Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
FrankS

Re: Alpina Roadster S Supercharged (filmpje! )

Bericht door FrankS » 04 sep 2009, 06:50

Daniel schreef:
Marco R. schreef:Eerste keer 50+ te hard zou je nog een transactievoorstel kunnen krijgen. Echter, als ze zien dat jij als kentekenhouder twee keer met 50+ op dezelfde dag bent geflitst krijg je een uitnodiging om op bezoek te komen inderdaad. Ik zit even te denken of je voor de 4 of 6 maanden ontzegging als eis gaat krijgen.. Blijft erg lullig in ieder geval, en het zal ook geen goedkope worden. Met een beetje pech (en die ga je hebben denk ik) krijg je ook een drie-daagse EMG cursus die je zelf moet gaan betalen (à € 750,-). Is overigens verplichte cursus.
Als het nou nog net 50+ was, maar helaas voor Femme was het eerder 70+ :police:
In dat geval moet ie ook niet mauwen maar lekker op de blaren zitten :hosanna:

Leonie

Bericht door Leonie » 05 sep 2009, 20:13

FrankS schreef:In dat geval moet ie ook niet mauwen maar lekker op de blaren zitten :hosanna:
Als er al iemand mauwt ben ik 't. Hopelijk ben ik m'n favoriete hobby (meerijden in de Z4) niet al te lang kwijt! Als je het risico neemt om hier meer dan 50 km te hard te rijden dan is dit nu eenmaal de consequentie, lijkt me ook niet meer dan logisch. Als je het daar niet mee eens bent moet je emigreren. Ongetwijfeld vinden wij allemaal dat we de capaciteiten hebben om met 170+ over onze snelwegen te knallen daar ligt het probleem ook niet. Het gaat m.i. om je medeweggebruikers, die hebben namelijk geen flauw benul dat jij die snelheid rijdt en kunnen daar ook niet op anticiperen, denk aan invoegen/inhalen e.d. Voor het maken van de regels zal dan toch van de gemiddelde weggebruiker die rijd in de gemiddelde auto worden uitgegaan, so be it. Just my 2 cents on the subject :).

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 sep 2009, 20:32

Mark Nauta schreef:Idd Femme. Als je bent geflitst dan zal je wel een beschikkign krijgen met daarbij een formulier voor het invullen van de bestuurder. Die natuurlijk niet invullen en met een beetje geluk zal je er niets van horen. Zo lang jij dan niet op het formulier staat kan ook de officier je geen dagvaarding opsturen natuurlijk.
Boete staat in eerste instantie op eigenaar van het voertuig, formulier is voor als eventueel iemand anders heeft gereden. Persoonlijk zou ik proberen 1 of 2 van de boetes op een andere naam te zetten, scheelt namelijk enorm (tweede binnen periode is fors hoger -> grotere kans op inname).
Voor mensen die denken dat flitsen geen consequenties hebben voor je rbw, das echt onzin, eigenlijk is het namelijk precies hetzelfde als bij staande houden, enige verschil is die 10 dagen invordering vanaf 50 te hard, verder is het gewoon gelijk. Vanaf 69/79 te hard ben je in beide gevallen gewoon een periode het rbw kwijt :(.
Zo te lezen ben je goed ingelezen op flitsservice, hoop informatie voor zulke gevallen, dat EMG kende ik nog niet (is gelukkig al weer een tijdje terug).

Snipe

Bericht door Snipe » 05 sep 2009, 20:43

Femme schreef:Volgens de verhalen op Flitsservice krijg je een EMG tegenwoordig bij elke respectabele snelheidsovertreding. Het is een mooie manier om de overtreder nog even een extra boete van 775 euro en vier vakantiedagen (drie cursusdagen + individueel voorgesprek) aan te smeren. Mocht het zover komen dan zal ik hier verslag doen van de inhoud van deze cursus ;) .
Als dat verslag voorzien is van foto's en filmpjes in de kwaliteit die we van je gewend zijn, kunnen we dat alleen maar toejuichen 8)

Femme

Bericht door Femme » 07 sep 2009, 00:05

Leonie schreef:
FrankS schreef:In dat geval moet ie ook niet mauwen maar lekker op de blaren zitten :hosanna:
Als je het risico neemt om hier meer dan 50 km te hard te rijden dan is dit nu eenmaal de consequentie, lijkt me ook niet meer dan logisch. Als je het daar niet mee eens bent moet je emigreren. Ongetwijfeld vinden wij allemaal dat we de capaciteiten hebben om met 170+ over onze snelwegen te knallen daar ligt het probleem ook niet. Het gaat m.i. om je medeweggebruikers, die hebben namelijk geen flauw benul dat jij die snelheid rijdt en kunnen daar ook niet op anticiperen, denk aan invoegen/inhalen e.d. Voor het maken van de regels zal dan toch van de gemiddelde weggebruiker die rijd in de gemiddelde auto worden uitgegaan, so be it. Just my 2 cents on the subject :).
Dat je niet veilig 190 kunt rijden in NL is onzin, dat hangt volledig af van de omstandigheden. Medeweggebruikers hoeven niet te anticiperen op jouw snelheid zolang ze maar voorspelbaar gedrag vertonen. De voorspelbaarheid van de weggebruiker neemt sterk toe naarmate er minder verkeer op de weg aanwezig is. Op een rustige A32 met kilometers uitzicht, ruime afstand tussen de weggebruikers en een lege linkerbaan kun je uitstekend veilig 190 rijden. De staat van je eigen voertuig maakt ook nogal wat verschil voor het risico dat je neemt bij het rijden van hoge snelheden. Een goed geprepareerde sportwagen biedt de bestuurder een veel grotere mate van controle dan een oud barrel dat nauwelijks apk-waardig is.

Dat je de consequentie van te hard rijden hebt te accepteren wil niet zeggen dat je het ermee eens bent. Ik vind 1000 euro boete, een EMG-cursus van 775 euro + 3,5 vakantiedag en drie of vier maanden rijontzegging voor eventjes 191km/h op een rustige snelweg rijden een buitensporig hoge straf.

Ik was toevallig vandaag nog eens op die A32 en ik heb kunnen zien hoe die laffe landverrader mij de vorige keer erbij genaaid heeft. De flitsapparatuur stond achter een bord verscholen en de auto stond beneden het talud bij een fietgangstunnel geparkeerd. Snelheidscontroles op deze manier hebben niets te maken met het waarborgen van de verkeersveiligheid en zijn er uitsluitend op gericht om mensen geld afhandig te maken. Tekenend hiervoor is dat ik op de bewuste dag dat ik geflitst werd twee ongelukken ben tegengekomen op enkele kilometers voorbij de flitslocatie.

puk

Bericht door puk » 07 sep 2009, 00:20

De stinger dsi+laser werkt super en scheelt een hoop administratie.

Suc6 met het hele verhaal.

puk

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 07 sep 2009, 00:58

Femme, ik hoop dat je nog niet hebt aangegeven wie er achter het stuur zat. Als je dat al wel gedaan hebt dan hoop ik dat je een fictief persoon hebt aangegeven. Lees je goed in op Flitsservice.nl. Er zijn meerdere mogelijkheden om bij een verbaal op kenteken onder rijontzegging en EMG uit te komen. De boete wordt zuur, maar daar valt mee te leven.

FrankS

Bericht door FrankS » 07 sep 2009, 07:00

Femme schreef:
Leonie schreef:
Als je het risico neemt om hier meer dan 50 km te hard te rijden dan is dit nu eenmaal de consequentie, lijkt me ook niet meer dan logisch. Als je het daar niet mee eens bent moet je emigreren. Ongetwijfeld vinden wij allemaal dat we de capaciteiten hebben om met 170+ over onze snelwegen te knallen daar ligt het probleem ook niet. Het gaat m.i. om je medeweggebruikers, die hebben namelijk geen flauw benul dat jij die snelheid rijdt en kunnen daar ook niet op anticiperen, denk aan invoegen/inhalen e.d. Voor het maken van de regels zal dan toch van de gemiddelde weggebruiker die rijd in de gemiddelde auto worden uitgegaan, so be it. Just my 2 cents on the subject :).
Dat je niet veilig 190 kunt rijden in NL is onzin, dat hangt volledig af van de omstandigheden. Medeweggebruikers hoeven niet te anticiperen op jouw snelheid zolang ze maar voorspelbaar gedrag vertonen. De voorspelbaarheid van de weggebruiker neemt sterk toe naarmate er minder verkeer op de weg aanwezig is. Op een rustige A32 met kilometers uitzicht, ruime afstand tussen de weggebruikers en een lege linkerbaan kun je uitstekend veilig 190 rijden. De staat van je eigen voertuig maakt ook nogal wat verschil voor het risico dat je neemt bij het rijden van hoge snelheden. Een goed geprepareerde sportwagen biedt de bestuurder een veel grotere mate van controle dan een oud barrel dat nauwelijks apk-waardig is.

Dat je de consequentie van te hard rijden hebt te accepteren wil niet zeggen dat je het ermee eens bent. Ik vind 1000 euro boete, een EMG-cursus van 775 euro + 3,5 vakantiedag en drie of vier maanden rijontzegging voor eventjes 191km/h op een rustige snelweg rijden een buitensporig hoge straf.

Ik was toevallig vandaag nog eens op die A32 en ik heb kunnen zien hoe die laffe landverrader mij de vorige keer erbij genaaid heeft. De flitsapparatuur stond achter een bord verscholen en de auto stond beneden het talud bij een fietgangstunnel geparkeerd. Snelheidscontroles op deze manier hebben niets te maken met het waarborgen van de verkeersveiligheid en zijn er uitsluitend op gericht om mensen geld afhandig te maken. Tekenend hiervoor is dat ik op de bewuste dag dat ik geflitst werd twee ongelukken ben tegengekomen op enkele kilometers voorbij de flitslocatie.
Het punt is: Je bent er zelf bij. Om iemand dan een laffe landverrader te noemen vind ik, zacht gezegd, niet echt netjes. Ik heb deze discussie al wel eens eerder gevoerd maar het punt is gewoon:

Je weet dat je 120 mag
Je rijd zelf harder
Je weet dat er veel gecontroleerd word op snelheid in Nederland.

En dan beslis je toch om 191 te gaan rijden (gecorrigeerd, dus ws 200+). We zijn toch geen kleutertjes meer die zich alleen aan de regels houden als mama erbij staat?

Overigens vind ik die EMG cursus wel zwaar over the top... Krijg je die direct bij een 50+ overtreding?

Michel P

Bericht door Michel P » 07 sep 2009, 08:12

@Frank, jij mag hem ook anders noemen, we leven in vrij land :mrgreen: Ji bent zeker voorzitter van de Koos Spee moraalriddersclub.

Femme heeft gelijk, de boetes en straffen zijn buitenproportioneel. Zoals eerder aangegeven, iemand in elkaar rossen op een zaterdag avond kost minder, en dat vind ik vele malen laakbaarder dan even op een rustige autobaan het pedaal vloeren.....

Michel

FrankS

Bericht door FrankS » 07 sep 2009, 08:38

Michel P schreef:@Frank, jij mag hem ook anders noemen, we leven in vrij land :mrgreen: Ji bent zeker voorzitter van de Koos Spee moraalriddersclub.
Ik sympathiseer absoluut niet met de politie, en ik ben ook geen lid van de moraalriddersclub. Ik rijd ook weleens (veels) te hard. Het is ook absoluut zuur dat je een rijontzegging krijgt en zeker zo een cursus is (in mijn mening) enorm overdreven.
Er zijn best mensen op de weg (gister Wegmisbruikers gezien? Gozer in die S8?) die zo een cursus mogen krijgen, maar dan wel na de 2e of 3e keer 50+ te hard.

Wellicht kunnen we deze discussie beter in een ander topic voortzetten ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 07 sep 2009, 09:50

Frank, wesmisbruikers kijk ik nooit, kan compleet misselijk worden van Spee en de kabouter. Uiteraard zijn er genoeg mensen die zo'n cursus kunnen gebruiken, echter die krijgen hem niet :wink:

@mods, spits idd maar ff op, die hoort niet in het uber Z4 topic thuis.

Michel

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 07 sep 2009, 13:20

Die S8 gisteren was abnormaal, hoe die door Eindhoven reedt.

"Ja, dit is mijn rijstijl.."

:'(

FrankS

Bericht door FrankS » 07 sep 2009, 15:51

Rivanov schreef:Die S8 gisteren was abnormaal, hoe die door Eindhoven reedt.

Juist. Zo iemand hadden ze zijn rijbewijs mogen innemen. En achteraf nog ontkennen ook. Wat een dwaas.

Dan liever 70 te hard op een snelweg.

Rickstah

Bericht door Rickstah » 07 sep 2009, 17:06

Rivanov schreef:Die S8 gisteren was abnormaal, hoe die door Eindhoven reedt.

Ik irriteerde me gister aan de zoveelste keer dat ze bij Wegmisbruikers de auto's in kwestie verkeerd te benoemen.
Het was namelijk helemaal geen S8, maar een A8 4.2 :roll:

Net als dat die dwerg regelmatig zegt; "In het volgende filmpje rijden de surveillanten Ben en Nico achter een supersnelle Mercedes E-klasse" en wat blijkt; het is een E200 CDI met imitatie AMG velgen van Akto.nl.

Of de surveillanten zelf die zeggen; "oow, volgens mij is dat zown Phaeton W20" :hmmm:

Om maar iets te noemen...maak dan je programma zo compleet door dit soort dingetjes gewoon te checken. (kentekencheck op RDW of iets dergelijks)

Leonie

Bericht door Leonie » 07 sep 2009, 19:20

Femme schreef: Dat je niet veilig 190 kunt rijden in NL is onzin, dat hangt volledig af van de omstandigheden. Medeweggebruikers hoeven niet te anticiperen op jouw snelheid zolang ze maar voorspelbaar gedrag vertonen. De voorspelbaarheid van de weggebruiker neemt sterk toe naarmate er minder verkeer op de weg aanwezig is. Op een rustige A32 met kilometers uitzicht, ruime afstand tussen de weggebruikers en een lege linkerbaan kun je uitstekend veilig 190 rijden. De staat van je eigen voertuig maakt ook nogal wat verschil voor het risico dat je neemt bij het rijden van hoge snelheden. Een goed geprepareerde sportwagen biedt de bestuurder een veel grotere mate van controle dan een oud barrel dat nauwelijks apk-waardig is.

Goed dan. Maar probeer op bovenstaande maar eens regelgeving te maken. Als het rustig is op de snelweg verhogen we de maximum snelheid, wie bepaalt dat? Lekker subjectief! Vervolgens mag mijn oude barrel maximaal 120, alle auto's van na 2002 mogen 150 en goed geprepareerde sportwagens hoeven zich aan geen enkele regel meer te houden, dan leggen we daar toch ook meteen een extra baan voor aan! Uh uh!
Ik verwacht niet dat als ik over de snelweg rijd ik een auto tegenkom die 200 rijd. Daar hou ik geen rekening mee bij het inschatten of ik nog kan inhalen of niet. Ofcourse kan jij dan nog wel remmen maar als ik me dan vervolgens te pletter schrik lijkt me niet bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.
Femme schreef: Dat je de consequentie van te hard rijden hebt te accepteren wil niet zeggen dat je het ermee eens bent. Ik vind 1000 euro boete, een EMG-cursus van 775 euro + 3,5 vakantiedag en drie of vier maanden rijontzegging voor eventjes 191km/h op een rustige snelweg rijden een buitensporig hoge straf.
Wat mij betreft zouden de boete's ook lager mogen, ik krijg ook met enige regelmatig een prachtige brief van het CJIB in huis waar ik niet vrolijk van word. Believe me als ik de regels maakte waren ze ook anders en mocht jij vrolijk je gang gaan. Maar het is geen geheim dat je dergelijke bedragen moet gaan neertellen als je het risico neemt om (veel) te hard te rijden, je weet toch: op de blaren zitten! :lol:

dit meningsverschil heeft toch geen invloed op mijn deelname aan een trip naar frankfurt? :bag:

Om enigszins on topic te blijven: de Z4 is nog steeds bijzonder prachtig! ;)

wooter

Bericht door wooter » 08 sep 2009, 14:24

Leonie schreef:Maar probeer op bovenstaande maar eens regelgeving te maken.
Het schijnt dat ze dat eens in Duitsland hebben geprobeerd..... ;)

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 14 feb 2010, 00:12

Femme, heb je ooit nog iets van dit verhaal gehoord, of wacht je nog steeds op een brief van de officier?

Femme

Bericht door Femme » 14 feb 2010, 00:24

Vorige maand heb ik twee agenten aan de deur gehad die een verklaring wilden afnemen (die ik niet van plan was te geven). Verder heb ik er nog niets van gehoord.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 feb 2010, 00:26

Femme schreef:Vorige maand heb ik twee agenten aan de deur gehad die een verklaring wilden afnemen (die ik niet van plan was te geven). Verder heb ik er nog niets van gehoord.
Als ze je auto op kenteken hebben gezien krijg je dan waarschijnlijk na een maand of 3 een brief met verzoek op zitting te verschijnen. Omdat jij kentekenhouder bent krijg jij dan de zwarte piet toebedeeld en mag je uitleggen wat je deed en of jij het was. Ze nemen dan namelijk default aan dat jij het was. Dan weet je dat alvast :P

Snipe

Bericht door Snipe » 14 feb 2010, 00:31

Femme schreef:Vorige maand heb ik twee agenten aan de deur gehad die een verklaring wilden afnemen (die ik niet van plan was te geven).
Terwijl dat toch je kans was om je visie op land landverraad officieel vast te laten leggen.

steve smith

Bericht door steve smith » 14 feb 2010, 02:59

Stéphane schreef:
Femme schreef:Vorige maand heb ik twee agenten aan de deur gehad die een verklaring wilden afnemen (die ik niet van plan was te geven). Verder heb ik er nog niets van gehoord.
Als ze je auto op kenteken hebben gezien krijg je dan waarschijnlijk na een maand of 3 een brief met verzoek op zitting te verschijnen. Omdat jij kentekenhouder bent krijg jij dan de zwarte piet toebedeeld en mag je uitleggen wat je deed en of jij het was. Ze nemen dan namelijk default aan dat jij het was. Dan weet je dat alvast :P
LB. Het is aan het OM om aan te tonen dat Femme dan ook daadwerkelijk de bestuurder was. En niet andersom zoals het CJIB graag wil doen geloven.

Metchu

Bericht door Metchu » 14 feb 2010, 03:04

innocent until proven guilty! idd.... en niet andersom!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 feb 2010, 09:45

steve smith schreef:
Stéphane schreef:
LB. Het is aan het OM om aan te tonen dat Femme dan ook daadwerkelijk de bestuurder was. En niet andersom zoals het CJIB graag wil doen geloven.
Dat klopt, Steve. OM moet dan inderdaad wel kunnen aantonen dat hij daadwerkelijk de bestuurder was. Met fotografisch of ander bewijs. Echter wat wel zo blijft is dat het OM wél standaard er vanuit gaat dat de kentekenhouder de bestuurder is.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 14 feb 2010, 10:06

steve smith schreef: LB. Het is aan het OM om aan te tonen dat Femme dan ook daadwerkelijk de bestuurder was. En niet andersom zoals het CJIB graag wil doen geloven.
Als Femme schriftelijk eigenaar van de auto is, en hij niet met overtuigend bewijs kan laten zien dat hij niet achter het stuur zat is de kans groot (erg groot) dat hij gewoon de lul is helaas.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 feb 2010, 11:50

Ik heb na 4 maand ook pas reactie gekregen van OM.
Voor mij is het goed afgelopen iig :banaan: :hosanna:

Plaats reactie