Vive la France, Daily update!

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Thomas H

Re: Vive la France, Daily update!

Bericht door Thomas H » 23 okt 2008, 01:02

De updaten worden steeds later :P

2 flessen wijn pp dit keer?

Metchu

Bericht door Metchu » 23 okt 2008, 01:26

Afbeelding

Ok, het is alweer duidelijk dat dit onze derde dag is in Frankrijk, jullie zullen misschien merken dat ik de kantjes er een beetje afloop in het verslag :mrgreen: Het is onderhand half 1, ik heb te weinig slaap, vandaag was weer er actief en morgen gaat mijn wekker als het goed is om 6.21, 6.25 en 6.30 ... Dus ik zal niet weer een uur besteden aan m'n verslag, maar ik denk dat ik uiteindelijk toch wel weer te veel lul, euh schrijf...

Vandaag heb ik geprobeerd de wekker iets later te zetten, want dan kon ik nog even 10 a 20 minuutjes extra meepikken. 7.27 en 7.30 it is... Ik stond weer direct op, alleen had ik nog wel charade in m'n benen. Ik liep naar de douche en warempel... geen water... Dood en doodziek! Ik zit namelijk op de derde en als je dan echt pech hebt, is daar geen druk meer voor als iedereen al is wezen douchen. Martin had ons hier al voor gewaarschuwd, maar het was nog niet voorgekomen. Nou, nu dus wel... Goed dan maar koud water splashen en naar beneden sjokken. Het lekkere ontbij stond daar weer klaar. Ik vertelde aan de groep mijn probleem betreffnde het douchen en de vermoeidheid daardoor en dat ik nog niet helemaal in de stemming was en echt direct 10 seconden later werd weer eens een geniale grap gemaakt en lag ik alweer in de slappe lach. Ik was alweer wakker!

Vandaag gingen we dan het circuit in Issoire bezoeken, C.E.E.R.T.A. circuit. Niet al te ver van het hotel, nog dichter bij dan charade! Elmar en ik gingen rond een uurtje of 8.30 op stap. Dit keer weer lekker vroeg. Wij hebben onderhand elke weg in deze omgeving wel een keer gezien, dus we wisten precies hoe we moesten rijden en wat we konden verwachten.

Op het moment dat ik naar buiten stapte leek het wel alsof ik tegen een muur aanliep! Ik de afgelopen verslagen zo op te scheppen dat de grades zo heerlijk waren? Nou vandaag viel dat vies tegen. Met charade hadden we al Regen en wat Frog (lees het vorige verslag voor de "frog" red.) meegemaakt, maar vandaag zouden we pas echt franse kutweer meemaken :mrgreen: Echt totaal onvoorbereid op dit weer gingen wij dan op weg!
Afbeelding

Door de franse macboy weggetjes, langs de hohe acht en de sympathieke dorpjes. Ik moest nog even tanken, want ik kampte nog met een licht tekort na mijn verlies op charade en Laurens had nog een halve jerrycan van mij tegoed. Ook moest ik even wat dvd's halen om materiaal kwijt te kunnen, aangezien m'n hardeschijf gewoon vol is geraakt van al dat materiaal dat ik schiet en toegereikt krijg!!!
Afbeelding
Afbeelding

Onderweg kwamen we dan een grote supermarkt tegen en begon het tanken. Daar heb ik dan iets geleerd. Namelijk dat je in Frankijk je pincode niet hoeft in te toetsen. BIZAR!! Ik ga mn pinpas aan de dame en ze swipte de kaart, tekenen en klaar... Ik stond met open mond te kijken. Goed, dat gedaan de supermarkt ingedoken met Elmar. Elmario moest wat lampjes hebben ik was op zoek naar dvd's. Wat denk je dat dvd's hier kosten?? ik heb godganse 28 euro betaald voor 10 dvd's!!! Echt leip die prijzen!!! Maar goed, noodgeval dus heb het toch maar gekocht.

Daarna weer op weg richting issoire. Het ging foutloos, nou bijna dan. Want Elmar besloot op het einde toch nog een verkeerde afslag te nemen. Hij wilde schijnbaar de traditie in stand houden :mrgreen: Gelukkig niet al te veel omgereden. We keerden om en vervolgden onze weg. Het bordje Circuit d'issoire was van een hele afstand al te zien. En toen we aankwamen kreeg ik al meteen een idee van het circuit. Dit kon nog wel eens heel leuk worden. Het zag er namelijk uit als een simpel circuit, maar met al dat regen heeft het dan toch iets moois. Geen muren, maar meters en meters gras (en knollenvelden erachter :D ) en een keinattebaan. Ik zag dus de figuurlijke en letterlijke bui al hangen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de ochtend was iedereen nog serieus lijnen aan het rijden en ging het allemaal goed. Maar al snel ging het een en ander mis. Zo mochten we geen gebruik maken van de pits, omdat dat onveilig zou zijn (ivm het oprijden) en daarna werd Tom van H. van de baan gehaald met de rode vlag door de marshall, omdat hij teveel db's zou creeëren. Nu ik het toch over de baanmarshall heb, ik weet niet of mensen hebben gezien dat Macboy aan het bijbeunen is als vakkenvuller? Maar ik heb nu nog een moderator betrapt die aan het bijbeunen is en dit keer als marshall! MICHEL!!!! LOL :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Tom van H. mocht overigens wel rijden, maar dan moest het rustig. Tom vertelde mij dat hij helemaal niet doucement kon, dus pakte hij zijn trailertrekker, de bmw touring dan maar. De eerste slipper werd gemaakt door Adriaan in de Cosworth, is ook niet makkelijk natuurlijk met die giga turbo boost op een nat circuit. Hij werd simpel geholpen door de Land rover.
Afbeelding
Afbeelding

Toen was het al snel pauze. Op de Land Rover van Leny (ik hoop dat ik dat goed schrijf en anders krijg ik wel een tik op de vingers!) zat een partytent, dus met wat teamwork en picknickbanken hebben we er onze eigen ultradeluxe pitbox van gemaakt 8)
Afbeelding

We waren op dat moment allemaal compleet. Iedereen was aanwezig en deed gezellig mee. Luco kon helaas niet met de 5 komen, aangezien er geen carterpan is kunne vinden in de nabije omgeving. Ik heb hem serieus mijn carterpan aangeboden, maar hier werd van afgezien omdat het teveel werk zou zijn. Uiteraard kon Luco even het stuur overnemen van mede-df'ers. Daar was niemand te beroerd voor!

Goed, om terug te komen op het circuit van Issoire. Joost en ik dwaalden wat af bij de pits en zagen daar opeens verdwaald wild en natuurlijk sinds charade de pitbox van mijn idool :hammer: :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens de pauze deed Joost nog even "de frog" na en Elmar riep mij weer voor een onthulling. Mooi om even bij te zijn natuurlijk. En public werd zijn sticker onthuld en daarna gingen we even tanken...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij het tanken kwam het volgende nummer op in mn hoofd... C'est un bon romance, c'est une belle histoire... Aaaah, Viva la France!!
Afbeelding

Luco riep nog het een en ander naar de dames, maar deze verstonden (echt GELUKKIG!!!) geen Nederlands :lol:
Afbeelding

Na de pauze was het tijd voor FUN!!! Hier is duidelijk te zien dat René het een en ander vervangt aan de achterkant!
Afbeelding

Wat circuitshots'...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een of andere vage space dude in de bosjes :mrgreen:
Afbeelding

Midden op het circuit had je wat asfalt staan! Ik wuifde naar René dat hij moest komen. Hij was op dat moment immers nog de driftking van Friesland.
René stelde me niet teleur en draaide wat mooie donuts voor mij en Joost 8)
Afbeelding

Nadat we met Joost hadden gefilmd en gefotooooood, wilden we weer vertrekken richting de partytent, maar dat was even niet mogelijk. Mijn accu was op de een of andere manier leeggelopen midden op het circuit! hahaha LOL, stonden we daar dan. Gelukkig kwam Erik de bocht net uit en die stopte even met z'n startkabels. Daarna konden we weer gewoon verder 8)

Daarna, bijna op het einde van de dag, sloeg het noodlot dan toch toe. Alhoewel noodlot, dat is dan weer te zwaar gezegd denk ik! Het viel allemaal wel mee, maar het was echt een moddefokking rot klus!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De auto zat zo diep in de shit dat de Land Rover het niet voor elkaar kreegn om grip te krijgen en René uit de shit te trekken. Luco deed nog een poging op aanwijzen van mij, maar ook hij kreeg het niet voorelkaar!
Afbeelding

Toen kwam Jan Ozephius op het geniale idee om de 130i aan de Land Rover te binden die op het gras stond en de land rover weer aan de A8 die op het asfalt stond. Ondertussen deden Elmar en Hans nog steeds hun rondjes :mrgreen: En gelukkig maar, dit werkte, we hebben op dat moment echt meer dan een half uur zitten aankloten in die shit daar en je kon aan René zien dat hij echt opgelucht was! Want er was geen sprake van schade of belemmering van het racen, maar meer de vraag HOE DE FUCK KOM JE DAAR EN HOE DE FUCK KOM JE ERUIT!!!!???!!!!1111oneone
Afbeelding

Heel grappig was dat, nadat René eruit was gesleept dat het modder nog aan het nasudderen en roken was :mrgreen: NICE!
Afbeelding
Afbeelding

En dan nog even laten zien dat wij deze week niet alleen maar slecht voor het milieu zijn, maar dat bijvoorbeeld Hans erg groen rijdt!
Afbeelding

En René ook aardig down with earth is :mrgreen:
Afbeelding

In het hotel aangekomen kregen we specialiteit van St. Nectaire en daarna hebben we met z'n allen nog de beelden van de dag zitten bekijken en ons rot gelachen om alle slippertjes en opmerkingen natuurlijk!

Dit was echt weer een aparte ervaring. Je had de baan al snel door en er was echt genoeg ruimte om heel veel te experimenteren en te spelen.De baan was heerlijk nat en op sommige stukken ook erg leuk. Het was vandaag wel erg koud, dat moet ik wel vermelden, maar de partytent heeft echt heel veel goedgemaakt en natuurlijk de warmte van de df'ers :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

goed, morgen is het laatste circuit aan de buurt. We hebben een reis van 160 km voor de boeg en er zullen al een aantal na het circuitrijden al vertrekken, omdat ze anders weer die rit terug naar het hotel moeten doen. Morgen is Lurcy Levis aan de beurt en verwacht wordt dat het mooi weer zal worden.

Afbeelding

Ons boeit het eigenlijk niet of het nou mooi of slecht weer wordt, want deze week kan echt niet meer kapot... ook al gaan de wagens kapot, deze week is onverwoestbaar!!! 8) :thumbup:

Metchu

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 23 okt 2008, 01:34

Briljant verslag wederom hoor :clap:

steve smith

Bericht door steve smith » 23 okt 2008, 01:35

Goh, Peter's PC gebietst of Peter's wachtwoord "geleend"? :mrgreen:

Ziet er goed uit! Vooral die 130!

Metchu

Bericht door Metchu » 23 okt 2008, 01:37

Peter had mijn laptop even geleend, vandaar da tik eerst per ongeluk postte onder Peters account, maar daarna even mijn eign account gedaan. Zal morgen peter vragen of hij dat bericht weg kan halen (of een van de mods als die eerder zijn). Foutje ;) niet op letten :mrgreen:

ik ga slapen mensen, morgen weer een lange dag en same tim weer een verslag :mrgreen:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 23 okt 2008, 01:39

Heerlijk verslag weer van onze English-style DF hooligan. Gelukkig hebben we de foto's nog :bag:

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 okt 2008, 01:42

:thumbup: :thnx: :banaan:

Thomas H

Bericht door Thomas H » 23 okt 2008, 01:46

Nice Nice! Klinkt leuk allemaal!

Veel plezier nog :D

Lee M3

Bericht door Lee M3 » 23 okt 2008, 01:53

Jezus, wat een geweldig leesvoer weer voor het slapen gaan. Top man! :D

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 23 okt 2008, 07:49

Prachtig verslag weer zeg, geweldig :thumbup:

Tom V

Bericht door Tom V » 23 okt 2008, 08:09

Schitterend verhaal om mee wakker te worden :D. Veel plezier vandaag!

Dexter

Bericht door Dexter » 23 okt 2008, 08:15

steve smith schreef:Goh, Peter's PC gebietst of Peter's wachtwoord "geleend"? :mrgreen:

Ziet er goed uit! Vooral die 130!
Metchu schreef:Peter had mijn laptop even geleend, vandaar dat ik eerst per ongeluk postte onder Peters account, maar daarna even mijn eign account gedaan. Zal morgen peter vragen of hij dat bericht weg kan halen (of een van de mods als die eerder zijn). Foutje ;) niet op letten :mrgreen:

ik ga slapen mensen, morgen weer een lange dag en same time weer een verslag :mrgreen:
Bij deze dan! :mrgreen:
Mooi verslag weer wederom.....ik zeg dit niet snel maar ben gewoon jaloers dat ik er niet bij kan zijn.
En voor het geval jullie technische Frans niet toereikend is om de juiste onderdelen te zoeken/bestellen voor de 5 van Luco, moet je hier maar even kijken voor de juiste benamingen: http://super5gtturbo.centerblog.net/rub ... QUE-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een carterpan heet dus een Carter d'Huile en meer specifiek het Carter Inferieur.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.... :df:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 23 okt 2008, 08:22

Mooie verhaal weer Metin!!!

Michel P

Bericht door Michel P » 23 okt 2008, 08:31

Maar ik heb nu nog een moderator betrapt die aan het bijbeunen is en dit keer als marshall! MICHEL!!!! LOL
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pracht verslag, en Dexter idd we missen iets heel erg gaafs!

Have fun heren, en hou de boel heel op de laatste dag.

Michel

Tristan

Bericht door Tristan » 23 okt 2008, 08:31

Leuke verhalen en foto's weer. Ben f*cking jaloers. :evil:

Kijk nu al uit naar volgend verslag. :forum:

Knot

Bericht door Knot » 23 okt 2008, 08:38

Lekkere berg fotos!

Die aardappelen onder de 130i waren wel gekookt toen ie eruit gesleept werd zeker? :)

BrianV

Bericht door BrianV » 23 okt 2008, 08:56

You Did it again!! :forum:

Erg FF om telezen (FF= Forum Fun :nana: ).
Zo tehoren wordt het zaterdag/zondag op Assen nog erg gezellig (i will be there to :playcar: )

Tom

Bericht door Tom » 23 okt 2008, 09:27

Wat een gaaf verslag weer Metin!

:thumbup:

David R.

Bericht door David R. » 23 okt 2008, 10:02

luco hornsveld schreef:Nadat deze week voor mij minder is begonnen (carter gescheurd met over de curbs gaan) gaat deze week hopelijk fantastisch eindigen.
Ik ga aankomend weekend mijn eerste dsc race rijden (startnummer 434)
Met een 130i :bag: :bag: :mrgreen: :angel: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna:
Ik ga dus ook mijn uiterste best doen :thumbup:
Met Jitse zeker ?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 23 okt 2008, 10:05

Knot schreef:... Die aardappelen onder de 130i waren wel gekookt toen ie eruit gesleept werd zeker? :)
:mrgreen: Leuke verhalen van de aktie aldaar ! Krijg je toch bijna het gevoel er zelf bij te zijn :thumbup:

Andre

Bericht door Andre » 23 okt 2008, 10:06

Gaat die hazze ook nog rijden of zit ie alleen maar te eten. :)

Michel P

Bericht door Michel P » 23 okt 2008, 10:12

Andre schreef:Gaat die hazze ook nog rijden of zit ie alleen maar te eten. :)
LOL waarom denk je dat die 130i zo diep in de modder stond :goodnight:

Michel

M@rcel

Bericht door M@rcel » 23 okt 2008, 10:17

Hulde Metchu,

Je verhalen zijn erg vermakelijk, je kan zo de marketing voor toekomstige DF trackday''s op je nemen...Vive La France 2009/2010 etc zitten denk ik al volgeboekt.. :clap:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 okt 2008, 10:51

Mooi mannen en vrouwen..........tering wat gaaf.

En Rene......wellicht zijn heavy duty veren iets voor jou?

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 23 okt 2008, 11:32

Michel P schreef:
Andre schreef:Gaat die hazze ook nog rijden of zit ie alleen maar te eten. :)
LOL waarom denk je dat die 130i zo diep in de modder stond :goodnight:
Volgens mij dacht ie dat die modder gesmolten Snickers waren André ;).

Wat een heerlijk verslag weer trouwens. Super!!! Echt leuk met die foto's er zo bij. Ik ben echt f*ucking jaloers op jullie heren! Have fun vandaag ook weer!

Plaats reactie