Maar eens een update neerzetten hier. De Giulia 2.1 blijft me verbazen, na meer dan een jaar op de brug te hebben gestaan was het 1 dag aan de druppelaar, starten en lopen. Afgelopen twee weken mee op pad geweest en blijft, voor mij, de ultieme DF beleving. Deze winter bij de 105 Workshop maar eens beurtje laten geven icm wat kleine puntjes. Dan kan ie volgend jaar weer lekker de straat op.
De Enyaq bevalt erg goed. Heerlijke luxe en stille bak die ons voor de ritten van A naar B goed bevalt. Thuisladen icm de zonnepanelen is nu nog bijzonder lucratief. Vakanties in Nederland ook prima te doen, past een klap rommel in de kofferbak. Zolang er nog gesaldeerd kan worden en de EV wegenbelastingvrij is blijft de Enyaq. Dan verdienen we de extra investering wel terug.
De EVroemer heeft wel 250 kilometer gereden sinds ik woon-werkverkeer op de E-bike doe. Die gaat eruit. Op zich niet verstandig, doosje staat in de garage, kost op de verzekering na niets en doet, als ik hem nodig heb, wat ie moet doen. Maar ik wil weer wat te doen hebben en we willen volgend jaar met vakantie buiten Nederland. Ben eens op het gemaal aan de slag gegaan met het oriënteren voor een nieuw project. In eerste instantie vooral gekeken naar een BMW E90 330i met handbak om die naar mijn zin te (laten) maken. Dus gedoken in de schroefsets, stabi’s grotere remmen, uitlaten, pu rubbers enz. Toen fijntjes gewezen op de Giulia 952 door vrouwlief. Die heeft echt de schurft aan een BMW.
Dus gedoken in de “nieuwe” Giulia. Blijkt eigenlijk wel een erg leuk alternatief te zijn. Natuurlijk is de QV echt magistraal, maar die gaat het niet worden. Na een uitgebreide studie ben ik uitgekomen op de Giulia 2.0T met alleen RWD. Die weegt 100kg minder dan de 4 wiel aangedreven. Giulia. De Giulia 2.0T super is de sofware geknepen versie van de 280PK Giulia. Internaliseren etc is allemaal hetzelfde. Is ook te voorzien van een race-modus waarbij alles kan worden uitgezet. Met tuning is technisch veilig rond de 300PK te peuteren uit de 2.0. Verder kan zo’n beetje alles worden geüpgraded, remmen, flippers aan het stuur enz. Ik hen zo’n beetje in mijn hoofd zitten wat ik wil. Ook binnenkort nog even langs de Alfa specialist om met hem te overleggen. Hij heeft mijn 156 Stradale ook onder handen genomen en zit redelijk in de buurt. Dan kan ik zelf ook nog wat sleutelen aan de Giulia. Mijn voornemen is om van deze Giulia ook een soort van Stradale uitvoering te maken.
Keuze is niet te vergelijken met BMW. Persoonlijk vind ik een witte erg mooi, maar heb inmiddels gemerkt dat die in Europa dun gezaaid zijn.
Voorbeeld witte
Maar mooi rood is ook niet lelijk, 18 inch wat mij betreft ook prima
Kwam zowaar nog een blauwe tegen die door de stance en de velgen opeens goed te pruimen is
Zwart ben ik niet zo kapot van.
Gaat wel even duren, ik heb geen haast, elke maand dat de Mii er nog staat = meer budget
Gr Ron