Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Bram » 01 mei 2014, 11:56

:bag:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 01 mei 2014, 14:19

Ha Gents,

De foto is slechts een illustratie. De fiets die ik had gezien was afgemonteerd met Ultegra en prijs was circa 2,5K. Nieuwprijs is idd circa 3K.

Frame wordt idd geproduceerd in Taiwan, zoals bij vele anderen. De fietsproducenten zijn tegenwoordig meer assemblage producenten. Lijken net autofabrikanten. ;)

Bianchi inruilen? Voordeel van Carbon duidelijk merkbaar tov alu?

///Joost

Bericht door ///Joost » 01 mei 2014, 14:45

indobesar schreef: Bianchi inruilen? Voordeel van Carbon duidelijk merkbaar tov alu?
Zoals veelvuldig besproken is het alu vs. carbon verhaal een eindeloze discussie. Sterkte, gewicht, stijfheid...het zijn allemaal factoren die bij ieder frame weer een verschillende nadruk hebben. Het beste carbon frame tegen het beste alu frame; dat wint carbon met grote voorsprong. Ga je echter in de 'betaalbare' range kijken sub 2k, dan kan een goed alu frame zeker een carbon variant overtreffen.

Met alle respect, het hele carbonverhaal maakt bij 95% van de fietsers deel uit van de hobby en is weinig merkbaar. Je gaat er echt niet harder van fietsen op ons niveau. Maar goed, hobby mag geld kosten, dus als jij een ubergeile Colnago, Wilier of Pinarello wil van 100% carbon, dan kan niemand daar iets van zeggen. Raak alleen niet teleurgesteld als je prestaties (lees: snelheid) niet ineens met stappen vooruit gaan.

Mooi is het wel, dat zeker. En wellicht dat de boost tussen je oren ook wat meer trainingsmotivatie geeft. Overigens ben ik niet sarcastisch, laat dat even voorop staan.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 01 mei 2014, 16:37

Vandaag een carbon cannondale in m'n handen gehad. Was een wat kleinere maat, maar ik had niet het idee dat hij lichter is dan mijn eigen fiets.

DDX

Bericht door DDX » 01 mei 2014, 20:58

///Joost schreef:Mooie Colnago...zal denk ik rond de 3k zitten, afhankelijk van de afmontage.

Hopelijk kan ik vanavond zelf weer even een rondje doen. Het weer en mijn dagplanning heeft de laatste dagen niet erg meegeholpen. Ik heb nog 3 dagen om de Strava Spring Classics challenge vol te maken...en ik hoef nog maar 102 km (van de 1266). :hungry: Uiteindelijk 861 km gefietst in april. Daar ben ik op zich wel tevreden mee.
Challenges worden voor mij iets te makkelijk.
Spring Classic heb ik al 2 keer gehaald inmiddels ;)

De klimchallenge van deze maand is wel een leuke, ga hem wel proberen te halen :)

Maand april :
Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 01 mei 2014, 22:21

Ja, met die afstanden van jou gaat het wel hard ja. Voor mij zijn de challenges net leuk, als je naast een (drukke) baan ook nog een gezin hebt en een huishouden. Dan zijn de uren in de week echt wel op. Meer fietsen is leuk, maar dat zou ten koste gaan van mijn vrouw en kind. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben met dat 'dilemma'.
Wat dat betreft merk ik wel het verschil met toen ik nog hardloopte, want dat nam veel minder tijd in beslag, en was veel makkelijker te combineren met mijn gezinsleven. Nu probeer ik echt die balans te vinden en meer dan 1000 km per maand kan op dit moment gewoon niet.

k33z

Bericht door k33z » 01 mei 2014, 22:38

Ik ken het probleem. Kom er met moeite aan toe 1x doordeweeks te rijden en een langere rit in het weekend. Zou veel meer willen fietsen, maar dat zit er momenteel niet in.

RVV

Bericht door RVV » 01 mei 2014, 22:56

///Joost schreef:Ja, met die afstanden van jou gaat het wel hard ja. Voor mij zijn de challenges net leuk, als je naast een (drukke) baan ook nog een gezin hebt en een huishouden. Dan zijn de uren in de week echt wel op. Meer fietsen is leuk, maar dat zou ten koste gaan van mijn vrouw en kind. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben met dat 'dilemma'.
Wat dat betreft merk ik wel het verschil met toen ik nog hardloopte, want dat nam veel minder tijd in beslag, en was veel makkelijker te combineren met mijn gezinsleven. Nu probeer ik echt die balans te vinden en meer dan 1000 km per maand kan op dit moment gewoon niet.
Ik ben als hardloper gaan fietsen, en inderdaad "tijd" is eigenlijk de grootste fucked up van het fietsen. Met een gezin, werk en andere hobby's/aangelegenheden moet je een balans zien te vinden. Langer dan 3 uur op de fiets zitten vind ik naar mijn gezin toe ook note done. Bovendien wil/ga ik ook weer wat meer hardlopen. Dus automatisch minder fietsen. Als je beide wilt doen moet je ook beide echt onderhouden. Als je teveel in het fietsritme zit gaat hardlopen ineens erg zwaar worden. Ik merk ook dat ik sinds ik ben gaan fietsen de hardloop prestaties er op achter uit zijn gegaan. Hardlopen is sowieso een stuk zwaarder. Qua fysieke inspanning kun je 10 km hardlopen vergelijken met ca. 50 km fietsen op 90 procent van je kunnen. Beide vind ik overigens even leuk om te doen.

ErikS

Bericht door ErikS » 02 mei 2014, 09:53

Lol.

Ik maak al amper 1000km met de auto per maand..... :tooth:

Tim N

Bericht door Tim N » 02 mei 2014, 12:40

1000km per maand? Zou niet weten waar ik minimaal 35uur fietsen in de maand vandaan moet halen met een jong gezin...

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 mei 2014, 15:00

Tim N schreef:1000km per maand? Zou niet weten waar ik minimaal 35uur fietsen in de maand vandaan moet halen met een jong gezin...
Ik fiets 3-4 keer per week. Ik probeer 2 avonden te gaan direct na thuiskomst van werk (ik woon-werk in dezelfde stad, dus dat is een flink voordeel) voor 2-2,5 uur. Daarnaast ga ik zaterdagochtend met de club en soms zondagochtend. Dan is 7-8 uur per week niet zo veel hoor. Maar je moet wel goed en strak plannen, dus niet na je werk eerst 45 min op de bank ploffen. Dit is voor mij nu het maximale.

Het blijft wel belangrijk om goed te communiceren thuis. Ik heb ook altijd aangegeven aan mijn vrouw dat als ze het te veel vindt worden, dat ze dat direct moet aangeven. Laatste wat ik wil is dat mijn gezin lijdt onder mijn hobby's. Gelukkig vindt ze het niet erg en zorg ik zelf ook wel dat ik niet elk weekend elke ochtend weg ben. Dat is voor de kleine man ook niet leuk, zeker niet als ie straks wat ouder wordt en alles begint te begrijpen.

DDX

Bericht door DDX » 02 mei 2014, 19:07

Hier (gelukkig ;) ) niemand om rekening mee te houden, dus kan gewoon gaan fietsen wanneer ik er zelf zin in heb.
Probeer vaak 1 a 2 keer 's avonds ff 2 uurtjes te fietsen en dan in het weekend 1 of 2 wat langere ritjes.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 03 mei 2014, 08:35

DDX schreef:Hier (gelukkig ;) ) niemand om rekening mee te houden, dus kan gewoon gaan fietsen wanneer ik er zelf zin in heb.
Probeer vaak 1 a 2 keer 's avonds ff 2 uurtjes te fietsen en dan in het weekend 1 of 2 wat langere ritjes.
Understatement of the year :mrgreen: :thumbup:

///Joost

Bericht door ///Joost » 07 mei 2014, 10:05

Gisteravond ondanks het weer toch gefietst in de clubwedstrijd van TWC De Kempen in Dommelen. Van begin tot eind heb ik in de stromende regen gereden...ja, de anderen ook natuurlijk. :lol: Dus het was oppassen geblazen met bochten nemen. Gelukkig ging me dat aardig goed af, ondanks wat peniebele momentjes.

Constant aan kop gereden rond plaats 1-5 en in de laatste ronde van kop weggesprongen. Helaas net wat te vroeg, waardoor ik mezelf tegen kwam vlak voor de finish. Toch nog verdienstelijk 4e geworden en flink wat ervaring opgedaan. Over 2 weken is de volgende wedstrijd, hopelijk dan wat droger.

///Joost

Bericht door ///Joost » 14 mei 2014, 11:25

Komop mannen, wordt er niet meer gefietst? Of lullen we alleen nog maar over UP'jes?

Komende zondag de Grenslandklassieker 200km. Nog meer mensen zich ingeschreven?

Nog volgers van de Giro?

Tim N

Bericht door Tim N » 14 mei 2014, 11:54

Volgend weekend MTB ringtrip, dat dan weer wel ;-P

matthyssie

Bericht door matthyssie » 14 mei 2014, 12:30

Drukte met school en thuis aan het klussen. Daarnaast helpt het klimaat ook niet echt mee.

Vanmiddag ff een rondje doen denk ik.

Bram

Bericht door Bram » 14 mei 2014, 17:54

Over twee maanden vertrek ik weer ongetraind naar Italië :mrgreen:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 mei 2014, 18:11

Vorige week woensdag onderuit gegaan op een rotonde bij Nuenen. Reed in de slipstream van een snorscooter en ging lekker. Rotonde driekwart en bij het naar rechts draaien om de weg te vervolgen ging het mis. Viel op mijn rechterheup, vervolgens schouder en dan helm. Toen ik op de grond lag schoot kramp in mijn rechter kuit. Fijn klikpedalen... :|
Heb even 20 min bij moeten komen en daarna kleine 30km naar huis gereden/gerold.

Nog even rust al wilde ik vandaag weer een rondje doen. Ben toch wat terughoudend met de regen.
Zaterdag cyclo de Namur.

RVV

Bericht door RVV » 14 mei 2014, 18:26

Ik fiets wel :wink:

DDX

Bericht door DDX » 15 mei 2014, 00:07

///Joost schreef:Komop mannen, wordt er niet meer gefietst? Of lullen we alleen nog maar over UP'jes?

Komende zondag de Grenslandklassieker 200km. Nog meer mensen zich ingeschreven?

Nog volgers van de Giro?
Deze week nog weinig gefietst, alleen maandag avond even klein rondje. (maar uutje gereden)
Komend weekend zijn voorspellingen gelukkig beter als afgelopen weekend. (leek wel herfst, maar wel strava klim challenge voltooid :) )
Plan is om zaterdag ronde van nijmegen route na te fietsen. (http://rondevannijmegen.nl/2014/routes/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Onbekend gebied :)

///Joost

Bericht door ///Joost » 15 mei 2014, 18:19

DDX schreef: Deze week nog weinig gefietst, alleen maandag avond even klein rondje. (maar uutje gereden)
Komend weekend zijn voorspellingen gelukkig beter als afgelopen weekend. (leek wel herfst, maar wel strava klim challenge voltooid :) )
Plan is om zaterdag ronde van nijmegen route na te fietsen. (http://rondevannijmegen.nl/2014/routes/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Onbekend gebied :)
Mooi gebied Stefan, en zeker wat leuke klimmetjes her en der.

Zelf ben ik gisteren nog even op pad geweest om wat te knallen. Nog een paar kommetjes gepakt ook. :D

Bram

Bericht door Bram » 15 mei 2014, 18:21

indobesar schreef:Vorige week woensdag onderuit gegaan op een rotonde bij Nuenen. Reed in de slipstream van een snorscooter en ging lekker. Rotonde driekwart en bij het naar rechts draaien om de weg te vervolgen ging het mis. Viel op mijn rechterheup, vervolgens schouder en dan helm. Toen ik op de grond lag schoot kramp in mijn rechter kuit. Fijn klikpedalen... :|
Heb even 20 min bij moeten komen en daarna kleine 30km naar huis gereden/gerold.

Nog even rust al wilde ik vandaag weer een rondje doen. Ben toch wat terughoudend met de regen.
Zaterdag cyclo de Namur.
Waardeloos :cry:

Schade aan de fiets? De mens geloof ik wel, de fiets is veel erger :mrgreen:

matthyssie

Bericht door matthyssie » 15 mei 2014, 18:26

Net weer een kleine 48 km gefietst. Moet het echt vaker gaan doen zeg...

Volgende week zaterdag 11 meren tocht.

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2014, 18:32

Omdat je alles wat je leuk lijkt een keer moet doen, en DIT evenement ook de aanleiding was voor mij om te gaan hardlopen (stond ik vorig jaar per toeval naar te kijken) heb ik me ingeschreven voor een triathlon. --------------------------------------------

Beste Rico

Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de recreatie 1 km zwemmen/30 km fietsen/9 km lopen

Kijk regelmatig op http://www.feanster40.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor de laatste informatie over de Feanster 40 triathlon.
Op 7 juni 2014 liggen de startbescheiden voor u klaar bij het wedstrijdsecretariaat bij zwembad Wettervlecke te Surhuisterveen. Het startnummer wordt dus niet toegestuurd.

Let op: de deelnemerslijst voor de wedstrijd wordt pas kort van tevoren bekend gemaakt. Kijk voor toelatingsvoorwaarden op onze website. Wilt u aanspraak maken op één van de wildcards, dan kunt u een gemotiveerd verzoek indienen bij de organisatie. Ook verzoeken omtrent starttijden en 'samen starten' kunnen naar ons worden gemaild, comite@feanster40.nl. Doe dit uiterlijk 31 mei!

Wij wensen u veel succes met de voorbereiding en zien u aan de start op zaterdag 7 juni 2014 in Surhuisterveen!

Organisatie Feanster 40 triathlon

http://www.feanster40.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
comite@feanster40.nl

Plaats reactie