HAHA autohandel.....
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: HAHA autohandel.....
Eeen Vectra is al moeilijke handel op dit moment en zeker 1tje met een dikke brommer erin....echt kansloos de Opel dealert wil ze al niet inruilen waarom.....hij staat en staat en staat en na 1,5 jaar met verlies wegdoen? dan maar niet 1 nieuwe verkopen.
Mensen vergeten vaak dat als je een nieuwe verkoopt je ook 1tje inruilt dus koopt......die nieuwe staat bij de importeur die gebruikte na inruil bij jou. Als dat er 1 is die moeilijk te verkopen is kun je beter geen transactie doen!
Mensen vergeten vaak dat als je een nieuwe verkoopt je ook 1tje inruilt dus koopt......die nieuwe staat bij de importeur die gebruikte na inruil bij jou. Als dat er 1 is die moeilijk te verkopen is kun je beter geen transactie doen!
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: HAHA autohandel.....
Je betaalt voor kennis in de ICT, das met de autohandel wel andersluco hornsveld schreef:Als we het dan toch over belachelijke prijzen hebben dan zijn het wel de prijzen in de ict branche![]()
Als je op een paar knopjes kan drukken rekenen ze al 100 euro per uur

Feit is dat de autohandel fungeert als tussenpersoon, net zoals makelaars. Je koopt van de ene particulier een auto in, die wordt uiteindelijk weer verkocht aan een andere particulier. Er tussenin willen de dealer en handelaar er aan verdienen. Waarom niet direct van particulier naar particulier dan? Zeker met initiatieven als autotrust.nl waarbij je als particulier ook garantie op je eigen occasion krijgt. We hebben het niet over een gat van een paar honderd euro, maar vaak over duizenden tot tienduizenden euro's

Re: HAHA autohandel.....
Deze discussie komen we echt niet uit hoor.
Je betaald voor de kennis, laat me niet lachen zeg.
Ik zie ict-ers waar genoeg voor betaald wordt maar die echt nog geen kennis hebben, maar ze durven er genoeg voor te vragen.
Advocaat is weer heel iets anders.
Maar ik zie het in mijn branche ook hoor, genoeg bouwkundigen die nog niet de helft van hun centen waard zijn, dat hou je natuurlijk in elke brancje, maar wat ze voor ict-ers vragen is soms echt over de top hoor.
De goede buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
Verder is ondernemen inderdaad risico nemen, maar geen onnodig risico.
Verder ben ik van mening als je een W12 rijdt je ook weet dat je daar veel op afschrijft, maar dat zou geen probleem moeten zijn met de ict tarieven
Je betaald voor de kennis, laat me niet lachen zeg.
Ik zie ict-ers waar genoeg voor betaald wordt maar die echt nog geen kennis hebben, maar ze durven er genoeg voor te vragen.
Advocaat is weer heel iets anders.
Maar ik zie het in mijn branche ook hoor, genoeg bouwkundigen die nog niet de helft van hun centen waard zijn, dat hou je natuurlijk in elke brancje, maar wat ze voor ict-ers vragen is soms echt over de top hoor.
De goede buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
Verder is ondernemen inderdaad risico nemen, maar geen onnodig risico.
Verder ben ik van mening als je een W12 rijdt je ook weet dat je daar veel op afschrijft, maar dat zou geen probleem moeten zijn met de ict tarieven

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: HAHA autohandel.....
De Opel dealer wil em prima inruilen das het nou netduifjes.com schreef:Eeen Vectra is al moeilijke handel op dit moment en zeker 1tje met een dikke brommer erin....echt kansloos de Opel dealert wil ze al niet inruilen waarom.....hij staat en staat en staat en na 1,5 jaar met verlies wegdoen? dan maar niet 1 nieuwe verkopen.
Mensen vergeten vaak dat als je een nieuwe verkoopt je ook 1tje inruilt dus koopt......die nieuwe staat bij de importeur die gebruikte na inruil bij jou. Als dat er 1 is die moeilijk te verkopen is kun je beter geen transactie doen!


- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: HAHA autohandel.....
Luco, ik kan je er niet zo gek veel over vertellen want ik huur geen personeel uit. Wij doen puur webhosting, geen programmeerdiensten, consult of meer van dat soort ongein. Ik weet echter wel dat een grandioos tekort aan ICT personeel is en dat dat de prijs doet opdrijven. Daarnaast hebben veel bedrijven blijkbaar toch geld genoeg en geven zonder problemen die centen uit. Zelfs het Rijk vind 16 miljoen euro voor een website over de zorg niet teveel.
Ik weet ook dat je veel afschrijft dat je op een W12, daar klaag ik ook niet over. Wel over de buitensporige afschrijvingen en niet serieuze biedingen. En daaraan gekoppeld de minimale moeite die een verkoper wil doen om een goede prijs voor je auto te krijgen. Gelukkig is mijn auto vorige week verkocht voor 47k, de prijs die ik ongeveer in gedachte had. Heeft nog geen 4 weken te koop gestaan. Als ik in het geintje van de autohandelaren getrapt was had ik me vreselijk genaaid gevoeld.
Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat ik de enige ben die er zo over denkt.
Ik weet ook dat je veel afschrijft dat je op een W12, daar klaag ik ook niet over. Wel over de buitensporige afschrijvingen en niet serieuze biedingen. En daaraan gekoppeld de minimale moeite die een verkoper wil doen om een goede prijs voor je auto te krijgen. Gelukkig is mijn auto vorige week verkocht voor 47k, de prijs die ik ongeveer in gedachte had. Heeft nog geen 4 weken te koop gestaan. Als ik in het geintje van de autohandelaren getrapt was had ik me vreselijk genaaid gevoeld.
Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat ik de enige ben die er zo over denkt.
Re: HAHA autohandel.....
Tuurlijk heb je gelijk dat je voor jezelf de beste prijs moet bedingen.
Ik denk zelf ook dat de handelaren denken, trappen ze erin is het makkelijk verdiend, trappen ze er niet in jammer.
Om die reden heb ik ook nog steeds geen andere auto gekocht.
Maar 16 miljoen voor een website, je zegt het zelf al, dat is nog belachelijker.

Ik denk zelf ook dat de handelaren denken, trappen ze erin is het makkelijk verdiend, trappen ze er niet in jammer.
Om die reden heb ik ook nog steeds geen andere auto gekocht.
Maar 16 miljoen voor een website, je zegt het zelf al, dat is nog belachelijker.



- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: HAHA autohandel.....
Hehe ja, en als beloning willen ze 30% extra salaris. Ik wil niet eens weten wat die ICT fuckups bij de Belastingdienst kosten, maar dat gaat richting de honderden miljoenen en niemand klaagt binnen Den Haag. Ja een kamervraag die weggehoond wordt 
Maar je hebt inderdaad gelijk, de handelaar is natuurlijk wel de lachende derde als hij die auto voor een spotprijs krijgt.

Maar je hebt inderdaad gelijk, de handelaar is natuurlijk wel de lachende derde als hij die auto voor een spotprijs krijgt.
- Fabian
- Berichten: 7239
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: HAHA autohandel.....
De Opel-dealr zal er wel al een klantje voor hebben gehad die er een zocht en hem dus zo goed als zeker meteen kwijt was....anders wil ook hij hem niet.Niels schreef:De Opel dealer wil em prima inruilen das het nou netduifjes.com schreef:Eeen Vectra is al moeilijke handel op dit moment en zeker 1tje met een dikke brommer erin....echt kansloos de Opel dealert wil ze al niet inruilen waarom.....hij staat en staat en staat en na 1,5 jaar met verlies wegdoen? dan maar niet 1 nieuwe verkopen.
Mensen vergeten vaak dat als je een nieuwe verkoopt je ook 1tje inruilt dus koopt......die nieuwe staat bij de importeur die gebruikte na inruil bij jou. Als dat er 1 is die moeilijk te verkopen is kun je beter geen transactie doen!Audi zal wel te goed verkopen
Ik heb er ook 2 staan, die GTS-en. Leuke auto, maar echt NIE-MAND komt ervoor. Dus ik snap wel dat ze hem niet willen inruilen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: HAHA autohandel.....
duifjes.com schreef:Eeen Vectra is al moeilijke handel op dit moment en zeker 1tje met een dikke brommer erin....echt kansloos de Opel dealert wil ze al niet inruilen waarom.....hij staat en staat en staat en na 1,5 jaar met verlies wegdoen? dan maar niet 1 nieuwe verkopen.
Mensen vergeten vaak dat als je een nieuwe verkoopt je ook 1tje inruilt dus koopt......die nieuwe staat bij de importeur die gebruikte na inruil bij jou. Als dat er 1 is die moeilijk te verkopen is kun je beter geen transactie doen!
Groot gelijk hebben ze, alleen laat ze dat dan ook gewoon zeggen tegen de klant. Daar gaat het nogal eens mis in de communicatie.. met als gevolg dot soort topics.
- Arthur
- Berichten: 43085
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: HAHA autohandel.....
Wilde ik ook net neerpennen!
Gewoon zeggen waar het op staat... maar ook dan zullen er klanten zijn die dat niet pikken.
Maar moeilijk gaan doen om een moeilijke auto in te ruilen op een moeilijke nieuwe of gebruikte gaat er bij mij niet in.
Duifjes kan hier ook wel gaan liggen huilen maar het hoogste bod uit de handel en wat van je marge af levert een verkochte auto op en cash geld. Mocht dat bod een beetje in de buurt komen natuurlijk.
Jij bent zelfs degene die roept dat je graag wil inruilen en vervolgens vraag je biedingen uit de handel?
Apart... gaat dus toch gewoon om cash geld.
En weer ergens goedkoop een Toyo op de kop tikken.
Het zal allemaal wel vraag en aanbod wezen.
Is er iemand wel eens bij een dealer geweest die met droge ogen minder durft te bieden voor een nieuwere luxere etc auto dan die hij zelf in de showroom heeft?
Dan durf je wel.
En maar lullen over inruil en verkoop.
Nee daar lullen ze zich niet meer uit.
Dit soort topics blijven altijd bestaan, kan niet anders.
Op zich boeit het mij niet zo heel erg, het gaat immers erom hoeveel je bij moet betalen.
Maar lastig wordt het wel als zij de hoofdprijs vragen en de bodemprijs bieden.
En dat komt toch het meest voor.
Gewoon zeggen waar het op staat... maar ook dan zullen er klanten zijn die dat niet pikken.
Maar moeilijk gaan doen om een moeilijke auto in te ruilen op een moeilijke nieuwe of gebruikte gaat er bij mij niet in.
Duifjes kan hier ook wel gaan liggen huilen maar het hoogste bod uit de handel en wat van je marge af levert een verkochte auto op en cash geld. Mocht dat bod een beetje in de buurt komen natuurlijk.
Jij bent zelfs degene die roept dat je graag wil inruilen en vervolgens vraag je biedingen uit de handel?
Apart... gaat dus toch gewoon om cash geld.
En weer ergens goedkoop een Toyo op de kop tikken.
Het zal allemaal wel vraag en aanbod wezen.
Is er iemand wel eens bij een dealer geweest die met droge ogen minder durft te bieden voor een nieuwere luxere etc auto dan die hij zelf in de showroom heeft?
Dan durf je wel.
En maar lullen over inruil en verkoop.
Nee daar lullen ze zich niet meer uit.
Dit soort topics blijven altijd bestaan, kan niet anders.
Op zich boeit het mij niet zo heel erg, het gaat immers erom hoeveel je bij moet betalen.
Maar lastig wordt het wel als zij de hoofdprijs vragen en de bodemprijs bieden.
En dat komt toch het meest voor.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: HAHA autohandel.....
Ach ja binnenkort zal het tij wel snel keren.
Nieuwe autoproductie ligt op z'n gat, dus binnenkort ook de handel.
Hoofdprijs vragen voor auto's en minimaal inruilen zal niet meer gaan.
Persoonlijk verwacht ik binnen nu en 9 maanden dat er meerdere dealers op de fles gaan door juist deze praktijken.
Ken meerdere mensen in de handel en die schuiven liever auto's snel door voor minimale winst zonder dure showroom's.
Straks heb je een paar grote dealers per provincie waar je auto's kan proefrijden en bekijken die van de importeurs zijn en kleine service points in dorpen en steden.
Verder zullen er maar een paar fabrikanten overblijven.
Om te vloeken in de kerk:
Daimler-BMW
Porsche Groep (VW audi enz.)
Toyota
GM-Ford-Chrysler
en de chinesen
Dit allemaal dankzij de credietcrisis
Nieuwe autoproductie ligt op z'n gat, dus binnenkort ook de handel.
Hoofdprijs vragen voor auto's en minimaal inruilen zal niet meer gaan.
Persoonlijk verwacht ik binnen nu en 9 maanden dat er meerdere dealers op de fles gaan door juist deze praktijken.
Ken meerdere mensen in de handel en die schuiven liever auto's snel door voor minimale winst zonder dure showroom's.
Straks heb je een paar grote dealers per provincie waar je auto's kan proefrijden en bekijken die van de importeurs zijn en kleine service points in dorpen en steden.
Verder zullen er maar een paar fabrikanten overblijven.
Om te vloeken in de kerk:
Daimler-BMW
Porsche Groep (VW audi enz.)
Toyota
GM-Ford-Chrysler
en de chinesen
Dit allemaal dankzij de credietcrisis
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: HAHA autohandel.....
Gefeli! Gewoon aan een particulier?Maurice Graber schreef: Ik weet ook dat je veel afschrijft dat je op een W12, daar klaag ik ook niet over. Wel over de buitensporige afschrijvingen en niet serieuze biedingen. En daaraan gekoppeld de minimale moeite die een verkoper wil doen om een goede prijs voor je auto te krijgen. Gelukkig is mijn auto vorige week verkocht voor 47k, de prijs die ik ongeveer in gedachte had. Heeft nog geen 4 weken te koop gestaan. Als ik in het geintje van de autohandelaren getrapt was had ik me vreselijk genaaid gevoeld.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: HAHA autohandel.....
Dat wordt een grote bourgondische feestluco hornsveld schreef:nou gm en ford gaan heel slecht
Je vergeet renault

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: HAHA autohandel.....
grappig dat de mensen die echt met de autohandel bezig zijn anders denken......ik denk dat je pas een echte mening kunt hebben als je weet hoe kostenstructuur, statijd etc weet anders gewoon niet.
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: HAHA autohandel.....
Je slaat de spijker op zijn kop, RicoGroot gelijk hebben ze, alleen laat ze dat dan ook gewoon zeggen tegen de klant. Daar gaat het nogal eens mis in de communicatie.. met als gevolg dot soort topics.

Re: HAHA autohandel.....
duifjes.com schreef:grappig dat de mensen die echt met de autohandel bezig zijn anders denken......ik denk dat je pas een echte mening kunt hebben als je weet hoe kostenstructuur, statijd etc weet anders gewoon niet.
Dat kan dan wel zo zijn, maar ik zit niet te wachten op een pand op een A locatie van enkele miljoenen, dat willen de dealers zelf
Maar uiteindelijk betaald de klant, en die wil dat niet meer betalen.
Geef mij maar een eenvoudig pand met no nonsens beleid en zonder al die luxe maar met goede service
Dan kan er met gemak nog 10 a 15 % van die verkoopprijzen af
Wil je glitter en show ga ik wel naar Hessing ofzo
Je moet eens kijken wat al die luxe panden kosten


- Pim
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
- Locatie: Achterhoek
Re: HAHA autohandel.....
luco hornsveld schreef:duifjes.com schreef:grappig dat de mensen die echt met de autohandel bezig zijn anders denken......ik denk dat je pas een echte mening kunt hebben als je weet hoe kostenstructuur, statijd etc weet anders gewoon niet.
Dat kan dan wel zo zijn, maar ik zit niet te wachten op een pand op een A locatie van enkele miljoenen, dat willen de dealers zelf
sure....

-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Re: HAHA autohandel.....
Hoooo Lucoooo!!!!luco hornsveld schreef:duifjes.com schreef:grappig dat de mensen die echt met de autohandel bezig zijn anders denken......ik denk dat je pas een echte mening kunt hebben als je weet hoe kostenstructuur, statijd etc weet anders gewoon niet.
Dat kan dan wel zo zijn, maar ik zit niet te wachten op een pand op een A locatie van enkele miljoenen, dat willen de dealers zelf
Maar uiteindelijk betaald de klant, en die wil dat niet meer betalen.
Geef mij maar een eenvoudig pand met no nonsens beleid en zonder al die luxe maar met goede service
Dan kan er met gemak nog 10 a 15 % van die verkoopprijzen af
Wil je glitter en show ga ik wel naar Hessing ofzo
Je moet eens kijken wat al die luxe panden kosten![]()

Niet alle dealers willen dat zelf. :!:
Ik ken een Saab dealer die na 24 jaar dealerschap in 1999 door de importeur verplicht werd om zijn betaalde panden (met vestigingen in twee steden) te verlaten om een nog te bouwen glazen zichtpand op een Autoboulevard te betrekken wat hem 3 miljoen Euro ging kosten.
Toen de dealer weigerde aan dat marketingplan mee te werken, omdat hij die extra kosten niet wilde maken en aangaf dat hij wilde blijven zitten waar hij zat, werd hem het dealerschap ontnomen en kwam er een nieuwe officiële dealer in het nieuw te bouwen pand.
Het gevolg is dat de oude dealer nu een Saabspecialist is geworden en nog steeds prima draait en dat er een nieuw dealerbedrijf zit wat het maar matig doet.
De specialist verkoopt nog steeds nieuwe Saabs, heeft nog een groot deel van de oude klantenkring voor het onderhoud en doet daarnaast ook nog het een en ander aan tuning en heeft in 2005 SAABGroothandel.nl gelanceerd.
De dealer verkoopt nieuwe Saabs en heeft inmiddels een tweede merk (Alfa Romeo) erbij genomen om in ieder geval het verlies te beperken wat ze maken in zo'n peperduur pand omdat Saab nu eenmaal geen 'cashcow' merk is.
Ik weet wel wie er aan het langste eind gaat trekken op den duur......

Re: HAHA autohandel.....
Je hebt gelijk Dexter,
Maar als je als dealer al weet dat je een nieuw pand niet trekt, moet je het niet doen.
Als 40% van de dealers het zo doen als die Saab man, dan krabben de fabrikanten vast wel achter hun oor.
Want zonder dealers geen markt toch?
Maar als je als dealer al weet dat je een nieuw pand niet trekt, moet je het niet doen.
Als 40% van de dealers het zo doen als die Saab man, dan krabben de fabrikanten vast wel achter hun oor.
Want zonder dealers geen markt toch?
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Re: HAHA autohandel.....
Ben ik met je eens maaaarrrr......de dealers hebben niet zelf de keuze en krijgen in het begin misschien wel wat steun van de importeur om het toch maar te doen.
Want het is het totaalplaatje naar de buitenwereld toe wat telt en daar mag niets mis mee zijn.
Ik kijk maar niet verder dan de Audi dealer in Tilburg.
Zat eerst onder de naam Van Mossel met VW onder één dak en is nu als Audicentrum Tilburg op een zichtlocatie gevestigd, waardoor de werkplaatstarieven drastisch zijn gestegen en de parkeergelegenheid nu een drama is.
Maar de uitstraling is natuurlijk fantastisch.......daarom rij ik er in de toekomst ook steeds voorbij omdat het zo'n mooi pand is om naar te kijken.
Voor mijn onderhoud ga ik dan wel naar de échte specialist die goedkoper is én beter werk levert.
Want het is het totaalplaatje naar de buitenwereld toe wat telt en daar mag niets mis mee zijn.
Ik kijk maar niet verder dan de Audi dealer in Tilburg.
Zat eerst onder de naam Van Mossel met VW onder één dak en is nu als Audicentrum Tilburg op een zichtlocatie gevestigd, waardoor de werkplaatstarieven drastisch zijn gestegen en de parkeergelegenheid nu een drama is.
Maar de uitstraling is natuurlijk fantastisch.......daarom rij ik er in de toekomst ook steeds voorbij omdat het zo'n mooi pand is om naar te kijken.


Voor mijn onderhoud ga ik dan wel naar de échte specialist die goedkoper is én beter werk levert.

- Arthur
- Berichten: 43085
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: HAHA autohandel.....
Zal best zo zijn, Jacco.duifjes.com schreef:grappig dat de mensen die echt met de autohandel bezig zijn anders denken......ik denk dat je pas een echte mening kunt hebben als je weet hoe kostenstructuur, statijd etc weet anders gewoon niet.
Maar de praktijk is zoals de mensen het meemaken en dat is vaak zoals in dit draadje beschreven.
Dat het door de handel anders bekenen wordt snap ik.
Maar de klant ziet het anders.
Wellicht zit hem daar de kneep?

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: HAHA autohandel.....
Daar heb ik eens (afstudeer) onderzoek naar gedaan bij mijn ex-werkgeverduifjes.com schreef: als je weet hoe kostenstructuur, statijd etc weet anders gewoon niet.



- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: HAHA autohandel.....
Dexter schreef: Maar de uitstraling is natuurlijk fantastisch.......daarom rij ik er in de toekomst ook steeds voorbij omdat het zo'n mooi pand is om naar te kijken.![]()
![]()
Voor mijn onderhoud ga ik dan wel naar de échte specialist die goedkoper is én beter werk levert.

- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: HAHA autohandel.....
Mijn vader heeft net een 308SW gekocht, nieuw, ik dacht krijgt hij volgend jaar.. maar nee hoor.
Komt deze maand nog en moet deze maand ook op kenteken. Ik zei: waarom? ik zou hem mooi in Jan. 2009 op kenteken zetten, echter wou de dealer dat niet aangezien ze nog een paar wagens moesten leveren om peugeot dealer te blijven.....
Hun probleem leek mij..
Maar goed, mijn vader vondt het ook wel best anders moest de 307sw die hij nu heeft een grote beurt hebben..
Zit wat in.
Komt deze maand nog en moet deze maand ook op kenteken. Ik zei: waarom? ik zou hem mooi in Jan. 2009 op kenteken zetten, echter wou de dealer dat niet aangezien ze nog een paar wagens moesten leveren om peugeot dealer te blijven.....
Hun probleem leek mij..
Maar goed, mijn vader vondt het ook wel best anders moest de 307sw die hij nu heeft een grote beurt hebben..
Zit wat in.