Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
@ RJay: Ik hoop het toch binnen een jaar klaar te hebben. Maar of dat gaat lukken...
@ Bosali: Thanks voor de tip!
@ RichardK: Dit zijn wel hele snelle versies, weet niet of we dit ooit gaan benaderen.
Hoop iig in oktober de motor in de auto te hebben.
@ Bosali: Thanks voor de tip!
@ RichardK: Dit zijn wel hele snelle versies, weet niet of we dit ooit gaan benaderen.
Hoop iig in oktober de motor in de auto te hebben.
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
Tijdje niet meer op DF geweest, mooi te zien dat je vorderingen heb gemaakt, maar dan toch maar geen R1. Opvallend.
Kwam dit nog tegen op Coopernet:
http://www.coopernet.nl/RWD_mini_R1.html?core" onclick="window.open(this.href);return false;[navigationitemid]=1033
Dat is die constructie met dat voorsubframe die ik tegenkwam waar ik het ooit over had.
Mijn mini is even on-hold. Heb nu een 106 Rallye waar een berg werk aan moet gebeuren, is nu mijn daily.
Kwam dit nog tegen op Coopernet:
http://www.coopernet.nl/RWD_mini_R1.html?core" onclick="window.open(this.href);return false;[navigationitemid]=1033
Dat is die constructie met dat voorsubframe die ik tegenkwam waar ik het ooit over had.
Mijn mini is even on-hold. Heb nu een 106 Rallye waar een berg werk aan moet gebeuren, is nu mijn daily.
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
@ Robert,
Keuze inderdaad gemaakt om te gaan voor B16A. We gaan oktober motor in de auto halen, lopend, don't know, maar hij zit er dan in. Auto staat nu bij professionele lasser om onze constructie af te lassen en verstevigingen aan te brengen. Ziet er naar uit dat de auto volgend jaar voorjaar wel eens rijdend kan zijn.
Die versie van Coopernet ken ik inderdaad, thanks anyways.
Pug 106 rallye Phase 1 neem ik aan dat je hebt gekocht? Was mijn eerste auto, super keuze! Erg veel fun. Bocht insturen, plots gas los en je hebt er een hand vol aan met dat lichte kontje.
Keuze inderdaad gemaakt om te gaan voor B16A. We gaan oktober motor in de auto halen, lopend, don't know, maar hij zit er dan in. Auto staat nu bij professionele lasser om onze constructie af te lassen en verstevigingen aan te brengen. Ziet er naar uit dat de auto volgend jaar voorjaar wel eens rijdend kan zijn.
Die versie van Coopernet ken ik inderdaad, thanks anyways.
Pug 106 rallye Phase 1 neem ik aan dat je hebt gekocht? Was mijn eerste auto, super keuze! Erg veel fun. Bocht insturen, plots gas los en je hebt er een hand vol aan met dat lichte kontje.
Laatst gewijzigd door Tim R op 15 okt 2010, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 08:19
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
erg mooi project!! goed bezig
-
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
alpinadrachten schreef:erg mooi project!! goed bezig
Hey pannekoek,
maak is een voorstel topic ipv van post hoer spelen

- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
Inmiddels zit de motor in de Mini, perfect level en bevestigd op de Originele punten. Het frame is ook helemaal afgelast en er zijn een aantal belangrijke verstevigingen aangebracht. De auto staat achter inmiddels ook weer gewoon op zijn eigen wielen, nu dus met het gewicht van het blok er bij. Lijkt prima te kloppen allemaal.
Nu volgende week beginnen met bedrading. We gebruiken zo veel mogelijk de kabelboom van de donor CRX. Daarnaast gaan we aan de slag met het schakelmechanisme. Een lastige, aangezien het blok nu niet meer voor de bestuurder maar achter de bestuurders zit.



Nu volgende week beginnen met bedrading. We gebruiken zo veel mogelijk de kabelboom van de donor CRX. Daarnaast gaan we aan de slag met het schakelmechanisme. Een lastige, aangezien het blok nu niet meer voor de bestuurder maar achter de bestuurders zit.
- Olivier Faber
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 17:44
- Locatie: Utrecht
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
Kijk dat vordert lekker
Goed bezig!

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
nice, denk wel dat je een goed hitteschild mag plaatsen met dat uitlaatspruitsuk achter je stoelen 

- Olivier Faber
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 17:44
- Locatie: Utrecht
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
StoelverwarmingGTRene schreef:nice, denk wel dat je een goed hitteschild mag plaatsen met dat uitlaatspruitsuk achter je stoelen

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
owja, dan krijg je meer dit idee...net als een warmtelamp tegen een pijnlijke rugOlivier Faber schreef:StoelverwarmingGTRene schreef:nice, denk wel dat je een goed hitteschild mag plaatsen met dat uitlaatspruitsuk achter je stoelenWordt nog een luxe karretje!

- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
Don't worry guys, gaan de motorruimte uiteraard afschermen.
- HarmO
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 12:27
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
heel mooi project dit
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
toch lijkt het alsof hij wat aan het onderstel moet/kan doen qua uitlijning/sporing oid? lijkt iets te levendig or trigger happy.
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
@ Harm: Thanks, de Ringmini is toch ook RWD en Midengined?
@ Rene: Tailhappy wordt de auto sowieso. Hele korte wielbasis, zelf iets korter dan de originele Mini had (+-1,5 cm). Wel wat breder, dus verwacht vrij stabiel. Maar als hij gaat doe je er weinig aan denk ik.
@ Rene: Tailhappy wordt de auto sowieso. Hele korte wielbasis, zelf iets korter dan de originele Mini had (+-1,5 cm). Wel wat breder, dus verwacht vrij stabiel. Maar als hij gaat doe je er weinig aan denk ik.
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
Stuurkarakter is 1 op 1 te vergelijken met een kart. Weet ook niet wat voor een stuurhuis er op deze mini gemonteerd zit maar die is iig extreem kort, ook te vergelijken met een kart. Omdat de auto zo vierkant is, is hij beter te controleren als op het eerste gezicht lijkt.HarmO schreef:heel mooi project dit
Snap alleen de rondentijd niet helemaal. Ik gok een BTG tijd van 8:50. Vind ik persoonlijk erg langzaam gezien kwaliteit berijder en pk/gewichts verhouding.
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
Ik ben benieuwd naar de stuureigenschappen en de tijden die uiteindelijk met mijn Mini mogelijk zullen zijn op bijvoorbeeld Zandvoort.
Korte stuurhuis zou goed kunnen inderdaad. Best goedkope upgrade voor een classic Mini.
Korte stuurhuis zou goed kunnen inderdaad. Best goedkope upgrade voor een classic Mini.
- Arjan B
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
- Locatie: Brabant
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
Kippenvel krijg ik ervan, wanneer ik dat filmpje zie, wat gaat dat ding lekker hard. Met zo'n mini kun je je echt lekker uitleven
. Tim, mooi project, ga zo door.

-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:18
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
dat filmpje is van DE ring mini :p
is een clubman...
heeft zelfs de achterklep dichtgelast voor meer stijfheid!!
die man is btw de/een loodgieter uit adanau.
is een clubman...
heeft zelfs de achterklep dichtgelast voor meer stijfheid!!
die man is btw de/een loodgieter uit adanau.
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
:oberry schreef:die man is btw de/een loodgieter uit adanau.

- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
Heb ondertussen nog een paar foto's van hoe de Mini er nu bij staat. We hebben het probleem met het schakelen, omdat de motor nu achter de bestuurder ligt, kunnen tackelen. Ik heb nog geen mooie en goed oplossing kunnen vinden voor de achterspatborden. Deze moeten 1. breed genoeg zijn en 2. niet de gehele looks van de Mini verpesten.



- Olivier Faber
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 17:44
- Locatie: Utrecht
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
Ziet er goed uit!
Ik geloof niet dat ik ooit spatborden op een mini gezien heb die breed genoeg zijn voor die banden.. Hoe zit dat bij andere honda mini's?
Dit zijn de breedste die op minispares staan:
http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 385&title=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 279&title=" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar zelfs de breedste steekt maar 3,5 inch (8,9 cm) is dat voldoende?
Edit:
Nog bredere gevonden: 3,75" (9,5 cm)
http://www.minispares-online.co.uk/?cat ... prod_id=21" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geloof niet dat ik ooit spatborden op een mini gezien heb die breed genoeg zijn voor die banden.. Hoe zit dat bij andere honda mini's?
Dit zijn de breedste die op minispares staan:
http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 385&title=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 279&title=" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar zelfs de breedste steekt maar 3,5 inch (8,9 cm) is dat voldoende?
Edit:
Nog bredere gevonden: 3,75" (9,5 cm)
http://www.minispares-online.co.uk/?cat ... prod_id=21" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Olivier Faber op 19 dec 2010, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
- Berichten: 34371
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
je kan er ook een soortRenault turbo 1/2 look uitbouw van maken 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
deze had denk ook zoiets

wel te recht afgesneden

meer>>
http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=10269" onclick="window.open(this.href);return false;

wel te recht afgesneden
meer>>
http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=10269" onclick="window.open(this.href);return false;