Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Barend
Auto: F20 m135i

Re: Alpina Roadster S Supercharged (filmpje! )

Bericht door Barend » 27 aug 2009, 00:54

Gave filmpjes weer Femme!
Ontzettende mooie stukken om te rijden, zeker in auto's van dit kaliber. :)

Hoe waren de reacties op je z4?

Femme

Bericht door Femme » 27 aug 2009, 09:50

De andere deelnemers waren verrast dat het ding zo hard trok en mooi op de weg lag. Alleen de 996 GT2 Ruf (630 paardjes) was veel sneller. De meeste aandacht van andere weggebruikers ging uiteraard uit naar de exoten.

Ik had de vrijdag voordat ik vertrok nog de uitlijning laten doen door Lammert van der Meulen. Helaas ben ik op de terugweg twee keer geflitst waardoor ik waarschijnlijk een vrij lange periode mag gaan fietsen. De Cup-banden hebben zero tractie bij het wegrijden vanuit stilstand in staand water of zeer nat asfalt (bij een verkeerslicht bijvoorbeeld) maar hielden zich desondanks toch erg goed in natte omstandigheden die we in het Zwarte Woud tegenkwamen. Je moet wel enorm goed opletten.

De camera stond vol in de wind op een monopod en vangt dan nauwelijks geluid van achteren. De 360 Modena was ontdaan van katalysator en had een Tubi uitlaat, de Diablo was bevrijd van kat en één van de dempers. Mijn auto klonk nogal timide vergeleken met de sound van de 360 en de Diablo. Met zo'n bak herrie krijg je in Nederland gegarandeerd ruzie met de buren, die de politie zullen inschakelen om je van de weg te halen. Verder maakt het nogal een verschil of je naar het geluid toerijdt of er van wegrijdt.

Tom

Bericht door Tom » 27 aug 2009, 10:36

Femme schreef:Helaas ben ik op de terugweg twee keer geflitst waardoor ik waarschijnlijk een vrij lange periode mag gaan fietsen.
:shock:
Dat is klote. Vertel?

Xave30

Bericht door Xave30 » 27 aug 2009, 10:46

:!: :!:

Leonie

Bericht door Leonie » 27 aug 2009, 23:23

Joop schreef:Moest jij niet mee Leonie :wink: ...

...of was het ritje Achterhoek even genoeg?
Inderdaad! Achterhoek toerrit: Mijn vraag "Femme wil je het even rustig aan doen?" leverde een "Waarom?"op, mijn antwoord: zodat m'n organen weer even op hun plaats kunnen vallen. Dat drie weken achter elkaar lijkt me niet relaxed.

:lol: Ik moest natuurlijk gewoon werken en denk ook eigenlijk niet dat Femme met mij 3 weken in een auto wil zitten, ik zou geloof ik zelfs gek van mezelf worden :shock:.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 aug 2009, 08:51

Tom schreef:
Femme schreef:Helaas ben ik op de terugweg twee keer geflitst waardoor ik waarschijnlijk een vrij lange periode mag gaan fietsen.
:shock:
Dat is klote. Vertel?
+1

Dat zuigt. Maarreh, je oma is toch gek van de Alpina en reed op dat moment? :)

Femme

Bericht door Femme » 29 aug 2009, 00:32

-
Laatst gewijzigd door Femme op 14 feb 2010, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 29 aug 2009, 00:35

Zal dus wel de standaard 3 maanden rijontzegging worden?

Evengoed zwaar kl#te natuurlijk :?

Tom

Bericht door Tom » 29 aug 2009, 01:12

Erg klote zeg..........

Ben bang dat we allemaal een keer aan de buurt komen met zoiets (al is het de laatste tijd 'rustig' op DF met innames).

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 29 aug 2009, 21:50

Flitsen leidt niet tot inname van je roze papiertje of kaartje zover ik weet.
Maarja, 2x 50+ te hard..... afvragen hoe ze daarop gaan reageren.
Je krijgt iig een bon met een geleide waarop je moet aangeven wie er gereden heeft.

Gewoon weggooien dat formulier en bekeuring betalen!

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 29 aug 2009, 22:19

hey femme...

jij hier... denk niet dat je het nog weet maar vroegah hebben we nog wel eens wat contact gehad ( ik had http://www.overklokken.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in the old days)

leuk bakkie en erg vermakelijke filmpjes !

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 30 aug 2009, 00:43

Idd Femme. Als je bent geflitst dan zal je wel een beschikkign krijgen met daarbij een formulier voor het invullen van de bestuurder. Die natuurlijk niet invullen en met een beetje geluk zal je er niets van horen. Zo lang jij dan niet op het formulier staat kan ook de officier je geen dagvaarding opsturen natuurlijk.

Casper

Bericht door Casper » 30 aug 2009, 13:41

Mooie films!!

Wat was er kapot gegaan aan de Ferrari (2de filmpje op 3/4 ofzo)?

Michel P

Bericht door Michel P » 30 aug 2009, 13:55

Femme, ik ga ook alleen nog los op de kleine binnenwegen waar veel bochten zijn, daar zal men niet controleren, alle rechte 60/80km wegen kunnen ze lekker los onze helden van NL........ Gewoon betalen en de rest van de post weg flikkeren. (c) macboy, werk niet mee aan je eigen veroordeling!

Michel

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 30 aug 2009, 14:10

Als je alleen geflitst bent hoef je je geen zorgen te maken voor een rijontzegging hoor.

VLA

Bericht door VLA » 30 aug 2009, 21:22

Hugo Bos schreef:Als je alleen geflitst bent hoef je je geen zorgen te maken voor een rijontzegging hoor.
Jawel hoor, ik had dat ook en kreeg gewoon een brief thuis dat ik moest voorkomen. Eenmaal daar krijg je je rijontzegging.

Leonie

Bericht door Leonie » 30 aug 2009, 22:30

Ik zie alleen maar voordelen aan een rij-ontzegging voor Femme:
"Zeg Femme, jij mag toch niet rijden dus wat zeg je ervan als ik de Z4 eens meeneem?" :mrgreen:
Kan ik beter maar meteen alle punten van m'n rijbewijs gaan inleveren! :banaan:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 30 aug 2009, 22:36

frank de jonge schreef:Flitsen leidt niet tot inname van je roze papiertje of kaartje zover ik weet.
Maarja, 2x 50+ te hard..... afvragen hoe ze daarop gaan reageren.
Je krijgt iig een bon met een geleide waarop je moet aangeven wie er gereden heeft.

Gewoon weggooien dat formulier en bekeuring betalen!
Volgens mij klopt dat niet wat je zegt, ze laten je gewoon voorkomen met zo'n overschrijding waarna je alsnog je papiertje af mag geven. Ze sturen de kentekenhouder de dagvaarding toe en aan jou dan om aannemelijk te maken dat je niet reed.

Macboy

Bericht door Macboy » 31 aug 2009, 11:53

Geweldige filmpjes Femme en foto's ! Jammer dat ik niet meteen doorhad dat jij een eigen betere link had, maar heb het gewoon nog een keer bekeken. Ook de foto's zijn echt geweldige. Zitten paar pareltjes tussen zeg.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 31 aug 2009, 12:10

Eerste keer 50+ te hard zou je nog een transactievoorstel kunnen krijgen. Echter, als ze zien dat jij als kentekenhouder twee keer met 50+ op dezelfde dag bent geflitst krijg je een uitnodiging om op bezoek te komen inderdaad. Ik zit even te denken of je voor de 4 of 6 maanden ontzegging als eis gaat krijgen.. Blijft erg lullig in ieder geval, en het zal ook geen goedkope worden. Met een beetje pech (en die ga je hebben denk ik) krijg je ook een drie-daagse EMG cursus die je zelf moet gaan betalen (à € 750,-). Is overigens verplichte cursus.

Femme

Bericht door Femme » 31 aug 2009, 13:16

Casper schreef:Mooie films!!

Wat was er kapot gegaan aan de Ferrari (2de filmpje op 3/4 ofzo)?
De auto verloor koelvloeistof op de snelweg. De oorzaak bleek een kapotte riem die o.a. de waterpomp aandrijft (had te maken met een los tensioner wheel ofzo). Een 360 beschikt kennelijk over een reparatiekit met een reserveriem. Die hebben ze er toen langs de weg opgekregen en nadat de koelvloeistof was aangevuld heeft de 360 de rest van de week probleemloos rondgereden. De Italiaan met z'n sleepwagen dacht een klant aan ons te krijgen maar dat ging dus niet door :) .
Marco R. schreef:Ik zit even te denken of je voor de 4 of 6 maanden ontzegging als eis gaat krijgen.. Blijft erg lullig in ieder geval, en het zal ook geen goedkope worden. Met een beetje pech (en die ga je hebben denk ik) krijg je ook een drie-daagse EMG cursus die je zelf moet gaan betalen (à € 750,-). Is overigens verplichte cursus.
Volgens het CBR kan een EMG niet opgelegd worden bij een constatering op kenteken:
Kan een EMG ook worden opgelegd bij een constatering op kenteken?

De identiteit van de bestuurder moet "onomstotelijk" vaststaan, dat houdt in dat de overtredingen niet op kenteken mogen zijn geconstateerd.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 31 aug 2009, 13:36

Een kennis van mij is ook geflitst op kenteken, naderhand heeft de politie hem opgezocht (hij reed nog met Engelse kentekenplaten). Hij moet ook de EMG bijwonen, ondanks dat het geen heterdaadje is geweest. It's a cruel world we live in..

Over die Ferrari: Best aardig dat ze een reserveriem erin hebben, had ik niet verwacht eerlijk gezegd :)

Daniel

Bericht door Daniel » 03 sep 2009, 14:31

Marco R. schreef:Eerste keer 50+ te hard zou je nog een transactievoorstel kunnen krijgen. Echter, als ze zien dat jij als kentekenhouder twee keer met 50+ op dezelfde dag bent geflitst krijg je een uitnodiging om op bezoek te komen inderdaad. Ik zit even te denken of je voor de 4 of 6 maanden ontzegging als eis gaat krijgen.. Blijft erg lullig in ieder geval, en het zal ook geen goedkope worden. Met een beetje pech (en die ga je hebben denk ik) krijg je ook een drie-daagse EMG cursus die je zelf moet gaan betalen (à € 750,-). Is overigens verplichte cursus.
Als het nou nog net 50+ was, maar helaas voor Femme was het eerder 70+ :police:

Michel P

Bericht door Michel P » 03 sep 2009, 14:42

Daniel schreef:
Marco R. schreef:Eerste keer 50+ te hard zou je nog een transactievoorstel kunnen krijgen. Echter, als ze zien dat jij als kentekenhouder twee keer met 50+ op dezelfde dag bent geflitst krijg je een uitnodiging om op bezoek te komen inderdaad. Ik zit even te denken of je voor de 4 of 6 maanden ontzegging als eis gaat krijgen.. Blijft erg lullig in ieder geval, en het zal ook geen goedkope worden. Met een beetje pech (en die ga je hebben denk ik) krijg je ook een drie-daagse EMG cursus die je zelf moet gaan betalen (à € 750,-). Is overigens verplichte cursus.
Als het nou nog net 50+ was, maar helaas voor Femme was het eerder 70+ :police:
En dan ben je een zware crimineel, schop je iemand verrot na een avondje stappen, gewoon omdat het kan, mag je 40 uur gaan schoffelen.................

Michel

Femme

Bericht door Femme » 03 sep 2009, 16:06

Marco R. schreef:Een kennis van mij is ook geflitst op kenteken, naderhand heeft de politie hem opgezocht (hij reed nog met Engelse kentekenplaten). Hij moet ook de EMG bijwonen, ondanks dat het geen heterdaadje is geweest. It's a cruel world we live in..
Volgens de verhalen op Flitsservice krijg je een EMG tegenwoordig bij elke respectabele snelheidsovertreding. Het is een mooie manier om de overtreder nog even een extra boete van 775 euro en vier vakantiedagen (drie cursusdagen + individueel voorgesprek) aan te smeren. Mocht het zover komen dan zal ik hier verslag doen van de inhoud van deze cursus ;) .

Plaats reactie