Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Tim R » 08 sep 2010, 22:02

@ RJay: Ik hoop het toch binnen een jaar klaar te hebben. Maar of dat gaat lukken...

@ Bosali: Thanks voor de tip!

@ RichardK: Dit zijn wel hele snelle versies, weet niet of we dit ooit gaan benaderen.

Hoop iig in oktober de motor in de auto te hebben.

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Robert Campbell » 21 sep 2010, 09:41

Tijdje niet meer op DF geweest, mooi te zien dat je vorderingen heb gemaakt, maar dan toch maar geen R1. Opvallend.

Kwam dit nog tegen op Coopernet:
http://www.coopernet.nl/RWD_mini_R1.html?core" onclick="window.open(this.href);return false;[navigationitemid]=1033

Dat is die constructie met dat voorsubframe die ik tegenkwam waar ik het ooit over had.

Mijn mini is even on-hold. Heb nu een 106 Rallye waar een berg werk aan moet gebeuren, is nu mijn daily.

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Tim R » 01 okt 2010, 12:50

@ Robert,

Keuze inderdaad gemaakt om te gaan voor B16A. We gaan oktober motor in de auto halen, lopend, don't know, maar hij zit er dan in. Auto staat nu bij professionele lasser om onze constructie af te lassen en verstevigingen aan te brengen. Ziet er naar uit dat de auto volgend jaar voorjaar wel eens rijdend kan zijn.

Die versie van Coopernet ken ik inderdaad, thanks anyways.

Pug 106 rallye Phase 1 neem ik aan dat je hebt gekocht? Was mijn eerste auto, super keuze! Erg veel fun. Bocht insturen, plots gas los en je hebt er een hand vol aan met dat lichte kontje.
Laatst gewijzigd door Tim R op 15 okt 2010, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

alpinadrachten
Berichten: 116
Lid geworden op: 16 okt 2008, 08:19

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door alpinadrachten » 14 okt 2010, 14:59

erg mooi project!! goed bezig

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door BrianV » 14 okt 2010, 15:11

alpinadrachten schreef:erg mooi project!! goed bezig

Hey pannekoek,

maak is een voorstel topic ipv van post hoer spelen :thumbup:

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Tim R » 17 okt 2010, 15:43

Inmiddels zit de motor in de Mini, perfect level en bevestigd op de Originele punten. Het frame is ook helemaal afgelast en er zijn een aantal belangrijke verstevigingen aangebracht. De auto staat achter inmiddels ook weer gewoon op zijn eigen wielen, nu dus met het gewicht van het blok er bij. Lijkt prima te kloppen allemaal.

Nu volgende week beginnen met bedrading. We gebruiken zo veel mogelijk de kabelboom van de donor CRX. Daarnaast gaan we aan de slag met het schakelmechanisme. Een lastige, aangezien het blok nu niet meer voor de bestuurder maar achter de bestuurders zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Olivier Faber
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jun 2009, 17:44
Locatie: Utrecht

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Olivier Faber » 18 okt 2010, 21:31

Kijk dat vordert lekker :) Goed bezig!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door GTRene » 18 okt 2010, 21:42

nice, denk wel dat je een goed hitteschild mag plaatsen met dat uitlaatspruitsuk achter je stoelen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Olivier Faber
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jun 2009, 17:44
Locatie: Utrecht

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Olivier Faber » 19 okt 2010, 08:34

GTRene schreef:nice, denk wel dat je een goed hitteschild mag plaatsen met dat uitlaatspruitsuk achter je stoelen :mrgreen:
Stoelverwarming :D Wordt nog een luxe karretje!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door GTRene » 19 okt 2010, 10:13

Olivier Faber schreef:
GTRene schreef:nice, denk wel dat je een goed hitteschild mag plaatsen met dat uitlaatspruitsuk achter je stoelen :mrgreen:
Stoelverwarming :D Wordt nog een luxe karretje!
owja, dan krijg je meer dit idee...net als een warmtelamp tegen een pijnlijke rug

Afbeelding

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Tim R » 19 okt 2010, 20:57

Don't worry guys, gaan de motorruimte uiteraard afschermen.

Gebruikersavatar
HarmO
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 mar 2006, 12:27

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door HarmO » 31 okt 2010, 12:41

heel mooi project dit


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door GTRene » 31 okt 2010, 13:01

toch lijkt het alsof hij wat aan het onderstel moet/kan doen qua uitlijning/sporing oid? lijkt iets te levendig or trigger happy.

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Tim R » 31 okt 2010, 14:34

@ Harm: Thanks, de Ringmini is toch ook RWD en Midengined?

@ Rene: Tailhappy wordt de auto sowieso. Hele korte wielbasis, zelf iets korter dan de originele Mini had (+-1,5 cm). Wel wat breder, dus verwacht vrij stabiel. Maar als hij gaat doe je er weinig aan denk ik.

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Tim R » 31 okt 2010, 14:44

edit

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Reind » 31 okt 2010, 18:00

HarmO schreef:heel mooi project dit

Stuurkarakter is 1 op 1 te vergelijken met een kart. Weet ook niet wat voor een stuurhuis er op deze mini gemonteerd zit maar die is iig extreem kort, ook te vergelijken met een kart. Omdat de auto zo vierkant is, is hij beter te controleren als op het eerste gezicht lijkt.

Snap alleen de rondentijd niet helemaal. Ik gok een BTG tijd van 8:50. Vind ik persoonlijk erg langzaam gezien kwaliteit berijder en pk/gewichts verhouding.

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Tim R » 12 dec 2010, 19:52

Ik ben benieuwd naar de stuureigenschappen en de tijden die uiteindelijk met mijn Mini mogelijk zullen zijn op bijvoorbeeld Zandvoort.

Korte stuurhuis zou goed kunnen inderdaad. Best goedkope upgrade voor een classic Mini.

Gebruikersavatar
Arjan B
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
Locatie: Brabant

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Arjan B » 12 dec 2010, 21:09

Kippenvel krijg ik ervan, wanneer ik dat filmpje zie, wat gaat dat ding lekker hard. Met zo'n mini kun je je echt lekker uitleven :D . Tim, mooi project, ga zo door.

berry
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:18

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door berry » 12 dec 2010, 23:19

dat filmpje is van DE ring mini :p
is een clubman...
heeft zelfs de achterklep dichtgelast voor meer stijfheid!!

die man is btw de/een loodgieter uit adanau.

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Tim R » 15 dec 2010, 18:56

berry schreef:die man is btw de/een loodgieter uit adanau.
:o



:df:

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Tim R » 19 dec 2010, 19:25

Heb ondertussen nog een paar foto's van hoe de Mini er nu bij staat. We hebben het probleem met het schakelen, omdat de motor nu achter de bestuurder ligt, kunnen tackelen. Ik heb nog geen mooie en goed oplossing kunnen vinden voor de achterspatborden. Deze moeten 1. breed genoeg zijn en 2. niet de gehele looks van de Mini verpesten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Olivier Faber
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jun 2009, 17:44
Locatie: Utrecht

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door Olivier Faber » 19 dec 2010, 20:15

Ziet er goed uit!
Ik geloof niet dat ik ooit spatborden op een mini gezien heb die breed genoeg zijn voor die banden.. Hoe zit dat bij andere honda mini's?
Dit zijn de breedste die op minispares staan:
http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 385&title=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 279&title=" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar zelfs de breedste steekt maar 3,5 inch (8,9 cm) is dat voldoende?

Edit:
Nog bredere gevonden: 3,75" (9,5 cm)
http://www.minispares-online.co.uk/?cat ... prod_id=21" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Olivier Faber op 19 dec 2010, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34371
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door JP » 19 dec 2010, 20:20

Zo breed heb ik ze ook nog niet gezien..... :lol: :thumbup:

Dacht meteen aan deze;

Afbeelding

Autoblog.nl

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door GTRene » 19 dec 2010, 20:31

je kan er ook een soortRenault turbo 1/2 look uitbouw van maken :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a

Bericht door GTRene » 19 dec 2010, 20:34

deze had denk ook zoiets :mrgreen:

Afbeelding

wel te recht afgesneden

Afbeelding

meer>>

http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=10269" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, Godspeed, Google [Bot] en 10 gasten