Ontzettende mooie stukken om te rijden, zeker in auto's van dit kaliber.

Hoe waren de reacties op je z4?
Femme schreef:Helaas ben ik op de terugweg twee keer geflitst waardoor ik waarschijnlijk een vrij lange periode mag gaan fietsen.
Inderdaad! Achterhoek toerrit: Mijn vraag "Femme wil je het even rustig aan doen?" leverde een "Waarom?"op, mijn antwoord: zodat m'n organen weer even op hun plaats kunnen vallen. Dat drie weken achter elkaar lijkt me niet relaxed.Joop schreef:Moest jij niet mee Leonie...
...of was het ritje Achterhoek even genoeg?
+1Tom schreef:Femme schreef:Helaas ben ik op de terugweg twee keer geflitst waardoor ik waarschijnlijk een vrij lange periode mag gaan fietsen.![]()
Dat is klote. Vertel?
Jawel hoor, ik had dat ook en kreeg gewoon een brief thuis dat ik moest voorkomen. Eenmaal daar krijg je je rijontzegging.Hugo Bos schreef:Als je alleen geflitst bent hoef je je geen zorgen te maken voor een rijontzegging hoor.
Volgens mij klopt dat niet wat je zegt, ze laten je gewoon voorkomen met zo'n overschrijding waarna je alsnog je papiertje af mag geven. Ze sturen de kentekenhouder de dagvaarding toe en aan jou dan om aannemelijk te maken dat je niet reed.frank de jonge schreef:Flitsen leidt niet tot inname van je roze papiertje of kaartje zover ik weet.
Maarja, 2x 50+ te hard..... afvragen hoe ze daarop gaan reageren.
Je krijgt iig een bon met een geleide waarop je moet aangeven wie er gereden heeft.
Gewoon weggooien dat formulier en bekeuring betalen!
De auto verloor koelvloeistof op de snelweg. De oorzaak bleek een kapotte riem die o.a. de waterpomp aandrijft (had te maken met een los tensioner wheel ofzo). Een 360 beschikt kennelijk over een reparatiekit met een reserveriem. Die hebben ze er toen langs de weg opgekregen en nadat de koelvloeistof was aangevuld heeft de 360 de rest van de week probleemloos rondgereden. De Italiaan met z'n sleepwagen dacht een klant aan ons te krijgen maar dat ging dus niet doorCasper schreef:Mooie films!!
Wat was er kapot gegaan aan de Ferrari (2de filmpje op 3/4 ofzo)?
Volgens het CBR kan een EMG niet opgelegd worden bij een constatering op kenteken:Marco R. schreef:Ik zit even te denken of je voor de 4 of 6 maanden ontzegging als eis gaat krijgen.. Blijft erg lullig in ieder geval, en het zal ook geen goedkope worden. Met een beetje pech (en die ga je hebben denk ik) krijg je ook een drie-daagse EMG cursus die je zelf moet gaan betalen (à € 750,-). Is overigens verplichte cursus.
Kan een EMG ook worden opgelegd bij een constatering op kenteken?
De identiteit van de bestuurder moet "onomstotelijk" vaststaan, dat houdt in dat de overtredingen niet op kenteken mogen zijn geconstateerd.
Als het nou nog net 50+ was, maar helaas voor Femme was het eerder 70+Marco R. schreef:Eerste keer 50+ te hard zou je nog een transactievoorstel kunnen krijgen. Echter, als ze zien dat jij als kentekenhouder twee keer met 50+ op dezelfde dag bent geflitst krijg je een uitnodiging om op bezoek te komen inderdaad. Ik zit even te denken of je voor de 4 of 6 maanden ontzegging als eis gaat krijgen.. Blijft erg lullig in ieder geval, en het zal ook geen goedkope worden. Met een beetje pech (en die ga je hebben denk ik) krijg je ook een drie-daagse EMG cursus die je zelf moet gaan betalen (à € 750,-). Is overigens verplichte cursus.
En dan ben je een zware crimineel, schop je iemand verrot na een avondje stappen, gewoon omdat het kan, mag je 40 uur gaan schoffelen.................Daniel schreef:Als het nou nog net 50+ was, maar helaas voor Femme was het eerder 70+Marco R. schreef:Eerste keer 50+ te hard zou je nog een transactievoorstel kunnen krijgen. Echter, als ze zien dat jij als kentekenhouder twee keer met 50+ op dezelfde dag bent geflitst krijg je een uitnodiging om op bezoek te komen inderdaad. Ik zit even te denken of je voor de 4 of 6 maanden ontzegging als eis gaat krijgen.. Blijft erg lullig in ieder geval, en het zal ook geen goedkope worden. Met een beetje pech (en die ga je hebben denk ik) krijg je ook een drie-daagse EMG cursus die je zelf moet gaan betalen (à € 750,-). Is overigens verplichte cursus.
Volgens de verhalen op Flitsservice krijg je een EMG tegenwoordig bij elke respectabele snelheidsovertreding. Het is een mooie manier om de overtreder nog even een extra boete van 775 euro en vier vakantiedagen (drie cursusdagen + individueel voorgesprek) aan te smeren. Mocht het zover komen dan zal ik hier verslag doen van de inhoud van deze cursusMarco R. schreef:Een kennis van mij is ook geflitst op kenteken, naderhand heeft de politie hem opgezocht (hij reed nog met Engelse kentekenplaten). Hij moet ook de EMG bijwonen, ondanks dat het geen heterdaadje is geweest. It's a cruel world we live in..
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Cuprafan_123, EvdP, Fabian, Google [Bot], L5S1, Majestic-12 [Bot], Murena, RJK, Sidney en 10 gasten