Jouw E30 is als nieuw en daar is heel veel geld ingestoken. Die MX5 is gewoon een gloednieuwe auto. De Speedster van Maik is een jonge auto met lage kilometerstand en al een leuke lijst met aanpassingen. De GTT van Ruud ken ik niet, maar die zal (denk ik?) eerder in de prijsklasse vallen waarin Ilija zoekt? Met andere woorden; je hebt funcars en funcars. Een Civic Type R juig ik zeker toe als dat haalbaar is, die zijn betaalbaar qua rijden en onderhoud en relatief jong. Maar ik weet niet of Ilija nu aan de onderkant van de markt aan het kijken is.Michel Pol schreef:Klopt Rico, maar kijk eens hoe Macboy geniet als hij achter het stuur van mijn M3 zit, of achter het stuur van de Speedster van Maik, of de MX5 van Vincent, of de GTT van Ruud.
Want dan ga ik wel met Rico mee, probeer eerst eens een goede auto in huis te halen en ga eens kijken... drie advertenties bekijken op mobile.de is leuk maar zegt nog niets. Want als Ilija het met een oudere auto moet doen, dan weet ik het niet. Je kunt er niet automatisch van uitgaan dat je geluk hebt net zoals Paskal met z'n 205 en andere auto's die het na tig rondjes Ring prima volhouden. Als je eenmaal problemen hebt kan het hard gaan met de centen, dat heb ik zelf ook meegemaakt met die S2000. En dan heb je nog het risico dat je em kort rijd, zeker op circuit (onverzekerd) en als je er al een lening voor hebt (zal bij CTR het geval zijn?) ben je de lul. Niet dat je geen risico's moet nemen in het leven (uitsluiten kun je nooit), maar wel iets om bij stil te staan

Collega hier op het werk ook, had 2,5 jaar terug het plan om te racen en komt van probleem A in probleem B (komt ook omdat ie nogal perfectionistisch is). Ik zie het tevaak dat die hobbyauto's in het begin met veel enthousiasme in huis gehaald worden en zodra je wat tegenslagen hebt is die 'fun' over. Zie Peter met z'n Alfa 75... hoeveel geld is daar ingestoken? Uiteindelijk schop je met alle gemak zo'n hobbyauto op marktplaats als je het zat bent. Een hybride niet.