij Witteburg? :wink:

atomchris

Bericht door atomchris » 28 jul 2009, 17:05

Hans GP schreef:Waarom niet gewoon even bij Beek in het Forepark is om de hoek voor je..
Enhe er werkt toch een vriend van je bij Witteburg? :wink:
PON kiest de rollerbank deze keer....
Ja ik ken iemand bij wittebrug,die had jou al gespot bij de audi.
Maar hij zit niet meer bij seat,nu bij audi dus hij had/heeft geen contact meer met de seat handel(hij heeft gister nog wel wat voor me proberen te doen lukte alleen niet)

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 28 jul 2009, 18:51

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, succes morgen.

Luco

Bericht door Luco » 28 jul 2009, 19:09

Iedereen heeft het hier over Seat. :bag: :bag:
Seat heeft er niks mee te maken, dit is een actie van PON geweest, fijne lui zo te horen.
Ik zou er een brief in het spaans aan seat aan wagen, misschien krijgt PON dan op zijn flikker :mrgreen: :mrgreen:
Als ik dit zo lees hoef ik niks van PON :wtf:

Als Seat 310 pk beloofd krijg je ze ook :banaan: :banaan:
Atomchris, ik weet niet wat voor ecu je erin hebt zitten, maar seat zelf heeft ook ecu's van 310 pk.
Die laat ik binnenkort kopieeren.

DDX

Bericht door DDX » 28 jul 2009, 21:13

Moet je nu naar Beverwijk of Harderwijk ?
(volgens google (en hun website) zit buchlie diesel in harderwijk nml?)

atomchris

Bericht door atomchris » 28 jul 2009, 22:08

DDX schreef:Moet je nu naar Beverwijk of Harderwijk ?
(volgens google (en hun website) zit buchlie diesel in harderwijk nml?)

Megalol:Harderwijk :oops: juist ja, was even niet aanwezig :roflol: ,zal morgen ook wel wat op so posten.

Alleen is dat topic erg vervuild met onzin,maar goed ik zal mijn uitslag en oplossingen posten.
Dingen die ikzelf heb geregeld zonder "hulp"van mensen en hun vrinden.......... :goodnight:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 jul 2009, 15:44

Het gaat nog steeds lekker begrijp ik. Die "rollerbankgasten" zijn nu hun bank naar boven aan het afstellen iov PON? :mrgreen: :wink:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 29 jul 2009, 17:49

Ja, waar blijven die uitdraaien... :bag:

Ben echt, oprecht, benieuwd wat er is gebeurd en wat er als conclusie en eventueel oplossing is gekomen.

Luco

Bericht door Luco » 29 jul 2009, 17:53

Ja ik ook, mocht het niet naar tevredenheid zjn Atom, geef mij dan even een berichtje, ik ga morgen naar het hoofdkantoor in spanje en kan dan wel een woordje voor je doen, al heeft seat er niks mee te maken zullen ze de acties van PON niet waarderen als het niet opgelost wordt.

Plaats reactie