Ok, het is alweer duidelijk dat dit onze derde dag is in Frankrijk, jullie zullen misschien merken dat ik de kantjes er een beetje afloop in het verslag

Het is onderhand half 1, ik heb te weinig slaap, vandaag was weer er actief en morgen gaat mijn wekker als het goed is om 6.21, 6.25 en 6.30 ... Dus ik zal niet weer een uur besteden aan m'n verslag, maar ik denk dat ik uiteindelijk toch wel weer te veel lul, euh schrijf...
Vandaag heb ik geprobeerd de wekker iets later te zetten, want dan kon ik nog even 10 a 20 minuutjes extra meepikken. 7.27 en 7.30 it is... Ik stond weer direct op, alleen had ik nog wel charade in m'n benen. Ik liep naar de douche en warempel... geen water... Dood en doodziek! Ik zit namelijk op de derde en als je dan echt pech hebt, is daar geen druk meer voor als iedereen al is wezen douchen. Martin had ons hier al voor gewaarschuwd, maar het was nog niet voorgekomen. Nou, nu dus wel... Goed dan maar koud water splashen en naar beneden sjokken. Het lekkere ontbij stond daar weer klaar. Ik vertelde aan de groep mijn probleem betreffnde het douchen en de vermoeidheid daardoor en dat ik nog niet helemaal in de stemming was en echt direct 10 seconden later werd weer eens een geniale grap gemaakt en lag ik alweer in de slappe lach. Ik was alweer wakker!
Vandaag gingen we dan het circuit in Issoire bezoeken, C.E.E.R.T.A. circuit. Niet al te ver van het hotel, nog dichter bij dan charade! Elmar en ik gingen rond een uurtje of 8.30 op stap. Dit keer weer lekker vroeg. Wij hebben onderhand elke weg in deze omgeving wel een keer gezien, dus we wisten precies hoe we moesten rijden en wat we konden verwachten.
Op het moment dat ik naar buiten stapte leek het wel alsof ik tegen een muur aanliep! Ik de afgelopen verslagen zo op te scheppen dat de grades zo heerlijk waren? Nou vandaag viel dat vies tegen. Met charade hadden we al Regen en wat Frog (lees het vorige verslag voor de "frog" red.) meegemaakt, maar vandaag zouden we pas echt franse kutweer meemaken

Echt totaal onvoorbereid op dit weer gingen wij dan op weg!
Door de franse macboy weggetjes, langs de hohe acht en de sympathieke dorpjes. Ik moest nog even tanken, want ik kampte nog met een licht tekort na mijn verlies op charade en Laurens had nog een halve jerrycan van mij tegoed. Ook moest ik even wat dvd's halen om materiaal kwijt te kunnen, aangezien m'n hardeschijf gewoon vol is geraakt van al dat materiaal dat ik schiet en toegereikt krijg!!!
Onderweg kwamen we dan een grote supermarkt tegen en begon het tanken. Daar heb ik dan iets geleerd. Namelijk dat je in Frankijk je pincode niet hoeft in te toetsen. BIZAR!! Ik ga mn pinpas aan de dame en ze swipte de kaart, tekenen en klaar... Ik stond met open mond te kijken. Goed, dat gedaan de supermarkt ingedoken met Elmar. Elmario moest wat lampjes hebben ik was op zoek naar dvd's. Wat denk je dat dvd's hier kosten?? ik heb godganse 28 euro betaald voor 10 dvd's!!! Echt leip die prijzen!!! Maar goed, noodgeval dus heb het toch maar gekocht.
Daarna weer op weg richting issoire. Het ging foutloos, nou bijna dan. Want Elmar besloot op het einde toch nog een verkeerde afslag te nemen. Hij wilde schijnbaar de traditie in stand houden

Gelukkig niet al te veel omgereden. We keerden om en vervolgden onze weg. Het bordje Circuit d'issoire was van een hele afstand al te zien. En toen we aankwamen kreeg ik al meteen een idee van het circuit. Dit kon nog wel eens heel leuk worden. Het zag er namelijk uit als een simpel circuit, maar met al dat regen heeft het dan toch iets moois. Geen muren, maar meters en meters gras (en knollenvelden erachter

) en een keinattebaan. Ik zag dus de figuurlijke en letterlijke bui al hangen!
In de ochtend was iedereen nog serieus lijnen aan het rijden en ging het allemaal goed. Maar al snel ging het een en ander mis. Zo mochten we geen gebruik maken van de pits, omdat dat onveilig zou zijn (ivm het oprijden) en daarna werd Tom van H. van de baan gehaald met de rode vlag door de marshall, omdat hij teveel db's zou creeëren. Nu ik het toch over de baanmarshall heb, ik weet niet of mensen hebben gezien dat Macboy aan het bijbeunen is als vakkenvuller? Maar ik heb nu nog een moderator betrapt die aan het bijbeunen is en dit keer als marshall! MICHEL!!!! LOL
Tom van H. mocht overigens wel rijden, maar dan moest het rustig. Tom vertelde mij dat hij helemaal niet doucement kon, dus pakte hij zijn trailertrekker, de bmw touring dan maar. De eerste slipper werd gemaakt door Adriaan in de Cosworth, is ook niet makkelijk natuurlijk met die giga turbo boost op een nat circuit. Hij werd simpel geholpen door de Land rover.
Toen was het al snel pauze. Op de Land Rover van Leny (ik hoop dat ik dat goed schrijf en anders krijg ik wel een tik op de vingers!) zat een partytent, dus met wat teamwork en picknickbanken hebben we er onze eigen ultradeluxe pitbox van gemaakt 8)
We waren op dat moment allemaal compleet. Iedereen was aanwezig en deed gezellig mee. Luco kon helaas niet met de 5 komen, aangezien er geen carterpan is kunne vinden in de nabije omgeving. Ik heb hem serieus mijn carterpan aangeboden, maar hier werd van afgezien omdat het teveel werk zou zijn. Uiteraard kon Luco even het stuur overnemen van mede-df'ers. Daar was niemand te beroerd voor!
Goed, om terug te komen op het circuit van Issoire. Joost en ik dwaalden wat af bij de pits en zagen daar opeens verdwaald wild en natuurlijk sinds charade de pitbox van mijn idool
Tijdens de pauze deed Joost nog even "de frog" na en Elmar riep mij weer voor een onthulling. Mooi om even bij te zijn natuurlijk. En public werd zijn sticker onthuld en daarna gingen we even tanken...
Bij het tanken kwam het volgende nummer op in mn hoofd... C'est un bon romance, c'est une belle histoire... Aaaah, Viva la France!!
Luco riep nog het een en ander naar de dames, maar deze verstonden (echt GELUKKIG!!!) geen Nederlands
Na de pauze was het tijd voor FUN!!! Hier is duidelijk te zien dat René het een en ander vervangt aan de achterkant!
Wat circuitshots'...
Een of andere vage space dude in de bosjes
Midden op het circuit had je wat asfalt staan! Ik wuifde naar René dat hij moest komen. Hij was op dat moment immers nog de driftking van Friesland.
René stelde me niet teleur en draaide wat mooie donuts voor mij en Joost 8)
Nadat we met Joost hadden gefilmd en gefotooooood, wilden we weer vertrekken richting de partytent, maar dat was even niet mogelijk. Mijn accu was op de een of andere manier leeggelopen midden op het circuit! hahaha LOL, stonden we daar dan. Gelukkig kwam Erik de bocht net uit en die stopte even met z'n startkabels. Daarna konden we weer gewoon verder 8)
Daarna, bijna op het einde van de dag, sloeg het noodlot dan toch toe. Alhoewel noodlot, dat is dan weer te zwaar gezegd denk ik! Het viel allemaal wel mee, maar het was echt een moddefokking rot klus!
De auto zat zo diep in de shit dat de Land Rover het niet voor elkaar kreegn om grip te krijgen en René uit de shit te trekken. Luco deed nog een poging op aanwijzen van mij, maar ook hij kreeg het niet voorelkaar!
Toen kwam Jan Ozephius op het geniale idee om de 130i aan de Land Rover te binden die op het gras stond en de land rover weer aan de A8 die op het asfalt stond. Ondertussen deden Elmar en Hans nog steeds hun rondjes

En gelukkig maar, dit werkte, we hebben op dat moment echt meer dan een half uur zitten aankloten in die shit daar en je kon aan René zien dat hij echt opgelucht was! Want er was geen sprake van schade of belemmering van het racen, maar meer de vraag HOE DE FUCK KOM JE DAAR EN HOE DE FUCK KOM JE ERUIT!!!!???!!!!1111oneone
Heel grappig was dat, nadat René eruit was gesleept dat het modder nog aan het nasudderen en roken was

NICE!
En dan nog even laten zien dat wij deze week niet alleen maar slecht voor het milieu zijn, maar dat bijvoorbeeld Hans erg groen rijdt!
En René ook aardig down with earth is
In het hotel aangekomen kregen we specialiteit van St. Nectaire en daarna hebben we met z'n allen nog de beelden van de dag zitten bekijken en ons rot gelachen om alle slippertjes en opmerkingen natuurlijk!
Dit was echt weer een aparte ervaring. Je had de baan al snel door en er was echt genoeg ruimte om heel veel te experimenteren en te spelen.De baan was heerlijk nat en op sommige stukken ook erg leuk. Het was vandaag wel erg koud, dat moet ik wel vermelden, maar de partytent heeft echt heel veel goedgemaakt en natuurlijk de warmte van de df'ers
goed, morgen is het laatste circuit aan de buurt. We hebben een reis van 160 km voor de boeg en er zullen al een aantal na het circuitrijden al vertrekken, omdat ze anders weer die rit terug naar het hotel moeten doen. Morgen is Lurcy Levis aan de beurt en verwacht wordt dat het mooi weer zal worden.
Ons boeit het eigenlijk niet of het nou mooi of slecht weer wordt, want deze week kan echt niet meer kapot... ook al gaan de wagens kapot, deze week is onverwoestbaar!!! 8)
Metchu