BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- vwk
Re: BMW E36 328i sedan [Subframe voor gescheurd...]
Wordt standaard rondje bellen idd.. Offenga, Holtrop en Dparts.
Wat ik tegen je zei over dat kromme frame was trouwens Dparts, is wel netjes opgelost maar ff extra op letten/naar vragen.
Wat ik tegen je zei over dat kromme frame was trouwens Dparts, is wel netjes opgelost maar ff extra op letten/naar vragen.
- Knot
Thx. ik ga e tzt achteraan, nu eerst ff weekendje ring en met pasen op de motor etc en einde april eens op zoek om dit weer aan te pakken.
- Knot
Hier het restant van de Flamingo CD1000:

Stond nog op de lijst:
- subframe E36 cabrio (voor) nieuw + versteviging oplassen
- x-brace E36 cabrio monteren
- uitlijnen
Komt nu bij:
- koplampglas linksvoor vervangen (of complete unit, weet niet of het los kan/te krijgen is) door steenslag (gat erin)
- Achterbumper (klapband) in 303 / zwart
- Strip rechtsachter van de acherbumper
- binnenspatbord rechtsachter
- tankklep in 303 / zwart en het metalen pinnetje wat m op spanning / dicht houdt.
Stond nog op de lijst:
- subframe E36 cabrio (voor) nieuw + versteviging oplassen
- x-brace E36 cabrio monteren
- uitlijnen
Komt nu bij:
- koplampglas linksvoor vervangen (of complete unit, weet niet of het los kan/te krijgen is) door steenslag (gat erin)
- Achterbumper (klapband) in 303 / zwart
- Strip rechtsachter van de acherbumper
- binnenspatbord rechtsachter
- tankklep in 303 / zwart en het metalen pinnetje wat m op spanning / dicht houdt.
- Wout@E36
Re: BMW E36 328i sedan [Klapband gehad met driften 6500rpm i
Haha, goed bezig!
Koplampglas kan je krijgen bij winparts, neem niet de goedkope versie want dat is echt troep! Dure versie, van magnetti Minarelli (ofzo) is wel van goede kwaliteit, heb ik mijn 328.
Koplampglas kan je krijgen bij winparts, neem niet de goedkope versie want dat is echt troep! Dure versie, van magnetti Minarelli (ofzo) is wel van goede kwaliteit, heb ik mijn 328.
-
OnlineMartijn_bmw
haha geweldig tot op de draad gebruikt
8)

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Die zijn goed kaal gereden
Ik hoop dat de schade aan je auto een beetje meevalt en makkelijk/goedkoop te fixen is. Zal wel een knal gegeven hebben bij zo'n snelheid

Ik hoop dat de schade aan je auto een beetje meevalt en makkelijk/goedkoop te fixen is. Zal wel een knal gegeven hebben bij zo'n snelheid

- Jeroen
Klapbandjes krijgen gaat opzich best toch? Bij de M3 sedan is er nooit schade ontstaan, en het is toch wel een paar keer gebeurd. Jammer van je achterbumper!
- GTRene
je vergeet je vooruit vervangen nog 
- @iko
MIsschien moet je je opgeven voor het Federal testteam 

- Knot
Jeroen, zoals je aan de foto kunt zien is het niet gewoon snel leeglopen geweest. Er zat 4 bar warm in en de wielen draaiden met 140km/u volle pijp in zn 3, was met 1 klap gebeurd en je hoorde de stukken vliegen, zelfs het tankklepje lag er compleet af, dat heb ik niet eerder gezien.Jeroen schreef:Klapbandjes krijgen gaat opzich best toch? Bij de M3 sedan is er nooit schade ontstaan, en het is toch wel een paar keer gebeurd. Jammer van je achterbumper!
Wim zei dat het complete loopvlak eraf schoot en dik boven de auto uit kwam.
- Laurens
Das minder...
Toevallig vandaag nog een nette bumper van de sloop meegepakt, maar die is zilver...
Stukje spatscherm heb ik vast nog wel ergens liggen maar veel verder kom ik ook niet in de goede kleur.
Met de E34 ook al paar klapbanden gehad en wielkasten, achterbumper en tankklep kunnen daar inderdaad erg slecht tegen
Toevallig vandaag nog een nette bumper van de sloop meegepakt, maar die is zilver...
Stukje spatscherm heb ik vast nog wel ergens liggen maar veel verder kom ik ook niet in de goede kleur.
Met de E34 ook al paar klapbanden gehad en wielkasten, achterbumper en tankklep kunnen daar inderdaad erg slecht tegen

-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Had jij roadhog supreme 3000 ?
- Knot
Ik had ooit de Roadhog Supreme 5000 in 225/45/17, dat waren de beste tot nu toe, acceptabele grip op droog, mega driften op nat maar zeker controleerbaar, slijtvast, harde wang en tot op het canvas netjes afslijten.
- Knot
Denk dat ik het al weet, had ooit een van die flamingo's laten repareren, zat een 2cm scheur in door stenen op Papenburg maar ik vond ze zo lekker gaan dat ik er een plakker in heb laten leggen. Denk dat ie op dat punt uit elkaar gescheurd is en met 4 bar richt dat meer schade aan dan een niet gerepareerde band.
Net even de tape eraf getrokken, zat er al te lang op dus resten moeilijk weg te halen, troep zeg dat duct. Tankklep een beetje in vorm gebogen en een nieuw veertje erin geklikt, niet zo mooi als eerst maar het zit er weer op en blijft netjes dicht zitten. Binnenspatbordje heb ik nog liggen alleen bumper moet ik fixen.
Op de hoek bij het achterwiel is ie uit elkaar gescheurd aan de onderkant... hoe dat het beste aan te pakken, bumper eraf en van binnenuit met lijmpistool de boel aan elkaar bakken?
Net even de tape eraf getrokken, zat er al te lang op dus resten moeilijk weg te halen, troep zeg dat duct. Tankklep een beetje in vorm gebogen en een nieuw veertje erin geklikt, niet zo mooi als eerst maar het zit er weer op en blijft netjes dicht zitten. Binnenspatbordje heb ik nog liggen alleen bumper moet ik fixen.
Op de hoek bij het achterwiel is ie uit elkaar gescheurd aan de onderkant... hoe dat het beste aan te pakken, bumper eraf en van binnenuit met lijmpistool de boel aan elkaar bakken?
- Laurens
Zo heb ik ook een keer de bumper van de E34 gemaakt, werkt prima totdat je net een bandenstapel scraped. Maar daar zou een andere bumper ook van sneuvelen. Wel eerst goed opschuren en ontvetten voordat je gaat lijmen...
Ga morgen even op zoek naar koplampen
Ga morgen even op zoek naar koplampen

- MartijnGizmo
4 gaatjes boren in de bumperstukken en met tieraps in een kruis fixen, net zolang herhalen tot het aan elkaar blijft zitten... voor de echte pro-drifter-look!

- Knot
Nieuw nog best aan de prijs, 31 euro voor simpel en 64 euro (per stuk!) voor die Magnetti heldere glazen!Wout@E36 schreef:Haha, goed bezig!
- Knot
Lamp opgehaald bij Laurens (waarvoor dank) en bumperstripje zit weer een frisse in.
Nu nog een avondje even het binnenspatbord vervangen en de bumper aan mekaar lijmen en dan kan ie er voorlopig weer tegenaan.
Nu nog een avondje even het binnenspatbord vervangen en de bumper aan mekaar lijmen en dan kan ie er voorlopig weer tegenaan.
- Knot
Re: BMW E36 328i sedan [Doet het weer!]
Het was dus iets anders gelopen dan de planning was... de auto vandaag weer opgehaald bij Bas Roos nadat ik m op Papenburg had laten staan....
Had al een beetje pech met stenen die zijn blijven liggen (of je moet GOED leren vegen zodat je het netjes opruimt of je moet goed leren RIJDEN zodat je er niet af gaat!) dus koplamp en mistlampglas stukgegaan... maar aan t einde van de dag in de zwaarste combinatiedrift (de S bocht achterin) brak de draagarmpen rechtsvoor af bij de binnenste kogel tijdens overgooien midden in de drift. Best lastig om de auto uberhaupt van de baan af te krijgen en daarna op/af de trailer. Was lastig met vervoer dus de auto door Bas op laten halen en meteen alles aan laten pakken.
- 2 nieuwe draagarmen voor
- gebruikt subframe met versteviging opgelast (cabrio versie)
- gebruikt mistlampglas
- 2 gebruikte koplampen
- uitlijnen
Lampen was apart, omdat het angeleyes zijn is het niet te doen het glas enkel te vervangen, zit aan elkaar vast dus dan maar 2 andere units erin, is ie meteen ontsjonnie'ed.
Had een maandje met de Aygo en de M5 gereden, zuinigheid en brute kracht... maar zoals de 6 in lijn gromt en zo strak als het AST setje stuurt dat heb ik echt gemist! Prachtig de flyover van de A2 naar de A12 buitenom (linksplakkers!) volle pijp 10 auto's boeken.....
Had al een beetje pech met stenen die zijn blijven liggen (of je moet GOED leren vegen zodat je het netjes opruimt of je moet goed leren RIJDEN zodat je er niet af gaat!) dus koplamp en mistlampglas stukgegaan... maar aan t einde van de dag in de zwaarste combinatiedrift (de S bocht achterin) brak de draagarmpen rechtsvoor af bij de binnenste kogel tijdens overgooien midden in de drift. Best lastig om de auto uberhaupt van de baan af te krijgen en daarna op/af de trailer. Was lastig met vervoer dus de auto door Bas op laten halen en meteen alles aan laten pakken.
- 2 nieuwe draagarmen voor
- gebruikt subframe met versteviging opgelast (cabrio versie)
- gebruikt mistlampglas
- 2 gebruikte koplampen
- uitlijnen
Lampen was apart, omdat het angeleyes zijn is het niet te doen het glas enkel te vervangen, zit aan elkaar vast dus dan maar 2 andere units erin, is ie meteen ontsjonnie'ed.
Had een maandje met de Aygo en de M5 gereden, zuinigheid en brute kracht... maar zoals de 6 in lijn gromt en zo strak als het AST setje stuurt dat heb ik echt gemist! Prachtig de flyover van de A2 naar de A12 buitenom (linksplakkers!) volle pijp 10 auto's boeken.....

-
OnlineMartijn_bmw
haha inderdaad geweldig die linksplakkers rechts inhalen en jou kennende zal dat met een dikke drift zijn gegaan!!
- Knot
Mwah... met enige marge aangehouden dat wel en daar heb ik m alleen in de regen gedrift toen het helemaal verlaten was, toch wel tricky met verkeer en op droog kom je ongeveer 200-300pk tekort bij die snelheid maar ging om t gevoel hoeveel strakker deze auto stuurt, dat is gewoonweg geweldig!
Maargoed, ik heb volgens mij vanmiddag mn volgende speeltje gezien, dus toch maar de M5 op marktplaats dan....4e auto erbij ken echt niet... weer 74 euro MRB en 21 euro verzekering WA voor alleen maar stilstaan.
Maar wat een geweldig ding zeg, zit 1 kuipje in, achterspoiler in/aan de kofferbak vast, remus einddemper
Maargoed, ik heb volgens mij vanmiddag mn volgende speeltje gezien, dus toch maar de M5 op marktplaats dan....4e auto erbij ken echt niet... weer 74 euro MRB en 21 euro verzekering WA voor alleen maar stilstaan.
Maar wat een geweldig ding zeg, zit 1 kuipje in, achterspoiler in/aan de kofferbak vast, remus einddemper

Laatst gewijzigd door Knot op 24 jun 2011, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim N
LOL @ linksplakkers
-
OnlineMartijn_bmw
ja ongelooflijk wat een verschil he, ik had de afgelopen APK ook 2 nieuwe draagarmen voor en draagarmrubbers + veren achter.
wat een verschil, zoveel stabieler
wat een verschil, zoveel stabieler

- GTRene
dan weet je ook dat het geld goed besteed is 

- Knot
Dolle pret net weer hoor in die regen... met de M5 mag je het niet te gek maken anders komen de buitenspiegels aan de grond maar ohoh wat gaat de 328 strak zeg als je blijft pendelen, heerlijk, heb ik echt gemist!
Nu om mn gemakt nog even op zoek naar een simota induction kit voor de non M E36... op ebay.de alleen de S50 versie, moet de M50/M52 versie hebben... liefst voor een leuker bedrag dan 300+ euro.
Had een linkje van Fabian gehad een keer maar die verkopen hem (momenteel) niet meer.
Nu om mn gemakt nog even op zoek naar een simota induction kit voor de non M E36... op ebay.de alleen de S50 versie, moet de M50/M52 versie hebben... liefst voor een leuker bedrag dan 300+ euro.
Had een linkje van Fabian gehad een keer maar die verkopen hem (momenteel) niet meer.
Laatst gewijzigd door Knot op 25 jun 2011, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.