De wereldeconomie is niet stil komen te vallen door corona an sich , maar door overheden en hun beleid.markm schreef: 08 sep 2021, 08:59Heb je jezelf al de vraag gesteld wanneer we voor het laatst te maken hadden met een pandemie met hart en vaatziektes waardoor de wereld stil is komen te vallen en economien in elkaar storten? Als je op die vraag antwoord heb kun je je vraag zelf wel invullen. Laat je het even weten in welk jaartal dat was?frankie schreef: 08 sep 2021, 08:02 Voortaan operaties voor hart en vaatziekten ook maar zelf laten betalen dan. Had voorkomen kunnen worden door gezonde leefstijl dus eigen schuld.
Corona in Nederland.....
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Corona in Nederland.....
-
Nu we zo ver zijn dat vaccins 'helpen' moet alles weer naar normaal. En dat gebeurt nog niet helemaal.
En dat zal helaas ook nog niet gebeuren denk ik.
En dat zal helaas ook nog niet gebeuren denk ik.
-
Wereldeconomie stilgevallen?
De beurzen wereldwijd staan op recordhoogtes en personeel schijnt in NL niet aan te slepen te zijn.
De beurzen wereldwijd staan op recordhoogtes en personeel schijnt in NL niet aan te slepen te zijn.

- frankie
De laatste keer dat ik checkte overlijden er nog altijd steeds veel meer mensen aan hart en vaatziekten en leefstijl gerelateerde ziekten dan aan Corona. Dus de eerste vraag die je moet stellen is, kwalificeert de huidige Corona situatie nog wel als een pandemie in onze contreien? Ik ben geneigd te denken van niet.markm schreef: 08 sep 2021, 08:59Heb je jezelf al de vraag gesteld wanneer we voor het laatst te maken hadden met een pandemie met hart en vaatziektes waardoor de wereld stil is komen te vallen en economien in elkaar storten? Als je op die vraag antwoord heb kun je je vraag zelf wel invullen. Laat je het even weten in welk jaartal dat was?frankie schreef: 08 sep 2021, 08:02 Voortaan operaties voor hart en vaatziekten ook maar zelf laten betalen dan. Had voorkomen kunnen worden door gezonde leefstijl dus eigen schuld.
-
En hoeveel miljard heeft dat gekost de loon doorbetalingen?Elise schreef: 08 sep 2021, 09:04 Wereldeconomie stilgevallen?
De beurzen wereldwijd staan op recordhoogtes en personeel schijnt in NL niet aan te slepen te zijn.![]()
Die economie was echt wel stil gevallen als de acties niet uitgevoerd waren.
-
OnlineRS-Ron
Inderdaad geen onderscheid tussen wel/niet gevaccineerd. Beslissing op basis ziektebeeld/prognose. Anders ga je in een discussie terecht komen die steeds extremer wordt.Riceaux schreef: 08 sep 2021, 08:54Het zou dan niet alleen gelden voor ongevaccineerden, ook voor gevaccineerden.Gijzert schreef: 08 sep 2021, 06:51Tsja. Alleen dat max aantal covid ic bedden hebben de tegenstanders van de vaccinatie moeite mee. Dat is weer ongelijkheid.RS-Ron schreef: 08 sep 2021, 00:11
Ik zal het wel weer te eenvoudig bekijken. Er is toch wereldwijd een hele berg data bekend ? Eerst aantal covid patiënten zonder vaccinatie op de IC. Er was toen nog geen vaccin. Dan een verschuiving van wel/niet gevaccineerden op de IC. Dat is eenvoudig vast te stellen door de vraag: wel of niet gevaccineerd. Als 70% van de bevolking is gevaccineerd en 30% niet is dat een gegeven. Als dan 80% op de IC niet is gevaccineerd en 20% wel kan je daar toch een (redelijk) veilige conclusie aan verbinden ?
Zeker als het doel is om overbelasting van de zorg te voorkomen. Dan nog vind ik het prima als je de keuze kunt maken je niet te laten vaccineren. En dat hoef je wat mij betreft niet te laten weten aan wie dan ook. Als dan vervolgens alles weer normaal open gaat en de maatschappij weer normaal kan functioneren is dat wat mij betreft prima, ik heb er geen moeite mee. Dat er een max aantal IC bedden voor covid wordt gereserveerd is wat mij betreft ook prima. Het zou me niet verbazen als dat voor andere aandoeningen al jaar en dag gebeurd.
Gr Ron
Gr Ron
-
^
Bij gelijkwaardige patiënten heeft degene die antistoffen opgebouwd heeft een betere kans op genezing, dus wel/niet gevaccineerd gaat ongewild toch een rol spelen.
Bij gelijkwaardige patiënten heeft degene die antistoffen opgebouwd heeft een betere kans op genezing, dus wel/niet gevaccineerd gaat ongewild toch een rol spelen.
-
De laatste keer dat ik checkte waren hart en vaatziektes niet besmettelijk. Dus kunnen we dat kwalificeren als gelijkwaardig vergelijking?frankie schreef: 08 sep 2021, 09:05De laatste keer dat ik checkte overlijden er nog altijd steeds veel meer mensen aan hart en vaatziekten en leefstijl gerelateerde ziekten dan aan Corona. Dus de eerste vraag die je moet stellen is, kwalificeert de huidige Corona situatie nog wel als een pandemie in onze contreien? Ik ben geneigd te denken van niet.markm schreef: 08 sep 2021, 08:59Heb je jezelf al de vraag gesteld wanneer we voor het laatst te maken hadden met een pandemie met hart en vaatziektes waardoor de wereld stil is komen te vallen en economien in elkaar storten? Als je op die vraag antwoord heb kun je je vraag zelf wel invullen. Laat je het even weten in welk jaartal dat was?frankie schreef: 08 sep 2021, 08:02 Voortaan operaties voor hart en vaatziekten ook maar zelf laten betalen dan. Had voorkomen kunnen worden door gezonde leefstijl dus eigen schuld.
-
Hart en vaatziektes zijn niet besmettelijker, maar zeer zeker dodelijker dan Corona.....
-
OnlineLuco
Tja de tweedeling wordt met de dag groter, nog een paar weken mogen de niet gevaccineerden gestenigd worden.
-
Klaarblijkelijk.markm schreef: 08 sep 2021, 12:21
De laatste keer dat ik checkte waren hart en vaatziektes niet besmettelijk. Dus kunnen we dat kwalificeren als gelijkwaardig vergelijking?
En overdrijven is ook een vak. In het kamp van de, ik zal het maar even netjes houden en dus vaccinatieweigeraars, wordt ook geen tegenspraak geduld op hun visie. Je kunt ook principieel tegen zijn, en van mening zijn dat je vrijheden worden ingeperkt. En dus neem je maar geen vaccin. Maar ook dat vind ik nogal overtrokken. Plus het feit dat je weigert betekent dat de kans vele malen groter is dat je serieus ziek wordt van Covid-19. Volgens mij is dat inmiddels wel duidelijk.... maar dat is opeens niet zo belangrijk? Je principes boven je gezondheid stellen?
-
OnlineRS-Ron
Dat is een persoonlijke keuze 535d. En wat mij betreft is dat prima. Ik ben gevaccineerd en voel geen enkele behoefte om andere op te leggen of te dwingen zich ook te laten vaccineren. Dat ik er anders over denk betekend niet dat anderen dat ook moeten. Een ieder moet zelf een afweging maken op basis van hun eigen interpretaties. Waar stop je anders ? Dat alles voor je bepaald wordt ? Liever niet.
Gr Ron
Gr Ron
-
Maar ze verhogen daarmee wel de druk op de IC, en dus worden andere ingrepen uitgesteld. Denk je dat dat hun persoonlijke keuze is om te wachten, om maar even een heel zwart-wit voorbeeld te geven? Met name bij jongeren komt nu long covid voor. Nu is ruim 60% volledig gevaccineerd tegen Covid-19 in Nederland, maar straks in het najaar krijg je toch weer uitbraken, en dan met name onder niet gevaccineerden. Dien ten gevolge: o.a. kankeroperaties zullen worden uitgesteld (men is nu nog steeds bezig met operaties aan het inhalen!), met alle gevolgen van dien. Ach ja, persoonlijke keuze. 

- frankie
Wist je dat 30% van de kanker gevallen voorkomen had kunnen worden door een gezondere leefstijl? Ach ja, persoonlijke keuze.
-
Ok. Dus die andere ca. 70% die een operatie uitgesteld krijgen wuif je maar even weg? Die kiezen daar niet voor. Beetje vreemde argumentatie hoor.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 08 sep 2021, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Uitgestelde hart- en kankeroperaties en dergelijke is nu opeens de schuld van niet gevaccineerden........
manmanmanman (nooit dit neergetypt, eerste keer!)
manmanman( ligt beter in het gehoor?)
Beds are burning:)
manmanmanman (nooit dit neergetypt, eerste keer!)
manmanman( ligt beter in het gehoor?)
Beds are burning:)
- frankie
@535D
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat mensen keuzes maken in het leven hoe ze dat leven willen leven en al dan niet door die keuzes eventuele zorg nodig hebben. Die keuzes hebben nooit invloed gehad op het wel of niet verlenen van zorg. Dat dat nu gesuggereerd wordt dat dat wel zou moeten, terwijl Corona hard op weg is endimisch te worden, vind ik ongepast en brengt ons op een hellend vlak.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat mensen keuzes maken in het leven hoe ze dat leven willen leven en al dan niet door die keuzes eventuele zorg nodig hebben. Die keuzes hebben nooit invloed gehad op het wel of niet verlenen van zorg. Dat dat nu gesuggereerd wordt dat dat wel zou moeten, terwijl Corona hard op weg is endimisch te worden, vind ik ongepast en brengt ons op een hellend vlak.
-
Kom jij eens met argumenten dat het niet zo is? Die kiezen er toch zelf voor om niet gevaccineerd te worden? Als je dan in het ziekenhuis beland, op de IC, dan moet je ook niet gaan zitten janken. Dan moet je ook principieel zijn en zeggen ik heb gegokt en verloren. Je hebt lang en breed de kans gehad je te laten vaccineren. Maar oh wacht, dan nemen ze opeens wel een IC bed in, en worden andere operaties (weer) uitgesteld. Het is misschien heel erg zwart-wit zoals ik het nu stel, maar je kunt niet ontkennen dat er een kern van waarheid inzit.
@frankie: het is ongepast om een groep kankerpatienten zo weg te zetten. Zeer ongepast zelfs. Asshole.
@frankie: het is ongepast om een groep kankerpatienten zo weg te zetten. Zeer ongepast zelfs. Asshole.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 08 sep 2021, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- frankie
Bedankt voor het compliment!
-
Doe eens normaal 535d. Ik zie hier een prima inhoudelijke reactie van frankie. Schelden omdat je het er niet mee eens bent is nergens voor nodig.
-
Het klopt niet wat hij stelt. Hij zegt dat de keuzes des leven (zoals in dit geval een vaccin weigeren) geen invloed hebben op het wel of niet verlenen van zorg. Dat hebben ze dus wel wanneer operaties worden uitgesteld. Uitstel is letterlijk onherstelbare schade bij kankerpatienten, dan wel mensen met hart- en vaatziekten.
-
Dat klopt helemaal, maar dan ga jij de schuld geven aan de niet gevaccineerden en niet aan het 1.5 jaar durende vreemde overheids/zorgbeleid.535d schreef: 08 sep 2021, 15:21 Het klopt niet wat hij stelt. Hij zegt dat de keuzes des leven (zoals in dit geval een vaccin weigeren) geen invloed hebben op het wel of niet verlenen van zorg. Dat hebben ze dus wel wanneer operaties worden uitgesteld. Uitstel is letterlijk onherstelbare schade bij kankerpatienten, dan wel mensen met hart- en vaatziekten.
- MarkS
Kanker en Corona, die kan toch ook in het rijtje bedenkelijke vergelijkingen lijkt me.
-
Iedereen heeft nu ruimschoots de tijd gehad zich te laten vaccineren Robin. Deze pandemie was ook voor de overheid nieuw en daar hebben zich talloze beleidswijzigen en fouten voorgedaan. Het beleid is verre van perfect geweest.
@MarkS: het gaat erom dat in beide gevallen er IC zorg nodig is. Als een kankerpatient uitstel krijgt en de (vaak ongevaccineerde) Covid-19 patient voorrang krijgt, hoe wrang moet dat voor de mensen die wachten op een operatie wel niet zijn?
@MarkS: het gaat erom dat in beide gevallen er IC zorg nodig is. Als een kankerpatient uitstel krijgt en de (vaak ongevaccineerde) Covid-19 patient voorrang krijgt, hoe wrang moet dat voor de mensen die wachten op een operatie wel niet zijn?
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 08 sep 2021, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
Ik ken een aantal mensen die zich niet laten vaccineren, waarom, omdat ze doodsbang zijn voor het vaccin, gezien de vele verhalen over hoe het ontwikkeld is en dat het je dna aantast (even daargelaten of het waar is of niet, ik denk altijd waar rook is is vuur en het is maar net wat je wel of niet wil zien, wat dan ook de waarheid is)
Daar zouden de overheden wat aan moeten doen, de angst wegnemen en er open over zijn, maar dat zijn ze niet en wordt het wantrouwen en de angst dus gevoed.
Wat ook niet helpt is dat de farmaceuten nergens voor verantwoordelijk zijn, dat schept nu eenmaal geen vertrouwen.
Ik heb er ook mijn twijfels over, maar heb de keuze gemaakt om de prik wel te nemen, nu heb ik er geen invloed meer op, dus ga me ook niet druk maken wie er uiteindelijk gelijk krijgt, ik zie het wel.
Daar zouden de overheden wat aan moeten doen, de angst wegnemen en er open over zijn, maar dat zijn ze niet en wordt het wantrouwen en de angst dus gevoed.
Wat ook niet helpt is dat de farmaceuten nergens voor verantwoordelijk zijn, dat schept nu eenmaal geen vertrouwen.
Ik heb er ook mijn twijfels over, maar heb de keuze gemaakt om de prik wel te nemen, nu heb ik er geen invloed meer op, dus ga me ook niet druk maken wie er uiteindelijk gelijk krijgt, ik zie het wel.